- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: oorlog
Knock-out: oorlog
Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4553 stemmen
05. Casablanca - Au revoir les enfants
1-0
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2902 stemmen
2-4 Ik hou van Casablanca, staat zelfs in mijn top 10, maar een oorlogsfilm is het niet.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
2-4 Ik hou van Casablanca, staat zelfs in mijn top 10, maar een oorlogsfilm is het niet.
Ik blijf dit onbegrijpelijk vinden. Dit is gewoon net als Army of Shadows en zelfs Soldaat van Oranje een film over het verzet. Zwaar getekend door de oorlog, waar zelfs geen romance omheen kan. Oorlog is toch meer dan alleen soldaten in veldslagen?
4-6
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8280 stemmen
Ik blijf dit onbegrijpelijk vinden. Dit is gewoon net als Army of Shadows en zelfs Soldaat van Oranje een film over het verzet. Zwaar getekend door de oorlog, waar zelfs geen romance omheen kan. Oorlog is toch meer dan alleen soldaten in veldslagen?
Volgens mij toch meer romantiek. Dan kun je bijvoorbeeld deze film óók wel een oorlogsfilm noemen!
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
Stand om 10.16u was 7-6 dus Casablanca gaat door...
06. The big red one - Richard III (1995)
0-0
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Volgens mij toch meer romantiek. Dan kun je bijvoorbeeld deze film óók wel een oorlogsfilm noemen!
Die heb ik niet gezien. Maar in Casablanca zijn romantiek en oorlog gewoon door elkaar verweven. Twee genres sluiten elkaar niet meteen uit.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
07. Schindler's list - Apocalypse now
0-1 (4,0* vs 5,0*)