• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.289 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.537 acteurs
  • 199.088 gebruikers
  • 9.376.793 stemmen

Het beste van... - knock out-versie

zoeken in:

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 7949 stemmen

9-1-6

Laurensv

• 266 berichten
  • 3316 stemmen

10-1-6

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

10-1-7

basketballerke

• 4727 berichten
  • 0 stemmen

Verander mijn stem naar Unforgiven

9-1-8

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12851 stemmen

Te laat! Andere.

Tommeh

• 7317 berichten
  • 3296 stemmen

dan maak ik er 10-1-8 van

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4554 stemmen

11-1-8

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Toch heb ik het gevoel dat gewoon voor de film gestemd wordt, en niet voor de prestatie van de betrokken acteur/regisseur.

De inbreng van Eastwood in Unforgiven is veel groter dan in Good/Bad/Ugly, waarin hij gewoon één van de acteurs was. Unforgiven regisseerde hij zelf, en hij had één van de hoofdrollen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

GBU is wellicht wel zijn beste film, maar verre van zijn beste prestatie/creatie. Van mij had Dirty Harry mogen winnen.

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4554 stemmen

als je mijn top10 bekijkt, zie je wel of ik tevreden ben met deze winnaar

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Martin Van K schreef:

als je mijn top10 bekijkt, zie je wel of ik tevreden ben met deze winnaar

Dat je het de beste film vindt, bedoel je ? Ja dat zal wel, maar dat was niet de bedoeling van de KO, anders moeten we enkel beste-film-KO's organiseren.

Unforgiven heb je 4,5 sterren gegeven, terwijl de inbreng van Eastwood daarin veel groter is. Durf je dan echt zeggen dat GBU de beste prestatie van Eastwood is ?

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4554 stemmen

KrisV schreef:

(quote)

Dat je het de beste film vindt, bedoel je ? Ja dat zal wel, maar dat was niet de bedoeling van de KO, anders moeten we enkel beste-film-KO's organiseren.

Unforgiven heb je 4,5 sterren gegeven, terwijl de inbreng van Eastwood daarin veel groter is. Durf je dan echt zeggen dat GBU de beste prestatie van Eastwood is ?

ja. Het is toch niet omdat de inbreng van iemand in een film groter is, dat je daardoor die prestatie hoger moet inschatten. Anders zal er hier altijd een "regisseur is ook acteur"-film winnen hé!

Voor mij persoonlijk is TGTBATU "het beste van Clint Eastwood".

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Martin Van K schreef:

ja. Het is toch niet omdat de inbreng van iemand in een film groter is, dat je daardoor die prestatie hoger moet inschatten. Anders zal er hier altijd een "regisseur is ook acteur"-film winnen hé!

Natuurlijk niet. Als een goed acteur een slechte film regisseert, waarin hij ook geen goede acteerprestatie levert, zal hij niet winnen.

In Unforgiven levert hij echter, zowel als acteur als als regisseur, een erg goede prestatie af (oscarnominatie als acteur, oscar als regisseur). De reden is dus niet dat hij 2 zaken deed, maar dat beide zaken van een erg hoog niveau waren, wat jij blijkbaar ook vindt, gezien je 4,5 sterren.

GBU is waarschijnlijk een iets betere film (halve ster), maar daarin is hij één van de hoofdacteurs, doet hij zijn werk goed, maar voor mij is het, meer dan Eastwood, the Ugly die de indrukwekkendste acteerprestatie levert. En dan ook de regie van Leone natuurlijk.

Dus alles samen, heb ik het gevoel dat de meesten gewoon op de film stemmen, niet op de prestatie van de persoon.

Maar als jij vindt dat de acteerprestatie van Eastwood in GBU zo verbluffend was dat ze de gecombineerde acteer/regieprestatie in Unforgiven overklast, dan is dat natuurlijk prima voor mij

Jorick

• 8776 berichten
  • 2335 stemmen

Ik had de bedoeling van deze game verkeerd gelezen, dus ook ik verander mijn stem op het laatste moment:

10-1-9

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Jorick schreef:

Ik had de bedoeling van deze game verkeerd gelezen, dus ook ik verander mijn stem op het laatste moment:

10-1-9

Speelt nu toch geen rol meer, aangezien de KO voorbij is. Ik vond het gewoon verbazend dat zoveel mensen de prestatie van Eastwood in GBU beter vonden dan in Unforgiven, je reactie bewijst dat waarschijnlijk een aantal mensen gewoon voor de betere film stemden. Geen probleem verder natuurlijk

Heeft niemand een voorstel voor een nieuwe KO ?

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4554 stemmen

KrisV schreef:

Heeft niemand een voorstel voor een nieuwe KO ?

een Kurosawa knock-out?

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Ik wil die wel klaarmaken, maar zal er zelf niet aan meedoen, aangezien ik er maar één gezien heb, en dan nog erg lang geleden.

In tegenstelling tot de regels van Freud, zal ik enkel films vanaf 5 stemmen opnemen. Minder lijkt me nutteloos, aangezien je in de eerste ronde toch tot 5 gaat.

Gebruik ik de engelse of de Japanse titels ?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik zou vanaf 15-20 doen, die met minder stemmen zijn toch kansloos. Is enkele vulling. Misschien alleen handig om op 16 of 32 uit te komen

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Het beste van Akira Kurosawa.

Eerste ronde tot 5, 1 verschil, 2de tot 6, 2 verschil, …

Volgende rondes is telkens nummer één tegen nummer laatst (zie regels van Freud)

1. Shichinin no Samurai (Seven Samurai),1954 - Yume (Akira Kurosawa’s Dreams),1990,

2. Tengoku to Jigoku (High and Low),1963 - Hachi-gatsu no Kyôshikyôku (Rhapsody in august),1991,

3. Akahige (Red Beard),1965 - Dô Desu Ka Den,1970,

4. Ikiru,1952 - Warui Yatsu Hodo Yoku Nemuru (the Bad Sleep Well),1960,

5. Tsubaki Sanjûrô (Sanjuro),1962 - Kagemusha,1980,

6. Hakuchi (the Idiot),1951 - Nora Inu (Stray Dog),1949,

7. Rashômon,1950 - Madadayo,1993,

8. Kumonosu Jô (Throne of Blood),1957 - Yoidore Tenshi (Drunken Angel),1948 -

9. Kakushi-Toride no San-Akunin (The Hidden Fortress),1958 - Ran,1985

10.Yojimbo,1961 - Dersu Uzala,1975

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

1. Shichinin no Samurai (Seven Samurai),1954 - Yume (Akira Kurosawa’s Dreams),1990,

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

1-0

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

2-0

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12851 stemmen

3-0

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4554 stemmen

4-0

italian

• 1391 berichten
  • 262 stemmen

Wat gaat het hier snel !

Had nog niet eens de tijd om even te posten dat de Morricone-knock out al een weekje klaar ligt

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

italian schreef:

Wat gaat het hier snel !

Had nog niet eens de tijd om even te posten dat de Morricone-knock out al een weekje klaar ligt

Sorry.

Na deze KO zal ik me wat inhouden, dan post je hem maar

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12851 stemmen

Of ook niet

italian

• 1391 berichten
  • 262 stemmen

Jij moet zijn ultieme score nog horen, Onderhond !

(lees : ik wacht vol hoop op een bericht bij C'era una Volta il West )

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Denk dat hij de muziek het grootste minpunt vind...

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Hé, ik kan is een KO aan mij voorbij laten gaan. Ik heb nog steeds niks van de beste man gezien

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.