- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out Regisseurs (2013)
Knock-Out Regisseurs (2013)
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5835 stemmen
Welke "gerespecteerde" namen staan er dan bijvoorbeeld niet in?
Ernst Lubitsch
Preston Sturges
Pressburger/ Powel
Vincente Minneli
Tavianni broers
Blake Edwards
Zijn de ergste, die ik zo snel (niet) zie. Echt heel grote namen.
Maar ook Sollima, Corbijn, Jess Franco, Hillcoat, Richard Fleisher mis ik bijvoorbeeld. En dat zijn steekproeven. Zullen er nog wel veel meer zijn. Een haastig gemaakte lijst helaas.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Welke "gerespecteerde" namen staan er dan bijvoorbeeld niet in?
Wat mij betreft is in ieder geval Kira Muratova de grote ontbrekende.
ook Mervyn le Roy, Henry Koster, Henry King, Andre de Toth, John Hough, Aleksandr Ptushko, Grigori Kozintsev, Brillante Mendoza, Juraj Jakubisko, Jack Arnold. Even uit het hoofd, zullen er inderdaad meer zijn.
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5835 stemmen
Rossellini staat er ook niet bij. McCarey ook niet. Ophüls (dan mag je kiezen Max of Marcel). Mackendrick. Browning.
mikey
-
- 28996 berichten
- 5146 stemmen
Franco en edwars zijn wel ernstig ja... had iemand ze maar moeten toevoegen..
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5835 stemmen
Vind veel andere namen die ik noem ernstiger. De nominaties zijn helemaal langs me heen gegaan. Had wat meer tijd en aandacht aan besteed mogen worden.
Achteraf gelul, maar het werd me gevraagd. Niets ten nadele trouwens van diegene die het georganiseerd heeft (wat een werk moet dat zijn geweest, je kan niet alle namen zelf bedenken), wel ten nadele van ons allemaal dat het nagelaten is een aantal belangrijke namen toe te voegen en haastig een aantal nobody's toe te laten.
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5835 stemmen
3-0 Friedberg bewijst mooi mijn punt.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
177. Dušan Makavejev - Terry Zwigoff
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
Dan raad ik jullie aan om het 'Knock-Out Algemeen discussietopic' in de gaten te houden. Daar worden de selecties gemaakt. Iedereen heeft inspraak, en er is een week de tijd geweest om namen te selecteren.
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5835 stemmen
Ben die week sowieso heel weinig online geweest. Is wat mij betreft ook het jammere van zoiets. De mensen die op dat moment toevallig actief zijn in dat stukje forum, schuiven hun favorieten naar voren. Niet onlogisch, wel jammer.
Dat er echter op een gegeven moment aan een soort lijstvulling gedaan wordt om aan de 512 te raken is wel echt heel zonde. Mag in dat topic ook wat meer tegengas gegeven worden, maar dat is een goede voor in dat topic.
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
Dat er echter op een gegeven moment aan een soort lijstvulling gedaan wordt om aan de 512 te raken is wel echt heel zonde. Mag in dat topic ook wat meer tegengas gegeven worden, maar dat is een goede voor in dat topic.
Aan lijstvulling is er niet gedaan. We hebben de lijst zelfs moeten filteren (regisseurs met minder dan 3 films) om deze te herleiden tot 512.
En de lijst is uiteraard gebaseerd op de nominaties van de users die betrokken zijn bij dat topic. Dat jullie daarvoor toevallig niet de tijd gehad hebben, tja...
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
En toegegeven, je noemt zeker een aantal belangrijke ontbrekende namen (Lubitsch, Sturges, Edwards), maar bij het organiseren van een KO baseer je de lijst op de nominaties van de gebruikers. En blijkbaar vond niemand die namen belangrijk genoeg om deze te nomineren.
Wat mij betreft is in ieder geval Kira Muratova de grote ontbrekende.
ook Mervyn le Roy, Henry Koster, Henry King, Andre de Toth, John Hough, Aleksandr Ptushko, Grigori Kozintsev, Brillante Mendoza, Juraj Jakubisko, Jack Arnold. Even uit het hoofd, zullen er inderdaad meer zijn.
Voor jou wellicht belangrijke namen, maar ik zie vooral persoonlijke favorieten. Dat jij deze graag laat meedingen in de KO regisseurs, goed. Maar daar dient het Knock-Out algemeen discussietopic natuurlijk voor.
mister blonde
-
- 12698 berichten
- 5835 stemmen
Dat er bewust voor een aantal namen is gekozen is eigenlijk nog erger. Ik had er best tijd voor willen maken maar dan moet ik het wel weten. Kan niet alles in de gaten houden.
Ach kom. Zijn gewoon vergeten.
Onderhond
-
- 87601 berichten
- 12862 stemmen
Wat McSavah, wellicht niet zo'n goed idee om de Shamelijst als startpunt te nemen ...
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
Wat McSavah, wellicht niet zo'n goed idee om de Shamelijst als startpunt te nemen ...
Misschien niet. Maar de uiteindelijke lijst valt volgens mij wel mee. En, eerlijk gezegd, zie ik weinig namen die mister blonde of Querelle genoemd hebben, doorstoten tot in de eindfase van de KO. Misschien 1 of 2 rondes zullen ze overleven. Desondanks zijn sommigen daarvan wel meer geschikte kandidaten dan een aantal nobody's uit de Shame list.
Laat ons de volgende keer dan maar de top 250 van mister blonde als startlijst nemen
.