menu

Filmdragers en apparatuur / Apparatuur / films lijken "te echt"

zoeken in:
scanner
Ik heb mij kort geleden een Samsung led tv gekocht maar wanneer ik nu nen film kijk, met name blu-ray films, dan komt hij op mij bijna over gelijk nen documentaire, zo erg da dat beeld nu bijna gewoon te echt lijkt.
Ik ben verders heel tevree met die haarscherpheid van het beeld maar mijn vraag is of iemand mij vertellen kan of ge dat nu kan onderdrukken of de nee?

Ik heb gewoon een lcd tv van Samsung maar heeft dat niet met pixel plus te maken? Die kun je uitzetten en dat scheelt nogal. Ik vind het soms ook storend als objecten of mensen iets te '3D' worden.

scanner
Ramon K schreef:
Ik heb gewoon een lcd tv van Samsung maar heeft dat niet met pixel plus te maken? Die kun je uitzetten en dat scheelt nogal. Ik vind het soms ook storend als objecten of mensen iets te '3D' worden.

ja die motion plus of pixel plus in hrz is 120, daar heb ik ook over gelezen. Maar hoe kunde ge dat uitzetten, dat is mijn vraag eigenlijk.

Reinbo
Tip: zet alle zgn beeldverbeteraars uit, zet je scherpte op 0 en zet ook je kleur niet te hoog, die staat meestal veel te hoog, let goed op het rood. Als iemands gezicht te rood lijkt, verder terug draaien, soms wel tot slechts 20-30%. In het begin mis je misschien de (overdreven) kleur, maar na een tijdje zul je zien dat het veel mooier en rustiger is.
En zet de brightnes(helderheid) zo laag zodat je nog net detail in het donkere zwart ziet. Hebben niet tal van dvd's zo'n thx instel programmatje

scanner
Ja. beeldverbeteraars uit. Ik heb "100 hrz Motion plus" gevonden in het menu en uitgezet en alle films zien er weer uit als zoals vanouds. Bedankt.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:15 uur

geplaatst: vandaag om 00:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.