- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out Persoonlijke Top Tien (2011)
Knock-out Persoonlijke Top Tien (2011)
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2934 stemmen
10-9. Die van JLH is goed hoor, maar tegen de top 10 van Black Math is het best wel een no contest.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
11-9 Wel ode voor Eyes Wide Shut, Hooker!
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Niks persoonlijks overigens, ik constateer het wel vaker. De grootste gillers vind ik die 16-jarigen (vaak Belgen), met dit soort top-10's. En dan komen er van dit soort recensies uit. Ik kan er alleen maar om lachen.

5-6 overigens
Dan heb je denk ik een verkeerd beeld van de films in mijn top 10, zijn namelijk stuk voor stuk films waar geen enkele vorm van hoger intellect voor nodig is. Meer dan de helft gewoon rechttoe rechtaan qua inhoud, en zelfs drie komedies. In de zogenaamde 'moeilijkere' films zitten soms wel onderliggende thema's en gevoelens die niet iedereen eruit zal halen, maar dat heeft toch vooral met de instelling te maken. Na het kijken van een film ga ik niet als een soort van wetenschapper de film proberen te ontleden (waar niets mis mee is, maar niet voor mij), want dat is al grotendeels onbewust tijdens het kijken gebeurd. De misdaad- en maffiafilms die je in vele top-10's tegenkomt vind ik bijvoorbeeld vaak vele malen 'moeilijker'.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
6-8 wijzig stem
All that Heaven Allows over het hoofd gezien en 2001 weegt toch wel wat meer. The Matrix grote dooddoener in de andere lijst.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen