- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: filmpersonages 2007
Knock-out: filmpersonages 2007
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
466. Sgt. Schulz (Sig Ruman, Stalag 17) - Stumpy (Walter Brennan, Rio Bravo)
0-1
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
467. Henry (Michael Rooker, Henry: Portrait of a Serial Killer) - Freddy Krueger (Robert Englund, A Nightmare on Elmstreet-serie)
1-0
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik vind het resultaat van The Girl Next Door tegen het imo. schitterende personage General Turgidson meer opmerkelijk... vervelende tegenstemmers.
Ja, dat vind ik ook. Ik heb de laatste tijd al vaker het gevoel dat veel rondes bij knock-outs draaien om tegenstemmen in plaats van voorstemmen. Het is niet alleen een beetje kinderachtig, maar begint ook haast absurd te winnen. De enige andere reden die er kan zijn dat Cuthbert won is door haar uiterlijk. Evenals Alba's personage overigens.
Knisper
-
- 13052 berichten
- 1285 stemmen
2-2
De enige andere reden die er kan zijn dat Cuthbert won is door haar uiterlijk. Evenals Alba's personage overigens.
Ik vind Danielle wel een goed karakter. Uiterlijk is uiterlijk ook een onderdeel, maar vooral de manier waarop ze weet te provoceren en daarmee haar eigen leven en dat van anderen weet te beinvloeden, is best deze KO waardig.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
2-2
Mnja, bij ieder figuur uit de hele knock-out kan ik zo wel een verhaaltje plaats (mits ik de film ken). Maar waarom is dit personage dan sterk genoeg om door te mogen? Laten we toch eerlijk zijn mensen, de enige reden waarom Alba in die film zat was voor haar uiterlijk. Prima, maar uiterlijk alleen is niet waar het hier om gaat in deze knock-out. Een sterk uitgewerkt karakter is het niet en ze is beslist niet uniek.
Ik heb The Girl Next Door niet gezien, maar de synopsis doet een rol vermoeden die inderdaad om uiterlijk draait. Sommige personages weten knap zijn tot een interessante karaktertrek te verwerken (bijvoorbeeld Gilda uit de gelijknamige film), maar meestal is blijft het wat oppervlakkig. Ik geloof echt werkelijk niet dat Danielle werkelijk een gedenkwaardiger personage is dan Turgidson.
Dat het hier trouwens om tegenstemmen gaat leek me in sommige gevallen ook wel duidelijk.
maxcomthrilla
-
- 15587 berichten
- 2877 stemmen
Ja, dat vind ik ook. Ik heb de laatste tijd al vaker het gevoel dat veel rondes bij knock-outs draaien om tegenstemmen in plaats van voorstemmen. Het is niet alleen een beetje kinderachtig, maar begint ook haast absurd te winnen. De enige andere reden die er kan zijn dat Cuthbert won is door haar uiterlijk. Evenals Alba's personage overigens.
Juist, waar gaat het testosteron nou harder van stromen bij een jonge student? Een mooie vrouw die op een charismatische en verleidelijke manier haar buurjongen introduceert in een apart wereldje of een oude man die grappige onzin uitslaat. 
Ik vind Dr. Strangelove overigens wel een veel betere film, maar het personage deed met mij veel minder dan het door Cuthbert vormgegeven personage.
Onderhond
-
- 87698 berichten
- 13069 stemmen
Strangelove zit doorgaans vol typetjes die in een KO als deze bitterweinig te zoeken hebben. Mogen zo bij de Allo Allo KO.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Juist, waar gaat het testosteron nou harder van stromen bij een jonge student? Een mooie vrouw die op een charismatische en verleidelijke manier haar buurjongen introduceert in een apart wereldje of een oude man die grappige onzin uitslaat. 
Dit soort reacties zijn nou juist het probleem. De knappe actrices knock-out hebben we al eens apart gehouden en heeft niets te maken met deze knock-out. Ik kijk ook liever naar het uiterlijk van Cuthbert dan van Scott, maar als het op personages neerzetten komt dan komt Cuthbert natuurlijk niet in de buurt van Scott. Turgidson lijkt me voor deze knock-out in alle opzichten beter en bovenal unieker. Tenzij je echt een hekel hebt aan generalen natuurlijk.
Het is hetzelfde als bij die acteursknock-outs, daar is het ook niet de bedoeling om op het uiterlijk te stemmen.
Maar het ging mij meer om tegenstemmen dan om uiterlijkstemmen.
Strangelove zit doorgaans vol typetjes die in een KO als deze bitterweinig te zoeken hebben. Mogen zo bij de Allo Allo KO.
Dan heb jij bij Allo Allo of bij Dr. Strangelove niet opgelet. Ja, Turgidson is een typetje, maar wel beter en minder plat uitgewerkt dan in Allo Allo.
Maar waarom denk je dat Danielle beter is, Onderhond?
Knisper
-
- 13052 berichten
- 1285 stemmen
Mnja, bij ieder figuur uit de hele knock-out kan ik zo wel een verhaaltje plaats (mits ik de film ken). Maar waarom is dit personage dan sterk genoeg om door te mogen? Laten we toch eerlijk zijn mensen, de enige reden waarom Alba in die film zat was voor haar uiterlijk. Prima, maar uiterlijk alleen is niet waar het hier om gaat in deze knock-out. Een sterk uitgewerkt karakter is het niet en ze is beslist niet uniek.
Alba's uiterlijk is wel een heel groot onderdeel van het personage. Het uiterlijk wordt gebruikt om een soort van dilemma te vormen voor Willis. Beste karakter heeft mijns inziens niet eens zoveel te maken met hoe goed of slecht het karakter is uitgewerkt, maar het zijn vooral de karakteristieken die in het oog springen die de carriere maken. En ja, Alba heeft een aantrekkelijk lichaam en ze danst aardig verleidelijk, maar je ziet haar ook symapthiek omgaan met Marv en ze heeft toch een soort sfeer om haar heen.
En ja, voor elk persoon is wel een soort van verhaaltje te maken. Nancy is ook niet mijn favoriet, maar toch zijn er genoeg mensen die ik een plek verder in de knock-out minder zou gunnen.
De knappe actrices knock-out hebben we al eens apart gehouden en heeft niets te maken met deze knock-out.
Trouwens, The Girl Next Door is zeker een aanrader. Beste Amerikaanse tienerkomedie die ik heb gezien.
Onderhond
-
- 87698 berichten
- 13069 stemmen
Turgidson is gewoon slecht en verdient ronde 2 niet. Dan maar iemand waar ik mij (nog) niet aan stoor.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Ach ja, leuke blondines die een compleet epos in spijkerschrift op hun dicht geplamuurde gezichten tevoorschijn toveren wanneer ze spontaan in lachen uitbarsten.
Leuk voer voor archeologen maar serieus niet te vergelijken met een top acteur als George C. Scott in Dr. Strangelove.
Only on MM 
5-3 NEXT!!
nummerrrrrrrr.
468. John Doe (Kevin Spacey, Se7en) - Evelyn Cross Mulwray (Faye Dunaway, Chinatown)
0-1
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
Turgidson is gewoon slecht en verdient ronde 2 niet. Dan maar iemand waar ik mij (nog) niet aan stoor.
Een pak interessanter dan minimalistisch/realistisch acteren dat moet doorgaan voor subtiliteit.
Less is a bore!
0-2
Knisper
-
- 13052 berichten
- 1285 stemmen
Ach ja, leuke blondines die een compleet epos in spijkerschrift op hun dicht geplamuurde gezichten tevoorschijn toveren wanneer ze spontaan in lachen uitbarsten.
Leuk voer voor archeologen maar serieus niet te vergelijken met een top acteur als George C. Scott in Dr. Strangelove.