• 16.174 nieuwsartikelen
  • 179.541 films
  • 12.333 series
  • 34.201 seizoenen
  • 650.581 acteurs
  • 199.466 gebruikers
  • 9.405.772 stemmen

De grote Kerst 1024 scene knock out!

zoeken in:

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Reinbo schreef:

Als we het over kunst hebben, laat mij dan ook mijn eigen smaak.....

Tuurlijk overdrijf ik. Je mag ook best Face-Off beter vinden maar kom niet aanzetten met onzin als het 4:3 formaat. Kunst kent geen regels en is tijdloos.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Sander2 schreef:

Jawel, want Reinbo zegt dat de scène uit Potemkin slecht is omdat de technieken verouderd zijn. En dan zegt hij dat ik nogal blind ben. Ik denk eerder dat hij nogal blind is voor klassieke cinema als hij zich ergert aan zwartwit beelden en mono geluid.

Ik zeg niet dat die slecht is, ik stel alleen dat de montage van die scene uit Face Off een stuk virtuozer is. Mag ook wel, we hebben immers ook Penckinpa gehad....

Daarnaast heb ik menig oude zwartwit film op 5*, maar het gaat hier er om welke scene je leuker/beter vindt en niet om het historisch belang.

verder gaf ik aan dat het 4:3 formaat, mono geluid etc mij aangeven dat de film nogal oud is. Zelf vind ik King Kong uit 1933 beter dan die uit 2005, maar ik ga niet zeggen dat de montage en het camerawerk toen van een hoger nivo was of dat de film modern oogt.

basketballerke

• 4727 berichten
  • 0 stemmen

1-4

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

De uitslag die nu vorm krijgt is overigens veel schandaliger en komt louter tot stand omdat niemand de eerste film gezien heeft...

jasha

• 1540 berichten
  • 1087 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ik zeg niet dat die slecht is, ik stel alleen dat de montage van die scene uit Face Off een stuk virtuozer is. Mag ook wel, we hebben immers ook Penckinpa gehad....

Daarnaast heb ik menig oude zwartwit film op 5*, maar het gaat hier er om welke scene je leuker/beter vindt en niet om het historisch belang.

Meestal wordt het historisch belang van een film bepaald door één virtuoze scene.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zal best, kan mij niet boeien...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

121 Rambo 2 - Rambo hangt aan vliegtuig - 2001 - Uitzetten Hal

1-0

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Reinbo schreef:

verder gaf ik aan dat het 4:3 formaat, mono geluid etc mij aangeven dat de film nogal oud is. Zelf vind ik King Kong uit 1933 beter dan die uit 2005, maar ik ga niet zeggen dat de montage en het camerawerk toen van een hoger nivo was of dat de film modern oogt.

Ik snap niet dat je niveau en technische vooruitgang aan elkaar gelijk stelt.

jasha

• 1540 berichten
  • 1087 stemmen

1-1 uiteraard

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4738 stemmen

1-2

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Ik snap niet dat je niveau en technische vooruitgang aan elkaar gelijk stelt.

"t schept gewoon meer mogelijkheden, bovendien hebben de filmmakers van nu ook kunnen leren van hun voorgangers...

Wat niets zegt over de kwaliteit van het totale eindproduct.

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

verder gaf ik aan dat het 4:3 formaat, mono geluid etc mij aangeven dat de film nogal oud is. Zelf vind ik King Kong uit 1933 beter dan die uit 2005, maar ik ga niet zeggen dat de montage en het caerawerk toen van een hoger nivo was of dat de film modern oogt.

Natuurlijk zie je wel dat de scène uit Potemkin oud is. Oke, ik zal mijn argument dat het niet te zien is veranderen: Als precies dezelfde scène nu gemaakt zou worden, met de moderne technieken, dan zou het de beste scène ooit zijn. Alleen het feit dat ie 80 jaar oud is is voor velen een minpunt. Blind voor klassieke cinema dus.

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

1-3

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Reinbo schreef:

"t schept gewoon meer mogelijkheden,

Zeker, maar dat is dus geen garantie voor een hoger niveau.

bovendien hebben de filmmakers van nu ook kunnen leren van hun voorgangers...

Dwergen op de schouders van reuzen...

basketballerke

• 4727 berichten
  • 0 stemmen

1-4

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Sander2 schreef:

Natuurlijk zie je wel dat de scène uit Potemkin oud is. Oke, ik zal mijn argument dat het niet te zien is veranderen: Als precies dezelfde scène nu gemaakt zou worden, met de moderne technieken, dan zou het de beste scène ooit zijn. Alleen het feit dat ie 80 jaar oud is is voor velen een minpunt. Blind voor klassieke cinema dus.

Filmtip: Untouchables

Sander2 schreef:

Alleen het feit dat ie 80 jaar oud is is voor velen een minpunt. Blind voor klassieke cinema dus.

Ik zeg nergens dat het een minpunt is, ik stel alleen dat de montage van Woo veel dynamischer is en lichtjaren vooruit op de eerste stappen die Eisenstein zette. Ken jij John Woo wel?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Zeker, maar dat is dus geen garantie voor een hoger niveau.

(quote)

Dwergen op de schouders van reuzen...

A) Zeg ik ook niet.

B) Liever een leuke dwerg dan drie saaie reuzen...

eRCee

• 13450 berichten
  • 1981 stemmen

Sander2 schreef:

Als precies dezelfde scène nu gemaakt zou worden, met de moderne technieken, dan zou het de beste scène ooit zijn.

Helemaal niet mee eens. In kunstzinnig opzicht zou er niets veranderen.

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Filmtip: Untouchables

Heb ik gezien, maar met precies dezelfde scène bedoel ik echt precies hetzelfde. Exact dezelfde shots, locatie, belichting, editing, enz.

Ik zeg nergens dat het een minpunt is, ik stel alleen dat de montage van Woo veel dynamischer is en lichtjaren vooruit op de eerste stappen die Eisenstein zette. Ken jij John Woo wel?

Nee, nooit iets van gezien. Maar ik heb al aangegeven dat ik geen enkele scène uit de laatste 20/30 jaar ken die ik beter vind dan de trappenscène uit Potemkin, en daarom weet ik 100 % zeker dat ook John Woo niet beter is.

jasha

• 1540 berichten
  • 1087 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Neen, maar die scene van Face/Off is dan niet bepaald grote kunst. En laten we eerlijk zijn; het is niet dat Woo in deze film iets nieuws heeft bedacht.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

1-5

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Nee, dat snap ik ook wel, ik bedoel volgens de massa (de mensen op MM die nu op John Woo stemmen bijvoorbeeld). Ik leefde me even in in die mensen

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

122 Star Wars - "I find your lack of faith disturbing" - 2001: A Space Odessey: Star Child

0-1

basketballerke

• 4727 berichten
  • 0 stemmen

0-2

jasha

• 1540 berichten
  • 1087 stemmen

0-3

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4738 stemmen

0-4

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

0-5

basketballerke

• 4727 berichten
  • 0 stemmen

123 Thelma & Louise - Eindscene - American History X - eindscene

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

0-1

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.