menu

De Site / Gebruikers / Filmvoornemens 2010

zoeken in:
Ajax&Litmanen1 schreef:
Hoezo? Ik ben me goed op de hoogte van wat er uit komt en dan bedenk ik of ik dat wil zien. Verder zie ik dankzij MM zat films waarvan ik niks wist, maar die me wel leuk lijken. Maar om mezelf nu een verplichting op te leggen van dat ik zoveel films van die regisseur moet kijken of 300 stuks als grens moet halen...neu.

Ja en mijn ervaring is dat je vaak hele mooie films tegenkomt in de lijst van films die je niet per se hoeft te zien. Als ik mezelf niet ooit tot doel had gesteld de hele moviemeter top 250 te zien had ik in ieder geval menig film en regisseur waarschijnlijk niet ontdekt.

En inderdaad het woord verplichting zie ik ook niet in voornemens. Zie het meer als dingen die ik gewoon graag zou doen.

ace leader
Vaker naar de bioscoop en gewoon films kijken die ik wil zien. Niks plannen, ik zie wel wat er op tv komt of in de bios gaat draaien. Eventueel films kopen die ik wil maar ik laat het gewoon op me afkomen

Ik zou het wel leuk vinden om de volgende doelen in 2010 te bewerkstelligen, soms concreet beschreven en soms gewoon op gevoel:

- De Top 250 completeren.
- De Top 100 uit de IMDB Top 250 completeren.
- Films op blijven vissen uit de Tip 250.
- Mijn achterstand als het gaat om interessante films uit 2008 en 2009 verkleinen.
- De 1500 stemmengrens betreden.
- Wat vaker gebruik maken van de regisseurspagina `s.
- Het schrijven van een filmmening niet op zijn beloop laten, maar gelijk even wat neerpennen nadat ik een film gezien heb.
- Mijn voorliefde voor Europese films blijven voedden.
- Ik hoop dit jaar kennis te maken met Herzog & Fassbinder.

En verder hoop ik gewoon van alles wat mee te kunnen pikken.

Mijn voornemens:

- Mijn stemaantal van 790 naar 1400 brengen.
- Zo'n 25 keer naar de bioscoop gaan.
- Het aantal meningen van 169 naar 400 brengen.
- Mijn DVD-collectie van (ong.) 400 films naar 550 films brengen.

Toplijsten completeren:
- 50 films uit de tiplijst bekijken
- Alternatieve top 100 completeren
- De eerste 150 films in de top 250 completeren
- De 'film noir' toplijst completeren

maxcomthrilla schreef:
Het schrijven van een filmmening niet op zijn beloop laten, maar gelijk even wat neerpennen nadat ik een film gezien heb.

Goed idee!

- minimaal 1000 stemmen hebben, dus vanaf nu nog 275 films kijken.
- minimaal 100 films aan me collectie toevoegen.
- wat meer uit de top 250 en tip 250 gaan bekijken.

Films die ik wil gaan zien dit jaar:

Shutter Island (van Scorsese, met DiCaprio. Trailer bezorgt me al kippenvel)
A Single Man (Colin Firth en Julianne Moore)
Toy Story 3
Alice in Wonderland (Burton en Depp, altijd een goede combi)
Up in the Air (Clooney, verveelt nooit)
The Road (mooiste boek dat ik las in 2009)

Er staat op IMDb ook dat er een nieuwe film met Kate Winslet uitkomt, ook met Hugh Jackman. Ben benieuwd....

Ik heb ook zeker wat voornemens :

- Alle films van de IMDB Top 250 kijken en dat voor de verandering ook een keer bijhouden. Ik moet er nu nog 13 en de hoogst genoteerde film die ik echt onderhand eens moet zien blijft toch weer Gone With The Wind. Die film staat in ongeveer 20 lijsten die ik allemaal wil completeren maar telkens weer dat zogenaamde epos van vier uur. Maar dit jaar gaat het jaar worden ! Ik ga Gone With the Wind eindelijk kijken !

- De top 100 van Taschen zien. Ik moet er nog 18 en ook voor deze lijst geld : Als GWTW maar afgestreept is volgt de rest in razendsnel tempo.

- Minstens de helft van de nieuwe TSPDT lijst zien. De nieuwe update verschijnt als het goed is volgende week en dan gaan we eens kijken hoe we aan de 500 films gaan komen.

- Minstens driekwart van de nieuwe TSPDT 20th Century Most Acclaimed Pictures lijst zien. De nieuwe update hiervan is over twee weken. Nu maar hopen dat er niet al te veel films verdwijnen die ik al gezien heb en plaats moeten maken voor vreemde exotische films die ik vervolgens weer nergens kan kopen/pindakazen.

- Wat meer naar de bioscoop gaan.

Driello
Mijn voornemen: Bij tijdelijke terugkeer naar Nederland een bak films inslaan.

Naast blockbusters is het over het algmeen toch wel armoe troef, hier in Malawi. Een winkel voor beeld-/geluiddragers bestaat hier niet en op een gegeven moment wordt je die niet geweldige kwaliteit van dat illegale chinese kopie-spul wel beu. Dan graag even eenmalig inslaan en investeren voor een jaartje kijkplezier.

Alle dvd's uit de Top 250 bijeen krijgen. Heb er op dit moment 236. Kunnen er morgen natuurlijk weer meer of minder zijn, aangezien de Top 250 van samenstelling blijft wisselen.

Eigenlijk heb ik niet echte voornemens voor dit filmjaar en zie ik wel wat er op me afkomt, maar het is toch wel leuk om een paar doelstellingen te hebben. Hoe ver ik kom, weet ik niet, maar de volgende punten hebben in ieder geval mijn aandacht;

- Veel films uit de top 250 zien.
- Me meer bezig houden met Aziatische films.
- Sowieso meer aandacht schenken aan films buiten Hollywood.
- Veel van m'n eigen hooggewaardeerde films herzien.
- Me veel bezig houden met recente films, iets wat dit jaar ook goed gelukt is.
- Veel films in de bioscoop gaan zien, 2010 wordt op dat vlak top denk ik.
- Meer oude 'klassiekers' van bekende regisseurs zien.

Zoiets denk ik. Daarnaast wel leuk om mijn top tien en statistieken op dit moment hier nu neer te zetten, zodat ik volgend jaar kan zien hoeveel er veranderd is in één jaar tijd. Kwa top tien verwacht ik weinig verandering, maar de stemmen, berichten en toevoegingen zullen wel oplopen;

01. Magnolia
02. Boogie Nights
03. Mulholland Dr.
04. Apocalypse Now
05. Pulp Fiction
06. Fear and Loathing in Las Vegas
07. Donnie Darko
08. There Will Be Blood
09. Fargo
10. Braveheart

Aantal stemmen: 1718
Aantal berichten: 18035 (waarvan 797 als mening)
Aantal toevoegingen: 296

Walkure
Ik ben niet zo van de voornemens, maar ik ga proberen om meer te schrijven bij films die ik heb gezien.

Geen filmvoornemens voor mij dit jaar.

Het blijkt telkens lastig mij daar aan te houden.

Ik ga mij is verdiepen in de films van Andrei Tarkovsky.
En ik wil graag beginnen met Stalker (1979)

Jammer dat ik die film nergens kan vinden. Als ik hem van iemand kan lenen, overkopen of wat dan ook, heel graag!

Mint Clansell
Die ligt gewoon bij Van Leest in de arthouse bak.

Ok, als ik is een keer een Van Leest tegenkom, dan zal ik even in die bak graaien.

Een 3D-film zonder bril zien. Sunny Ocean Studios uit Singapore introduceert maart op de CeBIT in Hannover het eerste 3D-scherm waar je geen 3D-bril voor op hoeft. Bespaart eventuelekopfschmerzen

De enige manier waarop ik nog een 3D film zal zien...hopelijk wordt het snel geïntroduceerd!

Ik ga proberen meer tijd vrij te maken om films te zien. Ik zie zeer graag films, anders zou ik niet op deze site zitten, maar ik zie er nogal weinig vrees ik.
Tijd voor verandering dus!

Mescaline (moderator)
Zoveel mogelijk Woody Allen films bekijken

Zoveel mogelijke nieuwe actiefilms en fantasiefilms kijken En nog andere films die ik nog niet heb gezien of nog een keer wil zien

Clash of the Titans
Prince of Persia
The Crazies
Solomon Kane
Season of the Witch
Book of Eli
Harry Potter

Kijken in de Bios

Ik ben benieuwd in hoeverre men geslaagd is.

IcU
IcU schreef:
Het lijkt mij interessant om mij nog meer te verdiepen in de jaren '30, '40 en '50 films. Ook ga ik wat meer 'klassiekers' bekijken (heb bv One flew over the ... nog niet gezien).

Is wel redelijk gelukt.

Heb vele mooie films uit het oude Hollywood bekeken. Heerlijke sfeer film noir films en Orson Welles, Hitchcock en Humphrey Bogart films uitgebreid.

Spetie schreef:
Mijn filmvoornemens voor 2010:

1. Leuke nieuwe films "ontdekken."

2. Moviemeter top 250 proberen te voltooien. Ik moet er momenteel nog 17.

3. IMDB top 250 ook proberen te voltooien. Ik moet er momenteel nog 32.

4. Natuurlijk de films bekijken van het topic 'Super Tip-Topper'.

5. Nog wat toppers herzien.

6. Wat meer film-noirs kijken, want dat genre is erg leuk maar kijk ik veels te weinig.

7. Nog wat meer films te zien van "grote" regisseurs.

1. Gelukt, heb 16 films ontdekt die ik zeer zeer goed vind en natuurlijk leuk zijn , en daarnaast ook genoeg leuks gezien.

2. Gelukt, alles momenteel gezien van de MM top 250.

3. Niet gelukt, nog 2 titels te gaan. Is ook lastig met die contante recente hypes die deze lijst bestormen.

4. Gelukt, alle film van het spel gezien.

5. Ook gelukt. Ik heb 6 films uit mijn top 10 herzien en dat was wederom genieten geblazen.

6. Ik heb wel wat leuke noirs gezien, maar kijk het nog steeds te weinig vind ik.

7.Redelijk gelukt. Ik denk dat ik van zo'n beetje alle grote regisseurs nu minimaal wel een film gezien heb. Verder heb ik van mijn favoriete regisseurs een hoop films bekeken en van een enkele regisseur nu zijn hele ouevre gezien.

DVD-T schreef:
1 - De films uit mijn "super tip-topper" lijst allemaal zien.
2 - Meer films uit de top 250 zien, waarvan ik al heel wat titels in bezit heb (nog 69 te gaan)
3 - Nieuwe mooie/leuke/ontroerende films zien.
4 - Mijn top 10 eens grondig herzien en kijken of de titels nog recht hebben om er in te staan.
5 - Veel films herzien om daar ook een mening bij te kunnen zetten.
6 - Kijkachterstand wegwerken en dan pas weer nieuwe films kopen.

1 - Wel veel gezien, maar niet alles.
2 - Misschien een 5 tot 10 films, maar meer ook niet
3 - Zeker gelukt.
4 - Ook gelukt met wat verschuivingen en wijzigingen tot gevolg, maar er net als Spetie weer ontzettend van genoten.
5 - Nog wel het meest geslaagd.
6 - Niet gelukt. Zelfs nog een grotere kijkachterstand opgebouwd.

Elineloves schreef:
Ten eerste: niet meer overal mijn dvds laten slingeren, mijn hele kamer ligt er vol mee.. Gewoon maar eens opruimen als ik eentje heb gekeken, scheelt al wat!

Verder ga ik ook eens stoppen met (gratis) videotheekje spelen voor vrienden en familie. Raak een heleboel films kwijt op die manier of krijg ze erg laat terug.

Wat films (kijken) betreft:

- Nog meer horror-klassiekers kijken, geweldig!
- Films die ik gezien heb beoordelen en een recensie schrijven, dit vergeet ik nog wel eens.
- Op naar de 2000 geziene films/stemmen.

Moet lukken!

Punt 1: gelukt! Grotendeels.
Punt 2: Uitlenen doe ik tegenwoordig veel minder. Alleen aan vriendinnen waarvan ik weet dat ik ze de week daarna terug krijg.
Punt 3: Horror(klassiekers) kijken is ook gelukt, enkele pareltjes ontdekt dit jaar.
Punt 4: Stemmen bijwerken en recensies schrijven ook volle gang bezig.
Punt 5: Ruimschoots overheen.

MNV2 schreef:
Mijn voornemens:

- Mijn stemaantal van 790 naar 1400 brengen.
- Zo'n 25 keer naar de bioscoop gaan.
- Het aantal meningen van 169 naar 400 brengen.
- Mijn DVD-collectie van (ong.) 400 films naar 550 films brengen.

Toplijsten completeren:
- 50 films uit de tiplijst bekijken
- Alternatieve top 100 completeren
- De eerste 150 films in de top 250 completeren
- De 'film noir' toplijst completeren

1. Niet gelukt, ik heb zo'n 1200 stemmen staan, in oktober en november heb ik amper tijd gehad om films te kijken.
2. Zeker niet gelukt, ik ben minder dan 10x naar de bioscoop gegaan.
3. Opnieuw te weinig tijd gehad, wel heb ik vaak langere meningen getikt.
4. Gelukt, ik heb momenteel meer dan 650 titels in bezit.
5. Niet gelukt, ik heb er 32 van gezien.
6. Gelukt.
7. Niet gelukt, ik moet er nog steeds 20 zien uit die eerste 150
8. Opnieuw niet gelukt, ik moet er nog 8 van zien.

Dus voor volgend jaar toch maar voornemens nemen die beter haalbaar zijn.

soom schreef:

- Achter alle films aangaan waar Kristen Stewart en Robert Pattinson in hebben gespeeld.
- Minimaal 1300 stemmen hebben uitgebracht.
- Minimaal 1200 domme stukjes hebben geschreven.
- Vaak naar de bioscoop gaan.
- Alternatievere films gaan zien, dus afwisselen.
- Meer horror gaan zien dan ik nu doe.
- Meer Koreaanse films zien

Niet echt gelukt . Alleen 1200 stukken heb ik gehaald, en vaak naar de bioscoop ook wel, natuurlijk.. .

Driello
Driello schreef:
Mijn voornemen: Bij tijdelijke terugkeer naar Nederland een bak films inslaan.

Naast blockbusters is het over het algmeen toch wel armoe troef, hier in Malawi. Een winkel voor beeld-/geluiddragers bestaat hier niet en op een gegeven moment wordt je die niet geweldige kwaliteit van dat illegale chinese kopie-spul wel beu. Dan graag even eenmalig inslaan en investeren voor een jaartje kijkplezier.
......en daar ben ik glansrijk in geslaagd. Voor 2011 hetzelfde voornemen. En dan me vooral richten op Wilder, Wyler, Mankiewicks en ook boeken over regisseurs enfilm in het algemeen gaan kopen en lezen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:23 uur

geplaatst: vandaag om 11:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.