- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Best of movie scores
Knock-out: Best of movie scores
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
2-1, maar ik had liever A real hero en Under your spell in deze knock-out gezien
Totaal eensch. A Real Hero is een van de allerbeste soundtracks ooit.
6-1
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
8-1, maar dit is eerder een stem tegen dat western-riedeltje dan vóór Nightcall
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
@ McSavah: kunnen we Nightcall dan niet vervangen door Plaid - White's Dream (uit Tekkonkinkreet) of Ryuichi Sakamoto - Solitude (uit Tony Takitani)? Ik stem voor! 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Of Ecstasy of Gold door laten gaan, maar daar zullen de meesten wel tegen zijn 
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
en dus niet speciaal voor de film geschreven/gemaakt.
Ow. Geen idee van die regel eigenlijk.
Dus het gaat echt om OST's. 
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Het is nog steeds zielig anti-Morricone stemmen hier. Alsof die man niks goeds heeft gedaan.
Maar ja, het is niet elektronisch en onnavolgbaar, dus niet goed voor de MTV kids.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Ik vind het gewoon lelijk. Doe niet zo paranoïde.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Ik vind het gewoon lelijk. Doe niet zo paranoïde.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Dat heb ik nooit gezegd: ik kan sommige klassieke muziek bijvoorbeeld ook wel appreciëren, al spreekt de meeste klassieke muziek me inderdaad niet aan. En verder vind ik sommige muziek weliswaar niet mooi, maar ook niet bijzonder lelijk. Morricone's muziek vind ik echter wel lelijk. Wat wil je dat ik eraan doe?
Maar anyway, ik begrijp niet wat je probleem is. Ik deel jouw smaak niet. Get over it. Er is volgens mij in dit topic maar één iemand die zich elitair en intolerant gedraagt, en dat ben jij.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Muziek is een kwestie van smaak en is dus 100% subjectief, in zoverre het niet om de technische uitvoering gaat. Het is nu eenmaal een zaak van het gevoel, niet van het verstand. In de filosofie hoort het daarom ook thuis in het esthetische. Discussie hierover is daarom eigenlijk ook zinloos, tenzij het gaat - ik zeg het nogmaals - om de technische uitvoering van het muziekstuk. Ruzie maken hierover is uiteraard helemaal zinloos. 
on topic verder;
2-1 voor Shirley Bassey
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Of Ecstasy of Gold door laten gaan, maar daar zullen de meesten wel tegen zijn
Oh, dat vind ik prima hoor (ik zie nu pas dat je het over Morricone's stuk hebt
). Als Nightcall niet in deze competitie thuishoort lijkt diskwalificatie me niet meer dan logisch.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
3-2
Morricone is goed hoor, alleen was de vorige niet beter dan de tegenstander. 
En ja, als een lied niet aan de regels voldoet mag de verliezer door.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3125 stemmen
8-2
Dat het nummer van Kavinsky niet speciaal voor de film is geschreven lijkt me diskwalificatie niet meer dan logisch, hoe goed het nummer ook is.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3125 stemmen