• 16.113 nieuwsartikelen
  • 179.446 films
  • 12.317 series
  • 34.175 seizoenen
  • 650.340 acteurs
  • 199.421 gebruikers
  • 9.402.396 stemmen

Knock-Out films van voor 1960

zoeken in:

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3577 stemmen

0-2

Spetie

• 38871 berichten
  • 8263 stemmen

0-3

mister blonde

• 12711 berichten
  • 5854 stemmen

0-4

Meer dan de helft die tegen All about Eve heeft gestemd, heeft de film niet eens gezien. Maar waarschijnlijk 20 jaar geleden wel een keer bambi, en hebben daar nu een middelmatige beoordeling voor staan. Beetje triest dit. Snap die onbeheersbare drang om te stemmen niet als je werkelijk geen idee hebt waarop.

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12903 stemmen

Ook echt geen film die de tijd overleefd heeft, Bambi (al heb ik hem nog steeds hoger staan dan All About Eve ).

mister blonde

• 12711 berichten
  • 5854 stemmen

Jij hebt ze tenminste allebei gezien. Verder maakt het me geen drol uit waar iemand op stemt. En als die users Bambi nu nog in de top 10 hadden staan (of in elk geval een hoge beoordeling) had ik het ook geen probleem gevonden.

Onderhond

• 87627 berichten
  • 12903 stemmen

Tja, het blijft een probleem in de KOs. "Gezien" is meestal beter dan "niet gezien", zelfs met een (bijna)onvoldoende.

mister blonde

• 12711 berichten
  • 5854 stemmen

Ik vind die laatste zin echt onzin, maar goed.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8263 stemmen

Zo gaat het altijd bij Ko's mister blonde. Uiteindelijk blijven de meest bekende films vaak over.

Ik probeer zelf altijd wel een inschatting te maken anders stem ik niet. Overigens vind ik All about Eve maar een matige film. Bambi vind ik nog altijd een van de betere Disney's.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

0-5

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

37. Ladri di Biciclette (1948) - Ascenseur pour l'Échafaud (1958)

1-0

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

2-0

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8294 stemmen

Oei!

3-0

rensie32

• 4359 berichten
  • 1775 stemmen

3-1

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

3-2

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

3-3 allebei gezien

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3297 stemmen

4-3

Spetie

• 38871 berichten
  • 8263 stemmen

4-4

[Preketero]

• 8531 berichten
  • 2450 stemmen

5-4

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

6-4

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

38. Bridge on the River Kwai, The (1957) - Vitelloni, I (1953)

0-1

JoeHallenbeck

• 3413 berichten
  • 0 stemmen

1-1

mister blonde

• 12711 berichten
  • 5854 stemmen

1-2

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

2-2

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4556 stemmen

3-2

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4556 stemmen

mister blonde schreef:

Meer dan de helft die tegen All about Eve heeft gestemd, heeft de film niet eens gezien. Maar waarschijnlijk 20 jaar geleden wel een keer bambi, en hebben daar nu een middelmatige beoordeling voor staan. Beetje triest dit. Snap die onbeheersbare drang om te stemmen niet als je werkelijk geen idee hebt waarop.

Ik heb All about Eve wel degelijk ook gezien hoor en het is gewoon een drol van een film. Meest tenenkrullende rol ooit, die van Bette Davis

mister blonde

• 12711 berichten
  • 5854 stemmen

Ik weet nu niet meer of ik jou erbij had gerekend of niet. Ik vind het allemaal prima als je hem hebt gezien. Kotssmiley en voorgenoemde krachtterm vind ik een beetje overdreven, maar ach.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8263 stemmen

Je hebt hem meegerekend, want anders klopt je zin van de meerderheid niet meer, die achteraf gezien dus sowieso niet klopt.

Ik vind het ook een zeer irritante rol van Davis. Terwijl ze in What ever Happened to Baby Jane? dan weer fantastisch is.

mister blonde

• 12711 berichten
  • 5854 stemmen

Spetie schreef:

Je hebt hem meegerekend, want anders klopt je zin van de meerderheid niet meer, die achteraf gezien dus sowieso niet klopt

Dan heeft ie er niet op gestemd, maar ik begon er eigenlijk over omdat vooral Erwinner zo veel mogelijk tegen klassiekers stemt of ie ze nu gezien heeft of niet (meestal dat laatste) en er dus nog twee niet op hadden gestemd (waar we volgens de, in dit geval halve, stemverplichtingsregel naar kijken om te bepalen of iemand de film heeft gezien). Maar laat maar zitten, maakt ook niet uit. Iedereen moet maar doen wat ie wil, al maakt het die ko's voor mij wat minder leuk, maar ach. Ik vind ko waar stemmingverplichting op beide films is leuker. Vooral voor About Eve vond ik het jammer omdat het een film is die het wel verdient ver te komen. En dan ligt ie eruit niet omdat een aantal Bambi zo goed vinden, maar omdat ze die ooit in een verleden wel eens hebben gezien. Mijn lichte ergenis is al weer omgeslagen in onverschilligheid.

Ik vind het ook een zeer irritante rol van Davis. Terwijl ze in What ever Happened to Baby Jane? dan weer fantastisch is.
Haar rol vraagt een beetje een ijdele dramaqueen met sterallures, wat ze volgens mij perfect speelt. Baby Jane is vooral een compleet andere rol. Vind Davis ook wat indrukwekkender in prettig gestoorde rollen, maar vond juist dat ze dit ook heel goed deed. Irritant of niet.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8263 stemmen

mister blonde schreef:

Dan heeft ie er niet op gestemd, maar ik begon erover eigenlijk omdat vooral Erwinner zo veel mogelijk tegen klassiekers stemt of ie ze nu gezien heeft of niet (meestal dat laatste) en er dus nog twee niet op hadden gestemd. Maar laat maar zitten, maakt ook niet uit. Iedereen moet maar doen wat ie wil, al maakt het die ko's voor mij wat minder leuk, maar ach. Ik vind ko waar stemmingverplichting op beide films is leuker. Vooral voor About Eve vond ik het jammer omdat het een film is die het wel verdient ver te komen. Mijn lichte ergenis is al weer omgeslagen in onverschilligheid.

Iedereen denkt weer anders. Erwinner stemt inderdaad tegen oude films, wat wel jammer is omdat hij de andere film waarschijnlijk ook niets vindt als hij hem ziet. Verder zou ik stemverplichting ook fijner vinden, maar goed het is nu eenmaal niet anders en in de loop der jaren leer ik hier wel mee leven.

Haar rol vraagt een beetje een ijdele dramqueen met sterallures, wat ze volgens mij perfect speelt. Baby Jane is vooral een compleet andere rol. Vind Davis ook wat indrukwekkender in prettig gestoorde rollen, maar vond juist dat ze dit ook heel goed deed. Irritant of niet.

Ik kom even terug op mijn reactie van net. Die was onjuist. Ik vond haar wel degelijk erg goed acteren las ik zojuist in mijn reactie bij de film terug. Het waren meer de zaken eromheen die mij stoorden en die ik nergens echt bijzonder vond. Is ook een reden dat ik overal een mening bij zet, zodat ik later nog eens terug kan lezen wat ik van een film vond. Hierbij was het dus wel handig. Ik snap dat het jammer is als een favoriet eruit vliegt. Dat heb ik ook al een paar keer gehad. Er blijft gelukkig nog een hoop moois over.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Ik heb zeven keer gestemd in 38 battles. Ik denk er dus echt wel over na als ik hier stem. Ik begrijp de teleurstelling van Mr.Blonde echter wel. Helaas kun jij niet weten wat mijn gedachte achter die ene battle was. Neem maar aan.. terecht

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.