- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Beste film in top tien van voorganger
Beste film in top tien van voorganger
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2338 stemmen
Mooie top 10 !
Children of Men (2006) 4,5
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Hotaru no Haka (5,0*, #4)
Prachtige oorlogsfilm over broer en zus. De animatie is de kracht van de film, puur om de prachtige en ontroerende beelden. Zelf moet ik altijd aan mijn eigen zusje denken als ik deze film kijk.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
3. Trainspotting (1996)
4*
Ik moet altijd aan mijn broertje denken als ik deze film zie.
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Vita È Bella, La (1997) 4,5*
Don MN
-
- 3120 berichten
- 1562 stemmen
(5.0) Haine, La (1995)
Zeer meeslepend en bij vlagen erg grappig drama, maar boven alles prachtig geschoten. Met een meesterlijke Cassel aan het roer.
J. Clouseau
-
- 985 berichten
- 1112 stemmen
Apocalypse Now 4*
Zeer krachtige oorlogsfilm, waarin de hoofdpersonages echt 'afdalen in de hel'. Ook enorm knap geregisseerd. De beginscène met dat brandende woud en Kurtz in zijn kamer behoort, samen met de napalmaanval op de tonen van Wagners Walkürenrit, naar mijn mening tot de allerbeste scènes uit de filmgeschiedenis.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Ben X (4*)
Enorm verassende film, met een geweldige hoofdpersoon. Heb zelden zo'n ontroerd gevoel voor een personage gehad. Ook visueel heel erg sterk.
Don MN
-
- 3120 berichten
- 1562 stemmen
(5.0) There Will Be Blood (2007)
Magistraal geacteerd door Daniel Day-Lewis als de verdorven ziel Daniel Plainview. Sterk verhaal dat explodeert in de vorm van de geweldige climax.
soom
-
- 24932 berichten
- 2763 stemmen
Laberinto Del Fauno 5*.
Mooie, grimmige sprookjesachtigheid, die me bij m'n strot pakte de allereerste keer dat ik 'm ooit zag.
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Gladiator 5* #5
Een mooie prestatie van Ridley Scott!
Don MN
-
- 3120 berichten
- 1562 stemmen
(5.0) Apocalypse Now (1979) (#1)
Meesterlijk geacteerd en geregisseerd, er wordt op een ontzettend aangrijpende en surrealistische manier de waanzin van de oorlog verfilmd. De oorlogsfilm der oorlogsfilms.
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (5,0*)
Mooie top 10, zitten wel een paar 5,0* tussen. Alleen vind ik de Lord Of The Rings een van de mooiste trilogies die er zijn. Ook is het een van mijn favorieten, vanwege de prachtige locaties en het verhaal deed mij ook wel wat..
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Drie vijvers voor mij in de toptien van Remi. The Big L, Adaptation en Tonari No Totoro.
Ik ga deze keer voor Totoro!
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
The Truman Show (5,0*)
Een van de eerste serieuze rol van Carrey, en dat doet hij verdomd goed. Sowieso een van z'n beste roilen. Verder is het een prachtig verhaal en een geweldig acteerwerk van zowel Carrey als Harris.