• 16.174 nieuwsartikelen
  • 179.541 films
  • 12.333 series
  • 34.201 seizoenen
  • 650.582 acteurs
  • 199.467 gebruikers
  • 9.405.781 stemmen

De grote Kerst 1024 scene knock out!

zoeken in:

basketballerke

• 4727 berichten
  • 0 stemmen

0-1

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Sander2 schreef:

Nee, nooit iets van gezien. Maar ik heb al aangegeven dat ik geen enkele scène uit de laatste 20/30 jaar ken die ik beter vind dan de trappenscène uit Potemkin, en daarom weet ik 100 % zeker dat ook John Woo niet beter is.

Nogal vooringenomen, maar wat maakt moderne filmmakers zo incapabel in jou ogen?

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4738 stemmen

0-3

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

1-3 T&L

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

2-3

jasha

• 1540 berichten
  • 1087 stemmen

3-3

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

3-4

olivier

• 1249 berichten
  • 1577 stemmen

4-4

kos

• 46735 berichten
  • 8888 stemmen

Dat van face Off tegen Potemkin is idd behoorlijk ernstig . Ik hoop niet dat er veel mensen meekijken.

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

5-4

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Nogal vooringenomen, maar wat maakt moderne filmmakers zo incapabel in jou ogen?

Vergeleken met Eisenstein is vrijwel iedereen incapabel, alhoewel ik dat een nogal groot woord vind. Het is eerder het genie van Eisenstein dan de tekortkomingen van moderne filmmakers. Nogal bizar dat er mensen zijn die John Woo beter kunnen vinden dan Eisenstein. Knettergek...

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

5-5

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zegt iemand die geen idee heeft waar hij over praat.... Wacht ook nog op je betoog waarom moderne filmmakers niets beters zouden kunnen maken. (Feit dat je ze (in dit geval) niet eens kent, pleit alvast niet voor je betoog...)

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

Sander2 schreef:

Vergeleken met Eisenstein is vrijwel iedereen incapabel, alhoewel ik dat een nogal groot woord vind. Het is eerder het genie van Eisenstein dan de tekortkomingen van moderne filmmakers.

Dat is wat ik zo leuk vind aan Sander2, hij staat tenminste open voor nieuwe dingen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Zegt iemand die geen idee heeft waar hij over praat....

Oke, om jou een plezier te doen heb ik net een scène uit Face/off gekeken. Mijn verbazing is alleen maar gegroeid, ronduit belachelijke scène. Zeker vergeleken bij Potemkin. Of kom je nu met het argument dat die scène inderdaad heel slecht is vergeleken met de shoot-out in het huis van de dealer?

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Sander2 schreef:

(quote)

Vergeleken met Eisenstein is vrijwel iedereen incapabel, alhoewel ik dat een nogal groot woord vind. Het is eerder het genie van Eisenstein dan de tekortkomingen van moderne filmmakers. Nogal bizar dat er mensen zijn die John Woo beter kunnen vinden dan Eisenstein. Knettergek...

Sorry maar er zijn tal van moderne regisseurs die ik beter vind. O.a.: Oshii, Tsukamoto, Miike en Lynch.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Sander2 schreef:

(quote)

Oke, om jou een plezier te doen heb ik net een scène uit Face/off gekeken. Mijn verbazing is alleen maar gegroeid, ronduit belachelijke scène. Zeker vergeleken bij Potemkin. Of kom je nu met het argument dat die scène inderdaad heel slecht is vergeleken met de shoot-out in het huis van de dealer?

Smaken verschillen, technisch is het in ieder geval een stuk beter, bovendien mis je de context om geod te kunne oordelen. En ja, ben zelf verre van onder de indruk van PP.

Maar blijkbaar hecht jij veel belang aan het onderwerp en is het schieten op drugsdealer natuurlijk veel minder bijzonder dan op demonstranten tijdens de grote Russische revolutie...

Tot slot doe je me geen plezier om vooringenomen snel tussendoor stukjes uit films te gaan kijken. Zonde.

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Smaken verschillen, technisch is het in ieder geval een stuk beter.

De techniek was in de tijd van Eisenstein inderdaad nog niet zo ontwikkeld als nu, maar dat kun je Eisenstein niet aanrekenen. In het gebruik van de techniek is Eisenstein daarentegen veel beter dan de meeste regisseurs van tegenwoordig.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Onzin! (tenzij je ook doelt op alle kleurloze tv regisseurs uit Indonesie.)

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Laten we deze discussie anders maar stoppen, we worden het toch nooit eens.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Laat Sander2 dan eerst een paar honderd moderne (niet uitsluitend Hollywood)) films gaan kijken en dan praten we over een paar jaar wel verder.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

6-5

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Laat Sander2 dan eerst een paar honderd moderne (niet uitsluitend Hollywood)) films gaan kijken en dan praten we over een paar jaar wel verder.

Geef maar eens een paar tips dan. (Wel vreemd dat je er volgens jou een paar honderd nodig hebt om in te zien dat er eentje beter is dan Potemkin.)

jasha

• 1540 berichten
  • 1087 stemmen

Reinbo schreef:

En van die paar honderden die jij zo schitterend vindt, blijven er binnen 80 jaar misschien 5 of 6 héél bekend en een tiental zullen hier en daar wel vertoond worden. En zal John Woo daar eentje van zijn? Ik betwijfel het...

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

jasha schreef:

(quote)

En van die paat honderden die jij zo schitterend vindt, blijven er binnen 80 jaar misschien 5 of 6 héél bekend en een tiental zullen hier en daar wel vertoond worden. En zal John Woo daar eentje van zijn? Ik betwijfel het...

Daarom kan hij ze toch wel goed vinden. Ongeacht of ze de geschiedenisboeken ingaan.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Sander2 schreef:

(quote)

Geef maar eens een paar tips dan. (Wel vreemd dat je er volgens jou een paar honderd nodig hebt om in te zien dat er eentje beter is dan Potemkin.)

Heeft te maken met smaak ontwikkeling, gaat niet met 1 titel.

Probeer het werk van Lynch, Kitano, Tsukamoto, Miike, Oude Woo, Kusturica, Ki-Duk, Arronofski, Fincher & PT Anderson maar eens.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

jasha schreef:

En zal John Woo daar eentje van zijn? Ik betwijfel het...

Who cares. Hitler is ook over een paar honderd jaar nog bekend. Net als Ed Wood.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Heeft te maken met smaak ontwikkeling, gaat niet met 1 titel.

Probeer het werk van Lynch, Kitano, Tsukamoto, Miike, Oude Woo, Kusturica, Ki-Duk, Arronofski, Fincher & PT Anderson maar eens.

Laten we Oshii niet vergeten.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach die mag ook nog wel bij die paar honderd.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.