- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- films voor filmdag
films voor filmdag
Dead Zed
-
- 4 berichten
- 17 stemmen
Organiseer binnenkort een dagje film met enkele mensen. Niets hoogstaands cultureel, puur entertainment eigenlijk. Bedoeling is dat we een film of 4 zien, ondertussen pretsigaretje roken, pizza eten enz. Had hiervoor een klein lijstje samengesteld van titels, die hier op de site mijn interesse wekten. Welke 4 films komen best in aanmerking hiervoor?
A Shot in the Dark
Adam's apples
The fearless vampire killers
The general
Kiss Kiss Bang Bang
The Taste of Tea
time bandits
Rio Bravo
Bangkok dangerous
brother
Dark City
dressed to kill
Duel
A Fistful of Dynamite
Frenzy
Itchi the killer
Joy ride
La Haine
The Long Good Friday
Memories of Murder
kos
-
- 46075 berichten
- 8459 stemmen
Werkelijk onmogelijk te zeggen, hangt compleet af van de smaak van de mensen die meedoen.
In ieder geval wat variatie aanbrengen, dus niet alleen maar komedies bvb, dat gaat vervelen.
mister blonde
-
- 12461 berichten
- 5408 stemmen
Als je ondertussen ook nog gaat eten, roken, (praten, biertje?) etc. kun je je beter niet wagen aan films die te veel van je aandacht vergen. De films die je noemt zijn dan sowieso niet allemaal ideaal. Kiss Kiss..., Time Bandits (wellicht wat kinderachtig), Ichi (wel erg gewelddadig) zijn dan wellicht de betere films uit het rijtje. Zou dan in ieder geval films nemen waarbij de plot wat ondergeschikt is.
Dead Zed
-
- 4 berichten
- 17 stemmen
Om voorbeeld te geven over wat in het verleden al zeker in de smaak lag:
-The Devil's rejects!!
-Deliverance
-Fear and loathing in Las Vegas
-The Pink Panter returns
-Underworld
-Old Boy
-Guesthouse Paradiso
-Once upon a time in the west
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
La Haine
Dark City
the Taste of Tea
Fist full of Dynamite of The long good friday
je kan het ook precies andersom doen trouwens.
leuke film avond gegarandeerd imo.
thunderball
-
- 5660 berichten
- 1359 stemmen
Gewoon vier James Bond films op zetten (maar ik ben niet bepaald objectief!)!!
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
-Itchi the killer
4 films na elkaar kijken, ik geloof er niets van
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Duel houdt jullie ongetwijfeld wakker.
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Survive Style 5+, een en al feest die film.
Die Hard,Willis
-
- 4005 berichten
- 1360 stemmen
Ik zou gaan voor een B-film. Daar zal je zeker van kunnen genieten als je de nodige biertje's op hebt.
kos
-
- 46075 berichten
- 8459 stemmen
Juist in dat geval is Survive Style geschikt. .
Dead Zed
-
- 4 berichten
- 17 stemmen
Survive Style 5+, lijkt idd schitterend voorstel, doch, geen idee waar ik hem zou kunnen vastkrijgen.
Had in ieder geval graag een aziatische film erbij gehad, een waar beetje vaart in zit, stijl Old Boy.
Dead Zed
-
- 4 berichten
- 17 stemmen
Mijn huidige selectie:
A Shot in the Dark 5 (garantie succedenk ik)
Adam's apples 4.5 (weet niet hoe rest hierop reageert)
Itchi the killer 5 (los erover, dus ok)
Memories of Murder 4 (vrees te traag...)
The Wild Bunch 5 (hoop op classic western)
Ong-Bak - Muay Thai warrior 5 (allen fans van de "betere" kung-fu uit onze jeugd '80)
Stardust 5 (hoop op moderne neverending story)
Treasure of the Sierra Madre
Dark City 4 (Matrix meets night watch...)
Hier zou ik er 4 van willen overhouden. Maar lijstje lijkt me wel al varierend genoeg.