• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.041 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 198.999 gebruikers
  • 9.371.687 stemmen

Knock-out: Drama (2009)

zoeken in:

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7938 stemmen

0-4

Cosoco

• 10908 berichten
  • 5185 stemmen

Vorige uitslag.

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

0-5

26. Pierrot le Fou - I Am a Fugitive from a Chain Gang

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Pierrot le Fou is een geweldige film, maar toch stem ik niet, omdat ik er zelfs met de grootste moeite nauwelijks een drama in kan herkennen.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

O fuck ja, we stemmen hier op beste drama. Ben ook vast niet de enige die automatisch op de beste film stemt. Echt een farce deze genre-KOs.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Dat geldt wellicht voor jou, maar ik mag er toch vanuit gaan dat de meeste zich hier wel bewust zijn van het genre. Ik herrinner me bij onder andere actie en avontuur, dat daar korte discussies waren over elemten die bij dat genre hoorde.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Ik herrinner me bij onder andere actie en avontuur, dat daar korte discussies waren over elemten die bij dat genre hoorde
Moeten wel heel korte discussies geweest zijn dan, want van beide KOs is me echt niks bijgebleven, laat staan wie de halve finalisten of winnaars waren.

Deze KOs leven niet. Duren veel te lang, schieten hun doel voorbij, krijgen in de forumsectie filmgames slechts een marginale rol toebedeeld en fungeren eigenlijk gewoon als equivalent van achtergrondmuziek. Niet leuk en weinig memorabel.

Moet er zowat van janken.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Apollinisch schreef:

O fuck ja, we stemmen hier op beste drama. Ben ook vast niet de enige die automatisch op de beste film stemt. Echt een farce deze genre-KOs.

Newsflash: dit gebeurt bij zowat iedere KO ongeacht onderwerp. Genre, voorwerpen, posters, filmscores etc... Verder zegt dat meer over jezelf dan over de KO's.
Apollinisch schreef:

Moeten wel heel korte discussies geweest zijn dan, want van beide KOs is me echt niks bijgebleven, laat staan wie de halve finalisten of winnaars waren.

Dit kan ik mij van geeneen KO meer herinneren. Tegelijkertijd zegt zoiets meer over mij dan over de KO.

Rodajc

• 11537 berichten
  • 1436 stemmen

0-1

ik ga maar verder met stemmen

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Newsflash: dit gebeurt bij zowat iedere KO ongeacht onderwerp. Genre, voorwerpen, posters, filmscores etc...
Maar veel minder dan hier. Als je dit topic opent zonder op de titel te letten is het net de KO beste film of een variant op de laddercompetitie.

Moraal van het verhaal: als je dit topic opent moet je op de titel letten.

(in ieder geval "leeft" deze KO weer een beetje...)

powerman

• 1226 berichten
  • 3230 stemmen

0-2

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Apollinisch schreef:

Moraal van het verhaal: als je dit topic opent moet je op de titel letten.

Geldt dat niet voor iedere knock-out? Oké, bij posters heb je een visuele hint over in welk topic je zit.

Dat dit topic niet echt leeft komt denk ik vooral door de overmaat van wat al te obscure titels. Alle drama's van de tiplijst zijn meegenomen en dat zijn er nog al wat.

Moraal van het verhaal: bij de volgende genre-knock-out de lijst samenstellen op basis van suggesties van gebruikers.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

1-2

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

The One Ring schreef:

Dat dit topic niet echt leeft komt denk ik vooral door de overmaat van wat al te obscure titels. Alle drama's van de tiplijst zijn meegenomen en dat zijn er nog al wat.

Dan zou ik nog maar eens goed kijken.
The One Ring schreef:

Moraal van het verhaal: bij de volgende genre-knock-out de lijst samenstellen op basis van suggesties van gebruikers.

Misschien ook een suggestie voor de volgende beste film ko?

Moraal van het verhaal (let vooral #1):

- meer concreet zeuren voor en niet na de start van een ko

- loting ko manipuleren

- ko's afschaffen

- leren van je 'fouten' (misschien hoger stemmenaantal bijv)

- meer kijken en minder zeuren

- geen

- ...

Ondertussen staat het:

26. Pierrot le Fou - I Am a Fugitive from a Chain Gang

1-2

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The One Ring schreef:

Dat dit topic niet echt leeft komt denk ik vooral door de overmaat van wat al te obscure titels.

Ik vind dit echt een erg leuke KO. Maar ik stem enkel als ik minstens 1 titel heb gezien.

Als ik de vorige battle bekijk dan krijg ik de indruk dat er hier heel wat mensen zijn die gewoon zomaar stemmen zonder iets gezien te hebben. Dat vind ik heel erg jammer. Dan heb ik liever dat een KO even vastloopt, dan dat mensen zomaar lukraak gaan stemmen.

Of het kan natuurlijk zo zijn dat ze vergeten zijn om hun stem uit te brengen op die titels. In dat geval heb ik niets gezegd.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

27. C'eravamo Tanto Amati - Intolerance: Love's Struggle through the Ages

1-0

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

2-0

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

2-1

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

2-2

powerman

• 1226 berichten
  • 3230 stemmen

3-2

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Legan schreef:

Dan zou ik nog maar eens goed kijken.

Deze knock-out is toch samengesteld met alle drama's met een gemiddelde van minimaal 3,72 met minimaal 30 stemmen (plus een handjevol keuzes van gebruikers)? Dat wil toch gewoon zeggen dat alle drama's van de tiplijst erin zitten, inclusief die films die door weinig knock-out-deelnemers gezien zijn. Bij de Beste Film k.o. ligt dat anders omdat daar de stemmengrens een stuk hoger (200 stemmen) ligt en alle films over het algemeen bekend genoeg zijn bij deelnemers van de knock-out.

Moraal van het verhaal (let vooral #1):

- meer concreet zeuren voor en niet na de start van een ko

- loting ko manipuleren

- ko's afschaffen

- leren van je 'fouten' (misschien hoger stemmenaantal bijv)

- meer kijken en minder zeuren

- geen

- ...

Geen idee waarom er nu juist tegen mij gezeurd moet worden want ik probeer genre knock-outs juist te verdedigen omdat ik ze erg leuk vind. Voor de start werd er al gesuggereerd dat er misschien meer eigen inbreng in de lijst mocht zitten. Ik dacht dat het zo wel te doen was, maar kennelijk loopt de knock-out wat al te langzaam, duidelijk door iets te veel obscure titels. Wat dat betrefd is 'leren van fouten' geen slecht idee, maar daarvoor hoeft deze knock-out nog lang niet dood verklaard te worden. Het zou gek zijn als we niet meer mochten discussiëren over het verloop van zo'n spel. Je andere punten zijn dan ook wat onzinnig.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

The One Ring schreef:

Deze knock-out is toch samengesteld met alle drama's met een gemiddelde van minimaal 3,72 met minimaal 30 stemmen (plus een handjevol keuzes van gebruikers)? Dat wil toch gewoon zeggen dat alle drama's van de tiplijst erin zitten, inclusief die films die door weinig knock-out-deelnemers gezien zijn.

En wat staat er bij de tiplijst:
De tip 250: films met een hoge waardering, maar die vanwege een laag aantal stemmen (nog) niet in de top 250 staan. Om voor deze lijst in aanmerking te komen moet een film minimaal 20 en minder dan 200 stemmen ontvangen hebben.
Bij films met weinig stemmen, is het verschil tussen 20 en 30 zeer groot.

The One Ring schreef:

Geen idee waarom er nu juist tegen mij gezeurd moet worden want ik probeer genre knock-outs juist te verdedigen omdat ik ze erg leuk vind.

Was niet gericht tegen specifiek een persoon maar gewoon in zijn algemeenheid, dus mijn excuses als het wat anders is overgekomen.

The One Ring schreef:

Voor de start werd er al gesuggereerd dat er misschien meer eigen inbreng in de lijst mocht zitten.

Men heeft meer aan concrete voorstellen (zodoende 'concreet gezeur'), dan pleiten voor meer eigen inbreng. Ik vind alles prima, maar je moet dan ook met eigen voorstellen komen; aan suggesties als 'meer eigen inbreng' heb ik niets. Uppen vereiste score voor de basislijst, verhogen min aantal stemmen, etc... Toch is daar in enige mate aan voldaan door de poll om het deelnemersveld te verdubbelen.

The One Ring schreef:

Je andere punten zijn dan ook wat onzinnig.

Uitstekend, want zo is dat ook precies bedoeld. Geeft aan hoe onzinnig ik 'moraal van het verhaal' vind.

Een discussie bij een ko of een ander spel heeft toch altijd zo'n lekker dramatisch bij-effect .

Nomak schreef:

Als ik de vorige battle bekijk dan krijg ik de indruk dat er hier heel wat mensen zijn die gewoon zomaar stemmen zonder iets gezien te hebben. Dat vind ik heel erg jammer. Dan heb ik liever dat een ko even vastloopt, dan dat mensen zomaar lukraak gaan stemmen.

Altijd jammer. Een stemverplichting voor minimaal 1 film is altijd een mogelijkheid. Opinies?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Legan schreef:

Altijd jammer. Een stemverplichting voor minimaal 1 film is altijd een mogelijkheid. Opinies?

Dat lijkt me echt een uitstekend idee.

Poisonthewell

• 4939 berichten
  • 13399 stemmen

3-3

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

28. Dom za Vešanje - Brücke, Die

24-uurs regeling,

beslissende stem battle 027 gezocht

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

0-1

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Legan schreef:

Een stemverplichting voor minimaal 1 film is altijd een mogelijkheid. Opinies?

Tja. Vind het eigenlijk al raar dat mensen stemmen als ze slechts 1 film hebben gezien, kun je helaas weinig aan veranderen.

Maar bij een stemverplichting haak ik af, ik heb weinig gestemd.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

28. Dom za Vešanje - Brücke, Die

1-1

#27 is al beslist (zie tijdstip plaatsen battle + 24 uur)

Rodajc

• 11537 berichten
  • 1436 stemmen

1-2

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7938 stemmen

1-3

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.