- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Films waarin kinderen vermoord worden
Films waarin kinderen vermoord worden
Friday the 13 th
-
- 2558 berichten
- 2023 stemmen
Ik was aan het denken, ipv remakes te maken zou het hororgenre beter met iets nieuws afkomen: waarom dit niet??
Ik wil niet sadistisch klinken, maar met zoiets choqueren (even choquerend dan, alles went snel) zou het hororgenre terug aandacht kunnen krijgen. Wat vinden jullie hiervan?
Ik kan mij een paar slasherfilms bovenhalen waar kinderen off-screen vermoord worden, maar zijn er ook films waar dit expliciet in beeld wordt gebracht.....?
Laat maar horen.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Ik zie niet echt in waarom je dat zo graag zou willen zien in een film. Als het je alleen maar om shockeren gaat en niet om de kunst van film maken, kan je misschien beter naar sites als ogrish.com etc. gaan.
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
Voor de shock moet je dan ook maar eens de kortfilm (30 min.) Aftermath van Cerda kijken. Geen kinderen maar wel.....
Oja voor de originele vraag nog een film: Bijita Q
Friday the 13 th
-
- 2558 berichten
- 2023 stemmen
Voor de shock moet je dan ook maar eens de kortfilm (30 min.) Aftermath van Cerda kijken. Geen kinderen maar wel.....
Oja voor de originele vraag nog een film: Bijita Q
Geen kinderen maar wel..........je maakt me erg benieuwd 
Persoonlijk vind ik dit choquerend, maar het is iets wat volgens mij wel ooit in films geintegreerd gaat worden.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Murder-Set-Pieces en C'est Arrivé Près De Chez Vous.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Dan is het qua thematiek aanverwante Nekromantik nog een stuk explicieter.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Running Scared ... je ziet het niet echt gebeuren maar je snapt de intentie, da's echt gruwelijk.
wo2-Freak
-
- 834 berichten
- 0 stemmen
''films waarin kinderen vermoord worden''
Hmm... hebben mensen op MM ideeën nodig hoe je het beste een kind kunt ombrengen ofzo
?
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Planet Terror, hoewel hij niet echt vermoord wordt...
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Star Wars Episode III: Revenge of the Sith
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Rambo
dat was echt schrikbarend moest even weg toen.
Spijtoptant
-
- 170 berichten
- 0 stemmen
Een klein doch aangrijpend moment in Der Untergang.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Salò komt als eerste in mij op.
P8rb
-
- 10773 berichten
- 1820 stemmen
Funny Games is dan ook wel een aanrader. Maar waarom je hier specifiek naar op zoek zou zijn is mij een raadsel. Ieder zijn eigen ding. 
Friday the 13 th
-
- 2558 berichten
- 2023 stemmen
heb juist de recensies bij funny games gelezen, had er nog nooit van gehoord, maar ben wel voor het thriller/horor genre,. MIsschien toch een film voor op mijn lijstje. Enig idee waar deze te koop is?
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Shindlers List, Hotel Rwanda, The Killingfields.
Friday the 13 th
-
- 2558 berichten
- 2023 stemmen
hostel 2 inderdaad, maar weer zo een film waar je eigenlijk totaal niets ziet, zoals de meeste....
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Village of the Damned en Children of the Damned nog vergeten.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Gek dat niemand M noemt, het uitgangspunt van die film i nota bene de zoektocht naar een kindermoordenaar. De moorden gebeuren offscreen, maar toch...
Is dit trouwens niet ietwat spoilergevoelig vraag ik me af. M niet, maar wellicht sommige andere titels wel.