- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Beste Horror Scene 2006
Knock-Out: Beste Horror Scene 2006
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
13 - Irreversible - Brandblusser scene vs Texas Chain Saw Massacre (1974) - Meathook scene
0-1
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De scene uit Irreversible is uber horror maar de scene uit TCM is minstens even heftig en legendarisch. Absolute klassiekerstatus en grote kanshebber op de eindzege lijkt me..... (Zeker nu opa er al uit ligt)
0-7
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
14 - Blair Witch Project - Einde vs Haute Tension - Moord op bestuurder van auto. (Met kettingzaag)
Kan iemand me vertellen hoe die scene van Haute Tension ook alweer ging?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
2-1!!!
Kan iemand me vertellen hoe die scene van Haute Tension ook alweer ging?
De
cirkelzaagscène vindt op het einde van de film plaats. De killer beukt met de zaag door de voorruit van een auto en zaagt met een tergend langzaam tempo de borst van de chauffeur open, waarna heel de binnenkant van de wagen onder het bloed komt te zitten.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
5-2!!!!!
WTF? Kom aan, Blair Witch Project is niets anders dan een thriller. Het mag en kan nooit winnen van een keiharde scene uit Haute Tension. Dutchtuga? Kom aan. Valt me tegen van je! 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Haha heb al meerdere malen gezegd dat die film me het stuipen op het lijf heeft gejaagd. Vooral dat einde. Sorry 
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Juist. Als thriller kan het leuk je de stuipen op het lijf jagen. Niet als horror en al helemaal niet als horror scene. Bij het eind van Blair Witch zie je in principe helemaal niets. Zonde dit. 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Ik vind het wel een horror scene. Een 'heks' dat iemand neerslaat terwijl een ander gedwongen moet toekijken ervaar ik als horror. Blair Witch is voor mij ook een pure horrorfilm, met de nadruk op puur. Goedkoop, simpel maar zeer effectief.
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Het klinkt als horror. De uitvoering is alleen ver weg van horror. Er is in principe niets te zien. Een persoon staat in de hoek en het personage dat komt aanlopen met de camera wordt neergeslagen. Niet eens zichtbaar neergeslagen.
Wat is de horror daarvan? Leuk thriller moment, maar dat is het. Niet te vergelijken met de meesterlijke scène uit Haute Tension.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Kom op zeg, er was helemaal geen heks, 't waren gewoon een paar kinderen die door het bos liepen en vergeten waren de camera uit te doen.... ineens struikeld die...