• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.924 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.236 gebruikers
  • 9.387.305 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

Wat mij betreft werkt dit voor geen meter. Ik stel dan ook voor om gewoon normale genre KOs te houden.

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Onderhond schreef:

Wat mij betreft werkt dit voor geen meter. Ik stel dan ook voor om gewoon normale genre KOs te houden.

Heb je alles al gelezen? Er is amper verschil tussen het plan van de opzet en wat jij wil Elke genre krijgt gewoon een aparte ko, in hetzelfde topic

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Waar staan die richtlijnen dan?

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

We blijven gewoon lekker toevoegen bij alle genres, zodra het een beetje stil begint te staan kan Kevin voor elk genre een aparte ko organiseren, dit kan gewoon achter elkaar door in het zelfde topic, de 2 of 4 favorieten van elk genre kunnen op het eind ook nog tegen elkaar strijden. Is iedereen (vooral Kevin natuurlijk) het hier mee eens?

En als de genre KO goed verlopen is kunnen we hetzelfde uithalen met filmlanden

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Western

C'era un Volta il West

Buono, il Brutto, il Cattivo, Il

Drama

Trainspotting

Elephant

Tillsammans

Boyz n the Hood

This is England

Requiem for a Dream

American Beauty

Virgin Suicides, The

Big Fish

Christiane F.

Cidade de Deus

Donnie Darko

Thirteen

Fucking Amal

Menace II Society

25th Hour

Brødre

Efter Brylluppet

Grønne Slagtere, De

Haine, La

Paranoid Park

Seul Contre Tous

Shawshank Redemption, The

Station Agent, The

Traffic

Thriller

Fight Club

Irreversible

Shallow Grave

Experiment, Das

Hard Candy

Jacob's Ladder

Memento

Pi

Twelve Monkeys

Go

Fantasy

Innocence

LOTR 1,2&3

Komedie

Couperet, Le

Dumb & Dumber

American Pie

Animal House

Edtv

Flodder 3

Kingpin

Life of Brian

Monty Python and the Holy Grail

The Simpsons Movie

Wag the Dog

Science Fiction

Armaggedon

Apollo 13

Independance Day

Hollow Man

Sunshine

Film-Noir

-/-

Horror

-/-

Romantiek

Reconstruction

Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Le

Dolls

Paris Je T'Aime

Fa Yeung Nin Wa

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Bedankt voor je bijdrage Kraay!

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Geen dank, ik heb er zin in Nu maar wachten

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

Kraay schreef:

Heb je alles al gelezen? Er is amper verschil tussen het plan van de opzet en wat jij wil Elke genre krijgt gewoon een aparte ko, in hetzelfde topic

Een genreKO heeft doorgaan 128-256 titels. Dat wil je dus voor alle genres tegelijkertijd gaan opzetten en ze dan alfabetisch afgaan?

Volgens mij begrijp ik het nog steeds niet goed, vind het alleen een enorm zooitje momenteel.

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Een genreKO heeft doorgaan 128-256 titels. Dat wil je dus voor alle genres tegelijkertijd gaan opzetten en ze dan alfabetisch afgaan?

Ja (Voor sommige genres is 128 trouwens gewoon niet haalbaar, de meeste moeten wel lukken)

Volgens mij begrijp ik het nog steeds niet goed, vind het alleen een enorm zooitje momenteel.

Dat houd wel op als mensen gaan toevoegen ipv zeuren.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12870 stemmen

Wat is er dan eigenlijk mis met gewoon een genre uit te kiezen en een KO te starten? Kan je je de chaos al voorstellen als hier straks 128-256 films staan bij 16 genres en mensen gaan discussiëren welke films eruit moeten?

Om maar te zwijgen van genre 16. Tegen dat die aan de beurt is zijn er al 20 nieuwe films die beter in de lijst zouden passen.

Zie het nut gewoon niet in van de hele onderneming, behalve dat het alles nodeloos chaotisch maakt. Als je kijkt wat een gedoe het al is om 1 genreKO op te zetten...

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3297 stemmen

Onderhond schreef:

Zie het nut gewoon niet in van de hele onderneming, behalve dat het alles nodeloos chaotisch maakt. Als je kijkt wat een gedoe het al is om 1 genreKO op te zetten...

Precies, waarom alles tegelijk organiseren als ze toch 1 voor 1 gehouden worden?

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Onderhond schreef:

Wat is er dan eigenlijk mis met gewoon een genre uit te kiezen en een KO te starten? Kan je je de chaos al voorstellen als hier straks 128-256 films staan bij 16 genres en mensen gaan discussiëren welke films eruit moeten?

Kraay schreef:

toevoegen ipv zeuren.

. Het is aan Kevin te bepalen wat waar moet. Ik verwacht ook wel dat er discussies gaan ontstaan wat waar hoort. Dit gebeurt altijd en is niet een groot probleem lijkt mij

Onderhond schreef:

Zie het nut gewoon niet in van de hele onderneming,

Het organiseren van een KO (eigenlijk 16), dit fenomeen is op eerdere pagina's vele malen aan te treffen.

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Wil je 1 genre eruit pikken en daar een ko van houden (jammer voor de rest) of wil je het gewoon rustig genre voor genre afwerken en steeds weer opnieuw blijven toevoegen. Voor mij maakt het ook niet veel uit.

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Tommeh schreef:

(quote)

Precies, waarom alles tegelijk organiseren als ze toch 1 voor 1 gehouden worden?

Zou idd kunnen hoor, maar persoonlijk voeg ik liever alles in een keer toe dan elke keer opnieuw toevoeg, meeste stemmen gelden lijkt me het eerlijkst

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Jullie moeten geen schrik hebben, ik heb alles nog onder controle

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

Ik vind vooral de opzet zo veel te vaag..je moet niet alle genres tegelijk nemen..maar gewoon één voor één en een max. aantal toevoegingen per persoon invoeren. Of gewoon een grote genre KO houden ipv 16x een kleine KO.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik ben het nog altijd eens met Onderhond, maar schijnbaar ontstaat er flinke verwarring over hoe dat in zijn werk gaat. Een stap-voor-stap-uitleg.

1. Men pakt een genre voor een knock-out. Als we ze alfabetisch afgaan beginnen we met 'actie'.

2. We zoeken gezamenlijk naar bijzondere films die bij dit genre horen. Ieder mag zoveel mogelijk films opnoemen als hij wil. Dit omdat sommige mensen gewoon veel meer met een genre hebben dan anderen en dus ook meer toptitels kunnen noemen. Het gaat er om dat alle favorieten er in zitten, of in ieder geval zo veel mogelijk. Afhankelijk van het genre pak je 64, 128, 256 of zelfs 512 (voor het zeer brede genre drama) titels. Als er teveel titels gegeven worden kun je schrappen of kiezen voor een aantal lotingen met 3 titels. Films moeten minimaal 20 stemmen hebben om mee te doen. En wat mij betrefd mogen films in meerdere genres meedoen. Om een bekend voorbeeld te noemen: LotR is net zoveel een avonturenfilm als een fantasyfilm dus kan hij bij beide knock-outs meedoen. Als we discussiëren of een film bij een bepaald genre hoort of niet kunnen we beter IMDB als referentie gebruiken in plaats van MovieMeter omdat IMDB meer dan twee genres toestaat bij een film. IMDB kan het echter ook fout hebben.

3. Als de lijst volledig is begint de organisator met loten. In dit geval lijkt dat Kevin13s rol.

4. Na het loten wordt de knock-out online gezet.

5. We spelen de knock-out.

6. Terwijl de knock-out bezig is stellen we de volgende lijst samen. Animatie zo te zien.

Zo kunnen we ieder genre rustig onze aandacht geven en levert het geen chaotische dicsussies in dit topic op. Wie heeft er nu werkelijk zin om in één keer bij 16 genres zijn favorieten te zoeken?

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

hmm. Hoe TOR het voorstelt klinkt het wel veel ordelijker dan dat het nu is.

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

The One Ring schreef:

Ik ben het nog altijd eens met Onderhond, maar schijnbaar ontstaat er flinke verwarring over hoe dat in zijn werk gaat. Een stap-voor-stap-uitleg.

1. Men pakt een genre voor een knock-out. Als we ze alfabetisch afgaan beginnen we met 'actie'.

2. We zoeken gezamenlijk naar bijzondere films die bij dit genre horen. Ieder mag zoveel mogelijk films opnoemen als hij wil. Dit omdat sommige mensen gewoon veel meer met een genre hebben dan anderen en dus ook meer toptitels kunnen noemen. Het gaat er om dat alle favorieten er in zitten, of in ieder geval zo veel mogelijk. Afhankelijk van het genre pak je 64, 128, 256 of zelfs 512 (voor het zeer brede genre drama) titels. Als er teveel titels gegeven worden kun je schrappen of kiezen voor een aantal lotingen met 3 titels. Films moeten minimaal 20 stemmen hebben om mee te doen. En wat mij betrefd mogen films in meerdere genres meedoen. Om een bekend voorbeeld te noemen: LotR is net zoveel een avonturenfilm als een fantasyfilm dus kan hij bij beide knock-outs meedoen. Als we discussiëren of een film bij een bepaald genre hoort of niet kunnen we beter IMDB als referentie gebruiken in plaats van MovieMeter omdat IMDB meer dan twee genres toestaat bij een film. IMDB kan het echter ook fout hebben.

3. Als de lijst volledig is begint de organisator met loten. In dit geval lijkt dat Kevin13s rol.

4. Na het loten wordt de knock-out online gezet.

5. We spelen de knock-out.

6. Terwijl de knock-out bezig is stellen we de volgende lijst samen. Animatie zo te zien.

Zo kunnen we ieder genre rustig onze aandacht geven en levert het geen chaotische dicsussies in dit topic op. Wie heeft er nu werkelijk zin om in één keer bij 16 genres zijn favorieten te zoeken?

Dit is ook goed voor mij, en iig een stuk duidelijk als eerst. Zullen we gewoon met een schone lei aan actie beginnen?

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

goed idee! weer herbeginnen

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Tja, ik ben het er nog steeds niet 100 procent mee eens, maar wie ben ik tegen een meerderheid? Als dit eenmaal gaat lopen wordt het in de toekomst een stuk makkelijker.

Animo om hierna hetzelfde met filmlanden te doen?

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Ik bijt het spits af:

Aktie:

Dirty Harry

Four Brothers

Gladiator

Island, The

Kill Bill Vol. 2

Rumble in the Bronx

Shi Main Mai Fu

Way of the Gun, The

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Kraay schreef:

ja is goed!

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

From Dusk Till Dawn en Sin City bij actie ?

de mijn nog eens.

300

Die Hard

Dog Soldiers

Gladiator

Live Free or Die Hard

Potc: The Curse of the Black Pearl

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Kevin13 schreef:

From Dusk Till Dawn en Sin City bij actie ?

Ik heb ze weggehaald

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Kraay schreef:

Tja, ik ben het er nog steeds niet 100 procent mee eens, maar wie ben ik tegen een meerderheid? Als dit eenmaal gaat lopen wordt het in de toekomst een stuk makkelijker.

Laten we dat even afwachten. Het kan goed zijn dat we dan alweer een jaartje verder zijn.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8215 stemmen

Actie:

Face Off

The Rock

Ong-Bak

Die Hard: With a Vengeance

The Matrix

Terminator 2: Judgement Day

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Zouden we Aliens bij Science-fiction of Actie plaatsen ? net zoals The Terminator ?

Weet er soms iemand toevallig hoe je via Word makkelijk alfabetisch klasseert.

damianodebeste

• 838 berichten
  • 0 stemmen

Kevin13 schreef:

Zouden we Aliens bij Science-fiction of Actie plaatsen ? net zoals The Terminator ?

Weet er soms iemand toevallig hoe je via Word makkelijk alfabetisch klasseert.

Ik zou Aliens in ieder geval bij Science-Fiction plaatsen The Terminator wordt moeilijk.

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Terminator kan toch gewoon bij beide genres?

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Kraay schreef:

Terminator kan toch gewoon bij beide genres?

Bedoel je in beide Ko's stoppen, die van actie en science-fiction ?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.