• 14.191 nieuwsartikelen
  • 172.459 films
  • 11.552 series
  • 32.713 seizoenen
  • 636.489 acteurs
  • 197.470 gebruikers
  • 9.253.016 stemmen

De waarde van je collectie

zoeken in:

Ajax&Filmfreak

• 3305 berichten
  • 3692 stemmen

Wat is dat?

Kondoro

• 11334 berichten
  • 2780 stemmen

Zo dat is wel een heerlijke collectie. stinissen, heb jij het ook zo ?

stinissen (crew films & series)

• 22965 berichten
  • 76099 stemmen

Ja maar niet zo netjes maar wel voor mijn overzichtelijk

Kondoro

• 11334 berichten
  • 2780 stemmen

.

kappeuter (crew films)

• 74657 berichten
  • 5951 stemmen

neo

• 15424 berichten
  • 9960 stemmen

Lang geleden had ik slechts een kleine collectie films op dvd, die steeds fuctueerde, en hechte er weinig waarde. Nu is dat (allang) compleet anders. Vooral dankzji tweedehands aankopen is het gegroeid tot vele tienduizenden. Ik kon het al jaren praktisch niet accuraat beheren, maar door Covid (met vrijwel nul aankopen in lange tijd) is dat wel gelukt; puur op het punt van weten wat ik bezit. Nu pas ben ik weer echt de verzameling aan het uitbreiden;; vandaag bv. 50 Oost-Europese flms op dvd voor vrijwel niks. Uiteraard is het nu niet meer bij te benen....

Waarschijnlijk is het, net als bij cd's (met soortgelijke aantallen), qua financiele waarde weinig meer waard. Maar emotioneel of qua zelfaanbod tegenover al die afgrijselijke streamingsdiensten, is dit veel meer gestegen. En daar zit voor mij echt een pijnpunt... Je kunt simpel redeneren dat het vervelend is dat je bij een doorgaande reeks nu met met moeite, of helemaal niet meer, een fysiek exemplaar kan bezitten, maar dat is slechts een schijntje van ''de schade''.

Zowel in muziek, film, series, boeken en games heb ik slechts een zeer verwaarloosbaar aantal dingen (0,0000001 procent van mijn colectie) digitaal gekocht, maar dat was volledig uit liefde voor de auteur, en helaas heb ik vaker geweigerd om ook maar iets er aan uit geven. Dat vind ik eigenlijk treurig.

Ik ben nergens trots op (zeer calvinistisch) en ik hou niet van het concept van beleving, maar alle fysiek media, zei het films of anders, vallen daar nu wel onder,

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.