- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Het beste van... - knock out-versie
Het beste van... - knock out-versie
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
11. Where Eagles Dare (1968) - The Dead Pool (1988)
0-1
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ehm... stemmen we hier op acteerwerk of op film? Dit is het nadeel als je zowel de acteerlijst van Eastwood neemt als zijn regielijst. Ik vind bijvoorbeeld Eastwood in Dirty Harry beter acteren, maar Million Dollar Baby de betere film.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Dat had ik al gedacht, maar het gaat een beetje in tegen het idee van 'Het beste van...' dat je bij acteurs voor de beste rol stemt.
ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 7947 stemmen
Mee eens, had beter apart van elkaar gekund.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Gaat toch gewoon om beste film. Goede rol en goede film gaat ook meestal gelijk op, voor mij wel in ieder geval.
ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 7947 stemmen
Jawel, maar de invloed hierop door Eastwood is heel verschillend, hetzij acterend, hetzij regisserend.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Heb er geen probleem mee, zie Eastwood meer als icoon.
ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 7947 stemmen
Eastwood is een held, wat de beste man ook doet 
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Je stemt voor de sterkste prestatie van Eastwood, waardoor je soms idd. regieprestaties met acteurprestaties moet vergelijken. In het topic "Het beste van ..." was het trouwens ook zo.
Iedereen stemt naar bestwil en vermogen 
Relevante quote in "Het beste van ..." :
Het beste van... Clint Eastwood!
Ik vind hem een geweldig acteur, maar nog een betere regisseur. Nog geen een film met of van hem heeft onder de 4* gescoort. Zowel qua acteerwerk, als regisseerwerk is Unforgiven het best.
Unforgiven (1)
De top-3 was toen :
The Good, The Bad and The Ugly
Unforgiven
Million Dollar Baby
een perfecte mengeling van acteur en regisseurprestaties.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Gaat toch gewoon om beste film. Goede rol en goede film gaat ook meestal gelijk op, voor mij wel in ieder geval.
In het geval van Eastwood vind ik inderdaad zijn beste regie-film ook zijn beste rol. Maar de beste film waar hij in zat is dan weer The Good, the Bad and the Ugly. Maar daarin is zijn regie niet het beste (logisch, aangezien hij de regie niet deed) en vind ik zijn acteerwerk ook niet het best. Een lastig geval dus.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
5-1
12. Dirty Harry (1971) - Blood Work (2002)
1-0
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
13. Pale Rider (1985) - Space Cowboys (2000)
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2286 stemmen
2-0 Clint Eastwood die Richard Kiel in z'n kl*ten slaagt