- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Waarom een remake van Scarface idioot zou zijn
Waarom een remake van Scarface idioot zou zijn

Wouter
-
- 18560 berichten
- 2951 stemmen
Nee, remakes worden in de meeste gevallen uitgemolken! Laat Scarface blijven zoals ie is!
Daar verandert een remake toch niks aan?

Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Scarface: The World Is Yours (2005)
Wat is dit?? een vervolg of een remake? staat ook al een tijd stil.... iemand hier nog iets over gehoord?

kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
volgens mij een spelletje.

starbright boy (moderator films)
-
- 20895 berichten
- 4149 stemmen
Klopt: (VG) betekent Videogame.

ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Een contemporaire versie van Scarface zou te absurd zijn, vanwege het feit dat de film waarschijnlijk vol eigentijdse 'pop-culture' elementen zou zitten, net zoals DePalma's film, de 80's ademt.
En zoals het er nu voorstaat, 'cultureel' gezien, is het niet veel soeps, aangezien de voornaamste doelgroep niet eens onderscheid kan maken tussen een consumptiegedreven 'ideaalbeeld' en werkelijkheid.
'Scarface' zou volzitten van de absurde bling bling verheerlijking en eruitzien als de gemiddelde clip op de Box.
The World is Yours, het verhaal van de opkomst en ondergang anno nu, zou totaal misplaatst zijn, zowel vorm, inhoud en toegevoegde waarde.

Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
oh oke geukkig ........
bedankt voor de info!!

Fred Neil
-
- 251 berichten
- 188 stemmen
"En toen ie uitkwam vonden velen hem niet in de schaduw kunnen staan van het origineel met Cagney."
Scarface is helemaal niet Cagney maar met Paul Muni.
Public enemy was met Cagney.

t_v_b
-
- 296 berichten
- 734 stemmen
Ik vind dat er van Scarface geen remake gemaakt moet worden omdat:
1. Niemand de rol beter neer kan zetten dan Al Pacino want hij zorgt ervoor dat de film zo sterk is.
2. Aan deze film valt niets toe te voegen, hij was al lang genoeg. En om met een dezelfde film op de markt te komen is ook weggegooid geld.
Kortom nooit aan beginnen.

Wouter
-
- 18560 berichten
- 2951 stemmen
Hollywood bewijst keer op keer het tegendeel.

mar007
-
- 1151 berichten
- 949 stemmen
remake van scarface lijkt mij onmogelijk,wie zou dit nou neer kunnen zetten?
ik denk dat geen acteur het zo overtuigend kan neerzetten dan al pacino,nee dat gaat hem niet worden

Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Scarface was ook een remake. Denk best dat er nog een keer een remake van gemaakt kan worden. Scareface is immers nikst anders dan een Rise and fall verhaal over een gangster.In die zin zou Biyeolhan Geori (2006) ook een scarface remake kunnen zijn.
Dus wat mij betreft kan een remake van Scarface prima, mits het in een andere tijd en scene wordt geplaatst en door een goede regisseur gemaakt wordt. Bijvoorbeeld in de huidige Mexicaanse drugsscene onder regie van QT.
Maar een een of andere jan lul die het verhaal van Tony Montana nogmaals gaat verfilmen is inderdaad totaal overbodig.

jimmygator
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
Scarface met Pacino is al een remake van het NIET overtroffen origineel uit 1932. Veel subtieler geacteerd tenzij pacino echt een witte snor had. Dan ga je wel uit je dak.

jarno1975 (moderator series)
-
- 10753 berichten
- 2682 stemmen

Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
Weer een verloren generatie van jongeren met Tony Montana-shirts en tattoo's en bijhorende 'The World is Mine'-mentaliteit.

Ebenezer Scrooge
-
- 1778 berichten
- 2917 stemmen
Het is nu alleen nog wachten op de remakes van Lawrence of Arabia en Schindler's List.

horizons
-
- 5439 berichten
- 2176 stemmen
Aangezien de Scarface met Pacino ook een remake was zie ik geen problemen.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Larrain is dan ook wel een fijne regisseur. Niet zo rampzalig als je op voorhand zou verwachten dus.

Mochizuki Rokuro
-
- 18911 berichten
- 13802 stemmen
Ik zag deze in de updates en vroeg me eerst af waarom een topic uit 2005 gebumpt werd, maar Pablo Larraín (als er nieuwe helden zijn - dan...) als regisseur van de remake. Dat zou best iets hebben, het is eerder dat er een studio achter zit, waarom je er dan toch bedenkingen bij zou moeten hebben. GG Bernal gaat dan Tony spelen neem ik aan? Al zie ik dan liever Alfreda Castro. Die is echt scary. De Tony Servillo van Chili.

starbright boy (moderator films)
-
- 20895 berichten
- 4149 stemmen
Als Larrain het gaat doen vind ik het meteen interessant.

Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5581 stemmen

Mochizuki Rokuro
-
- 18911 berichten
- 13802 stemmen
Nog steeds met Larraín aan boord!

Und3rdog
-
- 104 berichten
- 0 stemmen
De versie van Brian De Palma was toch ook een remake?

HALVE TAMME. (moderator series)
-
- 13307 berichten
- 1115 stemmen
De versie van Brian De Palma was toch ook een remake?
Het leuke aan dit verhaal is dat Scarface zelf al een remake is.

Donkerwoud
-
- 7597 berichten
- 3397 stemmen
Eigenlijk best een goed idee. Scarface leent zich er juist goed voor om te remaken door een verhaal dat nog even actueel is als het bij zijn allereerste versie was. Immigratie en criminaliteit (en de combinatie tussen de twee) zijn meer dan ooit een verhit punt van discussie.
Mijn enige twijfel is dat het misbruikt kan worden als middelmatige cash cow omdat mensen er toch wel heen gaan. Maar als er een serieuze poging gedaan wordt, dan zie ik echt geen enkel bezwaar waarom het niet zou kunnen.

leatherhead
-
- 3550 berichten
- 1809 stemmen
Aan de ene kant geen slecht idee, want erger dan het origineel kan het niet zijn, maar aan de andere kant zit ik nou niet te wachten op de heropleving van de Scarface fanboys die al dwepende met hun Tony Montana t-shirtjes, hun favoriete stoere one-liners staan te blèren.

Vdk_Movie
-
- 375 berichten
- 451 stemmen
Zou leuk zijn maar wel met een jongere acteur lijkt me want Al Pacino is te oud en Tony is doorzeeft. DiCaprio zou wel de meest voor de hand liggende zijn vind ik.

Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5581 stemmen
Nog steeds met Larraín aan boord!
Niet meer:
‘Scarface’ May Be Antoine Fuqua’s Next Remake of a Remake - screencrush.com
Fuqua. Dios mio.

Vdk_Movie
-
- 375 berichten
- 451 stemmen
Scarface (1983) remake krijgt nieuwe regisseur, én de opvolger van Pacino is bekend: het zou gaan om Rogue One ster Diego Luna. Daarnaast is het verhaal nu bijgewerkt door de gebroeders Coen (The Big Lebowski). Martin Bregman zal de film opnieuw produceren.
De remake van deze jaren 80' klassieker staat gepland op 10 augustus 2018!

Ajax&Filmfreak
-
- 3088 berichten
- 3370 stemmen
Ik zit er niet op te wachten, maar het zal vast (veel) geld in de la brengen, dat is (helaas) al reden genoeg in hollywood.