• 151.886 films
  • 8.709 series
  • 26.231 seizoenen
  • 580.106 acteurs
  • 330.386 gebruikers
  • 8.607.857 stemmen

Wie heeft er de meeste films in zijn/haar bezit? (originelen)

zoeken in:

Purmerend

• 2776 berichten
  • 3227 stemmen

Kan ik ook bij mijn films kijken van de users, dat weet ik maar dit lijkt me makkelijker.

Quentin

• 10166 berichten
  • 8213 stemmen

400 dvd's schat ik zo en 250 vhs'jes

kirsten_88

• 25 berichten
  • 36 stemmen

tellen illegale ook mee?

Purmerend

• 2776 berichten
  • 3227 stemmen

ja, alle!

speedy23

• 18926 berichten
  • 14043 stemmen

Ik moet er nog een 40-tal bekijken en nog negen ontvangen. Maar ik heb er op dit ogenblik 3370 bij mij ingeschreven. Dus iets meer dan 3400.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Rofl, hier kan meteen een slotje op. Ik denk dat dit de winnaar is (misschien gaat stninissen er nog over heen).

stinissen (crew films & series)

• 21548 berichten
  • 57178 stemmen

Nee hoor ik zit tussen de 500 en 600 films en 700 dvd-.

U-96

• 11870 berichten
  • 1725 stemmen

scorcese heeft er rond de 1200 geloof ik...

Gizzmann

• 5607 berichten
  • 2457 stemmen

Ik moet er nog een 40-tal bekijken en nog negen ontvangen. Maar ik heb er op dit ogenblik 3370 bij mij ingeschreven. Dus iets meer dan 3400.

Howly cow! Jij hebt echt geld te veel!

speedy23

• 18926 berichten
  • 14043 stemmen

Het is voor mij een hobby, zoals postzegels verzamelen, vissen, of iets anders. Ik rook al verschillende jaren niet meer, drink niet veel en ga weinig uit. In de zomer heb ik daarvoor een goede bijverdienste. Dan valt het nog best mee.

blabla

• 2070 berichten
  • 5062 stemmen

speedy23 schreef:

iets meer dan 3400.

Heb je daar toevallig een foto van? want die 900+ van mij begint al aardig een muur vol te worden, ben wel benieuwd hoe je die hoeveelheid een beetje handig bewaard.

kappeuter (crew films)

• 67164 berichten
  • 5390 stemmen

Over een x aantal jaren is er weer een nieuw systeem en kun je weer opnieuw beginnen.

Jordy

• 22563 berichten
  • 2952 stemmen

2 woorden:

"backward"

en

"compatibility"

kappeuter (crew films)

• 67164 berichten
  • 5390 stemmen

Wie zegt dat het nieuwe systeem met lasertechnologie en schijfjes werkt?

Jordy

• 22563 berichten
  • 2952 stemmen

Ik ging er even van uit dat je het nieuws op dit gebied een beetje volgde De opvolger van DVD komt nl. komend jaar al, en werkt ook gewoon met lasers en zilveren schijfjes.

Hannibal

• 8674 berichten
  • 2726 stemmen

Kun je met zo'n nieuwerwets geval dan ook ouderwetse DVD's afspelen?

starbright boy (moderator films)

• 20752 berichten
  • 4028 stemmen

Dat is precies de betekenis van backwards compatibility. Ja dus.

Ben trouwens benieuwd of de verbeteringen zodanig zijn dat het echt gaat aanslaan of dat het een speeltje voor freaks blijft (zoals SACD bijvoorbeeld).

speedy23

• 18926 berichten
  • 14043 stemmen

blabla schreef:

(quote)

Heb je daar toevallig een foto van? want die 900+ van mij begint al aardig een muur vol te worden, ben wel benieuwd hoe je die hoeveelheid een beetje handig bewaard.

Spijtig, een foto heb ik er nog niet van. Maar ik ga er voor zorgen dat het niet lang meer duurt.

De films bevinden zich in drie kasten. Eén speciaal gemaakt van 2,50 m hoog, 90 cm breed en 33 cm diep. Daar bevinden zich 9 rijen films met telkens drie films na elkaar. En dan nog twee tweedehandskasten van circa 1.80 hoog en 1.20 breed en 25 cm diep. Beiden zes rijen met twee films achter elkaar.

Wegens plaatsgebrek liggen er bovenop die laatste twee nog een pak DVD's. Gelukkig wonen wij in een groot huis.

Of als je in de buurt bent, spring even binnen.

Hannibal

• 8674 berichten
  • 2726 stemmen

speedy23 schreef:

Of als je in de buurt bent, spring even binnen.

Kan ik ook een jaartje blijven logeren?

mister blonde

• 12142 berichten
  • 4986 stemmen

ik blijf steken op circa 200 dvd's en 150 vhs'.

speedy23

• 18926 berichten
  • 14043 stemmen

Hannibal schreef:

(quote)

Kan ik ook een jaartje blijven logeren?

Ik denk dat je ruzie zou krijgen met moeder de vrouw (en ik ook).

starbright boy (moderator films)

• 20752 berichten
  • 4028 stemmen

Slechts 50 films op DVD en nog een zwik VHS'jes.

3400 films, Dat betekent als je elke dag een film uit die collectie gaat kijken je in 2013 klaar bent.

mister blonde

• 12142 berichten
  • 4986 stemmen

speedy23 schreef:

dus elke film die je ziet, koop je ook gelijk? of andersom

speedy23

• 18926 berichten
  • 14043 stemmen

Neen dat niet, maar wel een groot gedeelte. Op imdb heb ik op dit ogenblik gestemd voor bijna 5900 films. Maar dat is toch nog meer dan 3000 minder dan de echte meester van MM, Stinissen. Als hij zich inhoud heb ik nog een vijf, zestal jaartjes nodig om hem in te halen.

kappeuter (crew films)

• 67164 berichten
  • 5390 stemmen

Jordy schreef:

Ik ging er even van uit dat je het nieuws op dit gebied een beetje volgde De opvolger van DVD komt nl. komend jaar al, en werkt ook gewoon met lasers en zilveren schijfjes.

Maar natuurlijk. Ik zei ook expres 'x aantal' jaren. Had het niet over de directe opvolger van de dvd.

Je bent het toch wel met me eens dat het cd/dvd-schijfje op middellange termijn niet zal blijven bestaan?

Over pak 'm beet tien jaar zal er toch wel een heel ander systeem zijn denk ik. Maar goed, ook geen probleem om de dvd speler in huis te houden he.

Jordy

• 22563 berichten
  • 2952 stemmen

Ik verwacht persoonlijk dat "de opvolger" van DVD gigantisch gaat floppen omdat alleen de freaks op betere kwaliteit dan dvd zitten te wachten. En daarna zullen we de rest van ons leven alles streamen, lachen we om het idee dat we vroeger schijfjes in huis hadden.

(Jordy has spoken)

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Zo waren er ook videofreaks die DVD overbodig vonden (vind ik nog steeds trouwens, al ga ik toch maar mee), maar het valt inderdaad te overwegen om met z'n allen pas volledig over te stappen naar wéér iets nieuws als dat streamerig is. Afgesproken? Afgesproken..

kappeuter (crew films)

• 67164 berichten
  • 5390 stemmen

(Jordy has spoken)

Je bent niet origineel. Die voorspelling werd 15 jaar geleden ook al gedaan.

Ik twijfel er ook niet aan dat we films digitaal via een netwerk zullen 'ophalen' en dat de videotheken uiteindelijk zullen verdwijnen.

Zodra de koppeling pc en tv makkelijker zal gaan verlopen en de allersnelste breedbandabonnementen aanzienlijk goedkoper zullen zijn, dan kan het erg snel gaan met een succesvolle adaptatie door het grote publiek.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Ben op weg richting de 200 DVD's, vnl. import.

Met het bijhouden van mijn 'filmverzameling' ben ik echter gestopt bij nr 1749 en dat is alweer rond april...

Ongeveer 1000 daarvan zijn pre-1990.

Inmiddels kan er rond de 500 titels bijgeschreven worden.

Crit

• 59 berichten
  • 47 stemmen

Ruim 300 divx films, hooguit 5 dvd`s en 30 vhs ofzo. Ben ook nog niet zo lang bezig met films...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.