- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke films heb je op aanraden van MovieMeter gebruikers gezien?
Welke films heb je op aanraden van MovieMeter gebruikers gezien?
troy31
-
- 329 berichten
- 130 stemmen
ik weet niet of dit al eerder aan de orde is geweest maar ik probeer het toch maar.
zijn er bijvoorbeeld films waar je nog nooit van gehoord had, die je doordat iedereen hier enthousiast was, ben gaan kijken? en wat vond je ervan?
ik zou bijvoorbeeld uit mezelf niet zo gauw naar the pianist gaan. maar nu was het een soort sneak voor mij en werd ik uitgenodigd. ik had hem niet willen missen.
ook trois couleurs: bleu had ik normaal gesproken niet opgenomen, maar die moet ik nog zien, dus ik weet nog niet of ik daar blij mee ben.
en jullie?
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Films die me te binnen schieten: "Stalker" (Ramon), "Det Sjunde Inseglet" (Ramon), "Dream with the fishes" (Narva), "Madelief" (Tovenaar). Volgens mij zijn er nog meer.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Dan zijn het voornamelijk de toppers op MM.
Dankzij MM heb ik bv Magnolia en Requiem for a Dream gezien en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad.
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
Amelie, American Beauty, Fargo, Lola Rennt en ongetwijfeld nog wel meer.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
De meeste toppers op MM kende ik via de Top 250 van IMDb al, maar films als bijv. Vive L'Amour en Stalker ben ik op aanraden van MovieMaatjes gaan kijken, terwijl ik voorheen nog nooit van die films had gehoord. Jacob's Ladder wilde ik ook altijd nog een keer zien, maar die ben ik sneller gaan kijken omdat de reacties hier zo enorm lovend waren. Hetzelfde geldt voor de Lynch-films Blue Velvet, Wild at Heart en Lost Highway.
manic
-
- 474 berichten
- 1373 stemmen
Ik kijk vrijwel altijd eerst hier wat de recensies zijn, als ik een film ga kijken.
Zelf tip ik ook graag, zoals bij Sen to chihiro.
Brooklyn
-
- 1144 berichten
- 1402 stemmen
Jacob's ladder onder andere en nog wel een paar....
Idol
-
- 235 berichten
- 363 stemmen
Dawn of the dead
ik wou eigenlijk naar van helsing gaan maar die had zo weinig sterren en dawn of the dead had er veel dus daar maar voor gekozen
lodi
-
- 69 berichten
- 1051 stemmen
Idi i Smotri
Cyclo
Dolls
heb ik vanwege de goede reviews hier op MM gekeken en daar heb ik geen spijt van gekregen.
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
One Flew Over the Cuckoo's Nest, Bubba Ho-Tep, The Shawshank Redemption, Donnie Darko ...
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Double Indemnity, Suzy Q, Idi I Smotri. Via MM-pakketservice. De derde zou ik anders misschien nooit gezien hebben... 
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
Zelfde als Speedy23 met daarbij Magnola,Requiem for a Dream,Donnie Darko,Amelie,Mullholland Drive en nog wat van die titels die je niet zo gauw zal meenemen uit de videotheek.
film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
Ik luister als het om een hoog of laag gemiddelde gaat niet meer naar deze site.
Aanraders van die mij zelf niet zo goed leken:
Saw = 4,10. Ik geef hem 3
The Shawshank Redemption = 4,35. Ik hou het op een 4.
Carrie= 3,50 en veel goed van gehoord, maar hou het op 0,5.
Flop films:
Als je naar de films Dumb and dumber when Harry met Llyod, of the flintstones in viva rock vegas kijkt zie je dat mijn mening erg buiten die van anderen valt.
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Donnie Darko, Big Fish, Amelie en nog veel meer 
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Donnie Darko (...)
Wat zul jij van deze site houden... 
Ik zo'n beetje alles uit de top 250, waaronder Donnie Darko... 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Black Christmas en Nekromantik, door dutchtuga.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Een eindeloze reeks intussen al. Meest opvallende zijn Dolls, Seom, Haze, Hotaru no Haka, Idi i Smotri en Kikujiro no Natsu, want die hebben het tot 5 sterrenfilm geschopt. Ik had van iemand als Kitano gewoon nog nooit gehoord anderhalf jaar geleden, stel je voor
.
Op mijn plank staan trouwens momenteel Targets, La Cité des Enfants Perdus, Akira en Callas Forever, allevier films die ik enkel gehuurd/gekocht heb omdat iemand op MovieMeter ze geweldig vindt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dolls en meer van Kitano, zooi van Miike, Survive Style 5+, Tokyo Sora en nog een zooi vooral Aziatische films.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Van mijn top 10 kende ik Adaptation. en The Big Lebowski nog niet voordat ik op MovieMeter kwam (het grootste deel van de rest kende had ik nog niet gezien, maar wel van gehoord), maar The Big Lebowski is de enige die ik daadwerkelijk door MovieMeter leerde kennen (Adaptation. kwam op een andere manier op mijn pad). Maar buiten mijn top 10 om heb ik met heel veel goede (en natuurlijk ook minder goede) films kennisgemaakt.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
* Veel anime zoals Tenshi no Tamago, Ghost in the Shell 2 en Trava Fist Planet (voornamelijk aangeraden door Onderhond)
* Kurosawa (vooral door Ramon)
* Bergman (met veel dank aan Fisherking)
* Veel uit het oostblok, de Tarkovskys en Sokurovs van deze wereld (door de reviews van Ramon en starbrightboy)
* Goede westerns (vaak door Badalamenti)
* HEEL VEEL goede films aangeraden door gimli f , mede door de prachtige reviews.
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Je hebt geen idee... 
maxcomthrilla
-
- 15578 berichten
- 2842 stemmen
Zonder moviemter zou ik absoluut nooit in aanraking zijn gekomen met enkele toppertjes zoals:
- Mulholland Drive
- Amarcord
- The Thing
- Dr. Strangelove
- North by Northwest
- Strangers on a Train
- Kikujiro
- Mononoke Hime
- Hotaru No Haka
- The Tenant
- Dog Day Afternoon
- One Flew Over the Cuckoo `s Nest
En als ik films die mij door middel van positieve recensies over de streep hebben getrokken moet ik noemen: The Notebook, Being John Malkovich, The Party en Amelie.
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
- Stalker
- sword of doom
- samurai rebellion
- rocco and his brothers
- Alles van Takeshi Kitano.
- Alles van Ki-Duk Kim.
- otto e mezzo
En ik heb van alle genoten.
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Bijna alle top 250 films die ik heb gezien (shawshank, godfather 1,2,3, pulp fiction, c'era un voilta....)en tip 150 en van user top 10
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Eigenlijk bijna iedere film
Ik kijk vrijwel elk genre en selecteer ze op hun beoordeling hier. Een film die kwalitatief goed is gun ik altijd een kans. Zo'n film koop/huur/download/enz ik dan.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik heb ondertussen al enkele films aangeschaft uit de top 250. Veel films daarvan kende ik daarvoor niet echt en enkele daarvan heb ik ondertussen via deze site leren kennen: Donnie Darko, Spirited away, Scarface, Reservoir dogs, Heat, Carlito's way en Lost in translation.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Het zijn voornamelijk ook de meeste asians die ik heb gezien, die hier vandaan komen. In het dagelijks leven hoor of zie je niet 1, 2, 3, een reclame of commercial van een aziatische film.
Hi-Tek
-
- 666 berichten
- 0 stemmen
Eigenlijk ben ik door deze site juist gaan beseffen dat de cinema uit meer dan alleen dan Pacino of Brad Pitt bestaat. Vaak kan ik uren hier op de site door brengen en me alleen maar verdiepen in films. Prachtig zijn sommige discussies waardoor je visie op de cinema continue verandert. Als je alleen al kijkt naar mijn must see lijstje dan is komt 80% uit de recencies hier die intentie geven dat het de film waard is om te kijken.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Teveel om op te noemen. Mijn smaak is zich pas écht gaan ontwikkelen, nadat ik met MovieMeter in aanraking kwam.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
5.0*
- Tsuburo no Gara (met dank aan Goodfella en het Dejima festival)
4.5*
- 25th Hour
- Bu San
- Conseguenze dell'Amore
- Cook the Thief His Wife & Her Lover
- Fa Yeung Nin Wa
- Nashan Naren Nagou
- Primer
- Shinkokyu
- Xiao Cheng Zhi Chun
- Zhou Yu de Huo Che
Dit zijn zowat de belangrijkste films die ik anders hoogstwaarschijnlijk gemist zou hebben.