menu

Film / Filmgames / Knock-out: Drama (2009)

zoeken in:

5-9

Had de winnaar moeten zijn.

Co Jackso schreef:
5-9

Had de winnaar moeten zijn.
Stem je niet op de verkeerde dan?

HarmJanStegenga schreef:
(quote)
Stem je niet op de verkeerde dan?

Nee, hoewel beide films elkaar niet echt ontlopen (zie top 10). Bij Vozvrashcheniye was ik zeer onder de indruk van de kleinschaligheid van het drama, en hoe dat op een ongelooflijk intrigerende wijze in beeld wordt gebracht. Daarnaast had ik het gevoel dat het drama in Vozvrashcheniye een soort pure vorm heeft waarin iedereen iets herkenbaars in terugziet, terwijl het drama bij Magnolia (en ook de twee finalisten) meer afwijkt van mijn eigen realiteit.

Oké, duidelijk. Bedankt voor de uitleg. Ik zal Vozvrashcheniye binnenkort herzien. Sinds ik 'm op dvd heb ben ik de film wat uit het oog verloren. Maar ben érg benieuwd wat de herziening op gaat leveren.

Co Jackso schreef:
Daarnaast had ik het gevoel dat het drama in Vozvrashcheniye een soort pure vorm heeft waarin iedereen iets herkenbaars in terugziet, terwijl het drama bij Magnolia (en ook de twee finalisten) meer afwijkt van mijn eigen realiteit.

Ik herken eerlijk gezegd niet bijzonder veel in The Return. Het is wel het enige kleinschalige drama dat de halve finale gehaald heeft (kennelijk houden de gebruikers van MovieMeter meer van drama's die er stevig inbeuken, in plaats van het subtielere werk, afgaande op deze k.o.), maar de situatie van die film is toch veel minder alledaags dan de problemen in Magnolia (minus de kikkerregen dan).

9-9

The One Ring schreef:
(quote)

Ik herken eerlijk gezegd niet bijzonder veel in The Return. Het is wel het enige kleinschalige drama dat de halve finale gehaald heeft (kennelijk houden de gebruikers van MovieMeter meer van drama's die er stevig inbeuken, in plaats van het subtielere werk, afgaande op deze k.o.), maar de situatie van die film is toch veel minder alledaags dan de problemen in Magnolia (minus de kikkerregen dan).

Kleinschalig is inderdaad een goede woordkeuze. Qua uitgangspunt is The Return natuurlijk niet herkenbaar, maar in afzonderlijke scènes wel. Spanningen tussen broers, jaloezie, vader met weinig geduld, en onuitstaanbaar gedrag. Tel daarbij het mysterieuze uitgangspunt, en je hebt een drama dat op veel verschillende lagen werkt. Maar geen slecht woord over Magnolia. Ook een drama dat goed werkt, alleen bij mij op een andere manier.

9-12 dag dag tom cruise Dan liever het ingetogen drama van The Return.

Finale: 12 punten, 2 verschil

Idi I Smotri - Requiem for a Dream

1-0

13woutie13
2-3

4-6, wat iedereen toch in Requiem for a Dream ziet? Zeker als drama, vind ik het maar een matige film.

ace leader
4-7

Gast
geplaatst: vandaag om 18:55 uur

geplaatst: vandaag om 18:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.