- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Koop en ruil
- Elvis fans opgelet!
Elvis fans opgelet!
Antoon
-
- 120 berichten
- 5298 stemmen
Elvis fans opgelet! Uw collectie nog niet compleet? Deze interessante, originele en soms zeldzame Elvis VHS-titels heb ik in de aanbieding:
"This is Elvis" biografische documentaire uit 1981 onder regie van Andrew Solt en Malcolm Leo. Dit is de originele Engelse uitgave (1984) van Warner Home Video en bevat maar liefst 40 minuten extra beeldmateriaal dan de versie die in de Nederlandse bioscopen te zien was. Speelduur: 146 minuten. Geen Nederlandse ondertiteling.
"Elvis" - alternatieve titel "Elvis the Movie". Biografische speelfilm uit 1979 van regisseur John Carpenter met Kurt Russell in de titelrol. Originele Engelse uitgave (1988). Label: The Video Collection. Het betreft hier de complete versie met een speelduur van maar liefst 164 minuten, die nooit in de Nederlandse bioscopen heeft gedraaid. Geen Nederlandse ondertiteling.
"Joe Esposito - My Home Movies of Elvis". Documentaire geproduceerd door Joe Esposito zelf en toont fragmenten van de vele home movies die hij maakte van Elvis, zoals tijdens vakanties, filmopnames en roadtrips. "Rare exclusive films in color" "Personal memories-behind the scenes". Joe Esposito verzorgd ook het commentaar. Speelduur: 43 minuten. Geen Nederlandse ondertiteling.
"Elvis Memories". Documentaire gepresenteerd en geproduceerd door George Klein. "Includes vintage film clips never seen before!" "Elvis Memories is much more than just a tribute to "THE KING", it is a salute to the man who changed the face of Rock 'n'Roll forever, featuring friends and fellow musicians- like Jerry Lee Lewis, Chet Atkins, Jerry Reed and Merle Haggard-each with their own special story to tell." Uitgebracht in 1987 door Vestron Video International. Speelduur: 50 minuten. Geen Nederlandse ondertiteling.
"Elvis '56 - In the beginning." Documentaire die zich toespitst op de carriëre van Elvis in de jaren vijftig, waaronder beeldmateriaal van zijne vele tv-optredens destijds. Originele Engelse uitgave (1987) door Virgin Music Video. Speelduur 50 minuten. Geen Nederlandse ondertiteling!
"'68 Comeback Special". De complete registratie van zijn beroemde NBC TV-show die de terugkeer markeerde naar live-optredens. Originele Engelse uitgave (1985) door Virgin Video. Speelduur: 76 minuten. Geen Nederlandse ondertiteling.
"Elvis - One Night with You" . Muziekregistratie van een gedeelte van de hierboven besproken NBC-TV show en bevat alleen het live optreden op het vierkante podium tussen het publiek met Elvis gestoken in zijn zwart leren pak. Met o.a. Scotty Moore, D.J. Fontana, Charlie Hodge en Alan Fortas. Originele Engelse uitgave (1985) door Virgin Video. Speelduur: 54 minuten. Geen Nederlandse ondertiteling.
"Elvis- Aloha From Hawaii" . Registratie van het beroemde concert dat in 1973 via sateliet over de gehele wereld werd uitgezonden. Originele Engelse uitgave (1985) door Virgin Video. Speelduur: 75 minuten. Geen Nederlandse ondertiteling.
"Elvis - The Great Performances - deel 1: Center Stage". Eerste deel van een interessante documentaire van Andrew Solt, destijds voorzien van nieuw en uniek beeldmateriaal. Inclusief uniek boekje! Nederlandse uitgave van Benevista Home Entertainment (1990) en dus voorzien van Nederlandse ondertiteling.
"Elvis - The Great Performances - deel 2: The Man and the Music". Tweede deel van de interessante documentaire van Andrew Solt met veel uniek en nieuw beeldmateriaal. Inclusief uniek boekje! Nederlandse uitgave van Benevista Home Entertainment (199) en dus voorzien van Nederlandse ondertiteling.
De volgende Elvis speelfilms op VHS heb ik ook nog in de aanbieding:
"Loving You" - uitgave CNR Video (1985) - 100 minuten- Nederlandse ondertiteling..
"Fun in Acapulco" - uitgave CNR Video (1985)- 90 minuten -Nederlandse ondertiteling.
"Roustabout" - uitgave CNR Video (1985) -91 minuten - Nederlandse ondertiteling.
"Paradise Hawaiian Style" - uitgave CNR Video (1985) - 91 minuten - Nederlandse ondertiteling.
"Girls! Girls! Girls!"- uitgave CNR Video (1985) - 106 minuten -Nederlandse ondertiteling.
"Stay Away Joe" - uitgave: MGM/UA (1985) - 100 minuten - Geen Nederlandse ondertiteling.
"Double Trouble"- uitgave: MGM/UA (1984) - 90 minuten - Geen Nederlandse ondertiteling.
"Speedway"- uitgave: MGM/UA (1984) - 93 minuten - Geen Nederlandse ondertiteling.
"Love Me Tender" - uitgave: 20th Century Fox (1986) - 89 minuten - Geen Nederlandse ondertiteling.
"Wild in the Country" - uitgave: 20th Century Fox (1986) - 110 minuten - Geen Nederlandse ondertiteling.
"Jailhouse Rock" - Uitgave: MGM/UA (1989) - 92 minuten - Geen Nederlandse ondertiteling.
"Blue Hawaii" - uitgave Channel 5 (1986) - 101 minuten - Geen Nederlandse ondertiteling.
"Clambake" - uitgave Warner Home Video (1988) - 95 minuten - Geen Nederlandse ondertiteling.
"Kid Galahad" - uitgave: Warner Home Video (1990) - 93 minuten - Nederlandse uitgave dus met Nederlandse ondertiteling.
"Elvis on Tour" - uitgave MGM/UA (1983) - 89 minuten - Geen Nederlandse ondertiteling.
Let op! Alle VHS-titels zonder Nederlandse ondertiteling zijn allemaal Engelse uitgaves.
Deze collectie heeft jarenlang in een kast gestaan op zolder. Bij incidentele controle blijkt de beeldkwaliteit nog steeds goed te zijn, maar verwacht uiteraard geen DVD-kwaliteit! Mocht iemand geïnteresseerd zijn in een of meerdere titels, dan worden deze nog eens extra gecontroleerd op afspeelbaarheid.
Bent u een echte Elvis-fan? Doe dan een bod! Het liefst op de gehele collectie en bij voorkeur zelf ophalen dan krijgt u de videorecorder er gratis bij!
Studentverhuizers
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Allereerst wat een prachtige collectie! Ik ga ze eens even rustig bekijken.
Ik heb er ook al een aantal gezien, maar er zitten nog genoeg tussen die ik nog moet kijken.
Ik ben een groot Elvis-fan en ik vind het leuk om zowel films als documentaires te bekijken.
Maar het leukste blijft natuurlijk het beluisteren van zijn nummers!