• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.899 films
  • 12.202 series
  • 33.970 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.957 gebruikers
  • 9.369.980 stemmen

Artikelen die een goede film(scène) zouden maken

zoeken in:

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Het leek mij wel leuk een verzamelplekje te maken waarin bizarre krantenartikelen staan die mooie filmscènes zouden maken. Niet zozeer een afgerond geheel, maar bv. een openingsscène voor een thriller, waarna de film gewoon zijn gang gaat.

Voorbeeld:

Dit las ik vandaag op de CNN site.

Mystery surrounds deaths of horses before polo match

(CNN) -- Fourteen thoroughbred horses dropped dead in a mysterious scene Sunday before a polo match near West Palm Beach, Florida, officials said.

Teams are trying to figure out what happened at the International Polo Club Palm Beach in Florida.

It's unclear what killed the horses but necropsies and blood tests were being done Sunday, the Palm Beach Post reported.

Two horses initially collapsed, and as vets and team officials scrambled to revive them, five others became dizzy, said Tim O'Connor, spokesman for the polo club.

"A total of seven died on our property," O'Connor told CNN. Seven other horses died as they were transported to a Wellington horse farm and a veterinary hospital.

Some horses died immediately, but some lingered for about 45 minutes, according to Dr. Scott Swerdlin of the Palm Beach Equine Clinic, the Sun-Sentinel reported.

The horses were between 10 and 11 years old, and were valued at about $100,000 each, O'Connor said, according to the Sun-Sentinel.

advertisement

A meeting will be held to determine whether Lechuza Caracas will compete at a later date, he said.

"Everybody is kind of in shock and trying to figure out what happened," he said. "Nobody can recall an incident in which this many horses have died at once."

Bron

Ik zie hier wel een mooie scène in voor een Bondfilm o.i.d.

Dus.... verzamelen maar

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Professor sought after 3 shot dead near University of Georgia

(CNN) -- Police are looking for a University of Georgia professor in connection with the shooting deaths of three people on Saturday, a local coroner told CNN. An alert on the UGA Web site says professor George Zinkhan is a suspect in an off-campus shooting.

Athens-Clarke County Police confirmed that three other people were injured in the incident, but the nature and extent of their injuries wasn't available Saturday evening.

[...]

The group at the location were the Town and Gown Players, a community theater group, and they were gathered there for some sort of meeting.

The theater Web site said its present production, "Sherlock Holmes: The Final Adventure," is canceled.

matthijs_013

• 3631 berichten
  • 5735 stemmen

Op nu.nl las ik een aantal weken geleden over een (Zweedse?) vrouw die een maand heeft rondgedwaald op een vliegveld in Duitsland (Berlijn?), omdat ze de uitgang niet kon vinden. Ze sprak de taal niet en durfde dus niet om hulp te vragen.

Erg bizar, lijkt me ook wel leuk filmmateriaal. Ik kan de precieze link trouwens niet meer vinden.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Die vrouw heeft duidelijk The Terminal niet gezien .

Drs. DAJA

• 4355 berichten
  • 4515 stemmen

Of juist wél.

Leuk topic trouwens! ik zal 't nieuws in de gaten houden.

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Woman's death at resort sparks questions

Jill St. Onge blogged she was "having a blast." She was vacationing in Thailand and had just got engaged. Days later, the 27-year-old was dead. Her fiance, Ryan Kells, said he found her ill in their room hours before she died. U.S. officials want to find out what happened, adding that another young woman died at the same guesthouse on the same weekend.

bron

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Ik meldde het geloof ik al ergens op R.I.P. maar de zaak gaat z'n laatste fase in.

Veel ingrediënten voor een (politieke) thriller.

(bericht weer in het engels.. excuus)

--

CAIRO, Egypt (CNN) -- An Egyptian business tycoon and a former police officer have been found guilty of the July slaying of rising Lebanese pop singer Suzanne Tamim.

Suzanne Tamim was found dead in her Dubai apartment in July.

The case, with its high-profile victim and defendant, has captivated Egypt and the region.

A judge convicted real estate mogul Hisham Talaat Moustafa and the former officer Muhsen el Sukkari on Thursday. He then sent the case to Egypt's Grand Mufti -- the country's highest religious official -- for sentencing.

The Mufti is expected to make a ruling on June 25, the judge said. Because the two men will be sentenced under Islamic law, it is widely expected that they'll be hanged.

Tamim was found slain in her apartment in the United Arab Emirates. She had been stabbed and her throat slit.

Prosecutors alleged that Moustafa, a parliament member for the ruling National Democratic Party, paid el Sukkari $2 million to kill Tamim.

During the trial, Moustafa's lawyer told CNN his client loved the singer, but could not take Tamim as a second wife because his family objected.

Polygamy is legal in Egypt and it's not unusual for men like Moustafa, a married father of three, to take additional wives.

Prosecutors have said Tamim's death was a "means of taking revenge," but have not elaborated.

Moustafa and el Sukkari claim the prosecution's evidence could have been fabricated or tampered with by UAE authorities and should not be used against them.

Although Tamim was killed in the United Arab Emirates, the Egyptian judiciary tried the case in Cairo because Egyptian law does not allow its citizens to be extradited for trials in other countries.

After his arrest in September, Egyptian authorities indicted Moustafa, stripped him of his parliamentary immunity and jailed him pending trial. He also resigned as chairman of Talaat Moustafa Group -- a conglomerate with construction and real estate arms that was founded by his father, Talaat Moustafa.

Moustafa's brother, Tarek Talaat Moustafa, now chairs the company.

Pure

• 770 berichten
  • 0 stemmen

Stephan schreef:

Professor sought after 3 shot dead near University of Georgia

(CNN) -- Police are looking for a University of Georgia professor in connection with the shooting deaths of three people on Saturday, a local coroner told CNN. An alert on the UGA Web site says professor George Zinkhan is a suspect in an off-campus shooting.

Athens-Clarke County Police confirmed that three other people were injured in the incident, but the nature and extent of their injuries wasn't available Saturday evening.

[...]

The group at the location were the Town and Gown Players, a community theater group, and they were gathered there for some sort of meeting.

The theater Web site said its present production, "Sherlock Holmes: The Final Adventure," is canceled.

Op campus.tv hebben ze sindsdien ook al wat aandacht aan die man besteed; hij was schijnbaar gastprofessor aan de VU:

1

2

3

4

Inmiddels dus overleden...

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Police hunting for a New Zealand couple who allegedly fled the country after a bank mistakenly paid them $NZ10 million ($6 million) believe they traveled to Hong Kong.

The gas station owned by one of the duo has been closed since May 7.

New Zealand authorities have sought help from Interpol in locating the couple who disappeared May 7, two days after an employee error at Westpac bank paid them 1,000 times the amount they asked for.

The couple applied for an overdraft from Westpac worth up to NZ$10,000.

However, on or about May 5, the bank erroneously put NZ$10 million ($6.1 million) into their bank account.

The next day, the gas station closed its doors. And the day after, the couple went missing.

Bron

Reservoir Dogs

• 1393 berichten
  • 819 stemmen

Heb ik ook gehoord op het nieuws.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

De stand-in van Darryl Hannah?

Weird.

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

Stephan schreef:

Woman's death at resort sparks questions

bron

Thailand tourist's lung tissue 'gone' after mysterious death...

Bizar verhaal dit

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Die zeemeermin is toch overduidelijk nep.

Daar trapt toch niemand in.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Meisje dat opgevoed is door honden.

Gedoemd in de flop te belanden

Drs. DAJA

• 4355 berichten
  • 4515 stemmen

Grappig, ik schiet deze zomer m'n eerste full-lenght film en het verhaal van die film komt enorm overeen met dat van dit artikel:

(Novum) - Jimi Hendrix is door zijn manager om het leven gebracht. Dat stelt een van de voormalige roadies van de gitarist in een boek dat volgende maand moet verschijnen. Tegenover de Britse krant The Daily Telegraph onthult James 'Tappy' Wright een deel van zijn verhaal.

Hendrix overleed in 1970 op 27-jarige leeftijd aan een overdosis slaappillen. Volgens Wright was het manager Michael Jeffery die Hendrix volpropte met pillen en alcohol. Jeffery zou bang zijn geweest dat de gitarist hem wilde vervangen.

Enkele maanden na Hendrix' overlijden heeft de manager in een dronken bui volgens Wright toegegeven verantwoordelijk te zijn voor de dood van de gitaarlegende. "Jimi was dood veel meer waard dan levend. Hij wilde bij me weg, als ik hem zou verliezen, was ik alles kwijt geweest", zou Jeffrey gezegd hebben. "Met een aantal oude vrienden ben ik naar Jimi's hotelkamer gegaan. Daar hebben we een handvol pillen in zijn mond geduwd en hebben we een paar flessen rode wijn in zijn keel gegoten."

In zijn boek 'Rock Roadie', waarin Wright schrijft over zijn jaren als technicus voor onder anderen Tina Turner en Elvis Presley, zegt Wright zich nog goed te herinneren wat Jeffery tegen hem zei. "Ik kan hem nog steeds horen praten, ik zie hem zo voor me met zijn bleke gezicht. Hij zei: 'je begrijpt toch dat ik het moest doen Tappy? Ik moest het doen'."

Jeffery kwam zelf in 1973 om het leven bij een vliegtuigcrash. Volgens de roadie had de manager het leven van Hendrix verzekerd voor 1,2 miljoen pond (1,3 miljoen euro). Dat geld zou Jeffery opgestreken hebben na de dood van de gitarist.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

jumpstylemovie schreef:

Meisje dat opgevoed is door honden.

Gedoemd in de flop te belanden

Denk je werkelijk? Het verhaal van een tweeling die opgevoed wordt door wilde wolven staat anders bekend als een literair hoogtepunt.

Drs. DAJA

• 4355 berichten
  • 4515 stemmen

Jungle Book?

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

De Romeinse legende betreffende Romulus en Remus.

Drs. DAJA

• 4355 berichten
  • 4515 stemmen

Die ook natuurlijk.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

(afbeelding)

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Heel zuur voor die mensen

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

omg !

Drs. DAJA

• 4355 berichten
  • 4515 stemmen

Lijkt mij gewoon een heel dom meisje...

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Lijkt mij onwaarschijnlijk dat je bij zo'n ingreep in slaap valt.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Klinkt als een gevalletje 'overmoed onder invloed'.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Als plottwist blijk het een oplichter te zijn!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.