• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.256 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.077 gebruikers
  • 9.375.880 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3125 stemmen

Ik zag dat het inmiddels alweer zes jaar geleden is dat er een knock-out mooiste cinematografie is gehouden. Is er interesse in om die nog eens te doen?

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

mister blonde schreef:

Voor de KO korte films weet ik op dit moment echt geen tijd vinden voor de organisatie. Sorry. Als iemand anders het leuk vind, be my guest. Zo niet is het jammer.

Kom op O-H doe jij het dan ik kan het niet enzo.

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

DVD-T schreef:

Ik zag dat het inmiddels alweer zes jaar geleden is dat er een knock-out mooiste cinematografie is gehouden. Is er interesse in om die nog eens te doen?

Waarom niet.

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 berichten
  • 5449 stemmen

Ik vraag me soms af of er geen overkill is aan games en dat de huidige games op MM nog wel publiek trekken. Het komt meer en meer voor dat bij een K.O. de 24-uur regel (of 12-uur regel, whatever) moet toegepast worden. Dat wil zeggen dat er op die tijd geen 5 gebruikers (van de 132.100) gevonden zijn die een potentiele winnaar een plusje kunnen of willen geven. Ik speel het zelf nog wel graag, daar niet van. Maar ik stem ook alleen maar als ik ofwel beiden gezien heb, of als één van de 2 overtuigend goed of slecht is.

Ook de MM Contest trekt geen massa's volk meer. Ik ga eerlijk gezegd ook niet meer alle weken kijken. En de laatste keer dat ik de Moviemeter Awards heb gedaan (om het terug leven in te blazen) kwam er ook niet veel volk meer deelnemen. Zijn de gebruikers hier wat gamesmoe (op zich niet per se slecht omdat de films zelf nog altijd primeren) of is er meer behoefte aan nieuwe games?

Ik zet het hier maar bij KO algemeen discussietopic, al geldt dat ook voor de andere games.

mister blonde

• 12697 berichten
  • 5831 stemmen

stfuympos schreef:

Kom op O-H doe jij het dan ik kan het niet enzo.

Wat loop je nou te zeuren man? Ik denk dat je onderschat hoeveel tijd er in gaat zitten. Ik heb tijd om elke dag een paar minuten even kort op MM in te loggen en niet om een K.O. te organiseren. Wat is nou het probleem?

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12848 stemmen

Volgens mij bedoelt hij het zo slecht niet en vraag hij gewoon of ik het niet zie zitten op de KO te organiseren

Zal vanavond eens kijken of ik al een lijstje kan inventariseren, en of er verder genoeg animo voor is.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12848 stemmen

Even een overzicht:

01. (imdb) La Jetée

02. (imdb) Partie de Campagne

03. (imdb) Un chien andalou

04. (imdb) Le Ballon rouge

05. (imdb) Le Voyage dans la lune

06. (imdb) Signs

07. (imdb) L'arrivée d'un train à La Ciotat

08. (film) Dad's Dead

09. (imdb) The Great Train Robbery

10. (imdb) Las Hurdes

11. (imdb) Never Weaken

12. (imdb) The Grand Mother

13. (imdb) The Playhouse

14. (imdb) The Goat

16. (imdb) One Week

16. (imdb) Les Repas de Bee

17. (imdb) L'âge d'or

18. (imdb) When Angels Fall

19. (imdb) Presto (2008)

20. (imdb) Powers of Ten (1977)

21. (imdb) Nuit et brouillard (1955)

22. (imdb) L'homme qui plantait des arbres (1988)

23. (imdb) Day & Night (2010)

24. (film) Noiseman Sound Insect

25. (film) Comedy

26. (film) Meet Meline

27. (film) Zoetrope

28. (film) Kikumana

29. (film) Loom

30. (film) Rubber Johnny

31. (film) Fumiko's Confession

32. (film) She and Her Cat

33. (film) Vincent

34. (film) Tsumiki no ie

35. (film) Vinni-Pukh

36. (film) Rejected

37. (film) Balance [/quote]

38. (film) Lady Blue Shanghai

39. (film) Grandmother, The

40. (film) Madame Tutli-Putli

41. (film) YouTube - SSF2010 I-E_02 Born and Raised_1min

42. (film) American Dreams

43. (film) Father And Daughter

44. (film) Rain Town

45. (film) Outer Space

46. (film) Atama Yama

47. (film) Franz Kafka's A Country Doctor

Lijkt me best om zoveel mogelijk effectieve filmlinkjes te hebben, het overgrote deel van de shorts zullen onbekend zijn bij de meeste hier, en zo'n short is verder meestal wel snel gezien. Verder lijkt 128 een nobel streven, maar als er te weinig animo voor is vind ik 64 ook wel genoeg voor een eerste poging.

Beetje afhankelijk van de drukte zal ik zelf nog wel even zoeken naar links van shorts waar nu enkel een imdb link bijstaat, maar als andere mensen daar zin in hebben zijn ze ook steeds welkom om zelf even op zoek te gaan. Bij nieuwe toevoegingen sowieso graag altijd een linkje meeleveren.

Indien genoeg animo neem ik de organisatie verder wel op me.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

L'âge d'or

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Zéro de Conduite (1933) - IMDb

Bekende kortfilm van de veel te vroeg gestorven Jean Vigo.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

The Music Box (1932) - IMDb

Zou toch minstens een kortfilm van het fameuze duo Laurel & Hardy in de lijst moeten staan. Vandaar dit oscarwinnende filmpje.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12848 stemmen

L'âge d'or is blijkbaar 60 minuten, niet echt de bedoeling inderdaad. Laten we de sowieso de max grens op 45 houden, of half MovieMeter kan nog toegevoegd worden.

Black Math

• 5430 berichten
  • 1753 stemmen

With Love From China.

Filmpje van Nederlandse bodem.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

stfuympos

• 13360 berichten
  • 731 stemmen

mister blonde schreef:

(quote)

Wat loop je nou te zeuren man? Ik denk dat je onderschat hoeveel tijd er in gaat zitten. Ik heb tijd om elke dag een paar minuten even kort op MM in te loggen en niet om een K.O. te organiseren. Wat is nou het probleem?

Wat Onderhond zei dus.

Thx btw.

Film Pegasus (moderator films)

• 31149 berichten
  • 5449 stemmen

wibro schreef:

The Music Box (1932) - IMDb

Zou toch minstens een kortfilm van het fameuze duo Laurel & Hardy in de lijst moeten staan. Vandaar dit oscarwinnende filmpje.

Ook een topfavoriet van mij.

mister blonde

• 12697 berichten
  • 5831 stemmen

stfuympos schreef:

Sorry voor mijn geergerde reactie!

en OH

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

In dit topic zijn er eventueel ook makkelijk wat te vinden.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Heb de laatste tijd wat Looney Tunesfilmpjes gezien, waarvan ik er zo een hele reeks kan toevoegen, maar ik pak de beste en bekendste:

Duck Amuck

What's Opera, Doc

Feed the Kitty

Duck Dodgers in the 241/2t... (IMDb)

Rabbit Seasoning (IMDb)

Deze Looney Tunes shorts worden nog al eens verwijdert van YouTube, dus ik kan ze niet allemaal vinden. Dat sommigen hier al twee jaar op staan (in toegegeven niet altijd in even goede kwaliteit) is een wonder. Misschien probeer ik ze later elders te vinden.

Verder:

Cops

Never Weaken

For the Birds

Geri's Game

Tale of Tales

Gertie the Dinosaur

Ook hier is de kwaliteit niet altijd op zijn best (vooral bij de drie stomme films), maar het moet er voorlopig maar mee gedaan worden.

Veel korte films kijk ik niet en ik hou ook niet echt goed bij welke ik gezien heb, dus ik kom alleen op bekende titels. Daarom is deze knock-out ook wel leuk. Leer ik wat meer kennen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Rendezvous

Van Claude Lelouch mag natuurlijk niet ontbreken.

Stiekem gefilmd op een vroege Parijse ochtend.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Maikeru

• 1934 berichten
  • 2388 stemmen

Een knock-out shorts! Geweldig!

Wat Nederlands bloed:

Raak

De Laatste Dag

Deze kan dus ook?

Nekojiru-Sou

Ik zie al een heleboel mooie staan... zal komende dagen wel proberen het een en ander te posten. Ik heb in elk geval veel zin in deze knock-out!

Maikeru

• 1934 berichten
  • 2388 stemmen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.