menu

Film / Cast en crew / Wie heeft nooit 'n Oscar gekregen maar wel verdiend

zoeken in:
Bart Simpson
Kr!kke schreef:
ik heb net gelezen dat Leonardo di Caprio nog nooit een oscar heeft gekregen, wat ik toch 1 van de betere acteurs vind (zoals bijvoorbeeld in The Departed).

In Blood Diamond speelde hij ook erg goed hoor

Das Boot .

Pastichio Rocker
Timmy757 schreef:
Das Boot .

Wie, niet: welke film.

Bart Simpson
Dan doen we toch ook welke film? Of bestaat die al.
Nou ja, heeft Brotherhood of War een Oscar gekregen? Zo niet, dan is het ernstig!

Erg raar dat Das Boot geen Oscar heeft gewonnen. Kunnen alleen Amerikaanse/Engelstalige films Oscars winnen of zo? :S

Pastichio Rocker
Nee, daarom hebben ze ook een best foreign film categorie bij de Oscars.

Pastichio Rocker schreef:
Nee, daarom hebben ze ook een best foreign film categorie bij de Oscars.

Soms winnen niet-Engelstalige films ook wel gewone Oscars, hoor. Zo won Marion Cotillard haar Oscar voor Beste Actrice voor het volledig Franstalige La Môme (La Vie en Rose) en won de vreselijke Roberto Benigni (volkomen onbegrijpelijk) Beste Acteur voor het volledig Italiaanstalige wangedrocht La Vita è Bella (maar op die film ga ik nu niet verder in). En zo zijn er nog wel voorbeelden, bv. El Laberinto del Fauno (Pan's Labyrinth): volledig in het Spaans, maar wel winnaar van 3 Oscars (Beste decors, cinematografie en make-up). Het kan dus wel.

Hier maar plaatsen zeker????

Oprah Winfrey krijgt ere-Oscar.

De Amerikaanse tv-presentatrice Oprah Winfrey heeft gisteravond tijdens de derde Governors Awards in Hollywood een ere-Oscar gekregen voor haar liefdadigheidswerk.

De 57-jarige Winfrey kreeg de 'Jean Hersholt Humanitarian Award' uit handen van één van de duizenden studentes die hoger onderwijs konden genieten dankzij een door de presentatrice gefinancierde beurs.
Zeer ontroerd zei de 'koningin van de talkshow' "nooit te hebben gedacht een Oscar te krijgen".

Oprah Winfrey is één van de rijkste Amerikaanse vrouwen, met een geschat fortuin van 2,4 miljard dollar. (belga/lb/hln.be)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://static3.hln.be/static/photo/2011/5/10/13/20111113112908/media_xl_4468273.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Film Pegasus (moderator)
Bij de 'oudjes' zijn er memorabele namen die nooit een Oscar (toch niet als acteur, zonder carrière Oscars mee te rekenen) hebben gewonnen: Fred Astair, Errol Flyn, Peter Sellers, Orson Welles, Peter O'Toole, Cary Grant, Albert Finney, Clint Eastwood, Stan Laurel, Oliver Hardy, Charles Chaplin, Steve McQueen, Marx Brothers, Anthony Perkins, Basil Rathbone, Buster Keaton, Gene Kelly, Marlene Dietrich, Natalie Wood, Shirley Temple, Judy Garland, Ralph Fiennes, ...

Film Pegasus schreef:
Bij de 'oudjes' zijn er memorabele namen die nooit een Oscar (toch niet als acteur, zonder carrière Oscars mee te rekenen) hebben gewonnen: Fred Astair, Errol Flyn, Peter Sellers, Orson Welles, Peter O'Toole, Cary Grant, Albert Finney, Clint Eastwood, Stan Laurel, Oliver Hardy, Charles Chaplin, Steve McQueen, Marx Brothers, Anthony Perkins, Basil Rathbone, Buster Keaton, Gene Kelly, Marlene Dietrich, Natalie Wood, Shirley Temple, Judy Garland, Ralph Fiennes, ...

Die laatste niet beetje vreemde eend in de bijt?? Dertig jaar jonger dan de rest.
Ik was al aan het zoeken naar O'Toole, maar hij staat ertussen.
Good old Clint heeft toch niet echt rollen gespeeld waarvan je denkt: geef die vent een Oscar!!
Regisseren kan tie derm wel!!

Wisten jullie trouwens dat Gary Oldman nooit genomineerd is? Net als Donald Sutherland??

Gary Oldman wordt enorm getipt voor een nominatie voor Tinker, Tailor, Soldier, Spy. Zou mooi zijn, maar kans om de prijs ook daadwerkelijk te winnen is denk ik nihil.

Film Pegasus schreef:

Daar staan wel een paar namen tussen die daar dan wel weer terecht tussenstaan: Errol Flynn, brrrr vreselijk enge man en waardeloos acteur. Astaire, Welles, Marx Brothers allemaal vrij hopeloos als acteur natuurlijk. Marlene Dietrich pas ook van kunnn evaststellen dat het geen geweldige actrice was, maar wát een vrouw en uitstraling...

Maar misschien staan er ook wel weer namen ontrecht tussen, wijlen Natalie Wood voorop denk ik.

Dick2008
Errol Flynn eng?? Anthony Perkins dan misschien wel. Er staan wel namen in ..... een aantal zijn heel goede komieken maar of dat dan gelijk staat aan goed acteren ook staan er goede dansers in waarbij je hetzelfde kunt afvragen. De laatste tijd wordt er wel erg gestrooid met oscars dat dan weer wel.

Cary Grant, Clint Eastwood, Steve McQueen .... die hadden wel een oscar mogen krijgen na één van hun films.

Kirk Douglas heeft zover ik lees ook nooit één gewonnen. Foei foei.

Roy Scheider, en zeker in de jaren 70

was genomineerd twee keer (support in French Connection, en hoofdrol in All That Jazz) maar nooit gewonnen.
Had misschien toch die hoofdrol in The Deerhunter moeten doen in plaats van Jaws 2

Film Pegasus (moderator)
Mochizuki Rokuro schreef:
(quote)

Daar staan wel een paar namen tussen die daar dan wel weer terecht tussenstaan: Errol Flynn, brrrr vreselijk enge man en waardeloos acteur. Astaire, Welles, Marx Brothers allemaal vrij hopeloos als acteur natuurlijk. Marlene Dietrich pas ook van kunnn evaststellen dat het geen geweldige actrice was, maar wát een vrouw en uitstraling...

Maar misschien staan er ook wel weer namen ontrecht tussen, wijlen Natalie Wood voorop denk ik.

Acteren is meer dan indrukwekkend een monoloog afsteken. Komedie is sowieso al moeilijker om te spelen omdat de timing daar heel cruciaal is en het gevaar bij herhaald spelen van scènes groot is om dan nog de spontaniteit te behouden. Mannen als Flynn en Astaire kunnen perfect een film dragen en slepen je mee in geweldige films. Ook al is dat dan met respectievelijk degen gevechten of dans. Velen hebben het ook geprobeerd, maar vastgesteld dat het niet zo simpel is of deze grote namen gewoon gekopieerd.

Echt? Heeft juist veel rollen die wat mij betreft in aanmerking hadden moeten komen voor een Oscar. Met name Citizen Kane (wel genomineerd), The Third Man en, mijn favoriet, Chimes at Midnight.

Ja echt! Dat overdreven gedoe komt alleen tot zijn recht als het écht mag. Chimes at Midnight zou dan kunnen (heb je zelf treffend beschreven), maar dan nog liever de dominee in Moby Dick. Maar meestal kan ik 'm toch wel slecht hebben. Heeft niks met overtuigend acteerwerk et maken, maar meer met personality. Net zoals Johnny Depp nooit een Oscar zal verdienen.

En nog even over Flynn en Astaire. Dat heeft niks te maken met hun kwaliteit in genre films. Ik vind Flynn gewoon een enge gladjakker waarvan ik de koude rillingen krijg. Ik vind het bepaald geen fris acteur.

laundromat
Julianne Moore! Stond 2,5 (!) keer van de 4 nominaties wel (ook) een terechte winnaar tegenover. En dat Gary Oldman pas één keer (dit jaar notabene) genomineerd is, is belachelijk!

Regisseurs:
Alfred Hitchcock
Charlie Chaplin (wel als componist en Lifetime Achievement)
Brian De Palma
Howard Hawks
Jean Girault
Mark Sandrich
Vittorio De Sica
David Lynch
Herbert Ross
Jane Campion

Acteurs:
Cary Grant
Woody Allen (als acteur)
Stan Laurel
Oliver Hardy
Fred Astaire
Charlie Chaplin
Louis de Funès
Gérard Depardieu
Joseph Cotten
James Mason

Actrices:
Scarlett Johansson
Marilyn Monroe
Mia Farrow
Michelle Pfeiffer
Bridget Fonda
Winona Ryder
Uma Thurman
Kim Novak
Emmanuelle Béart
Victoria Abril

laundromat
Scarlett is uberhaupt nog nooit genomineerd...!!

Dick2008
Er zitten wel een aantal tussen die een Oscar hebben/hadden verdiend.

IMDb: The 50 Greatest Actresses Who Have Never Won an Oscar - a list by Henry

laundromat
Ook paar dames van 'nu', die 'm echt wel verdiend hadden of zelfs vaker ; Annette Bening, Laura Linney, Emily Watson

Dick2008
Laura Linney staat ertussen, zijn niet alleen oudjes. Kirsten Dunst had van mij ook wel gemogen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:06 uur

geplaatst: vandaag om 16:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.