- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Filmvoornemens 2013
Filmvoornemens 2013
ibendb
-
- 5034 berichten
- 3212 stemmen
Het is weer halfdecember en 2013 staat voor de deur. Wat zijn jouw filmvoornemens voor het nieuwe jaar? Zijn de voornemens van vorig jaar gelukt?
ibendb
-
- 5034 berichten
- 3212 stemmen
Vorig jaar wilde ik minstens 100 films gezien hebben. Dit is gelukt. Ik heb zelfs meer dan het dubbele gehaald. Ook wilde ik alle Simon Pegg-films zien, dit is niet gelukt. Ik wilde vooral openstaan voor alternatieve films. Dit is min of meer gelukt. Ik heb een aantal Zweedse films gezien, wat Franse en wat meer Vlaamse films.
Volgend jaar wil ik:
De 1500 stemmen passeren.
50x naar de bioscoop gaan.
500 meningen halen.
Meer filmfestivals doen.
500 dvd's bezitten.
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2363 stemmen
Dus je gaat zo'n beetje gemiddeld 1 film per dag kijken? 
ibendb
-
- 5034 berichten
- 3212 stemmen
Ik zeg "proberen", hé. Dit jaar zou ik er al minstens 250 gezien hebben volgens mijn stemmen.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Geen voornemens, die van vorig jaar zijn er ook al niet van gekomen (geen wuxia, geen mumblecore).
VanRippestein
-
- 1178 berichten
- 1052 stemmen
- meer films kijken
- baan vinden in filmsector
- meer films kijken
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4509 stemmen
- baan vinden in filmsector
N.a.v. van studie of sowieso?
Ik heb zelf geen echte doelen nog of voornemens. Er liggen nog wel wat films op de stapel, er zijn er genoeg die ik nog wil zien maar dat komt vanzelf wel. Wel wil ik The Master zien in de bioscoop; dat lijkt me hoe dan ook een haalbare doelstelling.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
- De films die ik eind 2011 en in heel 2012 zag voorzien van een mening en rating.
- Idem voor films die ik nog daarvoor zag.
- Meer films kijken. 2012 was een sabbathjaar.
- Ook de top 250 nu eindelijk eens uitdunnen. (Ook het spul dat me op het eerste zicht niet aan staat)
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Mijn voornemens voor 2012 waren:
1) 1150 stemmen hebben geplaats wat inhoud dat ik circa 230 films wil kijken. Gelukt.
2) meer meningen schrijven. Doel is om bij alle films die ik vanaf nu zie een mening te schrijven. Deels gelukt.
3) veel films uit de top 250 kijken. Ik moet er nog 83 en wil dat terugbrengen tot minder dan 20. Niet gelukt.
4) meer Europese en Aziatische films kijken (in 2011 echt mee begonnen en dat is meer dan goed bevallen). Gelukt.
5) een dag naar het iffr. Ben er geweest.
Mijn voornemens voor 2013 zijn:
1) 1.400 stemmen
2) 1/3 deel van mijn top 100 herzien en voorzien van een recensie/mening.
3) Voornamelijk richten op films uit Frankrijk, Japan, Hongkong en China. Daarnaast ook Nederland en Belgie en de nieuwe films in de gaten houden, uiteraard.
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2363 stemmen
Ik zeg "proberen", hé. Dit jaar zou ik er al minstens 250 gezien hebben volgens mijn stemmen.
Oké. Succes. 
Movie-Addicted
-
- 2221 berichten
- 3435 stemmen
Mijn voornemens voor 2013 zijn;
*1: Alle James Bond films nog eens herzien
*2: de 2000 stemmen bereiken
*3: de 2000 berichten bereiken
*4: 100 toevoegingen bereiken
*5: Mij meer richten op films uit West en Oost-Europa
*6: Zoveel "mogelijk" stemmen op films die ik gezien had voordat ik lid was van MM.
*7: Punt 4 van MatthijsGr00t (voornemens van 2012):meer Aziatische films kijken
*8: Misschien een account aanmaken op IMDB en daar ook gaan stemmen?
*9: Meer films "kopen" dan "pindakazen"

DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
- Minder films kopen.
- Meer films kijken.
- Minder films kopen.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Van 2011
Waarschijnlijk weer op films stemmen buiten mijn top 10. Het is nu in ieder geval zuiver, dus geen films waar ik enkele minuten van heb gezien of helemaal niet. Wel lastig om zo'n 500 - 700 films op te zoeken. Ik heb gelukkig wel bijna 300 recensies, dus heb er i.i.g. rond de 300 stemmen om te beginnen.
En ik probeer bij elke film een korte tot middellange recensie te tikken. Natuurlijk zal het niet bij elk film lukken, maar elk film waar ik iets van kwijt wil of iets wil delen is dat lekker meegenomen.
Dan heb ik mijn 'nog te zien' lijst. Het staat nu op +/- 180. Er komen natuurlijk vele nieuwe en interessante films uit, maar ik zal proberen om minstens 100 van de 180 films te zien.
Naast mijn 'nog te zien' lijst, heb ik ook 'in bezit' lijst. Ik zal toch wel enkele tientallen herzien en of een nieuw of een verbeterd recensie te maken.
- Check
- Niet goed gelukt (na 550 mening gestopt)
- Check (geen exacte aantal, maar 100 uit mijn lijst zullen wel gezien zijn). Lijst staat nu op 380...
- Niet gelukt. Veel te druk met andere dingen en als ik film ging kijken, keek ik nieuwe films.
Ik moet nog ff verzinnen wat mijn voornemens dit jaar zijn... wordt vervolgd.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7239 stemmen
Over het algemeen ben ik niet zo van de voornemens maar aangezien film het afgelopen jaar wat op een lager pitje is aanbeland vind ik het toch wel belangrijk om dit weer een beetje op te pakken...
Zoiezo wil ik proberen weer eens wat meer stukjes te schrijven, me vaker in discussies te mengen en actiever deel te nemen op de forums. Voelt soms een beetje nutteloos om alleen een stem uit te brengen bij een film waar ik nog zoveel over te vertellen heb. Schrijven gaat mij niet zo goed af de laatste tijd, wat ook mijn grootste obstakel was hierin, maar aangezien het me altijd veel voldoening gaf hoop ik dat de woorden na een poosje vanzelf wel weer zullen gaan komen.
Kwa genres zou ik me graag weer wat meer storten op liefde nummer 1: de Aziatische cinema!
Ook heb ik al lange tijd het voornemen me eens wat meer te verdiepen in het stille tijdperk, maar ook het Hollywood van voor de jaren 70 heeft mijn interesse. Daarbij is het toch wel een wens om een groot deel van de tip/top 250 gezien te krijgen. Alle belangrijke festivals (IFFR, IDFA, C/J, Imagine etc) te bezoeken, zoveel mogelijk te zien en hier en daar misschien wel wat te vrijwilligen. En na een hele poos van alleen maar downloaden mijn dvd collectie eens wat uit te breiden met in ieder geval een groot deel van de titels die 4* of hoger scoren en dus tot mijn favorieten behoren...
Kwa mijlpaal zou het leuk zijn om de 2500 te halen, maar dat zal niet zo'n heel groot probleem worden met wat ik allemaal in petto heb. Mijn uiteindelijke doel zal dan weer rond de 3 a 4 films in de week liggen, net zoals voorheen dus, moet lukken. 
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
de dvd's en bluray's die ik nog moet bekijken ook echt eens gaan kijken!
apolicum
-
- 451 berichten
- 5035 stemmen
Mijn voornemens voor 2013 zijn;
*2: de 2000 stemmen bereiken
Gemiddeld dus zowat 3 films pér dag bekijken?? 
Veel succes en zorg maar dat je het plezier in het filmkijken niet verleerd, kwaliteit boven kwantiteit éh 
mar007
-
- 1151 berichten
- 949 stemmen
mijn film voornemens voor 2013 is vaker naar de bioscoop gaan.
heb voor de maand januari en februari al 5 films op mijn lijstje staan die ik in de
bioscoop ga bewonderen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Weer wat meer films gaan zien, afgelopen jaar echt bizar weinig gekeken.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Mijn enige filmvoornemen is om wat eerder te zijn met het bekijken van het programma van het IFFRiG (IFFR in Groningen) en ook wat adequater te zijn met de kaartverkoop. Vorig jaar -door eigen gemakzucht- slechts enkele restjes mogen nuttigen, nu wil ik ook wel eens de hoofdgerechten proeven.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De 5000e stem moet wel gaan lukken. Verder niet veel voornemens.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Van vorig jaar...
Hele week naar het iffr. Sta nu op 4638 films, wil er minder zien dan afgelopen jaar (350) dus 5000 is een target voor 2013.
Verder vooral goede films kijken en wat vaker films herzien.
Allemaal behaald. Sta nu op 4887 stemmen dus 250 films gezien en naar het IFfR geweest. Ook veel 80's horrors herzien.
Movie-Addicted
-
- 2221 berichten
- 3435 stemmen
Gemiddeld dus zowat 3 films pér dag bekijken?? 
Veel succes en zorg maar dat je het plezier in het filmkijken niet verleerd, kwaliteit boven kwantiteit éh
Ik kijk gemiddeld wel 3 films per dag ja! 
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3218 stemmen
3 films per dag ja? Een echte diehard dus 
Movie-Addicted
-
- 2221 berichten
- 3435 stemmen
Jep, ik heb genoeg vrije tijd (om o.a films te kijken) daar ik wel 7 dagen per week werk (gemiddeld 5 á 6 uur per dag.) 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
1000 stemmen en 1500 berichten moet wel te doen zijn denk ik.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3218 stemmen
Das inderdaad wel lekker van die halve daagjes
Wel minder dat je er dan weer 7 van moet werken of niet?
Movie-Addicted
-
- 2221 berichten
- 3435 stemmen
Ja dat wel, maar het is wel lekker flexibel. Vooral als je mede eigenaar bent. (Ik denk er stikem wel aan, om misschien toch even mijn "Werkvoornemens" voor 2013 aan te passen.) 
Movie-Addicted
-
- 2221 berichten
- 3435 stemmen
1000 stemmen en 1500 berichten moet wel te doen zijn denk ik.
Je bent er bijna! (maandje of 2 nog
?)
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik zit nu op 1648 stemmen. Ik ga er vanuit dat ik volgend jaar rond deze tijd wel rond 1850 stemmen zit.
Maar ik leg mijzelf nooit enige druk op. Ik blijf de nieuwe releases volgen, ik blijf klassiekers kijken, ik blijf mooie films herkijken en stem mijzelf geen doelstellingen. Wat ik wel hoop is dat ik aankomend jaar meer Aziatische cinema ga kijken.