• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.213 films
  • 12.223 series
  • 33.999 seizoenen
  • 647.352 acteurs
  • 199.064 gebruikers
  • 9.374.990 stemmen

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

zoeken in:

TheShadowking

• 403 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb een aflevering van The Dog Whisperer gezien over een hond die poep at. Wat ze daar deden was de hond in een kamer laten liggen, een drol voor z'n neus en belonen met wat lekkers als hij de drol negeert (en niet een seconde maar een flinke tijd anders ben je hem steeds aan het voeren natuurlijk), als hij eraan ruikt of wil gaan opeten juist afstraffen. Dat steeds herhalen tot hij hem blijft negeren, daarna dagelijks herhalen ofzo. Oja nadat je hem dan beloond hebt moet je wel de drol weghalen en de plek ontsmetten zodat alle geur weg is en hij ook niet meer herrinnerd wordt aan poep terwijl hij in een positieve staat is, poep=negatief

ibendb

• 5037 berichten
  • 3220 stemmen

Dat probleem hebben wij nog nooit gehad. Het is waarschijnlijk niet gezond voor het hondje. Inderdaaad, wat Shadowking schreef kan goed helpen.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Hebben ze geleerd vanuit het nest he, van de moeder. Dierenarts zei dat het geen kwaad kon. Doen alle puppy's.

TheShadowking

• 403 berichten
  • 0 stemmen

Het punt is ook dat als je er een paar uur laten of de volgende ochtend achter komt ben je te laat en kun je hem geen discipline meer bijbrengen op het moment dat het gebeurd dus moet je gewoon iets verzinnen met poep, veel plezier

TheShadowking

• 403 berichten
  • 0 stemmen

Elineloves schreef:

Hebben ze geleerd vanuit het nest he, van de moeder. Dierenarts zei dat het geen kwaad kon. Doen alle puppy's.

Kan allerlei oorzaken hebben lees dit maar:

Waarom eten honden poep? - Honden - Honden.Blogo.nl

Trouwens wat een ongeloofelijk stom advies zeg van die dierenarts. Als je kind elke dag poep zit te eten zeg je dat toch ook niet? Het is iig niet normaal ofzo hoor, misschien wel bij jonge pups in hun nest maar...

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Daarmee bedoel ik te zeggen dat het niet schadelijk is voor zijn gezondheid. En vergelijk je nou serieus een puppy met een kind?

TheShadowking

• 403 berichten
  • 0 stemmen

Dat is het dus wel, want hij gaat ook ontlasting van andere dieren eten en daar kunnen gewoon gevaarlijke stoffen inzitten. Bijvoorbeeld paardenveigen kunnen resten van anti wormen middel bevatten waaraan je hond gewoon dood gaat.

Ik vergelijk een hond absoluut niet met een kind, was meer om duidelijk te maken dat poep gewoon smerig is om te eten natuurlijk. Jij (of je dierenarts) doet er namelijk wel erg luchtig over. Vraag me sowieso af wat voor dierenarts dat is, dit is een veel voorkomend probleem waar echt wel beter antwoorden op te geven zijn dan "kan geen kwaad". Wat een kwakzalver...

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Ontlasting van andere dieren? Nee, want als ik (of wij, denk dat ik ook voor Mel enzo spreek) met hem uitgaan dan zorgen wij er wel voor dat hij zoiets niet doet. Daar heeft hij dan ook veel teveel prikkels en doet hij zoiets niet.

Het zit het hem in de momenten dat hij alleen is en wij dus geen toezicht hebben, dan komt het wel eens voor. Het is niet zo dat hij 3 keer per dag zijn ontlasting op eet, 9 van de 10 keer kijkt hij er niet eens naar om, maar wanneer de verveling toeslaat wel. In Spencer zijn geval dan.

De dierenartszei dat omdat Spencer toen hij nog jonger was sowieso vaker last had van zijn darmen, en daarom vroeg ik na of het schadelijk was als hij dat deed.

Meerdere dieren doen dit, bijvoorbeeld cavia's eten soms ook hun eigen keuteltjes op.

TheShadowking

• 403 berichten
  • 0 stemmen

Ja maar een cavia is een ander dier. Konijnen doen dat ook bijv. maar omdat er eiwitten in hun ochtenontlasting zit, bij honden is dat een ander verhaal en komt het vaak ook door frustratie.

Je geeft het zelf al aan het gaat om de momenten dat er geen toezicht is en daar gaat het nou juist om...

Als een hond zijn eigen poep opeet zal dat heus niet schadelijk zijn, maar hygienisch is anders

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Daarom is het ook lastig tegen te gaan want zeker als het niet regelmatig is maar eens in de zoveel tijd, kun je er zo weinig mee. Kan moeilijk mijn baan en studie opzeggen en hele dagen politieagentje spelen.

TheShadowking

• 403 berichten
  • 0 stemmen

Jawel daar zijn methodes voor dat zei ik in mijn eerste post al...

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Dat steeds herhalen tot hij hem blijft negeren, daarna dagelijks herhalen ofzo.

Dagelijks herhalen, maar wat dan als hij maar, bijvoorbeeld, 1 keer per maand een 'ongelukje' binnen heeft en dat opeet?

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Net met Max bij de DA geweest, hij heeft weer een darmontsteking.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Ach gossie. Antibiotica weer?

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Ja. In combinatie met probiotica dit keer, want zijn lichaam krijgt hiervan echt steeds een optater. Ik vind het zo zielig. Tot en met morgenmiddag 2 uur krijgt hij nu alleen water (met druivensuiker) en verder niets, om zijn darmen even rustig te laten worden. Hierna weer beginnen met gekookte kip. Pfft..

TheShadowking

• 403 berichten
  • 0 stemmen

Elineloves schreef:

(quote)

Dagelijks herhalen, maar wat dan als hij maar, bijvoorbeeld, 1 keer per maand een 'ongelukje' binnen heeft en dat opeet?

Ja weet ik veel het is jouw hond, wil je dat hij het helemaal niet doet dan kun je daarvoor zorgen...

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Ik weet wat het inhoud, het is al de 3e keer in 2 maanden tijd nu. Er zit een bacterie in zijn darmen die we niet wegkrijgen. We dachten dat ie weg was de vorige keer, maar blijkt niet te zijn.

TheShadowking

• 403 berichten
  • 0 stemmen

Hebben ze ook gezegd watvoor bacterie of hoe het officieel heet wat hij heeft??

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Ja, ben het naampje kwijt. Het is niet besmettelijk in ieder geval (gelukkig!). Ik weet sowieso dat het geen gardia of parvo is, daar is destijds vrijsnel op getest. Ze heeft net weer wat afgenomen om nogmaals te onderzoeken, maar verwacht dezelfde bacterie als de vorige keer.

TheShadowking

• 403 berichten
  • 0 stemmen

Niet besmettelijk, hoe heeft ie het dan opgelopen? Als het ook elke keer hetzelfde is zou je toch zeggen dat het iets is dat hij binnenkrijgt...

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Weet niet precies hoe het zit, maar onze andere hond heeft het niet en die twee zijn toch redelijk close. Het was iets met dat het via de moeder doorgegeven is (dus een soort van erfelijk), maar het geen blijvende bacterie is (dus wel te behandelen en dan gaat het ook weg). Ik weet het ook niet precies. Het heeft in ieder geval te maken met dat onze pup uit het Oostblok komt (wisten we pas nadat we hem gekocht hadden).

edit: Ik houd Sam vanaf nu toch maar bij hem vandaan. Zag net bloed bij de ontlasting, 2 minuten geleden. Dat klinkt meer als giardia dit keer. Ik weet het ook allemaal niet. Morgenochtend maar weer terug naar de DA. Parvo lijkt het me nog steeds niet, omdat hij zich niet ziek gedraagd en nog wil drinken.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2536 stemmen

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Hihi! Cute!! Die oortjes!

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Wat een nacht, wat een nacht. Ik heb tot nu toe nog geen oog dicht gedaan en ga zometeen mijn bedje maar eens even in. Max heeft dit keer wél giardia. Echt irritant, want moet ze nu dus uit elkaar houden (wat eigenlijk vrijwel niet gaat). We hebben voor Sam ook maar probiotica gehaald, om in ieder geval zijn weerstand wat op te krikken.

Bij Sam is een mijt geconstateerd, die er waarschijnlijk ook al veel langer gezeten heeft, maar nooit te zien was onder de microscoop. Vandaag dus wel. Daar heeft ie dus zijn plekjes en jeuk van, dus ook spul voor meegekregen. Wat nog steeds wel raar is is dat Sam zijn plekjes/jeuk ook samenhangt met voedsel. Het is dus waarschijnlijk een combi van én een allergie én mijt. Max die eet niet, drinkt niet, is helemaal slap, weer kilo's afgevallen, darmontsteking, giardia, diarree en overgeven. Ik word er langzamerhand een beetje moedeloos van. Het is ook gewoon zo jammer dat het nu weer fout gaat, nadat het gewoon weken lang goed ging.

Puppycursus maar weer afbellen, hij mag niet meer mee naar buiten om te oefenen met wandelen (begon net een beetje goed te gaan), etc.. Wat wel opvallend is ook is dat ie nu ineens weer agressief gedrag vertoond sinds gisteravond. Hangt waarschijnlijk dan gewoon samen met het ziek zijn. Tenminste, dat denk ik.

Brix

• 19677 berichten
  • 5115 stemmen

ongelooflijk wat een toestand.

Sterkte met de situatie, en hopelijk betert e.e.a. zo gauw mogelijk.

In ieder geval toch al iets dat die mijt geconstateerd is, en nu behandeling krijgt.

Wellicht dat de voedselallergie alleen daarna wel in de hand gehouden kan worden.

Zoveel antibiotica is natuurlijk ook niet je dat, maar wat wil je anders op dit moment?

Ik kreeg gisteren zelf ook slecht nieuws te horen over een van mijn oppas hondjes, een Foxterriërtje.

Die heeft de ziekte van Cushing (de geïnduceerde versie)

Hopelijk komt ze er doorheen, want ik heb slechte ervaringen met die ziekte bij een van mijn eigen hondjes (ook een foxterriër) die is er aan gestorven.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Nee, kan niets anders dan antibiotica nu. Helaas. Geef er wel probiotica bij momenteel, aan allebei de honden.

Wat een vreselijk nieuws zeg. Wat houdt die ziekte precies in? Hoop ook dat je oppashondje er doorheen komt. Ik zal duimen in ieder geval.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Voor Brixie:

Ik maak geweldige vorderingen met mijn 'pootje geven'.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Hahaha! Ik heb hier echt in een deuk gelegen. Ten eerste om dat hyper gedoe van Spencer. Echt zo grappig, ten tweede om woordjes als: 'Neh Bieten'? Wat denk ik 'Niet bijten' betekent En ten derde om de reactie van Spencer als je zn pootje aanraakt. Hahaha.

Btw, ik zag South Park!

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Haha gaat goed ja Wel een toffe hond, moet sowieso altijd al lachen als ik die snor zie Mooiste is de reactie op 0:24

En inderdaad, ik verstond ook iets met bieten

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.