• 15.741 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.201 series
  • 33.969 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.900 stemmen

Hebben jullie dat nou ook?

zoeken in:

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

In navolging van MusicMeter introduceer ik dit topic ook hier bij MM:

Ik zat net te zappen en ik kwam voorbij RTL 5 en ik had nog geen seconde beeld gezien van de film die hier vertoond werd. Ook wist ik niet welke films er vanavond op tv zouden kunnen zijn. Toch zei ik meteen tegen mijzelf: 'Papillon' en het klopte. Ik heb alleen die hele film nog nooit gezien. Ik heb dat wel vaker bij films. Dat ik wel snel weet welke film dat het is zonder hem ooit gezien te hebben. Hebben jullie dat ook weleens?

(ps. Ik heb het nooit bij 'Uit welke film komt deze scene?' spel, vreemd genoeg.)

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

De poster van Papillon ken je waarschijnlijk wel.

Op de poster zie je Hoffman met dat typerende Papillon brilletje. Dat kan je snel 'onbewust' herkennen als je een scène uit de film ziet. Je hoeft Hoffman maar met dat brilletje te zien en je weet toch welke film het is.

Ik doe maar een gok.

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Of je hebt een paar dagen geleden de films voor de komende tijd in de tv-gids of de televisie-sectie hier gezien en jouw geheugen laat je niet in de steek

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Of je hebt verborgen paranormale krachten .

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Nee, dat was het nog niet eens. Het donkere beeld dat ik vluchtig zag dat van twee mensen op een bed. Hoffman zat daar niet tussen. Het had net zo goed een film over Auschwitz kunnen zijn. Dat het een onderbewuste herkenning uit een of andere still is geloof ik meteen. Dat kan ook bijna niet anders.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Dat je een DVD besteld, die 5 dagen later bezorgd wordt en binnen een week blijkt 'ie ook op tv te komen...

Is mij al erg vaak overkomen in ieder geval

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Dustyfan schreef:

Dat je een DVD besteld, die 5 dagen later bezorgd wordt en binnen een week blijkt 'ie ook op tv te komen...

Is mij al erg vaak overkomen in ieder geval

Zoiets maakt mij nooit zoveel uit, ik heb ook vaak dat ik een film zie die ik erg mooi vind op tv en hem een paar dagen op dvd gaat kopen.

Chainsaw

• 8845 berichten
  • 3576 stemmen

DVD bestellen of kopen (en dan vaak eerst stad en land af hebben gezocht), die vervolgens een week later op TV blijkt te komen klinkt mij heel bekend in de oren, ja ...

V

• 8369 berichten
  • 3362 stemmen

Je de tering zoeken naar een dvd, dan maar bestellen via internet, en hem dan de volgende week tegenkomen bij de frs. Best frustrerend

Quentin

• 10202 berichten
  • 8538 stemmen

Heb bijna altijd dat ik een film direc herken als ze op tv is.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

- Dat ik een acteur/actrice nooit herken in een film.

- Dat wanneer me de naam gegeven wordt, ik mijn hersens moet pijnigen om te herinneren in welke film ik die nog meer heb gezien.

- Dat ik sowieso altijd alle namen van acteurs, actrices, regisseurs en film door elkaar haal en ze meestal verkeerd plaats...

Hopeloos... tot hilariteit van mijn alwetende man

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Nee, ik heb het tegenovergestelde

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Dustyfan schreef:

Dit heb ik ook wel eens, dan zie je bij de aftiteling een bekende naam staan en dan denk ik: 'Huh? Zat die er ook in?' En dan blijkt hij/zij een hoofdrol te hebben gehad.

Mijn vrouw is een ster in gezichten herkennen, zij zou zelfs iemand herkennen die twee weken geleden tegenover haar zat in de bus.

Als we samen een film kijken en ze ziet een gezicht dan weet ze altijd de hele filmografie van die persoon op te noemen.

En dan is het van:'Óh, die zat ook in die film die we toen gezien hebben waar dit en dit gebeurt, en in die film, en daar en daar etc.' en dan weet ik vaak de naam van de acteur en de films wel, zodat we elkaar perfect aanvullen.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

De eerste keer bij Scary Movie herkende ik de horror-scenes waar ze parodien op maakte, terwijl ik geeneen film ervan had gezien

Da Jando

• 1383 berichten
  • 1060 stemmen

Dustyfan schreef:

- Dat wanneer me de naam gegeven wordt, ik mijn hersens moet pijnigen om te herinneren in welke film ik die nog meer heb gezien.

- Dat ik sowieso altijd alle namen van acteurs, actrices, regisseurs en film door elkaar haal en ze meestal verkeerd plaats...

Oeh, ja...ik dacht al dat ik de enige was! Gek genoeg heb ik het niet met regisseurs.

Best frustrerend soms. Dat je jezelf afvraagt: "In welke film speelde hij nu nog meer?"

Of dat vrienden zeggen: "Jan, hoe heet hij ook alweer? Moet jij weten..." Terwijl ik ook vind dat ik het dan moet weten. Ken dan het bekende gezicht wel, maar geen idee wat de naam is

zie je bij de aftiteling een bekende naam staan en dan denk ik: 'Huh? Zat die er ook in?' En dan blijkt hij/zij een hoofdrol te hebben gehad.

En ook dit heb ik weleens. Ben zo slecht in gezichten onthouden

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Ik wíst wel dat ik niet de enige was

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Neen Paula, je bent zeker niet de enige. Ik heb het altijd met actrices. Ik denk dat ik te weinig naar het gezicht kijk.

FredFire

• 9 berichten
  • 0 stemmen

speedy23 schreef:

Neen Paula, je bent zeker niet de enige. Ik heb het altijd met actrices. Ik denk dat ik te weinig naar het gezicht kijk.

En teveel naar d'r...........?

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

FredFire schreef:

En teveel naar d'r...........?

Schoenen bedoelt hij vast

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

... dat bepaalde films, die je destijds helemaal niet zo slecht vond (Saw, Butterfly Effect), in je herinnering inmiddels ongelofelijk slecht zijn, alleen maar omdat er zoveel mensen zijn die de film geweldig vinden?

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Dat heb ik ook wel, maar meer met films die ik als puber zag. En niet omdat er zoveel mensen zijn die de film goed of slecht vinden, maar meer omdat ik sindsdien zoveel betere films heb gezien.

us_raider

• 2034 berichten
  • 0 stemmen

Hannibal schreef:

(quote)

Dit heb ik ook wel eens, dan zie je bij de aftiteling een bekende naam staan en dan denk ik: 'Huh? Zat die er ook in?' En dan blijkt hij/zij een hoofdrol te hebben gehad.

Mijn vrouw is een ster in gezichten herkennen, zij zou zelfs iemand herkennen die twee weken geleden tegenover haar zat in de bus.

Als we samen een film kijken en ze ziet een gezicht dan weet ze altijd de hele filmografie van die persoon op te noemen.

En dan is het van:'Óh, die zat ook in die film die we toen gezien hebben waar dit en dit gebeurt, en in die film, en daar en daar etc.' en dan weet ik vaak de naam van de acteur en de films wel, zodat we elkaar perfect aanvullen.

Zij is dan waarschijnlijk 1 van de weinigen(1 op de 1000) die hun eidetisch geheugen behouden in de puberteit. We spreken in zo'n geval van een fotografisch geheugen.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Jordy schreef:

... dat bepaalde films, die je destijds helemaal niet zo slecht vond (Saw, Butterfly Effect), in je herinnering inmiddels ongelofelijk slecht zijn, alleen maar omdat er zoveel mensen zijn die de film geweldig vinden?

hahaha, herkenbaar.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Dustyfan schreef:

Dat heb ik ook wel, maar meer met films die ik als puber zag. En niet omdat er zoveel mensen zijn die de film goed of slecht vinden, maar meer omdat ik sindsdien zoveel betere films heb gezien.

Oftewel: dat heb jij dus niet

DRJeFF

• 604 berichten
  • 0 stemmen

Yekezzez schreef:

Ik heb dat wel vaker bij films. Dat ik wel snel weet welke film dat het is zonder hem ooit gezien te hebben. Hebben jullie dat ook weleens?

(ps. Ik heb het nooit bij 'Uit welke film komt deze scene?' spel, vreemd genoeg.)

Heb je ook last van "see dead people" ?

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Dat je bij bepaalde posters bij films op de site daadwerkelijk het idee hebt dat ze verouderen en valer worden, vergelen etc. hoe ouder de toevoeging is . heel bizar.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Kunnen digi afbeeldingen dan ook vergelen?

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

Jordy schreef:

Ja, dat is heel herkenbaar.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

kos schreef:

Dat je bij bepaalde posters bij films op de site daadwerkelijk het idee hebt dat ze verouderen en valer worden, vergelen etc. hoe ouder de toevoeging is . heel bizar.

Wist je dat niet?

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.