- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out Regisseurs (2013)
Knock-Out Regisseurs (2013)
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Toch bijzonder dat Mizoguchi van de klassieke japanners zo ver gekomen is, en zelfs Kurosawa, Kobayashi en Ozu heeft ingehaald.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Verbaast mij ook ten zeerste. Ik heb trouwens geen enkele film van Mizoguchi gezien omdat zij mij totaal niet aanspreken, net zoals de films trouwens van Kurosawa. Dat komt omdat de verhalen zich afspelen in het feodale tijdperk en in dat tijdperk ben ik doorgaans niet geïnteresseerd tenzij op visueel vlak die films veel te bieden hebben.
Van Buster Keaton heb ik drie films gezien, waarvan er twee van mij de hoogste waardering hebben gekregen. Voor mij alle reden om op Keaton te stemmen ondanks dat ik de films van Mizoguchi niet gezien heb.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Mizoguchi's films spelen zich in verschillende periodes af. Rode draad is bijna altijd de vrouw die zich opoffert voor haar familie/geliefde. Hij verwerkte in elke film zijn trauma dat zijn zus werd verkocht als geisha omdat zijn familie arm was.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Toch bijzonder dat Mizoguchi van de klassieke japanners zo ver gekomen is, en zelfs Kurosawa, Kobayashi en Ozu heeft ingehaald.
Enfin, 10 gezien van Mizoguchi en 14 van Keaton (incl. enkele shorts). Verhaaltechnisch is Mizoguchi de interessantere, maar zijn (audio) visuele uitwerking is vaak erg nietszeggend.
Zelfs The Water Magician (1933) met zijn 4,0* heeft dit puur te danken aan de benshi.
6-6 Keaton dus
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Vind Mizoguchi cinematografisch en qua soundtrack juist het beste van de klassieke Japanners, die ik ken dan tenminste.
mister blonde
-
- 12696 berichten
- 5830 stemmen
Hij is net even wat minder bekend, waardoor er minder potentiele tegenstemmers zijn. Maar op zich is het wel opvallend ja.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Verbaast mij ook ten zeerste. Ik heb trouwens geen enkele film van Mizoguchi gezien omdat zij mij totaal niet aanspreken, net zoals de films trouwens van Kurosawa. Dat komt omdat de verhalen zich afspelen in het feodale tijdperk en in dat tijdperk ben ik doorgaans niet geïnteresseerd tenzij op visueel vlak die films veel te bieden hebben.
Van Buster Keaton heb ik drie films gezien, waarvan er twee van mij de hoogste waardering hebben gekregen. Voor mij alle reden om op Keaton te stemmen ondanks dat ik de films van Mizoguchi niet gezien heb.
Kijk dan eens de modernere werken van Kurosawa. Zijn ook zijn beste films IMO.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
2-0
Van ieder 10 films gezien. De verhouding is 3,85 vs 3,40 in het voordeel van Yimou Zhang
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12845 stemmen
4-3 duh ... Zhang heeft teveel boerendramas en z'n laatste film zijn ook niet meer op niveau.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
4-3 duh ... Zhang heeft teveel boerendramas en z'n laatste film zijn ook niet meer op niveau.
Zhang's laatste film, The Flowers of War vond ik anders een uitstekend oorlogsdrama. Dat kan niet gezegd worden van Kotoko, voor mij een van de minste films van Tsukamoto.
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12845 stemmen
Zhang's laatste film, The Flowers of War vond ik anders een uitstekend oorlogsdrama. Dat kan niet gezegd worden van Kotoko, voor mij een van de minste films van Tsukamoto.
Was goed ja, maar een schim ivm Kotoko. Veel van Zhang's boerenwerk gezien trouwens? Kan me niet indenken dat jij dat zo geweldig vindt.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Geen fan van beide, maar bij Zhang kunnen we tenminste nog terugvallen op boerendrama's, terwijl we bij Tsukamoto het moeten doen met Tetsuo en Kotoko.
7-5
Onderhond
-
- 87595 berichten
- 12845 stemmen
Dan pik je toch Tsuka's Gemini mee, een lekker klassiek Rampo verhaaltje.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
7. Jean-Pierre Melville vs Joel Coen & Ethan Coen
1-0