• 12.163 nieuwsartikelen
  • 165.379 films
  • 10.672 series
  • 30.841 seizoenen
  • 622.705 acteurs
  • 194.842 gebruikers
  • 9.092.239 stemmen

Gescheld in NL films

zoeken in:

GFM

• 1116 berichten
  • 1497 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Dat vraag ik me ook af.

Dat lijkt me nogal duidelijk. ik heb aangegeven dat er over bloot enorm hypocriet wordt gedaan in Amerika.

Troy is een blockbuster voor 12 jaar en ouder, het lijkt me logisch dat er dan lakens worden gebruikt om de tere kinderoogjes te beschermen tegen het bloot...

Quido

• 14638 berichten
  • 6056 stemmen

Chainsaw schreef:

ik heb het dan ook over de jeugdfilms, he ...

Nee, Flodder en Ciske de Rat zijn jeugdfilms! En waarom nou al die ophef ?

Het zijn enkel en alleen vooroordelen die verkondigd worden door mensen die hooguit 20 Nederlandse films gezien hebben. Ik heb er nu heel veel gezien, en ben het er absoluut niet mee eens.

En dat er in Amerikaanse films tig keer het woordje 'fuck' gezegd wordt, maakt zeker niet uit ? Oh nee, natuurlijk... fuck klinkt veel beter, dan maakt het niet uit. (!)

Kijk eerst eens wat meer Nederlandse films voordat je ('je' in het algemeen) weer van die loze uitpsraken doet. In de jaren 70 betekende dit bloot wel de redding van de Nederlandse film, om het even kort door de bocht te zeggen. En het werkte behoorlijk,

in de jaren 70 gingen er miljoenen naar een NL film.

En waarom maakt iedereen er zo'n punt van ? Waarschijnlijk om met de meute mee te gaan, of kan iemand mij dat uileggen ? Ik kan echt geen goede reden bedenken. En waarom zou je je in NL films wel storen aan gevloek en gescheld, en in films uit andere landen dan niet ?

Volgens mij heeft niemand last van al dat bloot in Basic Instinct, want dat is een Amerikaanse film.

En functioneel naakt of niet, kijk er eens doorheen. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die naar een NL film kijken en hem goed vinden, totdat er opeens een naaktscene aan te pas komt. Dan is het meteen weer: 'Ah, typisch Nederlands' en meteen verandert dan ook de manier van kijken, waardoor je de film minder waardeert.

FisherKing schreef:

Tjeemie, word jij eens een volwassen kijker van NL films.

Understatement.

Wouter

• 18671 berichten
  • 3014 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Zoals LA Confidential, die in je top 10 staat?

(quote)

Zoveel is duidelijk.

(quote)

Vond je? Ik vond er geen zak aan. (En ik hou heel erg van genrefilms)

(quote)

Tja, ik vond de film vele malen interessanter dan Amsterdamned, hoor.

(quote)

Een soor LEK, dus?

(quote)

Ik zou zeggen: schrijf ze.

(quote)

Ik vraag me af hoe goed jij het aanbod kent. Over welke cultureel verantwoorde pretentieuze films heb je het dan? Als ik kijk naar de films die de laatste twee jaar (en wat er nu bijna uitkomt), zie ik juist heel veel popcornfilms.

Waar zou je de volgende films indelen? Popcorn of Cultureel Verantwoord?

Fighting Fish, Liever Verliefd, Floris, Minoes, Volle Maan, Ja Zuster Nee Zuster, Zus & zo, Shouf Shouf Habibi, Alice in Glamourland, Snow Fever, Pietje Bell, Adrenaline, Oesters van Nam Kee, De Kameleon, Snap Shots, Loenatik, Phileine Zegt Sorry, Pipo, Science Fiction, Feestje, In Oranje?

Ga je nog reageren, Captain Pervert?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3171 stemmen

Ik denk dat Captain Pervert zoiets heeft van: als jij fatsoenlijk gaat quoten wil ik wel reageren .

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.