- Home
- Filmforum
- Film - Nieuws
- American History X 2
American History X 2
alainvdb
-
- 12 berichten
- 7 stemmen
Hallo mensen van 't goed leven 
Iedereen kent ongetwijfeld de film American history X
ik vond dit (waarschijnlijk niet als enigste) een zeer goede film,
nu heb ik mij laten vertellen dat er in Amerika een vervolg van is/komt maar dat die niet in Nederland mag komen, omdat hij te grof is ofzo.
Ik weet niet of hier enige kern van waarheid in zit, maar ben er wel benieuw naar, weet iemand meer?
alvast bedankt
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Op dit moment bestaat er geen vervolg van American History X, en voorzover ik weet is die ook niet in de maak. Dat sluit natuurlijk niet uit dat er ooit nog een vervolg op komt (er zijn destijds wel wat geruchten geweest, maar volgens mij is het daarbij gebleven), maar dat die film niet in Nederland zou mogen komen omdat die te grof zou zijn, kan natuurlijk niet gezegd worden voordat zo'n vervolg daadwerkelijk gemaakt is. Sowieso is het niet erg waarschijnlijk, aangezien Nederland geen filmcensuur kent (hooguit kan een distributeur weigeren de film in NL uit te brengen).
alainvdb
-
- 12 berichten
- 7 stemmen
Oke, bedankt.
Vond het ook al een vreemd verhaal, maar wou toch even weten hoe het zat
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Het zou erg zonde zijn als hier een vervolg op kwam.
Het verhaal is gewoon af.
Werwolf
-
- 4604 berichten
- 1197 stemmen
Pfff, en dan: The Revenge of Derek Vineyard?
Ik hoop het niet...
Pilcrepus
-
- 215 berichten
- 1676 stemmen
Een film is in Amerika eerder "te grof" dan in Nederland.
Waar worden alle scheldwoorden weggepiept? Juist.
Ik zit niet echt te wachten op een vervolg. De film had geen open einde waar je iets mee kunt.
parahell
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Hallo,
Ik durf met zekerheid te zeggen dat er een vervolg is.
Ken meerdere mensen die deze film gezien hebben en sommige zelfs in hun bezit hebben op dit moment.
ik weet nu niet hoe deze film precies heet, zodra ik de naam weet post ik het hier!
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Ik geloof er geen snars van. Er bestaat geen vervolg. Hooguit een heel andere film over een vergelijkbaar thema.
parahell
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Ik geloof er geen snars van. Er bestaat geen vervolg. Hooguit een heel andere film over een vergelijkbaar thema.
Dan geloof jij er geen snars van, maak ik mij niet druk om. en het thema is nu net iets anders, in plaats van dat hij rustig wordt in de gevangenis flipt hij nu helemaal de pan uit vanwege de moord op zijn broertje!!!
SniPes
-
- 786 berichten
- 1724 stemmen
Dan geloof jij er geen snars van, maak ik mij niet druk om. en het thema is nu net iets anders, in plaats van dat hij rustig wordt in de gevangenis flipt hij nu helemaal de pan uit vanwege de moord op zijn broertje!!!
dit is een grapje zeker.
parahell
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Neej het is niet als een grapje bedoeld! Deze film is alleen op de markt gekomen in america vanwege de grote hoeveelheid agressie en haat.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Kom eerst met een bronvermelding...
Imdb verhaalt wel dat het originele script anders was dan de film, wellicht dat dat leidt tot dit bron-loos gebazel. (alt. einde is nooit verfilmd overigens):
The script's conclusion had Derek shaving his head in the bathroom of the school, transforming back into a naziskin after the death of his brother. However, this was never filmed and dropped from subsequent re-writes of the screenplay.
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Maargoed dat dat eind er nooit is gekomen. Dat had heel erg fout geweest. Wat betreft dat vervolg, een amateurs filmpje misschien?
Poes
-
- 55 berichten
- 51 stemmen
Hmmm.....in ene stil aan de kant van Parahell??
Een vervolg op History X geloof ik ook niet en is in mijn visie onmogelijk.
American History X is een mega goede film en het verhaal is af.
Mocht er wel een "vervolg" zijn.....ben ik wel erg benieuwd wat ze ervan gebakken hebben....
jeroencafeine
-
- 48 berichten
- 544 stemmen
Ik kan me niet voorstellen dat er een vervolg op American History X is gekomen, en al helemaal niet dat zoiets dan niet in Nederland uitgegevn mag worden, als er 1 land is waar niks uitgegeven mag worden vanwege grof taalgebruik etc dan is dat Amerika.. absoluut niet Nederland
Mr Confused
-
- 1715 berichten
- 6588 stemmen
Hallo,
Ik durf met zekerheid te zeggen dat er een vervolg is.
Ken meerdere mensen die deze film gezien hebben en sommige zelfs in hun bezit hebben op dit moment.
ik weet nu niet hoe deze film precies heet, zodra ik de naam weet post ik het hier!
Gezever! 
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Al die vervolgen die laatste jaren... Om ziek van te worden! 
Als hier een vervolg op zou zijn dan zal het wel zo'n direct-to-dvd film zijn, zoals The Butterfly Effect 2, Hollow Man 2 en American Psycho 2, met veel b-acteurs en een suf verhaal die verrassend veel lijkt op het origineel.
oostendeboy
-
- 23 berichten
- 103 stemmen
ik heb ook al gehoord dat er een verlolg is en niet in belgië word toegestaan
Mr Confused
-
- 1715 berichten
- 6588 stemmen
ik heb ook al gehoord dat er een verlolg is en niet in belgië word toegestaan
En geregisseerd door Geert Wilders zeker! 
MaNiAc E
-
- 154 berichten
- 413 stemmen
Ik zou niet eens een vervolg ervan willen zien, zou alleen maar het 1ste deel onderdrukken. Dit is ook geen film om een vervolg van te maken.
deLeeuw
-
- 678 berichten
- 1943 stemmen
Juist..
Lijkt me trouwens ook vrij sterk dat dat zogenaamde vervolg niet in Nederland mag uitkomen omdat het 'te grof' is.. Daar maken we ons bij die Wilders-film toch ook niet druk om?
En zover ik kan nagaan is dat ook niet in het verleden voorgekomen (toch??)
deLeeuw
-
- 678 berichten
- 1943 stemmen
Ik krijg trouwens net te horen dat er ook een 2e deel komt van 'The Shawshank Redemption'!!
Ze hebben hem weer te pakken 
Catscan
-
- 49 berichten
- 414 stemmen
Een vervolg op History X geloof ik ook niet en is in mijn visie onmogelijk.
American History X is een mega goede film en het verhaal is af.
Als je de film aan het einde goed bekeken hebt, hoorde je Sweeney in de luchroom aan Derek vragen of hij zich weer wou inmengen in zijn oude groep, waar hij mee akkoord ging.. hij wist alleen niet hoe.
Nou is de moord op zijn broetje een hele goeie aanleiding om er weer binnen te komen zonder verdenkingen .. wie weet wat het vervolg brengen zou .. .. ik zou hem graag zien komen!! 
Steve-a
-
- 328 berichten
- 0 stemmen
Ik heb gehoort dat er wel een vervog is, maar dat hij maar in 2 bioscoopen over de hele wereld heeft gedraaid omdat hij te hard er rasistisch zou zijn.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Haha. Tjah, wat hoor je niet tegenwoordig...