- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Wie zou jij als Bond-acteur willen zien?
Wie zou jij als Bond-acteur willen zien?
Splinters
-
- 2619 berichten
- 1390 stemmen
Dat scenario opent natuurlijk mogelijkheden voor een hele foute en vooral politiek incorrecte bond-komedie. Alleen: de tijdsgeest zit even tegen. Als de wind draait en een regisseur een dergelijk idee daadwerkelijk uitvoert dan zit ik als eerste in de zaal. Bij deze.
Splinters
-
- 2619 berichten
- 1390 stemmen
Ik kan ook niet tegen dat Woke gedoe, maar puur objectief: Elba zou een fantastische Bond zijn in mijn ogen. De looks, het charisma, de fysiek, de humor, een Brit, .. what more do you want?
Een casting die niet is gebaseerd op positieve discriminatie. En, zoals vaker gezegd, blanke acteurs, die zwarte personages en rollen mogen vertolken.
Maar inderdaad. Elba zou vermoedelijk prima in staat zijn bond te vertolken.
Panta Rei
-
- 507 berichten
- 7 stemmen
Een casting die niet is gebaseerd op positieve discriminatie. En, zoals vaker gezegd, blanke acteurs, die zwarte personages en rollen mogen vertolken.
Maar inderdaad. Elba zou vermoedelijk prima in staat zijn bond te vertolken.
Waar is een casting dan wel op gebaseerd? Niet dat ik moeite heb met een zwarte James Bond, hoor.
Zou Jackie Chan ook een goede James Bond zijn? Afgezien van zijn leeftijd dan? Jackie deed al zijn stunts zelf.
En als vrouw zou Grace Jones ook best wel goed zijn. Of niet? Ze heeft niet het charisma, noch de uitstraling maar wel de meedogenloosheid.
Neem mij aub niks kwalijk, ik zit gewoon wat hardop de denken. James Bond; man of vrouw, zwart of wit, het gaat om het karakter, de opleiding, de moves, de seksappeal, enz.
Hoe zou het filmpubliek aankijken tegen een vrouwelijke James Bond die aan elke vinger tien 'liefjes' heeft? Hoe zouden we tegen een James Bond aankijken die dan het bed verlaat waar een schone blondine ademloos achterblijft, om vervolgens het bed in te duiken met een appetijtelijke man?
Een zwarte James Bond met blanke liefjes? Ik denk dat conservatief Amerika daar heel veel moeite mee zal hebben.
Maar goed, dat is niet het probleem van de regisseur of de filmstudio. Maar de acteur of actrice die de 'verkeerde' huidskleur heeft, loopt wel bepaalde risico's. In bepaalde staten dan.
Het zelfde geldt voor 'sexueel vrijgevochten' James Bonden.
Kortom; al zou de nieuwe James Bond een blauwe Smurf zijn, er zullen altijd mensen zijn die hier een enorm probleem van maken. Als het niet gaat over de huidskleur, dan gaat het wel over het geslacht of de geaardheid.
Zoals al eerder vermeld, James Bond is een fictief persoon. Je kunt er alle kanten mee op. Waarom zo moeilijk doen over kleur, geslacht of geaardheid?
De acties, specials effects ,auto's of de humor zijn er toch niet minder om? En daarom kijk je toch zo graag James Bond?
Namen die nu spontaan in me op komen (let niet op leeftijd of het feit dat genoemde acteurs al dood zijn): Sidney Poitier, John Cleese, Hugh Laurie, Amanda Redman (vnl bekend van de serie New Tricks) zoek dat zelf maar even op.
Om terug te komen op mijn vraag: Waar is een casting op gebaseerd?
Geslacht? Huidskleur? Geaardheid?
Doet er niet toe volgens mij. Het karakter, de uitstraling, ervaring en kennis. Dat zijn volgens mij de ultieme eisen voor een casting.
Splinters
-
- 2619 berichten
- 1390 stemmen
Om terug te komen op mijn vraag: Waar is een casting op gebaseerd?
Geslacht? Huidskleur? Geaardheid?
Doet er niet toe volgens mij. Het karakter, de uitstraling, ervaring en kennis. Dat zijn volgens mij de ultieme eisen voor een casting.
Alleen doet dat er wel toe. Je kunt netflix niet aanzetten of de wokewalm komt je tegemoet. Avondje bios? Wokewalm. Enz. Enz.
De filmindustrie is momenteel doordrenkt met positieve discriminatie en woke.
Elba is wellicht geschikt voor de rol. Maar als hij op dit moment daadwerkelijk wordt gecast dan zal hij altijd het stigma van positieve discriminatie en woke aan zijn naam zien kleven.
Elba zou er beter aan doen te wachten totdat de wokewalm is overgewaaid. Alleen voordat dat het geval is ben je rustig een jaar of 10 verder en dan is elba te oud.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Graag terug over Bond en geen non-discussie over woke aub. Daar zijn andere sites voor.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen