- Home
- Filmforum
- Film - Genres en landen
- Horror
Horror
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3399 stemmen
Creep niet gezien, maar End of the Line is inderdaad een erg lekker tussendoortje.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Die ga ik vanavond of morgen dan maar eens een kansje geven.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Creep is ook niet echt een aanrader moet ik zeggen
.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Vond Creep juist wel een fijn, vermakelijk filmpje.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Hij was wel spannend alleen vond ik dat verlepte monster stom.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
End of the line is top, evenals Creep. Beide sfeervolle en vermakelijke pulp.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Dan moet je Stag Night maar eens gaan kijken.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Ja, als je een boutfilm wil zien, is dat een aanrader.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Hehe die heb ik op dvd liggen
. Ben benieuwd....
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Vind er eigenlijk ook geen hol aan maar hij lijkt veel op Creep en er zit genoeg gore in dus Jeroen zal hem wel leuk vinden.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Lijkt helemaal niet op Creep. Ja, de locatie, maar verder niet.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Hoezo niet want het het speelt zich in een metro af en het gaat ook over gestoorde moordenaars.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Ja als we het zo gaan bekijken, lijkt 3/4 van de horrorfilms op elkaar. Inhoudelijk en wat betreft niveau is er toch een duidelijk verschil.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Wat vind je er dan zo veel verschillend aan.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Misery (1990), Koroshiya 1 (2001) en Ôdishon (1999) op het programma staan voor deze week. Is dat iets?
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Alle drie meesterwerkjes
.
Vooral Koroshiya maar die is heel erg smerig.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
En natuuuuurlijk heb jij met je 14 jaar deze ook allemaal gezien. Volgens mij heb jij, als ik hier 100 titels neerzet, er 99 van gezien. Geloofwaardigheid -10. Begint nu erg vervelend te worden.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Dan geloof je het toch niet maar ik kan heel de film vertellen Koroshiya ken ik bijna uit mijn hoofd.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3399 stemmen
Misery (1990), Koroshiya 1 (2001) en Ôdishon (1999) op het programma staan voor deze week. Is dat iets?
Alle drie goed, uitstekende keus! Misery is vooral erg spannend en blijft boeien door de uitstekende acteerprestaties van Caan en Bates. Ben vooral benieuwd wat je van de twee Aziatische films vindt. Sowieso zijn het beide werkjes van Miike, niet meteen de meest simpele regisseur, het moet je echt liggen. Ichi is ook niet echt een horror, meer een Yakuza-misdaad film met een aantal smerigheden. Ôdishon is vooral het einde heel erg geschift. Heb alle drie de films op vier sterren staan dus wat mij betreft ga je je vermaken 
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Odishon was wel een hele vage en aparte film.
Ik vond Imprint ook wel redelijk.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Ben nu bezig met de Masters of Horror reeks, en daar waren ook werkjes van Miike bij, toch?
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3399 stemmen
Ben nu bezig met de Masters of Horror reeks, en daar waren ook werkjes van Miike bij, toch?
Ja Imprint is de enige. Moet hem nog eens herzien, ben op het moment ook bezig met de MoH reeks. Eerste keer dat ik Imprint zag vond ik het niet zoveel. Maar Miike is ook een regisseur die vaak geniale werkjes aflevert, maar soms ook compleet de mist in kan gaan.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Dat zijn voor mij juist de interessantste regisseurs. Ben benieuwd, na deze ga ik verder met jouw lijstje. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Misery vind ik nog steeds geweldig.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Stond al even op 't must-see lijstje maar verwachtte er weinig van. Dit weekend hopelijk nog ergens tijd tussendoor om 'm te zien.
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Zal hem ook zeker gaan kijken.
Bedankt voor de tip FillumGek
.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3399 stemmen
Geen probleem. Hoop dat jullie hem net zo kunnen waarderen als ik