- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- De Belgen op MovieMeter
De Belgen op MovieMeter
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12834 stemmen
smos (zonder broodje)...
qua benaming toch dichter bij wat het feitelijk is 
Tommeh
-
- 7317 berichten
- 3291 stemmen
idd, dat was hét! Blijft een schitterende naam 
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Eh... dan moet je er ook bij zeggen wat smos is, natuurlijk.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Hesp, kaas, sla, tomaat, een ei en veel mayonaise... Is dat in holland een broodje gezond? 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Hesp? 
Ham. Niet slecht een smosken.
Bij ons maken ze ze met kaas- hesp - mayo - sla - wortel - tomaat, komkommer en ei.
En smos komt van het Vlaamse smossen of morsen, met eten knoeien...
Met zo een broodje ga je natuurlijk 'smossen'.
Tommeh
-
- 7317 berichten
- 3291 stemmen
Smaakte goed inderdaad, op vakantie in Blankenberge 
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
'Broodje gezond' is bij ons dan weer een smos zonder kaas of ham, met enkel groenten.
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8538 stemmen
Nu ja, met wat geluk wordt dat geld dan geïnvesteerd in onze wegeninfrastructuur, dat zou toch mooi zijn, niet? 
.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ben ook Belg
Woon in de Schoten ligt in Antwerpen en ben er fier op 
Big Yin
-
- 40 berichten
- 0 stemmen
Ik woon ook in Antwerpen maar vindt daar niets exceptioneels aan, heb zelfs een hekel aan dat dom gestoef, hoewel het wel de mooiste stad v Vlaanderen is. 
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
Ow dat wist ik ook niet...we hebben hier een broodjeszaak waar je verse broodjes kan halen die heet Smos 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
die heet Smos
Smos! Een smosken.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Moeten de belgen nu straks trouwens ook E60,- gaan betalen om op een nederlandse site hun berichtjes te komen plaatsen, btw 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Moeten de belgen nu straks trouwens ook E60,- gaan betalen om op een nederlandse site hun berichtjes te komen plaatsen, btw 
Wees maar tevreden dat die symphatieke, goedlachse, gulle bourgondische Belgen berichtjes komen posten. Het brengt het I.Q. al snel een stuk hoger.

Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Lol, er kunnen wel hele goed dingen gedaan worden voor die E60,-. Jordy zou zomaar een prinselijke vila op de veluwe kunnen gaan bouwen voor zichzelf 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
België en prinselijke villa kan je beter niet in een zin uitspreken tegenwoordig. Tenzij je marinier bent. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
België en prinselijke villa

Quentin
-
- 10202 berichten
- 8538 stemmen
Belofte maakt schuld:
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
En als je in Vlissingen bent en zin hebt in een broodje -> http://www.rest.nl/rest/classified.php?catid=14&subcatid=570&adid=109016&ttl1=Vlissingen&ttl2=%20t%20Smoske&kk=Broodjes&txt= 
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
Of een dzjoef op a mulle...
katie morosky
-
- 1003 berichten
- 804 stemmen
Ik woon ook in Antwerpen maar vindt daar niets exceptioneels aan, heb zelfs een hekel aan dat dom gestoef, hoewel het wel de mooiste stad v Vlaanderen is. 
Tot m'n 25e was ik er ook van overtuigd dat Antwerpen de mooiste, beste stad van Vlaanderen was. Dat was gewoon iets dat je aannam, moest ik zelfs niet over nadenken. Zonder enige andere Vlaamse stad echt te kennen wist ik dat Antwerpen gewoon beter was en als andere mensen dat niet vonden keek ik ze aan met open mond (uit verbazing, net zoals ik het niet begreep dat ze mijn Antwerpse tongval niet konden verstaan). Ik bedoel maar... Na vijf jaar in Gent te hebben gewoond zie ik dat nu toch wel anders. Ik ben wel liever in Antwerpen dan in Gent ofzo. Maar om nu te zeggen dat Antwerpen de beste stad is dat blijft natuurlijk wel heel subjectief.
Eazyfan
-
- 152 berichten
- 0 stemmen
Brugge, West-Vlaanderen
Couch Potato
-
- 411 berichten
- 0 stemmen
Helaba, ikke ben ook een Belg!
En schaam me maar een klein beetje over
de allerslechtste film ooit :
Gaston & Leo in Hong Kong !
groetjes
Patje
Big Yin
-
- 40 berichten
- 0 stemmen
Ik vind dat we 't belgisch rubriekske nog ies no boven moeten smijten.
Niks nieuws meer te melden landgenoten?
Wat vinden we bijvoorbeeld van de evolutie naar grote cinemacomplexen stijl Metro-/Kinepolisen? Was het vroeger niet toffer in Antwerpen (maar ongetwijfeld ook in andere steden) in de cinemabuurt met verschillende cinema-etablissementen met hun eigen sfeer en met als top of the bill 1 keer per jaar met 1 ticket op 1 dag naar zoveel films gaan zien als dat je aankon!! Daarna een terrasje op de toen nog gezellige Keizerlei.
Iemand die hier zich nog iets van herinnert? Of word ik gewoon een oude bal ? (37!!) 
Ik hou ook van de nieuwe complexen maar twas vroeger dikwijls toch ook plezant. Iets minder hi tech en zo, maar who care(s)(d)?
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Mjah, ik ben blijkbaar te jong om daar iets over te weten maar wat ik nu ambetant in de Kinepolis van Antwerpen vind is dat er genummerde plaatsen zijn. In de zalen is er niets anders dan ambras, je moet meer betalen (ik heb nog ticketten van toen ik naar PotC 2 in de cinema ben gaan zien en toen heb ik 5€ betaald, overlaatst Hitman en het was 8.50€...) en je moet er snel bij zijn voor goeie plaatsen te hebben want de beste plaatsen worden als bezet aangeduid terwijl dit nog niet is maar ze worden vrijgehouden voor mensen met gratis ticketten...
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Of word ik gewoon een oude bal ? (37!!)
Jij een oude bal? In mijn jonge jaren kreeg je nog twee films voor je geld. Eén hoofdfilm en één bijfilm die eerst gedraaid werd met een pauze van een 15-tal minuten. En regelmatig was de bijfilm zo goed als de hoofdfilm.
Toen kreeg je nog film voor je geld. 
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Wat vinden we bijvoorbeeld van de evolutie naar grote cinemacomplexen stijl Metro-/Kinepolisen? Was het vroeger niet toffer in Antwerpen
Zeker een leuke tijd. Nu moeten we het doen met dure tickets, vaste plaatsen en reclameblokken tijdens de film. Triestige evolutie
. Maar gelukkig evolueert de thuisbioscoop in gunstige zin, zodat we goede films in goede omstandigheden vanuit onze luie stoel kunnen bekijken.