menu

Film / Spoilers / Ben X (2007)

zoeken in:
Niet echt het einde van de film maar ik heb wel een vraag. Het meisje (scarlett) is zij eigenlijk ooit echt? Of is zij gedurende de hele film gewoon iemand in zijn gedachten? Ik dacht dat ze op het moment in het station wel echt was maar vanaf Ben uitstapte leefde zij voort in zijn gedachten.... anders vind ik het heel bizar dat die twee gasten het bericht van scarlett aan ben konden zien op zijn GSM...

Mja, een beetje verwarrend dus ik ben benieuwd naar verduidelijking...

Ik deel jou gedachten hierover. In het spel dat Ben op de computer speelt bestaat ze sowieso. Volgens mij stuurt ze Ben ook echt een bericht en zit Ben op een gegeven moment zelfs naast haar in de trein. Aangezien Ben echter te verlegen is om iets te zeggen gaat ze weer terug naar huis, omdat ze denkt dat Ben niet is komen opdagen. Vanaf dat moment zien we de fantasie en gedachtengang van Ben. Telkens als je Scarlett dan weer ziet is het in de gedachten van Ben.

Adrenal
Ja, zo ervaarde ik het dus ook.

Mescaline (moderator)
Zat mij idd ookal even dwars..
Vond het einde erg mooi gedaan. ergens verwachte ik al dat hij niet echt dood zou zijn.. maar door de manier vanbrengen zat ik verschillende keren met tranen inmijn ogen..
En dan idd op het laatst.. datje ziet dat zij er nietbij is en hij haar alleen ziet in zijn gedachte.. wel jammer was best benieuwd hoe het echte personage van haar geweest zou zijn.. daarweten we nu weinig van

Dat is duidelijk. Je ziet dat ook aan 2x in de film:

- Als hij haar staat te kussen in dat bos en dat oud vrouwtje zo raar opkijkt als hij zijn hand staat af te likken.

- Toen hij op het einde tegen Scarlett zat te praten en in een ander shot je niemand ziet zitten.

En ook niet vergeten dat de medepersonages niet op Scarlett letten. Zo gaat zijn moeder eens heel de tafel af om te vragen wat men nog wil drinken, enkel zie je haar niet tegen Scarlett praten.

Maar zij bestaat wel hoor op internet en hij heeft naast haar in de trein gezeten zoals Spetie hier verteld.

Scarlett is niet echt volgens mij.

Mescaline (moderator)
Scarlett is zeker wel echt.. alleen de echte Scarlett had hem nooit zien staan.
Hij leefde in een fantasie wereld wat door het pesten alleen maar erger werd.

Scarlett is wel degelijk echt...in het spel. Hij heeft denk ik alleen in zijn fantasie een afspraak met haar gemaakt. Ik denk dus ook niet dat hij naast haar in de trein heeft gezeten.

Ik vond het trouwens een prachtige film, maar dat terzijde.

Nomak
Hij heeft zeker wel een afspraak met haar gemaakt. Hoe kunnen die twee pestkoppen haar anders hebben gezien op die gsm?
Hij heeft dan ook langs haar gezeten in de trein, maar zij wist natuurlijk niet wie hij was. Jammer dat hij haar niet durfde aanspreken.

volgens mij is het half echt.
zoals iedereen hier zegt is scarlett volgens mij wel echt in dat spel.
en heeft Ben haar nummer , zodat ze kunnen smsen.
daarom dat die jongens haar bericht zagen.
maar dat hij scarlett echt ontmoet en ziet zijn zijn gedachten.
ik weet niet of ik juist zit.
maar volgens mij zit het zo...

Gast
geplaatst: vandaag om 09:49 uur

geplaatst: vandaag om 09:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.