menu

Film / Nieuws / Hellraiser remake

zoeken in:
ik zag op IMDb de er een Remake word gemaak van de film Hellraiser.
door Clive Barker en Marcus Dunstan

ik vond namelijk de eerste film echt super,
maar ik ben bang dat deze Remake het weer gaat verpesten net zoals de andre delen

hij komt pas op 9 JAN 2009 in USA in de bios,
dus dat is wachten

Lui (crew)
dat er een remake werd gemaakt had ik ook al gelezen, ik weet wel zeker dat dit deel zeker niet beter kan worden dan de orginele. maar ik ben wel nieuwsgierig

Mja, origineel stonden de regisseurs van A l'Intérieur aan het roer van de remake. Die zag ik er echt wel wat mee doen.

Geen idee wie Marcus Dunstan is, mijn enthousiasme is dus al stevig getemperd.

Pastichio Rocker
Volgens IMDb heeft hij juweeltjes als Feast 2 en 3 en Saw V neergepend. Maar goed, er staat niet bij dat hij ook de film regisseert.

toch wel gewoon de pinhead met spijkers in de kop

Mja, het kan misschien toch wel wat worden. Ik heb namelijk niets tegen al deze remakes (ben een van de enigen denk ik zo) en vond degenen die een R-rating hadden zeer aardig. ( zolang het maar geen PG-13 is...) Ik meen vernomen te hebben dat Barker en co. dachten aan Pascal Laugier ( bekend van het ,naar het schijnt, Uber-geweldadige Martyrs) om het werk van de 'Inside'-regisseurs verder te zetten. Onze twee 'Inside'-mannen hadden hier waarschijnlijk een flink gorefeestje van gemaakt. Wat Laugier hiermee zou kunnen doen weet ik niet. ( Na reviews van Martyrs gelezen te hebben zal het wel geweldadig worden, maar niet zozeer een Splatterfest) Maar nog eens ,niets is zeker...

ASman schreef:
Ik heb namelijk niets tegen al deze remakes (ben een van de enigen denk ik zo)

Je bent niet de enige. Ik ben ook een fan van remakes, als ze goed zijn tenminste. Er zijn er een heleboel slechte, maar ook enkele goede. Het is gewoon een kwestie van ze eruit te halen. Remakes van Hellraiser en Friday the 13th lijken me potentiële toppers.

damianodebeste
Er schijnt ook een remake te komen van it,s alive

Pastichio Rocker
De inspiratie is duidelijk op daar in Holliewoed.

Ben erg benieuwd, ben groot pinhead fanaat...
dus ben hier ook erg kritisch in.

hellraiser delen 1t/m 3 super, maar jah het niveau daalt naarmate de sequels toenemen....

dus ben echt benieuwd of ze hier een vette film van maken.
ik hoop op het beste MAAR ik ga uit van het slechtste...

dit zal wel weer dikke bout worden,.... maar ik hoop het niet...

Doug Bradley is en blijft de pinhead voor fans ...
laat dat voor op staan

Maar als er een opvolger van hem moet komen , wat denken jullie dan van Tony Curran .

My lijkt het wel een geschikte kandidaat

Ik lees net de regisseur van Martyrs bij regisseur staan . Ik heb Martyrs nog niet gezien, maar weet dat de film erg bruut moet zijn. Dit maakt mij zéér enthousiast.

En met mij meerderen denk ik zo . Lees ook net dat hij totale controle over het project wil hebben en dat de producers zich er niet mee moeten bemoeien. Zo hoor ik het graag.

Idd
Pascal Laugier
Na het uitmuntende Martyrs hoop ik dat hij van deze Hellraiser-remake een topper gaat maken. Hopelijk niet zo schokkend als Martyrs, maar vooral lekker gory en vol met sfeer.

nog niet zwaar bevestigt, maar er valt al op meerdere plaatsen te lezen dat ook Laugier hier weg gelopen is.

Heb toch het idee dat er meer gezocht word naar een commerciële insteek (Weinstein goh, hoe zou t toch komen?) en tsjah gelukkig wilden de tot nu toe verbonden directors daar niet aan beginnen.
Haal Eli Roth maar uit de kast, of 1 van de vele SAW volgelingen. dan weet je in ieder geval zeker dat je een goed verteerbaar en simpel script krijgt

Hmmm, enige manier waarop zo'n remake mij leuk lijkt is om er een stevige naam aan vast te hangen. In wéér zo'n makke Amerikaanse remake heb ik weinig zin. Kunnen ze Hellraiser beter gewoon laten rusten.

Inland Rabbit schreef:
nog niet zwaar bevestigt, maar er valt al op meerdere plaatsen te lezen dat ook Laugier hier weg gelopen is.

Heb toch het idee dat er meer gezocht word naar een commerciële insteek (Weinstein goh, hoe zou t toch komen?) en tsjah gelukkig wilden de tot nu toe verbonden directors daar niet aan beginnen.
Haal Eli Roth maar uit de kast, of 1 van de vele SAW volgelingen. dan weet je in ieder geval zeker dat je een goed verteerbaar en simpel script krijgt

Hellraiser zonder Laugier zie ik niet zitten. Of het moet Barker zelf weer in de regiestoel zijn. Zeer jammerlijk nieuws als bevestigd wordt dat Laugier niet meer verbonden is aan het project. Het verdomde Hollywood ook. Elk interessant concept wordt de das omgedaan omwille het commerciële.

Ik denk dat ze de remake Gaan verkloten.
Het orgineel is goed maar waarom moet er in godsnaam bij elke goede horrorfilm een Remake gemaakt worden?
Nooit wat van begrepen.

IcU
Damn, komt hier ook al een remake van? Daar kon je eigenlijk wel op zitten wachten.. Het is een hype, he..

zonde

Is maar hoe je het bekijkt. Ik bedoel de oude films zullen echt niet van de aardbodem verdwijnen hoor. Remakes worden gewoon gemaakt om jonger publiek kennis te laten maken met de legendarische monsters uit de filmgeschiedenis, en voegen daar nog wat modernere SFX aan toe die in de loop der jaren een goeie oppoets beurt konden gebruiken. Kijk naar de vele versies van Frankensteijn, Dracula en weerwolfen....die films worden ook nog steeds overnieuw gemaakt, met nieuwe invalshoeken....mensen kunnen nu zelf bepalen welke versies ze leuk vinden, en zullen dan ook nieuwschierig worden naar de originele films en hun oorsprong. Hellriaser was in de jaren 80 een behoorlijk shocking splatter fest, maar er nu op terug kijkend ligt de Saw-reeks veel meer op dat randje. Het is dan toch best interessant om Pinhead opnieuw in de belangstelling te brengen. En de remakes van tegenwoordig voegen ook wat extra's toe qua verhaal, dus naar een exacte copie zit je nu ook weer niet te kijken..(zelfs Psycho 1998 had een paar kleine extra details)

dutchtuga schreef:
Hellraiser zonder Laugier zie ik niet zitten. Of het moet Barker zelf weer in de regiestoel zijn. Zeer jammerlijk nieuws als bevestigd wordt dat Laugier niet meer verbonden is aan het project. Het verdomde Hollywood ook. Elk interessant concept wordt de das omgedaan omwille het commerciële.

Inderdaad, heel erg jammer. Laugier had al aangegeven niet mee te willen werken bij te veel compromisjes.
Ik heb het over het algemeen niet zo op remakes, maar ik zag Laugier hier nog wel een lekker rauw verhaal van maken in plaats van een gelikte versie met een opengetrokken blik hollywood-chicks (wat ik nu verwacht). Maar er wordt alweer op safe gespeeld.

606
Is er al wat meer nieuws over Hellraiser remake

Het lijkt nu redelijk stil te liggen, zonder schrijver en regisseur aan boord, maar er wordt gezegd dat de Weinstein Company de film toch graag wil maken. Laatste nieuws is dat de film er wellicht in 3D komt. De synopsis voor de remake schijnt ook al bekend te zijn.

Wat mij betreft eeuwig zonde dat Laugier niet meedoet. Hoewel ik me afvraag in hoeverre hij zou worden vrijgelaten om zijn ding te doen.

Ik hou niet zo van remakes normaal tipt hij nooit aan het origineel.

Al moet ik zeggen dat er wel een verbetering in de huidige reeks van hellraiser kan komen met deze remake, vooral omdat blijkt dat Barker (toch zijn kindje) het nu zelf weer wil oppakken (Al blijft dat natuurlijk ook nog ff de vraag) Want Barker heeft al eens meer wat belooft wat hij niet nakwam helaas.

Zo lang hij op zijn minst Doug Bradley heeft voor Pinhead anders hoeft de film helemaal niet te komen haha

Deze nieuwe Hellraiser wordt dus gewoon een aanfluiting, zoals bij de meeste 'legendarische horror'-remakes.

En opnieuw vrij slecht nieuws voor deze remake. Was het een tijd geleden nog genieten dat misschien iemand als Pascal Laugier zich met het project zou gaan bemoeien, de remake zakt nu helemaal naar bedenkelijk niveau.

De remake zal, in tegenstelling tot de sequel Revelations (blijkbaar door de Weinstein Company gemaakt om de rechten van de serie te behouden), een behoorlijk budget hebben. En er wordt gezegd dat men bij de Weinsteins op zoek is naar een script voor tieners. Voor de hoofdrol heeft men belang bij Amber Heard. We kunnen ons dus op gaan maken voor de zoveelste crappy lowbudget sequel en daarna een Hellraiser remake in een PG-13 vorm. Hoera.

Bron: Bloody Disgusting News

Ohnee heh... Waarom nou weer (ja voor de commercie..), dat wordt dus weer een brave 'highschool' en veel digitaal getover.

En dan toch weer een klein lichtpuntje in de verder complete duisternis; volgens Patrick Lussier zal de film niet voor tieners gemaakt worden, zoals eerder bekend werd gemaakt:

"Oh, God no. No, no, we definitely did not want to do that. If you're going to make a 'Hellraiser' movie... you're basically looking at a franchise that went from Clive's movie up to the 'Hellraiser'-in-Space movie, 'Bloodline,' which had some great stuff in it, actually; the way it goes backwards and forwards in time, and Angelique is such an interesting character."

Bron: Bloody Disgusting News

Hellraiser is geen remake nodig... Net zoals Nightmare On Elmstreet dat echt niet nodig was.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:28 uur

geplaatst: vandaag om 09:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.