ad
  • 141.834 films
  • 6.870 series
  • 20.904 seizoenen
  • 470.674 acteurs
  • 285.342 gebruikers
  • 8.182.114 stemmen

VPRO Cinema - cinema.nl

zoeken in:

gotti

• 13938 berichten
  • 5301 stemmen

In Overigen > Televisie > Cinema.nl begint filmprogramma:

Door: Ronald Ockhuysen

De VPRO en de Volkskrant gaan samen een wekelijks filmprogramma maken. Het programma zal gericht zijn op het aanbod van nieuwe films. Het programma wordt vanaf januari 2007 elke maandagavond op prime time 20.05 uur uitgezonden op Nederland 2. Er staan 35 afleveringen gepland.

Daarnaast blijven de VPRO en de Volkskrant, net als voorgaande jaren, dagelijkse filmjournaals verzorgen vanaf het Nederlands Film Festival in Utrecht, het IDFA in Amsterdam, het International Film Festival Rotterdam en het festival van Cannes. Die uitzendingen, veertig in totaal, zijn op Nederland 3 te zien.

Volgens adjunct-hoofdredacteur Suzanne Weusten van de Volkskrant, verantwoordelijk voor de tv-activiteiten van de krant, zal het wekelijkse tv-programma de band tussen de krant en de VPRO nog meer verstevigen. Weusten: 'Met cinema.nl hebben de Volkskrant en de VPRO laten zien dat ze uitstekend kunnen samenwerken. Het succes van cinema.nl laat bovendien zien dat er veel belangstelling bestaat voor een journalistiek filmprogramma.'

In de wekelijks tv-uitzending van cinema.nl worden films die in de bioscopen uitkomen bediscussieerd en geduid. Ook nieuwe films op dvd of op de televisie kunnen onderwerp zijn van gesprek. Het blikveld van de redactie zal breed zijn: de aandacht wordt gericht op Hollywood-producties én op arthouse-films uit alle delen van de wereld.

De VPRO begint in september met Cinema.nl-uitzendingen op de radio. Elke vrijdagavond presenteert de omroep op de frequentie van de huidige Concertzender een vraaggesprek met iemand uit de filmsector.

Mug

• 13949 berichten
  • 5954 stemmen

Werd tijd. Meest opvallende is toch wel de toevoeging 'prime time'. Die nachtelijke culturele uitzendingen van de VPRO zijn vaak veels te laat om aandachtig te bekijken.

Ik ben enthousiast! Nu maar hopen dat het inhoudelijk niet de Rene Mioch vs de heer Goderie opgaat.

neo (crew)

• 15353 berichten
  • 8565 stemmen

In het verleden met vpro filmprogramma's zat het meer dan goed. Goed nieuws op zich dus.

starbright boy (moderator films)

• 19998 berichten
  • 3861 stemmen

Goed nieuws. En het werd tijd ook. Ik zou best eens een vaste kijker kunnen worden.

BlueJudaskiss

• 10762 berichten
  • 4145 stemmen

Me too! Top nieuws!

gotti

• 13938 berichten
  • 5301 stemmen

Nu nog een fatsoenlijke filmquiz op tv.

neo (crew)

• 15353 berichten
  • 8565 stemmen

Haha die komt weer eenmalig in september. 1 vraag per 5 minuten quiz dus. Ik eis ''Voor een briefkaart op de eerste rang'' weer terug!

kos

• 44994 berichten
  • 7830 stemmen

Goed nieuws .

Leno

• 5784 berichten
  • 3981 stemmen

neo schreef:

Haha die komt weer eenmalig in september. 1 vraag per 5 minuten quiz dus. Ik eis ''Voor een briefkaart op de eerste rang'' weer terug!

Voor een briefkaart op de eerste rang was vroeger een (bekend?) filmquiz. Een jaar of 5 geleden werd het programma nieuw leven ingeblazen. Verder dan één seizoen kwam het helaas niet, er keken te weinig mensen naar was de reden van stopzetting.

Ik hoop dat ze met dat nieuwe programma zich niet gaan blindstaren op de kijkcijfers. Een publieke omroep zou daar helemaal niet zo op moeten letten.

neo (crew)

• 15353 berichten
  • 8565 stemmen

Vertel mij iets wat ik nog niet wist

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1580 stemmen

Benieuwd naar het filmprogramma. Dat het op een fatsoenlijke tijd is is prettig want ik weet nu al dat ik het niet zou kijken als het weer eens erg laat was.

kos

• 44994 berichten
  • 7830 stemmen

Leno schreef:

Voor een briefkaart op de eerste rang was vroeger een (bekend?) filmquiz. Een jaar of 5 geleden werd het programma nieuw leven ingeblazen. Verder dan één seizoen kwam het helaas niet, er keken te weinig mensen naar was de reden van stopzetting.

Ik hoop dat ze met dat nieuwe programma zich niet gaan blindstaren op de kijkcijfers. Een publieke omroep zou daar helemaal niet zo op moeten letten.

Henk heeft hem toch eens gewonnen? (of in ieder geval meegedaan? ) .

Quido

• 14621 berichten
  • 5854 stemmen

gotti schreef:

Het programma wordt vanaf januari 2007 elke maandagavond op prime time 20.05 uur uitgezonden op Nederland 2.

Ondanks alle mooie beloftes is het programma zoals gebruikelijk weggestopt laat op de avond; te zien vanaf 3 januari, elke woensdagavond om 23.35 uur op Nederland 2.

gotti

• 13938 berichten
  • 5301 stemmen

Was er ook al bang voor. Jammer....

neo (crew)

• 15353 berichten
  • 8565 stemmen

In Film > Algemeen > Cinema.nl Radio:

Net pas ontdekt. Erg leuk radio programma, met iedere keer een interview met iemand. Soeteman, Koolhoven en Sombogaart kwamen zo al voorbij. Beluister hier de afleveringen tot nu toe: link

kos

• 44994 berichten
  • 7830 stemmen

Nu het eindelijk op TV komt ga jij de radio-uitzending promoten? .

neo (crew)

• 15353 berichten
  • 8565 stemmen

Weer niet goed!

cornelis

• 4739 berichten
  • 657 stemmen

En sinds vanavond wekelijks op Ned 2.

Koekebakker

• 2535 berichten
  • 3808 stemmen

Heeft iemand 't gezien?

Ik viel ergens halverwege binnen. Tijdens de scene uit Out of Sight. Was dat de stem van Job ter Burg die de scene fileerde?

Is het (al) ergens online te bekijken?

gotti

• 13938 berichten
  • 5301 stemmen

Niet heel boeiend helaas.

Redlop

• 8974 berichten
  • 3566 stemmen

Ik vond het wel boeiend. Ik let nooit echt op montage dus ik vond het verfrissend om vanuit zijn blik naar die scene te kijken.

Film van Kim van Kooten lijkt me ook interessant worden.

Goodfella_90

• 10378 berichten
  • 2315 stemmen

Heb slechts 10 minuten bekeken, maar vond dat gedeelte maar van een bedenkelijk niveau. Ik zal nog eens een volledige uitzending de kans gunnen, maar ik heb een slecht voorgevoel.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Interessante beschouwing op Apocalypto en verder lekker vlot aangevuld met (terugkerende) rubrieken en actuele zaken. Leuk programma.

Quido

• 14621 berichten
  • 5854 stemmen

Wel aardig. Zal het (voorlopig) zeker blijven volgen, maar waarom zei Ronald nou dat Zwartboek al meer dan 1 miljoen bezoekers naar de bioscopen had getrokken?

kos

• 44994 berichten
  • 7830 stemmen

Ik vond het ook wel leuk, al zat er wel een onvergeeflijk grote spoiler voor Dancer in the Dark in. .

Onderhond

• 85601 berichten
  • 10126 stemmen

Begrijp eigenlijk niet wat een beetje filmfan heeft aan dit soort programmas. Gaat toch steeds over de wat bekendere films waar je veel meer en sneller info over kan vinden op het internet.

In de optiek "er is geen fuck op TV maar ik blijf gewoon kijken" is het misschien aardig, maar verder vind ik filmprogrammas doorgaans waardeloos.

FisherKing

• 18698 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Ik vond het ook wel leuk, al zat er wel een onvergeeflijk grote spoiler voor Dancer in the Dark in. .

Ja, echt ongelooflijk.

Wel een enorme aanrader om de film nooit te willen zien

FisherKing

• 18698 berichten
  • 0 stemmen

Koekebakker schreef:

Ik viel ergens halverwege binnen. Tijdens de scene uit Out of Sight. Was dat de stem van Job ter Burg die de scene fileerde?

Exact.

cornelis

• 4739 berichten
  • 657 stemmen

Bizar is dat ik het programma niet 1,2,3 kan vinden op de cinema.nl site, noch op de site van de VPRO. Op uitzendinggemist.nl komt het programma niet voor, en ook niet op de website van Nederland 2.

Quido

• 14621 berichten
  • 5854 stemmen

Onderhond schreef:

Begrijp eigenlijk niet wat een beetje filmfan heeft aan dit soort programmas. Gaat toch steeds over de wat bekendere films waar je veel meer en sneller info over kan vinden op het internet.

Maar op internet vind je nimmer werkopnames, beelden bij interviews, of iets dergelijks. Tenzij ze eerst via dit soort programma's op tv zijn uitgezonden. Elke filmfan heeft zijn eigen interesse en de kunst van zo'n programma zou dan ook moeten zijn om elke filmliefhebber iets aan te kunnen bieden. Vond de eerste aflevering wat dat betreft niet onaardig, al was niet alles even interessant.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.