- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- KO van Horrorfilm personages
KO van Horrorfilm personages
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Battle 7
Voodoo Priest Murder Legendre (White Zombie): https://s25.postimg.org/4wjce4ukf/Voodoo_Priest_Murder_Legendre_White_Zombie.jpg
vs.
Frankenhooker Elizabeth (Frankenhooker): https://s25.postimg.org/xb6a1rq9r/Frankenhooker_Elizabeth_Frankenhooker.jpg
t/m 5, 1 verschil
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
ah ok MovieMind is sneller dan ik 
0-1 Frankenhooker
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Frankenhooker.. Leuke titel
.
Niet enkel de titel, de film is ook leuk. Denk wel dat je die kan smaken.
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
Gisteren om 18:11 uur geplaatst dus een nieuwe battle!
Frankenhooker is de winnaar!
Battle 8
Ghoul Baron Sardonicus-Marek Toleslawski (Mr. Sardonicus): https://s25.postimg.org/4chmxaojj/Ghoul_Baron_Sardonicus-_Marek_Toleslawski_Mr._S.jpg
vs.
Damien (The Omen) : https://s25.postimg.org/ftteb0f5r/Damien_The_Omen.jpg
t/m 5, 1 verschil
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
En op de deze kan ik dan ook weer stemmen!! 
1-0 Mr. Sardonicus
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
2-1 maar aangezien Sardonicus door weinig mensen is gezien vrees ik weer voor een 24-u battle.
joolstein zet Frankenhooker dan maar op je lijst, ik neem aan dat je die niet hebt gezien 
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
zet Frankenhooker dan maar op je lijst, ik neem aan dat je die niet hebt gezien
Daar staat ze al een tijdje maar ze komt helaas niet langs maar ik zal eens beter mijn best gaan doen om die op te zoeken!!
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5326 stemmen
15 stemmen op Sardonicus en al minimum 4 zitter daarvan hier ??
Maar goed, als het maar vooruit gaat ?
UmbraVitae
-
- 4326 berichten
- 4033 stemmen
Goh heb er ooit stuk van gezien, maar afgezet, is echt niet mn ding dergelijke films, dus stem er ook niet op. En niet iedereen geeft een stem bij een film lijkt me.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2864 stemmen
De remake van The Omen was echt walgelijk. Ik moet de oudere versies nog steeds een kans geven, binnenkort ook maar even doen dus.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ach ja het valt nu juist zo met die loting. Ik heb The Omen nooit echt geweldig gevonden.
Als ik dan telkens lees ach ja moet ik nog zien, hadden we misschien beter deze KO na de horrorchallenge gedaan, maar hadden we dan de garantie dat iedereen dan wél alle films heeft gezien, denk het niet.
Als we ons hadden toegespitst op karakters vanaf jaren 70 hadden we misschien wel een vlotter tempo gehad, maar of er dan echt veel tips uit de bus komen? Een horrorfanaat moet van alle periodes geproefd hebben is mijn mening 
UmbraVitae
-
- 4326 berichten
- 4033 stemmen
Je hebt natuurlijk mensen die steeds denken te weten wat en hoe...Je kan fan zijn van subgenres, niks mis mee...Voor mij persoonlijks zit er in deze "KO" te weinig naar mn goesting, al goed dat smaken verschillen., Geef mij maar de Italiaanse culthorror, martel/revenge, paranormal/ghost, psycho en gore en hoe zieker hoe leuker
Liefst zo weinig mogelijk saaie oude 'horror' 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Je hebt natuurlijk mensen die steeds denken te weten wat en hoe...Je kan fan zijn van subgenres, niks mis mee...Voor mij persoonlijks zit er in deze "KO" te weinig naar mn goesting, al goed dat smaken verschillen., Geef mij maar de Italiaanse culthorror, martel/revenge, paranormal/ghost, psycho en gore en hoe zieker hoe leuker
Liefst zo weinig mogelijk saaie oude 'horror'
Nochtans is het gros van de karakters samengesteld door liefhebber van blood en gore Boeikens 
Ik heb me de moeite gedaan om de oude tot de nieuwste die in deze KO zit te bekijken (zodanig dat ik een eerlijke vergelijking kan maken) en we hebben ook gekeken dat toch alle subgenres en periodes er in vertegenwoordigd zijn. Elke periode heeft voor mij zijn pareltjes en rotzooi ook de oude saaie horror. En er zijn ook klassiekers waar ik helemaal niets aan vind. Maar we hebben ons best gedaan om de KO zo verscheiden mogelijk te maken.
Dus ja van mij mag je oude horror saai vinden, is je goed recht maar als je zegt dat je soms hebt beoordeeld aan de hand van een trailer dan is dat zoveel als zeggen ja ik kies voor X want Y ken ik niet of heb ik niet gezien.
UmbraVitae
-
- 4326 berichten
- 4033 stemmen
Goh das indd dan de persoonlijke voorkeur van die persoon...
Of bewust films niet verder zien of overslaan omdat deze niet boeien...Btw je hoeft geen ganse film te zien om een karakter beetje te kennen, er over lezen, fragmenten kijken,...kan voldoende zijn om een karakter in te schatten. En als deze dan tegenover een karakter staat die je zalig vind of gewoon goed, niet zo moeilijk om dan te kiezen.
Ach tes maar spelletje hier tussen een 10 man xD Net 100 Tears gezien en das voor mij vermakelijk se xP
joolstein
-
- 10837 berichten
- 8926 stemmen
Voor mij persoonlijks zit er in deze "KO" te weinig naar mn goesting, al goed dat smaken verschillen.
De 128 uitgekozen horrorpersonage zijn toch de grootste en bekendste personages? Elke franchise was vertegenwoordigt zover ik kon oordelen. En de wat minder bekende zijn wel degelijk inspiratiebronnen voor andere makers geweest. Mag ik misschien vragen welke we hebben gemist volgens jou?
Ik snap het niet zo goed? Je zeg dat je wel van Giallo-films houd maar niet van oude 'horror want die is saai. Terwijl de meeste van die regisseurs startte in de jaren '60. De eerste Giallo is van Mario Bava en komt uit 1963. De film uit onze lijst van Herschell Gordon Lewis was Blood Feast (Fuad Ramses) die maakte hij in datzelfde jaar en deze valt toch echt onder één van de eerste gore -films. Ook rond die tijd werden er goede paranormal/ghost, psycho films gemaakt denk aan 'The Innocents' (1961) of 'The Haunting' (1963) Die films waren de The Conjurings' (2013) van die tijd en zijn in mijn ogen afgezien van tig jaren ertussen evengoed.
Nu kijk ik heel veel nieuwe films maar om oudjes af te doen als saai? Zeker als je dan wel aangeef dat je films met een leeftijd van pakweg 55 jaar wel goed vind, Tja dat vind ik nogal kort door de bocht.
Ik snap ongeveer wel wat jij bedoeld hoor! Die oude monster,reusachtige creaturen of gekke doktorenfilms hebben een langzamer tempo, en dat is waarschijnlijk iets wat je minder trek. Maar bedenk dan eens dat Dracula,The Mummy, Hunchback, Phantom, Frankenstein of Dr Jekyll & mr. Hyde ook nu nog steeds in films en series tot de verbeelding spreken.
Is dat niet een hele grote prestatie voor van die saaie oude personages!
Je moet het niet op pakken als kritiek hé Maar meer als voorbeeld dat elke film een illustere voorganger kent en uiteindelijk zelf ook oud wordt! Het gaat uiteindelijk om het kijkplezier en ieder heeft zijn voorkeur! Dat is juist het mooie van horror, we zijn het maar weinig met elkaar eens!