• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.201 series
  • 33.969 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.955 gebruikers
  • 9.369.937 stemmen

MM'ers, leeftijd en het maatschappelijk leven

zoeken in:

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

katie morosky schreef:

Als ik dans, begint m'n nek te kraken.

Ik zou eens langs de dokter lopen als ik jou was.

Rujar schreef:

Je moet er alleen voor zorgen dat je geen kind(eren) en/of vaste partner hebt. Dat is het denk ik het probleem van de meeste mensen.

Dat is onzin.

Het vergt best wel wat inspanning, maar nu komt het over alsof je met een vaste partner met kinderen geen lol kunt hebben. Sommigen zeggen: Als je kinderen hebt, is je sociale leven voorbij, je kunt niet meer uit, bent altijd moe, en bent de hele dag met de kinderen bezig. Dit is echt onzin, ik kan net zovaak uit als vroeger, als je maar goede afspraken maakt met je partner en elkaar zo vrij mogelijk laat. Ik moet toegeven dat ik het soms ook wel mis om op een vrije zondag de hele dag op de bank te liggen en de ene film na de andere te kijken, dat lukt namelijk niet meer omdat ik de kinderen om me heen heb. En die tijd komt wel weer, als de kinderen wat ouder zijn.

Wat je er voor terug krijgt is honderd keer beter als een zondagje films kijken. Het leven wordt steeds leuker, mét partner, mét kinderen, en ik wordt ouder ja, net als iedereen, maar ik ben nog lang niet oud. Zelfs Speedy is nog niet oud.

speedy23 schreef:

maar het leven is veel en veel meer dan dat.

Daar kom je achter als je wat ouder bent, maar je hebt groot gelijk. Gemaster komt er nog wel achter dat er nog leukere dingen zijn als voetballen en belletje trekken.

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

Het is vrij normaal dat je nek kraak-geluiden maakt. Als je je hoofd draait zul je het ook horen (m'n nek danst dus mee). Met ouder worden begint het allemaal wat meer te kraken.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Dat is zo Katie, ik was de smiley vergeten, bij deze:

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

SuperSideSwipe schreef:

Ik deel die mening dat je eigenlijk half dood bent als je 30 bent.

hahaha . wat is dit voor waanzin zeg.

tsjidde

• 2112 berichten
  • 4038 stemmen

Rujar schreef:

Je moet er alleen voor zorgen dat je geen kind(eren) en/of vaste partner hebt. Dat is het denk ik het probleem van de meeste mensen.

Wát een bullshit.

Hannibal schreef:

Wat je er voor terug krijgt is honderd keer beter (..)

Amen.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Als je kinderen en een partner hebt kan je niet doen wat je wilt. Ik zeg niet dat het niet leuk kan zijn, maar het is absoluut totaal wat anders. Geef mij absolute vrijeheid, zo kom je nog eens ergens.

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

Geef mij maar beiden. De wereld zien voor m'n dertigste en daarna de kinderen. Nog vier jaar dus. Al begin ik nu soms al wel te panikeren. Nog maar vier jaar!!!

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Rujar schreef:

Als je kinderen en een partner hebt kan je niet doen wat je wilt. Ik zeg niet dat het niet leuk kan zijn, maar het is absoluut totaal wat anders. Geef mij absolute vrijeheid, zo kom je nog eens ergens.

Dat zeg je nu omdat je de ideale partner nog niet tegen bent gekomen. Ik dacht ook altijd dat ik vrij wilde zijn, tot ik mijn huidige vriend tegen kwam. Met hem is het allemaal heel anders. Nu sta ik open voor een vaste relatie met op den duur trouwen en kinderen. Het hangt er helemaal vanaf wie je tegenkomt.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Nieuw topic .

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

Dankje, Kos.

Aan beide kanten zijn voor-en nadelen. Met een vaste partner is het heel leuk om dingen samen te beleven, er is iemand waarbij je thuis kan komen. Die band is ook heel leuk. Het nadeel is dat je niet ongebonden bent. Je moet altijd met iemand rekening houden en je partner kan soms heel vervelende gewoontes hebben die op den duur echt irritant kunnen worden. Het is maar wat je verkiest.

aegron

• 4030 berichten
  • 1265 stemmen

Je moet altijd rekening houden met andere mensen, of dit partners, ouders, familie, vrienden, buren of wat dan ook zijn. Dus het is onzin om te zeggen dat als je een partner hebt je opeens meer moet inschikken. Het is hooguit wat beter zichtbaar/tastbaar.

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

Als je samenwoont is het een heel pak zichtbaarder.

aegron

• 4030 berichten
  • 1265 stemmen

Als je getrouwd bent ook hoor

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Rujar schreef:

Geef mij absolute vrijeheid, zo kom je nog eens ergens.

Echt weer zo'n lekker misverstand. Alsof ik elke avond uitgeput op de bank zit met een bakkie koffie tv te kijken.

Als je had gezegd: Neem ontslag, want je werk neemt veels te veel vrije tijd in beslag, dan was ik het met je eens.

Echt, als je in je gezin duidelijke afspraken maakt, en elkaar de kans geeft om wat voor jezelf te doen, dan hoeft er helemaal NIETS in de weg te staan als je iets wilt. Er komen alleen maar leuke dingen bij, omdat je ook op plaatsen komt waar je alleen niet zo snel naar toe zou gaan. Tsja, en soms moet ik naar McDonald's, daar kom ik liever niet, maar goed, jij moet ook vast wel eens iets doen wat je niet leuk vindt.

gemaster

• 1005 berichten
  • 2715 stemmen

Hannibal schreef:

Daar kom je achter als je wat ouder bent, maar je hebt groot gelijk. Gemaster komt er nog wel achter dat er nog leukere dingen zijn als voetballen en belletje trekken.

Tuurlijk zullen er heus wel andere leuke dingen zijn. Maar als je ouder wordt moet je 40 uur werken en daarnaast kun je enkele leuke dingen doen. Als je jong bent kun je heel de dag leuke dingen doen. En dan kun je stellen dat naar school gaan niet zo leuk is, maar dat is op de basisschool wel degelijk leuk. Je bent zorgenvrij en hebt totaal geen verantwoordelijkheden, beter kan niet!

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Als je leuk werk neemt hoeft dan hoeft 40 uur werken geen probleem te zijn. Ik ga blijkbaar als een van de weinge rond de 18 jaar mee met de degene die ouder worden niet als een probleem zien. En ik ben toch echt blij dat ik de basisschoolperiode gehad heb. Ik zou nu echt niet terug willen. Ik vind al dat ik te lang rond hang op de middelbare school.

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

gemaster schreef:

En dan kun je stellen dat naar school gaan niet zo leuk is, maar dat is op de basisschool wel degelijk leuk. Je bent zorgenvrij en hebt totaal geen verantwoordelijkheden, beter kan niet!

Het studentenleven, da's pas leuk. Je kan alleen wonen, elke dag feesten, je hoeft niet naar de les als je niet wil. Alleen moet je wel op tijd in de boeken duiken. En dat is al!

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

gemaster schreef:

...en hebt totaal geen verantwoordelijkheden

Tsja, dat heb ik inmiddels ook door, dat veel jongeren zo denken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat is er nou mooier dan twee personen die pure soulmates zijn en waar elke minuut samen onbetaalbaar is en waar 10 jaar vrij (?) leven nooit aan zou kunnen tippen. Alsof je als je ouder bent niet vrij bent. Werken hoort bij het leven en zo hecht je ook meer waarde aan vrije tijd.

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

Naomi Watts schreef:

Alsof je als je ouder bent niet vrij bent. Werken hoort bij het leven en zo hecht je ook meer waarde aan vrije tijd.

Ik heb heel vervelende jobs gedaan die mij gemiddeld acht uur van m'n dag hebben gekost, en dan reken ik nog de heen- en terugreis er niet bij. Eenmaal thuis was ik zo kapot dat ik niets meer kon doen. Echt tof. Het hangt er maar vanaf welke job je hebt.

Want vorig jaar ging ik met een lach naar het werk.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Ik ga nu vijf weken stage lopen in het College Hotel ( zegt iemand dat wat ? )

Maargoed buiten dat werk ik al 2 jaar op de Zaterdag in een cateringbedrijf.

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

Dat moet je in een ander topic vertellen, mikoz.

Leno

• 5921 berichten
  • 4399 stemmen

Alsof je als je ouder bent niet vrij bent. Werken hoort bij het leven en zo hecht je ook meer waarde aan vrije tijd.

Helemaal mee eens.

Trouwens dat studentenleven is inderdaad leuk, maar enige nuancering is op zijn plaats. Projecten die veel van je vergen, veel werken om rond te kunnen komen, tentamens waar je veel voor moet leren, leraren die je dwarsliggen...

Dat iedere dag feesten en geen zorgen aan je kop, hmm das toch echt niet zo!

Achilles

• 1049 berichten
  • 218 stemmen

katie morosky schreef:

Het studentenleven, da's pas leuk. Je kan alleen wonen, elke dag feesten, je hoeft niet naar de les als je niet wil.

Studentenleven was zeker een super gave tijd, maar als je ouder wordt ga je andere fases in je leven in. Ik kijk met veel plezier terug op mijn studententijd die ik zonder problemen over zou willen doen, maar het is eenmaal niet anders. Nu kijk ik naar deze fase in mijn leven en probeer deze zo leuk mogelijk door te brengen. En tja, daar moet je soms ook het onaangename dienen te accepteren.

Kate, ik hoop dat je momenteel wel een fijne job hebt!!

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

Leno schreef:

Trouwens dat studentenleven is inderdaad leuk, maar enige nuancering is op zijn plaats. Projecten die veel van je vergen, veel werken om rond te kunnen komen, tentamens waar je veel voor moet leren, leraren die je dwarsliggen...

Dat iedere dag feesten en geen zorgen aan je kop, hmm das toch echt niet zo!

Bij mij was het anders wel zo. Ja, ik liep soms wel te zeuren dat het allemaal zo onredelijk was maar eigenlijk feitelijk... Veel moest ik echt niet doen, hoor.

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

Achilles schreef:

Kate, ik hoop dat je momenteel wel een fijne job hebt!!

Dankje.

Die vervelende jobs moest ik doen omdat ik met een thesisjaar zat (een jaar om je doctoraalscriptie te maken in Nederland). Het was kut maar achteraf heb ik daar toch iets van geleerd. Je kijkt met andere ogen naar de verkoopster in de winkel, enz...

25 oktober begin ik weer met les te geven, dus dat valt nog af te wachten...

Leno

• 5921 berichten
  • 4399 stemmen

Misschien is de overheid in Belgie wat guller mbt tot collegegeld/ studiefinanciering. Maar wat ik allemaal moet betalen.. ik kan echt niet vaak gaan feesten!

Verder ligt het eraan wat voor opleiding je doet, voor sommige opleidingen moet je echt nog je best doen

Verder geniet ik zeker wel van het studentenleven, maar zoals ik zei enige nuancering is wel op zijn plaats..

katie morosky

• 1003 berichten
  • 804 stemmen

Het inschrijvingsgeld is in België niet zo hoog. 500 euro, maximum. Ik volg nu een extra opleiding van 30 studiepunten en dat kost me 130 euro inschrijvingsgeld. Niet veel dus.

Verder was ik niet wat je noemt 'de ideale student', ik begon net, net, net op tijd (studeren tegen de klok), gaf al m'n taken te laat af,... Op die manier hou je ontzettend veel vrije tijd over. Kan je mss ook eens proberen.

Leno

• 5921 berichten
  • 4399 stemmen

katie morosky schreef:

Het inschrijvingsgeld is in België niet zo hoog. 500 euro, maximum. Ik volg nu een extra opleiding van 30 studiepunten en dat kost me 130 euro inschrijvingsgeld. Niet veel dus.

Verder was ik niet wat je noemt 'de ideale student', ik begon net, net, net op tijd (studeren tegen de klok), gaf al m'n taken te laat af,... Op die manier hou je ontzettend veel vrije tijd over. Kan je mss ook eens proberen.

Ik ga je raad eens opvolgen, maar als ik dit jaar niet weet af te studeren zoek ik je op

Ik betaal overigens 3x zoveel, excl. boeken..

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Als je aan de KULeuven de postgraduaat opleiding stedenbouw volgt (en dat is niet zó marginaal, ik denk er serieus over) dan moet je vanaf dit jaar een inschrijvingsgeld van 5000 euro ophoesten (een ver-achtvoudiging met vroeger). Maar dat vinden de mensen van ASRO geen probleem, want die opleiding wil zich meer gaan richten naar internationale studenten. En ja, die zijn natuurlijk welstellend genoeg bovendien die vuile Vlamingen hebben toch geen talent. Maar zo goedkoop is het dus ook weer niet allemaal .

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.