• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.279 gebruikers
  • 9.390.515 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Acteurs/ actrices is een van de 3 jaarlijkse knock-outs en die lijkt me ook gewoon leuk. Het is alleen wel de laatste van de 3. Eerst komen Beste Film en Beste Regisseur. Beste Scène is inderdaad januari 2007 voor het laatst geëindigt en kan eventueel ook opnieuw gedaan worden, maar ik ga liefst het eerst voor de 3 Grote Knock-Outs.

Ik zal zometeen wel een klein opzetje maken voor Beste Film.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

De opzet voor de knock-out: Beste Film is eigenlijk gewoon weer als vanouds. We pakken de top 250 en voegen daar 6 titels aan toe. Deze 6 titels zijn zoals altijd de 6 hoogst gewaardeerde titels van de IMDB top 250 die niet in de MM-lijst staan, maar wel ouder zijn dan 2 jaar en meer dan 150 stemmen hebben. Dan komen de volgende 6 titels eruit rollen:

The Bridge on the River Kwai

Singin’ in the Rain

Amadeus

Jaws

Batman Begins

The Manchurian Candidate

Zal ik de knock-out klaarmaken?

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Go ahead!

Cheo

• 5474 berichten
  • 1182 stemmen

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Jammer dat vele titels zo buiten de boot vallen . Is een grotere opzet, combinatie van bijv top 250 op MM en die op IMDB, niet mogelijk?

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 3097 stemmen

Eigenlijk vind ik dat Children of Men daar bij moet staan, maar die heeft helaas net een te lage waardering op imdb maar goed, ik ben benieuwd.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Ook Dolls weer jammerlijk afwezig dit jaar

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ja, voor beste film kunnen we best naar 512 denk ik.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Zavo schreef:

Ja, voor beste film kunnen we best naar 512 denk ik.

mijn voorkeur

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Allemaal leuk en aardig, maar een lijst als deze moet zo objectief mogelijk samengesteld worden. Duizenden films hebben in principe de potentie om mee te mogen doen in een knock-out als deze, maar niemand kan werkelijk beslissen welke film dit uiteindelijk zijn. Daarom is voor deze knock-out altijd een veilige aanpak gekozen. Een lijst die aan de ene kant objectief is en aan de andere kant samengesteld door gewoon filmliefhebbers die gestemd hebben. Het is een compromis natuurlijk, maar wel een die het beste werkt. Ik wil Children of Men er ook wel in. Evenals Annie Hall, Notorious, Adaptation en wat al niet meer. Maar dat gaat gewoon niet zomaar werken.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8225 stemmen

Inderdaad, iedereen heeft zijn of haar persoonlijke favorieten en dus zal er altijd wel iemand teleurgesteld zijn.

Ik ben benieuwd welke loting er uit gaat rollen.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Spetie schreef:

Inderdaad, iedereen heeft zijn of haar persoonlijke favorieten en dus zal er altijd wel iemand teleurgesteld zijn.

mee eens.

Ik ben benieuwd welke loting er uit gaat rollen.

same here...

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

The One Ring schreef:

Allemaal leuk en aardig, maar een lijst als deze moet zo objectief mogelijk samengesteld worden. Duizenden films hebben in principe de potentie om mee te mogen doen in een knock-out als deze, maar niemand kan werkelijk beslissen welke film dit uiteindelijk zijn. Daarom is voor deze knock-out altijd een veilige aanpak gekozen

Maar je kunt de lijst toch aanvullen met films uit de recente top 100 en films die net buiten de top 250 gevallen zijn (kun je zo opzoeken met de zoekfunctie)? Dan blijft het objectief.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Dit staat totaal los van persoonlijke favorieten, echter teveel titels vallen zo buiten de boot.

Ik zie het probleem niet met het samenvoegen van de IMDB top 250, MM top 250 (eventueel de tiplijst op MM) aangevult met de hoogstnoterende titels op IMDB.

Hoe kan de objectiviteit van de lijst überhaupt in het geding komen?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

De IMDB-lijst verschilt niet genoeg met die van MovieMeter om het een waardevolle toevoeging te laten zijn. Er komen misschien 50 extra films uitrollen en dan zitten we met het onmogelijke getal van 300 films. Tip en recente films worden uit deze knock-out gelaten om dezelfde reden dat ze niet in de top 250 staan. Voor dergelijke films zijn aparte knock-outs en ze mogen in de meeste andere gevallen wel meedoen.

En nee, het is niet makkelijk om nog eens 256 films (om tot de 512 te komen) te vinden die 'net' buiten de lijst vallen.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

The One Ring schreef:

En nee, het is niet makkelijk om nog eens 256 films (om tot de 512 te komen) te vinden die 'net' buiten de lijst vallen.

Toch niet zo moeilijk, je kan per score (3.76 - 3.75 - 3.74 - ...) de lijst opvragen aan films die meer dan 150 stemmen hebben.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Toch niet zo moeilijk, je kan per score (3.76 - 3.75 - 3.74 - ...) de lijst opvragen aan films die meer dan 150 stemmen hebben.

Inderdaad, heb je binnen een paar minuten bij elkaar.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ah, met de zoekfunctie kan dit inderdaad. Is me nooit opgevallen. Dan kunnen we inderdaad de lijst naar 512 uitbreiden. Vind ik op zich wel goed, maar dan maak ik de knock-out wel pas vanavond of waarschijnlijker morgen vroeg klaar. Maar dat moet geen probleem zijn.

Is iedereen daarmee akkoord?

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Ik wel in ieder geval

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Nee, ik wil dat je het nu doet!

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

De IMDb top 250 wordt dan gewoon buiten beschouwing gelaten lijkt me? En het jaar doet er nu ook niet meer toe?

Als TOR geen tijd heeft momenteel wil ik wel alvast de overige 256 titels opzoeken.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Jaar lijkt me nog wel belangrijk. We mikken gewoon naar de MM Top 512.

Co Jackso

• 21924 berichten
  • 2791 stemmen

Met een minimum van 150 stemmen?

Spetie

• 38871 berichten
  • 8225 stemmen

Ik ben voor 512 films, maar lijkt me wel logisch dat de recentste films buiten beschouwing worden gelaten dan en de films moeten minimaal 150 stemmen hebben natuurlijk, want anders komen ze ook niet in de top 250.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Als je geen recente films wil moet je gewoon tot 2006 zoeken of zo. De Top 250 kijkt ook naar bioscoopreleasedatum geloof ik, maar dat is niet te doen. Of we moeten gewoon ook nieuwe films meenemen (heb ik geen bezwaar tegen), dan moet ook de recente top 100 meegenomen worden (films met >150 stemmen).

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

The One Ring schreef:

Ah, met de zoekfunctie kan dit inderdaad. Is me nooit opgevallen. Dan kunnen we inderdaad de lijst naar 512 uitbreiden. Vind ik op zich wel goed, maar dan maak ik de knock-out wel pas vanavond of waarschijnlijker morgen vroeg klaar. Maar dat moet geen probleem zijn.

Is iedereen daarmee akkoord?

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Zavo schreef:

Of we moeten gewoon ook nieuwe films meenemen (heb ik geen bezwaar tegen), dan moet ook de recente top 100 meegenomen worden (films met >150 stemmen).

Vóór! Liever recente films met een hoog gemiddelde dan oudere films die amper een gemiddelde van 3,70 halen.

Dit zijn overigens de 26 films uit de top recent die qua stemmenaantal en gemiddelde in de top 250 thuishoren:

Into the Wild (2007)

Blood Diamond (2006)

Leben der Anderen, Das (2006)

Efter Brylluppet (2006)

Laberinto del Fauno, El (2006)

Departed, The (2006)

Earth (2007)

Bourne Ultimatum, The (2007)

Zwartboek (2006)

Control (2007)

August Rush (2007)

Scaphandre et le Papillon, Le (2007)

Kite Runner, The (2007)

Adams Æbler (2005)

Prestige, The (2006)

American Gangster (2007)

No Country for Old Men (2007)

Ratatouille (2007)

Eight Below (2006)

Trade (2007)

Last King of Scotland, The (2006)

Orfanato, El (2007)

Tropa de Elite (2007)

Huo Yuan Jia (2006)

C.R.A.Z.Y. (2005)

4 Luni, 3 Săptămîni şi 2 Zile (2007)

Als je deze films meeneemt moet dus op zoek worden gegaan naar nog 236 films.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Vind het echt geen goed idee om de nieuwe films mee te nemen, om dezelfde reden dat ze niet in de Top 250 voorkomen. Lijkt me best om gewoon die regels mee over te nemen en zo de lijst uit te breiden naar 512 titels.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8225 stemmen

Onderhond schreef:

Vind het echt geen goed idee om de nieuwe films mee te nemen, om dezelfde reden dat ze niet in de Top 250 voorkomen. Lijkt me best om gewoon die regels mee over te nemen en zo de lijst uit te breiden naar 512 titels.

Ben het hier volledig mee eens.

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

En waarom dan wel? Een KO is toch totaal niet vergelijkbaar met een toplijst?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.