- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Het grote Transformers topic
Het grote Transformers topic
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
In Film > Toplijsten en favorieten > Favoriete Transformer(s) die in de films voorkomen:
Hai,
Aangezien er geen topic over favoriete Transformer(s) bestaat, besloot ik om er een aan te maken. 
Het betreffende films zijn: Transformers (2007) en Transformers: Revenge of the Fallen (2009)
Het is hetzelfde idee als de forum van je 'favoriete Jurassic Park Dinosaurus'.
Het idee is dat je een bepaald aantal, afhankelijk van wie je favoriet(en) is/zijn, Transformer neemt. Het kan een Autobot of een Decepticon zijn.
Mijn persoonlijke favorieten zijn:
Autobots
1. Jetfire (voormalige Decepticon)
3. Sideswipe
Decepticons
1. Starscream
2. Soundwave (als het goed is hoor die er zo uit te zien, maar in Revenge of the Fallen ziet die er zo uit)
3. Blackout
Mocht je niet weten hoe een bepaalde Transformer heet;
- Transformers (2007) - Autobot List
- Transformers (2007) - Decepticon List
- Transformers: Revenge of the Fallen - Autobot List
- Transformers: Revenge of the Fallen - Decepticon List
Succes! 
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2365 stemmen
Zonder enige twijfel:
Mijn all-time favoriete tekenfilmserie van vroeger trouwens, was er echt verslaafd aan. Daarnaast hadden we tientallen van die actionfiguren (waaronder Grimlock) die je dan kon 'transformeren'
.
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Hehe.
Kom ook uit op Grimlock.
Me Grimlock not like new movie.
Me Grimlock not in it!
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
En uit beide films zelf? Want daar doel ik meer op. 
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Geen.
De post-Generatie 1 Transformers (dus alles na de originele series) laten mij net zo koud als de originele jou.
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Een favoriete Transformer kiezen uit Transformers en Revenge of the Fallen is je favoriete Agent Smith kiezen uit Reloaded en Revolutions: één pot nat.
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2365 stemmen
Eens met Tone, in dat geval heb ik geen favoriet.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Fair enough. Ben benieuwd of anderen hier dat wel hebben.
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
Bumblebee! ofcourse

al vind ik de twins uit deel 2 ook leuk.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Wat haat ik die tweeling zo erg... Stelletje robots met 'blacktalks & attitude'. Ik had liever dat Devastator ze allebei vermaalde, maar nee... 
Een favoriete Transformer kiezen uit Transformers en Revenge of the Fallen is je favoriete Agent Smith kiezen uit Reloaded en Revolutions: één pot nat.
Waarom is dat zo?
Daar ben ik het niet mee eens. Het is waar dat er een aantal Transformers zowel in deel 1 als 2 voorkomen, maar het om 1 pot nat te noemen?
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Nu deel 3 uit is, zijn er misschien gebruikers die hier gebruik van willen maken door hun favoriete Transformer(s) die in de films voorkomen hier noteren.
Hierbij 2 lijsten van de robots uit alle 3 de films:
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bay (waarschijnlijk) en LaDouche weg maar tuurlijk is dat niet het einde van Transformers. Dat is het voordeel met een Franchise dat Aliens de sterren van de film zijn en dat de mensen inwisselbaar zijn. Hoogmoed, arrogantie en hogere salariseisen is hun vreemd. Thank God voor mijn favoriete blockbuster reeks. Ik voel me weer kind.
Producer Don Murphy heeft op zijn officiële site al laten weten gewoon plannen te hebben voor een nieuwe trilogie. Geen reboot, de 'humans' zijn gemakkelijk te vervangen omdat de Bots de sterren zijn. Murphy quoted:
Met dit in het achterhoofd en de ontwikkelingen en deaths (Ironhide, Wheeljack, Starscream en Megatron ) van deel 3 wat zullen de volgende stappen nu kunnen zijn? Wie zouden een ideale cast zijn om de menselijke cast te vertolken? Welke regisseur moet Bay opvolgen? Welke overheidskopstukken gaan dwars zitten? Hier de plaats om dat aan de aandacht te brengen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Werken naar Unicron toe lijkt me een enorme optie, lijkt me ook erg tof om dat vertaald te zien worden naar live action. Dinobots moeten natuurlijk nog aan bod komen en zie ook veel perspectief voor Ultra Magnus, Omega Supreme, Hotrod, Blitzwing, Astrotrain en Reflector. Wat zou ik dat graag zien. Ook zou ik een revival van Starscream en uiteraard Megatron zien zitten (ze zijn toch zo cool) en dan kom je uiteraard bij Galvatron uit. Wat dachten we van Scourge, Cyclonus, Windcharger. Zoveel opties, al zou ik nog niet verder gaan met adapties voor deel 4 dan seizoen 3 van de serie.
Voor de rest nog even wat door filosoferen en ook qua human inbreng moet ik nog maar flink gaan brainstormen. I'm such a geek
. Over de regisseur ben ik er ook niet helemaal uit.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Galvatron zeker. En ik zou graag de Protectobots, Stunticons en Aerialbots zien. Ook misschien Headmasters, om toch meer mensen erin te krijgen
Laten we Metroplex en Trypticon niet vergeten. Of Steven Spielberg maakt Jurassic Park 4 met Dinobots 
Ik zie het liefst Tony Scott of zo als regisseur.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Helemaal eens, en wat dacht je van wat Junkions? Als ik er nu zo over na denk is er nog genoeg materiaal om mee te werken voor nog twee trilogieën
. Ook een leuk statement van Murphy. " May Steven (Spielberg) pull out, a return of Mikaela and Megan Fox is a possibility". Stiekem heeft Bumblebee ook wel een band met haar opgebouwd
.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Vroeger nog een topic over Transformers gemaakt: Favoriete Transformer(s) die in de films voorkomen (toplijsten en favorieten)
Lijkt me wel een topic die met deze gemengd kan worden.
Deel 1 gezien en deel 2 ook. Vond ze allebei wel leuk en kan me weinig voorstellen waarom iedereen het 2de deel zwaar afkraakt. Deel 3 ben ik nog van plan te zien, waarschijnlijk wanneer die in de winkels is te verkrijgen.
Een tijd geleden ook de animatie van '86 gezien. Ook best een leuke film... Met de serie ben ik niet zo bekend. Wel toen ik een jaartje of 4 - 6 was veel naar gekeken en leerde zo mijn 1ste tekeningen maken, want ik tekende de robots altijd na.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Kan er hier ook wel bij inderdaad. Deel 3 ga je ook wel erg goed vinden denk ik, op gebied van actie de beste.
Voor de Transformers liefhebber is de live action versies zwaar genietbaar, alleen al om ze in live action te zien. Storyline wat meer naar de achtergrond maar dat is ook helemaal niet zo erg. Op aktie niveau en sound direction kent de film zijn gelijke niet. Ik snap de enorme kritiek op Revenge of the Fallen ook niet zo.
Voor mij echt pure nostalgie, de series als kind verslonden en ga het binnenkort maar weer eens herzien, ook groot fan van de comics van IDW en automatisch ook een hele fan van deze franchise.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik las het ook, very nice
. Ik ben blij dat Bay de regie blijft doen, benieuwd naar de menselijke cast.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Prima, een deel 4. Het zat er natuurlijk aan te komen. Wat ik ook graag wil is dat Bay een 3de Bad Boys gaat maken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Niet alleen deel 4 maar volgens Murphy staat een nieuwe trilogie al vast.
mjk87 (moderator films)
-
- 14512 berichten
- 4509 stemmen
En deel 5,6 en 7 hebben inmiddels een releasedatum: http://www.boxofficemojo.com/schedule/?view=changes&p=.htm
Drie films gepland, ongetwijfeld een bericht waar Ajax&Litmanen1 verdrietig van wordt 
Misschien een nieuwe topic al aanmaken voor deel 5?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
En deel 5,6 en 7 hebben inmiddels een releasedatum: http://www.boxofficemojo.com/schedule/?view=changes&p=.htm
Drie films gepland, ongetwijfeld een bericht waar Ajax&Litmanen1 verdrietig van wordt 
Misschien een nieuwe topic al aanmaken voor deel 5?
Nogal ja, maar het is ook weer geen verrassing. Ga er ieder geval niet voor naar de bios. Dat heb ik bij 1 van die films eens gezien, kwam er compleet murv gebeukt uit. Ieder geval goed geslapen die avond.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Berichten verplaatst naar Transformers: The Last Knight (2017)