• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.696 films
  • 12.256 series
  • 34.049 seizoenen
  • 648.507 acteurs
  • 199.194 gebruikers
  • 9.383.534 stemmen

MovieMeter Contest

zoeken in:

Onderhond

• 87601 berichten
  • 12862 stemmen

Kleine google-rondje en je hebt er zo 2 of 3 vast. Of 4, begint een erg populair groepje te worden daar.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8177 stemmen

Wil zondag weleens weten hoe ik fragment 10 had moeten googlen, want dat schiet echt totaal niet op bij mij. Of ik doe iets fout, dat kan natuurlijk ook.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Ja, zou kunnen maar ik vind googelen nooit zo leuk het gaat mij meer om de spontane herkenning. Gebruik het alleen als ik iig een hint of een redelijk vermoeden heb maar misschien ga ik er zaterdag nog wel even voor zitten.

Paalhaas

• 1582 berichten
  • 2570 stemmen

wibro schreef:

btw Zoals het er nu uitziet denk ik dat Paalhaas de prolongatie van de titel dit jaar wel kan vergeten.

't Is pas januari, hè? Maar je kunt best gelijk hebben. Het lijkt erop dat een aantal deelnemers meer tijd eraan besteedt en/of een hoop heeft bijgeleerd qua opspoortechnieken, want winnen wordt voor mij steeds moeilijker. Vooral Reinbo gaat echt als een speer dit jaar, ik vraag me af hoe dat ineens komt (Clueless?). Maar anderszijds zijn er pas net 4 contests geweest, geen enkele reden om nu al conclusies te gaan trekken. Ik ga trouwens denk ik niet verder komen dan 8 punten deze week. Onderhonds quizjes liggen me gewoon niet en googlen lukt me voor geen meter deze week. Ik heb eigenlijk ook geen zin om meer tijd te besteden aan de overgebleven fragmenten, die ik veelal niet erg interessant vind. 8 punten vind ik al een nette score, want ik heb er maar 1 gezien. Desondanks is het mijn laagste score in een flinke poos.

Onderhond

• 87601 berichten
  • 12862 stemmen

Sinds Reinbo ook in teamverband werkt gaat het opvallend veel beter.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3094 stemmen

Ik blijf waarschijnlijk steken op de 3 minst geraden fragmenten, heb ook weinig zin om er nog mijn best voor te doen. De interessante fragmenten (hoewel 3 en 12 ook niet verkeerd lijken) heb ik er al uit en ben ik van plan binnenkort te zien. De acteur van 12 herken ik trouwens ergens van, maar echt geen flauw idee waarvan.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Ik denk dat ik niet verder kom dan 14 en mocht Reinbo & Clueless ze alle 15 raden, het is ze gegund. Toen ik aan de contest van Onderhond begon ging ik voor 5 goede antwoorden, maar het werden er uiteindelijk 14. Voor mij is dit de beste score tot nu toe. Ik moet er wel bij zeggen dat mij ook alles meezat. Geluk hoort er nu eenmaal ook bij zullen we maar zeggen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Sinds Reinbo ook in teamverband werkt gaat het opvallend veel beter.

Ik had er vorige keer ook 14 goed bij jouw contest.

Maar nu Clueless meedoet heb ik wat meer tijd om films te kijken.

Onderhond

• 87601 berichten
  • 12862 stemmen

Met dat verschil dat mijn vorige contest wel opvallend makkelijker was. En mag ik je nog even herinneren aan je eerste post hier na het plaatsen van de contest

Reinbo & Clueless hebben ze trouwens allemaal ondertussen, mijn contest is ook alweer gekraakt. Score update volgt later.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Met dat verschil dat mijn vorige contest wel opvallend makkelijker was. En mag ik je nog even herinneren aan je eerste post hier na het plaatsen van de contest

Ik ken er uiteindelijk nog steeds vrij weinig en echt goed vond ik ze over het algemeen niet. Wel benieuwd geworden naar een paar titels.

Maar ik geef toe, met z'n tweeën scheelt wel filnk, met name in de drive om onze hoge scores te blijven halen. Bovendien ontpopt Clueless zich als een meester googelaar.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Onderhond schreef:

Met dat verschil dat mijn vorige contest wel opvallend makkelijker was.

Dat vond ik dus niet, maar dat kwam oa omdat ik het googelen niet onder de knie had en dat de Aziatische cinema voor mij toen nog redelijk onbekend gebied was. Daar is nu wel enigszins verandering in gekomen.

Reinbo & Clueless hebben ze trouwens allemaal ondertussen, mijn contest is ook alweer gekraakt. Score update volgt later.

Gefeliciteerd Clueless, maar toch voel ik mij moreel winnaar, want ik doe het toch maar even helemaal alleen.

Onderhond

• 87601 berichten
  • 12862 stemmen

15. Reinbo & Clueless (01,02,03,04,05,06,07,08,09,10,11,12,13,14,15)

14. wibro (01,02,03,04,05,06,07,08,09,10,11,12,--,14,15)

12. Goldenskull & Cheo (01,02,--,04,05,06,07,08,09,10,11,--,--,14,15)

11. Tayama (01,--,--,04,05,06,07,08,09,10,--,--,13,14,15)

11. Tommeh & Diego (01,02,--,--,05,06,07,08,09,10,11,12,--,--,15)

11. Koenr (01,02,03,04,05,06,07,--,09,10,--,--,--,14,15)

10. Ramon K (01,--,--,04,05,06,07,08,--,10,11,--,--,14,15)

09. Matchostomos (01,02,--,--,05,06,07,--,09,10,11,--,--,--,15)

08. danuz (01,--,--,--,05,06,--,--,09,10,11,--,13,--,15)

08. Paalhaas (01,02,--,--,05,--,07,--,09,10,11,--,--,--,15)

07. Chr.s (--,--,--,--,05,06,07,--,--,10,--,--,13,14,15)

07. Co Jackso (01,02,--,--,05,06,07,--,--,--,--,--,13,--,15)

07. Observator (01,02,--,--,05,--,--,--,--,10,--,12,--,14,15)

05. belchinees (--,--,--,--,--,06,07,08,09,10,--,--,--,--,--)

05. AHWA (01,--,--,--,05,--,07,--,--,10,--,--,--,--,15)

05. DVD-T (01,02,--,--,05,--,--,08,09,--,--,--,--,--,--)

04. stephan73 (--,--,--,--,05,--,07,--,09,10,--,--,--,--,--)

04. Dutchtuga (01,02,--,--,--,--,--,--,09,--,--,--,--,--,15)

04. F. Gump (01,02,--,--,05,--,--,--,--,--,11,--,--,--,--)

04. Knisper (01,--,--,--,--,--,07,--,--,--,--,--,--,14,15)

04. Spetie (01,--,--,--,05,--,07,--,09,--,--,--,--,--,--)

03. Inland Rabbit (--,02,--,--,--,--,--,--,09,--,--,--,--,--,15)

02. Erwinner (--,--,--,04,--,--,--,--,09,--,--,--,--,--,--)

01. HarmJanStegenga (01,--,--,--,--,--,--,--,--,--,--,--,--,--,--)

01. Badalamenti (--,--,--,--,--,--,07,--,--,--,--,--,--,--,--)

01. The One Ring (01,--,--,--,--,--,--,--,--,--,--,--,--,--,--)

01. timbo_ (--,--,--,--,05,--,--,--,--,--,--,--,--,--,--)

01. Niveath (01,--,--,--,--,--,--,--,--,--,--,--,--,--,--)

00. kappeuter (--,--,--,--,--,--,--,--,--,--,--,--,--,--,--)

01. 21x geraden

02. 13x geraden

03. 03x geraden

04. 07x geraden

05. 19x geraden

06. 12x geraden

07. 17x geraden

08. 08x geraden

09. 16x geraden

10. 15x geraden

11. 09x geraden

12. 04x geraden

13. 05x geraden

14. 09x geraden

15. 17x geraden

Of je de vorige moeilijker of makkelijker vindt is persoonlijk natuurlijk, feit blijft wel dat de films in deze contest véél minder stemmen hadden gemiddeld.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

"t is wel waar wat Wibro zet, we zijn er natuurlijk wel allemaal wat handiger in aan het worden. Bovendien gaat het niet om de punten, maar om het ontdekken van nieuwe cinematografische pareltjes.

Van OH's contest staan er in ieder geval weer een paar op mijn To See lijst.

Onderhond

• 87601 berichten
  • 12862 stemmen

Ik vind mijn contest nu uiteindelijk zelfs al geslaagd. Er zitten toch zeker genoeg hoge scores tussen (7 mensen 10 of hoger) en heb hier + PM al genoeg positieve opmerkingen over sommige fragmenten zien verschijnen. Het "tip" gehalte van mij contest lijkt me dus ook wel geslaagd.

En het geeft Paalhaas en Co Jackso weer wat te doen de komende weken om hun achterstand in te lopen

Spetie

• 38871 berichten
  • 8177 stemmen

Ik ben ook zeer tevreden met mijn 4 punten, meer gaan het er waarschijnlijk ook niet worden, want ik moet ook nog even de laatste hand leggen aan mijn eigen contest, die nu zo goed als af is.

van OH's contest spreken fragment 2 en 8 mij erg aan qua film. Verder wil ik film 9 ook graag zien, dat wat dat betreft is het zeker een leuke geslaagde contest te noemen.

Tayama

• 1102 berichten
  • 522 stemmen

Nu wil ik 11 weten.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Onderhond's contest is natuurlijk een mooie reclame voor films die ik nog niet gezien heb. De DVD van de film van fragment nr 3 heb ik inmiddels gehuurd. Verder staan op mijn verlanglijstje de films van fragment nr 5, 9 en 11.

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Onderhond schreef:

En het geeft Paalhaas en Co Jackso weer wat te doen de komende weken om hun achterstand in te lopen

Schrijf mij nog niet af. Ik bereid nog een laatste wanhopige poging voor

De afgelopen heb ik denk ik wat geluk gehad met de scores, ik denk dat ik nu weer op mijn oude niveau ben beland.

edit: Die wanhopige poging stelde weinig voor. Maar toch een puntje erbij.

Paalhaas

• 1582 berichten
  • 2570 stemmen

Spetie schreef:

Ik ben ook zeer tevreden met mijn 4 punten, meer gaan het er waarschijnlijk ook niet worden, want ik moet ook nog even de laatste hand leggen aan mijn eigen contest, die nu zo goed als af is.

Ik mag ook wel weer eens de handen uit de mouwen steken. Ik heb nog helemaal niks aan mijn contest van volgende week gedaan.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Ik zal morgenochtend eens een serieuze poging wagen. I.i.g. weet ik nr 1 dus de eer is gered.

Toch even een vraag, de regels m.b.t. de minimale stemmen en de spreiding ervan kan ik nu dus als geschrapt zien?

Onderhond

• 87601 berichten
  • 12862 stemmen

Volgens mij is de spreiding nooit een regel geweest, wel een richtlijn. Aan de 50stemmen regel heb ik me wel schuldig gemaakt. Ironisch genoeg is het wel zo dat de film die het meest geraden is de film is met het laagste aantal stemmen.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Onderhond schreef:

Volgens mij is de spreiding nooit een regel geweest, wel een richtlijn.

Klopt inderdaad.
Onderhond schreef:

Aan de 50stemmen regel heb ik me wel schuldig gemaakt.

En dit terwijl juist jij regels, fair play etc... belangrijk vindt... Ironisch op zijn minst.
Onderhond schreef:

Ironisch genoeg is het wel zo dat de film die het meest geraden is de film is met het laagste aantal stemmen.

Met dank vooral aan google.

Toch waren die richtlijn en regel er o.a. voor om te voorkomen dat het een google-contest werd. En als mijn geheugen mij niet in de steek laat, was jij toch één van de personen die juist tegen een hoge 'google-gehalte' was. Toch? Het schrappen ervan opent deuren naar een grote poel van onbenutte films , maar vergroot tevens ook het (verplichte) google-gehalte. Nu vind ik googlen erbij horen en zelfs noodzakelijk wil je hoog eindigen. Maar als het een verplichting wordt (wat het nu in extreme mate is), gaat het ten koste van het spel.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Laten we voortaan 1 film met minder dan 50 stemmen toestaan (bijv min. 30), zo krijgt iedereen de kans om een echt onbekende parel te promoten.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3094 stemmen

Nah, zolang de film niet minder dan 20 stemmen heeft vind ik het prima ALS vermeldt wordt hoeveel onder de 50 stemmen erin zitten, anders wordt het wel héél moeilijk. OH had nu netjes vermeldt dat er 3 onder de 50 bij zitten (en min. 30 stemmen), nja daar kan ik meeleven zeg maar.

Zo'n enorme google-contest was dit helemaal niet btw. Google is 100% nutteloos geweest voor mij. Heb alles op stijl of zoekfunctie MM gedaan en een paar gezien.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Goldenskull schreef:

OH had nu netjes vermeldt dat er 3 onder de 50 bij zitten (en min. 30 stemmen), nja daar kan ik meeleven zeg maar.

Mwah, het waren er eerst 1, toen 2 en uiteindelijk 3 stuks. Vooral die laatste late aanpassing heeft ons wel wat extra tijd gekost.

Onderhond

• 87601 berichten
  • 12862 stemmen

Het is dan ook compleet belachelijk dat er in mijn contest 3 fragmenten zitten onder de 50 stemmen. En dat is niet mijn fout

Verder was ik er van ééntje niet eens van op de hoogte en hoorde die andere gewoon zo hard bij m'n contest dat ik hem er niet uit wou laten (en die was toch erg makkelijk te googlen, iets wat zo standaard is dat een contest té makkelijk wordt als je daar geen rekening mee houdt).

Ik was inderdaad van plan om er 1 écht moeilijke in te steken, inderdaad niet volgens de regels. Of het verder nodig is om daar schuin gedrukte tekstjes voor te gebruiken ... als ik er derderangsscenes in moet gaan steken omdat de stemmen aantallen het niet meer toelaten hoef je van mij in ieder geval niet al te veel contests meer te verwachten. Ik steek al die tijd niet in zo'n ding alleen maar voor het spelletje.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3094 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Mwah, het waren er eerst 1, toen 2 en uiteindelijk 3 stuks.

True, true. Hehe.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Het is dan ook compleet belachelijk dat er in mijn contest 3 fragmenten zitten onder de 50 stemmen. En dat is niet mijn fout

Verder was ik er van ééntje niet eens van op de hoogte en hoorde die andere gewoon zo hard bij m'n contest dat ik hem er niet uit wou laten (en die was toch erg makkelijk te googlen, iets wat zo standaard is dat een contest té makkelijk wordt als je daar geen rekening mee houdt).

Ik was inderdaad van plan om er 1 écht moeilijke in te steken, inderdaad niet volgens de regels. Of het verder nodig is om daar schuin gedrukte tekstjes voor te gebruiken ... als ik er derderangsscenes in moet gaan steken omdat de stemmen aantallen het niet meer toelaten hoef je van mij in ieder geval niet al te veel contests meer te verwachten. Ik steek al die tijd niet in zo'n ding alleen maar voor het spelletje.

Het is je vergeven het was een leuke contest, maar wel een beetje te makkelijk.

Paalhaas

• 1582 berichten
  • 2570 stemmen

Geen gezeik, de regels zijn overtreden en ik pleit dan ook voor een nietigverklaring van deze contest.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Paalhaas schreef:

Geen gezeik, de regels zijn overtreden en ik pleit dan ook voor een nietigverklaring van deze contest.

iedereen 15 punten?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.