• 17.243 nieuwsartikelen
  • 182.284 films
  • 12.566 series
  • 34.761 seizoenen
  • 656.031 acteurs
  • 200.430 gebruikers
  • 9.464.299 stemmen

Knock-out: filmpersonages 2007

zoeken in:

Japie Mol

• 354 berichten
  • 1998 stemmen

2-1

Pieter Montana

• 6681 berichten
  • 2299 stemmen

3-1

Spetie

• 38871 berichten
  • 8487 stemmen

4-1

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

5-1

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

466. Sgt. Schulz (Sig Ruman, Stalag 17) - Stumpy (Walter Brennan, Rio Bravo)

0-1

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

0-2

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

0-3

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 8174 stemmen

0-4

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

0-5 Stumpy

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

467. Henry (Michael Rooker, Henry: Portrait of a Serial Killer) - Freddy Krueger (Robert Englund, A Nightmare on Elmstreet-serie)

1-0

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

1-1

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Bert1 schreef:

Ik vind het resultaat van The Girl Next Door tegen het imo. schitterende personage General Turgidson meer opmerkelijk... vervelende tegenstemmers.

Ja, dat vind ik ook. Ik heb de laatste tijd al vaker het gevoel dat veel rondes bij knock-outs draaien om tegenstemmen in plaats van voorstemmen. Het is niet alleen een beetje kinderachtig, maar begint ook haast absurd te winnen. De enige andere reden die er kan zijn dat Cuthbert won is door haar uiterlijk. Evenals Alba's personage overigens.

soom

• 24931 berichten
  • 2762 stemmen

1-2.

Knisper

• 13052 berichten
  • 1285 stemmen

2-2

The One Ring schreef:

De enige andere reden die er kan zijn dat Cuthbert won is door haar uiterlijk. Evenals Alba's personage overigens.

Nancy Callahan heeft wel duidelijk een karakter. Klein, slim meisje dat door gebeurtenis in haar jeugd uit haar perfecte leventje is gehaald en al dansend wacht op de man die haar redde.

Ik vind Danielle wel een goed karakter. Uiterlijk is uiterlijk ook een onderdeel, maar vooral de manier waarop ze weet te provoceren en daarmee haar eigen leven en dat van anderen weet te beinvloeden, is best deze KO waardig.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Knisper schreef:

2-2

(quote)
Nancy Callahan heeft wel duidelijk een karakter. Klein, slim meisje dat door gebeurtenis in haar jeugd uit haar perfecte leventje is gehaald en al dansend wacht op de man die haar redde.

Mnja, bij ieder figuur uit de hele knock-out kan ik zo wel een verhaaltje plaats (mits ik de film ken). Maar waarom is dit personage dan sterk genoeg om door te mogen? Laten we toch eerlijk zijn mensen, de enige reden waarom Alba in die film zat was voor haar uiterlijk. Prima, maar uiterlijk alleen is niet waar het hier om gaat in deze knock-out. Een sterk uitgewerkt karakter is het niet en ze is beslist niet uniek.

Ik vind Danielle wel een goed karakter. Uiterlijk is uiterlijk ook een onderdeel, maar vooral de manier waarop ze weet te provoceren en daarmee haar eigen leven en dat van anderen weet te beinvloeden, is best deze KO waardig.

Ik heb The Girl Next Door niet gezien, maar de synopsis doet een rol vermoeden die inderdaad om uiterlijk draait. Sommige personages weten knap zijn tot een interessante karaktertrek te verwerken (bijvoorbeeld Gilda uit de gelijknamige film), maar meestal is blijft het wat oppervlakkig. Ik geloof echt werkelijk niet dat Danielle werkelijk een gedenkwaardiger personage is dan Turgidson.

Dat het hier trouwens om tegenstemmen gaat leek me in sommige gevallen ook wel duidelijk.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

3-2

maxcomthrilla

• 15587 berichten
  • 2877 stemmen

The One Ring schreef:

(quote)

Ja, dat vind ik ook. Ik heb de laatste tijd al vaker het gevoel dat veel rondes bij knock-outs draaien om tegenstemmen in plaats van voorstemmen. Het is niet alleen een beetje kinderachtig, maar begint ook haast absurd te winnen. De enige andere reden die er kan zijn dat Cuthbert won is door haar uiterlijk. Evenals Alba's personage overigens.

Juist, waar gaat het testosteron nou harder van stromen bij een jonge student? Een mooie vrouw die op een charismatische en verleidelijke manier haar buurjongen introduceert in een apart wereldje of een oude man die grappige onzin uitslaat.

Ik vind Dr. Strangelove overigens wel een veel betere film, maar het personage deed met mij veel minder dan het door Cuthbert vormgegeven personage.

Onderhond

• 87698 berichten
  • 13069 stemmen

Strangelove zit doorgaans vol typetjes die in een KO als deze bitterweinig te zoeken hebben. Mogen zo bij de Allo Allo KO.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Juist, waar gaat het testosteron nou harder van stromen bij een jonge student? Een mooie vrouw die op een charismatische en verleidelijke manier haar buurjongen introduceert in een apart wereldje of een oude man die grappige onzin uitslaat.

Dit soort reacties zijn nou juist het probleem. De knappe actrices knock-out hebben we al eens apart gehouden en heeft niets te maken met deze knock-out. Ik kijk ook liever naar het uiterlijk van Cuthbert dan van Scott, maar als het op personages neerzetten komt dan komt Cuthbert natuurlijk niet in de buurt van Scott. Turgidson lijkt me voor deze knock-out in alle opzichten beter en bovenal unieker. Tenzij je echt een hekel hebt aan generalen natuurlijk.

Het is hetzelfde als bij die acteursknock-outs, daar is het ook niet de bedoeling om op het uiterlijk te stemmen.

Maar het ging mij meer om tegenstemmen dan om uiterlijkstemmen.

Onderhond schreef:

Strangelove zit doorgaans vol typetjes die in een KO als deze bitterweinig te zoeken hebben. Mogen zo bij de Allo Allo KO.

Dan heb jij bij Allo Allo of bij Dr. Strangelove niet opgelet. Ja, Turgidson is een typetje, maar wel beter en minder plat uitgewerkt dan in Allo Allo.

Maar waarom denk je dat Danielle beter is, Onderhond?

Arkadi.

• 797 berichten
  • 870 stemmen

4-2

citybird

• 4964 berichten
  • 4158 stemmen

4-3

Knisper

• 13052 berichten
  • 1285 stemmen

The One Ring schreef:

Mnja, bij ieder figuur uit de hele knock-out kan ik zo wel een verhaaltje plaats (mits ik de film ken). Maar waarom is dit personage dan sterk genoeg om door te mogen? Laten we toch eerlijk zijn mensen, de enige reden waarom Alba in die film zat was voor haar uiterlijk. Prima, maar uiterlijk alleen is niet waar het hier om gaat in deze knock-out. Een sterk uitgewerkt karakter is het niet en ze is beslist niet uniek.

Ja, maar in die zin is elk karakter in bijv. heel Sin City niet goed uitgewerkt. Alba is uiteraard gecast door haar uiterlijk, die wel heel goed paste bij de film (sowieso heeft Sin City een enorm goede casting; een slechte cast had veel verpest; alleen Clive Owen weet zich niet staande te houden, maar dat even ter zijde).

Alba's uiterlijk is wel een heel groot onderdeel van het personage. Het uiterlijk wordt gebruikt om een soort van dilemma te vormen voor Willis. Beste karakter heeft mijns inziens niet eens zoveel te maken met hoe goed of slecht het karakter is uitgewerkt, maar het zijn vooral de karakteristieken die in het oog springen die de carriere maken. En ja, Alba heeft een aantrekkelijk lichaam en ze danst aardig verleidelijk, maar je ziet haar ook symapthiek omgaan met Marv en ze heeft toch een soort sfeer om haar heen.

En ja, voor elk persoon is wel een soort van verhaaltje te maken. Nancy is ook niet mijn favoriet, maar toch zijn er genoeg mensen die ik een plek verder in de knock-out minder zou gunnen.

The One Ring schreef:

De knappe actrices knock-out hebben we al eens apart gehouden en heeft niets te maken met deze knock-out.

Het gaat er juist om hoe deze vrouwen hun uiterlijk gebruiken om hun personage neer te zetten; telt best mee en in het geval van Danielle zelf essentieel. Als je tijdens een film (bij wijze van spreken) verliefd wordt op een personage, dan is dat een goed personage.

Trouwens, The Girl Next Door is zeker een aanrader. Beste Amerikaanse tienerkomedie die ik heb gezien.

Onderhond

• 87698 berichten
  • 13069 stemmen

Turgidson is gewoon slecht en verdient ronde 2 niet. Dan maar iemand waar ik mij (nog) niet aan stoor.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Ach ja, leuke blondines die een compleet epos in spijkerschrift op hun dicht geplamuurde gezichten tevoorschijn toveren wanneer ze spontaan in lachen uitbarsten.

Leuk voer voor archeologen maar serieus niet te vergelijken met een top acteur als George C. Scott in Dr. Strangelove.

Only on MM

5-3 NEXT!!

nummerrrrrrrr.

468. John Doe (Kevin Spacey, Se7en) - Evelyn Cross Mulwray (Faye Dunaway, Chinatown)

0-1

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Turgidson is gewoon slecht en verdient ronde 2 niet. Dan maar iemand waar ik mij (nog) niet aan stoor.

Pff, enkel omdat hij lichtjes (zo bedoeld) over de top is.

Een pak interessanter dan minimalistisch/realistisch acteren dat moet doorgaan voor subtiliteit.

Less is a bore!

0-2

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

1-2

Knisper

• 13052 berichten
  • 1285 stemmen

dragje schreef:

Ach ja, leuke blondines die een compleet epos in spijkerschrift op hun dicht geplamuurde gezichten tevoorschijn toveren wanneer ze spontaan in lachen uitbarsten.

Leuk voer voor archeologen maar serieus niet te vergelijken met een top acteur als George C. Scott in Dr. Strangelove.

Gaat thans om het karakter en niet de acteerprestatie. Ik heb noot gezegd dat ik Cuthbert als actrice hoger heb zitten dan Scott.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

2-2

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3311 stemmen

3-2

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

3-3

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.