- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Wat mij betreft werkt dit voor geen meter. Ik stel dan ook voor om gewoon normale genre KOs te houden.
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Wat mij betreft werkt dit voor geen meter. Ik stel dan ook voor om gewoon normale genre KOs te houden.
Heb je alles al gelezen? Er is amper verschil tussen het plan van de opzet en wat jij wil
Elke genre krijgt gewoon een aparte ko, in hetzelfde topic
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
We blijven gewoon lekker toevoegen bij alle genres, zodra het een beetje stil begint te staan kan Kevin voor elk genre een aparte ko organiseren, dit kan gewoon achter elkaar door in het zelfde topic, de 2 of 4 favorieten van elk genre kunnen op het eind ook nog tegen elkaar strijden. Is iedereen (vooral Kevin natuurlijk) het hier mee eens?
En als de genre KO goed verlopen is kunnen we hetzelfde uithalen met filmlanden
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Western
C'era un Volta il West
Buono, il Brutto, il Cattivo, Il
Drama
Trainspotting
Elephant
Tillsammans
Boyz n the Hood
This is England
Requiem for a Dream
American Beauty
Virgin Suicides, The
Big Fish
Christiane F.
Cidade de Deus
Donnie Darko
Thirteen
Fucking Amal
Menace II Society
25th Hour
Brødre
Efter Brylluppet
Grønne Slagtere, De
Haine, La
Paranoid Park
Seul Contre Tous
Shawshank Redemption, The
Station Agent, The
Traffic
Thriller
Fight Club
Irreversible
Shallow Grave
Experiment, Das
Hard Candy
Jacob's Ladder
Memento
Pi
Twelve Monkeys
Go
Fantasy
Innocence
LOTR 1,2&3
Komedie
Couperet, Le
Dumb & Dumber
American Pie
Animal House
Edtv
Flodder 3
Kingpin
Life of Brian
Monty Python and the Holy Grail
The Simpsons Movie
Wag the Dog
Science Fiction
Armaggedon
Apollo 13
Independance Day
Hollow Man
Sunshine
Film-Noir
-/-
Horror
-/-
Romantiek
Reconstruction
Fabuleux Destin d'Amélie Poulain, Le
Dolls
Paris Je T'Aime
Fa Yeung Nin Wa
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Geen dank, ik heb er zin in
Nu maar wachten
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Heb je alles al gelezen? Er is amper verschil tussen het plan van de opzet en wat jij wil
Elke genre krijgt gewoon een aparte ko, in hetzelfde topic
Een genreKO heeft doorgaan 128-256 titels. Dat wil je dus voor alle genres tegelijkertijd gaan opzetten en ze dan alfabetisch afgaan?
Volgens mij begrijp ik het nog steeds niet goed, vind het alleen een enorm zooitje momenteel.
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Een genreKO heeft doorgaan 128-256 titels. Dat wil je dus voor alle genres tegelijkertijd gaan opzetten en ze dan alfabetisch afgaan?
Ja (Voor sommige genres is 128 trouwens gewoon niet haalbaar, de meeste moeten wel lukken)
Dat houd wel op als mensen gaan toevoegen ipv zeuren.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Wat is er dan eigenlijk mis met gewoon een genre uit te kiezen en een KO te starten? Kan je je de chaos al voorstellen als hier straks 128-256 films staan bij 16 genres en mensen gaan discussiëren welke films eruit moeten?
Om maar te zwijgen van genre 16. Tegen dat die aan de beurt is zijn er al 20 nieuwe films die beter in de lijst zouden passen.
Zie het nut gewoon niet in van de hele onderneming, behalve dat het alles nodeloos chaotisch maakt. Als je kijkt wat een gedoe het al is om 1 genreKO op te zetten...
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3297 stemmen
Zie het nut gewoon niet in van de hele onderneming, behalve dat het alles nodeloos chaotisch maakt. Als je kijkt wat een gedoe het al is om 1 genreKO op te zetten...
Precies, waarom alles tegelijk organiseren als ze toch 1 voor 1 gehouden worden?
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Wat is er dan eigenlijk mis met gewoon een genre uit te kiezen en een KO te starten? Kan je je de chaos al voorstellen als hier straks 128-256 films staan bij 16 genres en mensen gaan discussiëren welke films eruit moeten?
toevoegen ipv zeuren.
Zie het nut gewoon niet in van de hele onderneming,
Het organiseren van een KO (eigenlijk 16), dit fenomeen is op eerdere pagina's vele malen aan te treffen.
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Wil je 1 genre eruit pikken en daar een ko van houden (jammer voor de rest) of wil je het gewoon rustig genre voor genre afwerken en steeds weer opnieuw blijven toevoegen. Voor mij maakt het ook niet veel uit.
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Precies, waarom alles tegelijk organiseren als ze toch 1 voor 1 gehouden worden?
Zou idd kunnen hoor, maar persoonlijk voeg ik liever alles in een keer toe dan elke keer opnieuw toevoeg, meeste stemmen gelden lijkt me het eerlijkst
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Jullie moeten geen schrik hebben, ik heb alles nog onder controle 
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
Ik vind vooral de opzet zo veel te vaag..je moet niet alle genres tegelijk nemen..maar gewoon één voor één en een max. aantal toevoegingen per persoon invoeren. Of gewoon een grote genre KO houden ipv 16x een kleine KO.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik ben het nog altijd eens met Onderhond, maar schijnbaar ontstaat er flinke verwarring over hoe dat in zijn werk gaat. Een stap-voor-stap-uitleg.
1. Men pakt een genre voor een knock-out. Als we ze alfabetisch afgaan beginnen we met 'actie'.
2. We zoeken gezamenlijk naar bijzondere films die bij dit genre horen. Ieder mag zoveel mogelijk films opnoemen als hij wil. Dit omdat sommige mensen gewoon veel meer met een genre hebben dan anderen en dus ook meer toptitels kunnen noemen. Het gaat er om dat alle favorieten er in zitten, of in ieder geval zo veel mogelijk. Afhankelijk van het genre pak je 64, 128, 256 of zelfs 512 (voor het zeer brede genre drama) titels. Als er teveel titels gegeven worden kun je schrappen of kiezen voor een aantal lotingen met 3 titels. Films moeten minimaal 20 stemmen hebben om mee te doen. En wat mij betrefd mogen films in meerdere genres meedoen. Om een bekend voorbeeld te noemen: LotR is net zoveel een avonturenfilm als een fantasyfilm dus kan hij bij beide knock-outs meedoen. Als we discussiëren of een film bij een bepaald genre hoort of niet kunnen we beter IMDB als referentie gebruiken in plaats van MovieMeter omdat IMDB meer dan twee genres toestaat bij een film. IMDB kan het echter ook fout hebben.
3. Als de lijst volledig is begint de organisator met loten. In dit geval lijkt dat Kevin13s rol.
4. Na het loten wordt de knock-out online gezet.
5. We spelen de knock-out.
6. Terwijl de knock-out bezig is stellen we de volgende lijst samen. Animatie zo te zien.
Zo kunnen we ieder genre rustig onze aandacht geven en levert het geen chaotische dicsussies in dit topic op. Wie heeft er nu werkelijk zin om in één keer bij 16 genres zijn favorieten te zoeken?
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
hmm. Hoe TOR het voorstelt klinkt het wel veel ordelijker dan dat het nu is.
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Ik ben het nog altijd eens met Onderhond, maar schijnbaar ontstaat er flinke verwarring over hoe dat in zijn werk gaat. Een stap-voor-stap-uitleg.
1. Men pakt een genre voor een knock-out. Als we ze alfabetisch afgaan beginnen we met 'actie'.
2. We zoeken gezamenlijk naar bijzondere films die bij dit genre horen. Ieder mag zoveel mogelijk films opnoemen als hij wil. Dit omdat sommige mensen gewoon veel meer met een genre hebben dan anderen en dus ook meer toptitels kunnen noemen. Het gaat er om dat alle favorieten er in zitten, of in ieder geval zo veel mogelijk. Afhankelijk van het genre pak je 64, 128, 256 of zelfs 512 (voor het zeer brede genre drama) titels. Als er teveel titels gegeven worden kun je schrappen of kiezen voor een aantal lotingen met 3 titels. Films moeten minimaal 20 stemmen hebben om mee te doen. En wat mij betrefd mogen films in meerdere genres meedoen. Om een bekend voorbeeld te noemen: LotR is net zoveel een avonturenfilm als een fantasyfilm dus kan hij bij beide knock-outs meedoen. Als we discussiëren of een film bij een bepaald genre hoort of niet kunnen we beter IMDB als referentie gebruiken in plaats van MovieMeter omdat IMDB meer dan twee genres toestaat bij een film. IMDB kan het echter ook fout hebben.
3. Als de lijst volledig is begint de organisator met loten. In dit geval lijkt dat Kevin13s rol.
4. Na het loten wordt de knock-out online gezet.
5. We spelen de knock-out.
6. Terwijl de knock-out bezig is stellen we de volgende lijst samen. Animatie zo te zien.
Zo kunnen we ieder genre rustig onze aandacht geven en levert het geen chaotische dicsussies in dit topic op. Wie heeft er nu werkelijk zin om in één keer bij 16 genres zijn favorieten te zoeken?
Dit is ook goed voor mij, en iig een stuk duidelijk als eerst. Zullen we gewoon met een schone lei aan actie beginnen?
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Tja, ik ben het er nog steeds niet 100 procent mee eens, maar wie ben ik tegen een meerderheid? Als dit eenmaal gaat lopen wordt het in de toekomst een stuk makkelijker.
Animo om hierna hetzelfde met filmlanden te doen?
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Ik bijt het spits af:
Aktie:
Dirty Harry
Four Brothers
Gladiator
Island, The
Kill Bill Vol. 2
Rumble in the Bronx
Shi Main Mai Fu
Way of the Gun, The
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
ja is goed!
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
From Dusk Till Dawn en Sin City bij actie ?
de mijn nog eens.
300
Die Hard
Dog Soldiers
Gladiator
Live Free or Die Hard
Potc: The Curse of the Black Pearl
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Ik heb ze weggehaald
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Tja, ik ben het er nog steeds niet 100 procent mee eens, maar wie ben ik tegen een meerderheid? Als dit eenmaal gaat lopen wordt het in de toekomst een stuk makkelijker.
Laten we dat even afwachten. Het kan goed zijn dat we dan alweer een jaartje verder zijn.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8215 stemmen
Actie:
Face Off
The Rock
Ong-Bak
Die Hard: With a Vengeance
The Matrix
Terminator 2: Judgement Day
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Zouden we Aliens bij Science-fiction of Actie plaatsen ? net zoals The Terminator ?
Weet er soms iemand toevallig hoe je via Word makkelijk alfabetisch klasseert.
damianodebeste
-
- 838 berichten
- 0 stemmen
Zouden we Aliens bij Science-fiction of Actie plaatsen ? net zoals The Terminator ?
Weet er soms iemand toevallig hoe je via Word makkelijk alfabetisch klasseert.
Ik zou Aliens in ieder geval bij Science-Fiction plaatsen The Terminator wordt moeilijk.
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Terminator kan toch gewoon bij beide genres?
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Terminator kan toch gewoon bij beide genres?
Bedoel je in beide Ko's stoppen, die van actie en science-fiction ?