- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Pathé-maatje gezocht (Amsterdam)
Pathé-maatje gezocht (Amsterdam)
Yehudit
-
- 85 berichten
- 110 stemmen
Hallo allen,
Vanwege een schrijnend tekort aan filmliefhebbers in mijn omgeving die, net als ik, vallen onder de categorie "obsessief", hoop ik hier gelijkgestemden te vinden: Ik heb een Pathé Unlimited Gold Card, maar de behoefte aan gezelschap voor en eigenlijk vooral ná het bioscoopbezoek (ik analyseer & bespreek graag) steekt de laatste tijd wel eens de kop op.
Vandaar de vraag: Zijn er hier mensen die met behoorlijk grote regelmaat Pathe De Munt, Tuschinski of City bezoeken en gezelschap hierbij zouden kunnen waarderen?
Om mezelf even kort te omschrijven: Vrouw, bijna 25, woonachtig in Amsterdam samen met vriend en pluizig duivenjong dat op ons balkon huist. Werkzaam in de ICT en ik heb een duistere voorliefde voor horrorfilms, die inhoudt dat gore of ziekelijkheid me nauwelijks nog iets doen, maar dat goedkope schrikeffecten (1. de stilte voor de storm 2. plotseling godsgruwelijk luid audio-effect 3. het verminkte, verlepte of op andere wijze bangmakend creatuur duikt ineens op uit het duister) me nog altijd de stuipen op het lijf jagen.
Ik schijn een behoorlijk droge vorm van humor te hebben, ben niet bepaald heel meisjesachtig wat betreft voorliefdes of gedachtengang, ietwat sarcastisch en bij tijd en wijle verschrikkelijk praatziek (dit komt meestal voort uit enthousiasme, zenuwen of zich voordoende gespreksonderwerpen die me aan het hart gaan).
Ik heb geen voorkeur wat mannen of vrouwen betreft, hoewel ik sterk wil benadrukken dat ik geenszins uit ben op wat voor romantiek dan ook.
Wat genre betreft ben ik behoorlijk allround; drama, comedy, thriller, horror, animatie, it's all good.
Bij interesse, reageer of PM
..
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
samen met vriend
Ik denk dat hier een groot deel van de mannen stopte met lezen...
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik denk dat hier een groot deel van de mannen stopte met lezen...

Vraag me ook af of haar vriend het zal waarderen dat er andere onbekende mannen met zijn vriendin regelmatig naar de bios gaan 
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
Of uberhaupt contactadvertentie-achtige posts op internet achter laat...
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
Dat is waar. En romantiek is ook niet wat bovenaan het prioriteitenlijstje staat van veel mannen.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Mijn hemel, wat een conservatieve reacties!
Vrouwen mogen alleen met hún vriend óf met vriendinnen naar de bioscoop? Tsss..
Burgerlijk hoor...
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 berichten
- 4510 stemmen
Burgerlijk hoor...
Nou. Vriendin van een vriend wilde weleens naar de opera (met mij, niemand anders houdt daarvan), je moest hem zien kijken. Wel vaker gehad bij die gozer. Je hebt ze er tussen lopen hoor.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Tsja, als je elkaar al niet kan vertrouwen bij een bioscoop- of operabezoek dan heb je sowieso al een slechte relatie.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Burgerlijk hoor...
Het was maar een geintje, maar daarbuiten....zou je het leuk vinden dat jouw vriendin met een onbekende man naar de film gaat?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik zie niet in waarom niet. Eens met Hannibal.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Zij zou zelf alleen met mannen naar de film gaan waarvan ze zeker weet dat ze te vertrouwen zijn, of dat nou een collega, de buurman, of voor mijn part haar ex is. Ik weet gewoon altijd dat het goed zit, dus nee, ik heb daar geen problemen mee en lig er geen minuut wakker van.
Als ik naar een horrorfilm wil dan neem ik de buurvrouw mee, want die vindt dat leuk en mijn vrouw houdt daar niet van.
Zo simpel kan het zijn.
Als ik in Amsterdam zou wonen was ik graag een keer met Yehudit naar een duistere horrorfilm gegaan, hoewel ik waarschijnlijk een stuk minder "obsessief" ben dan zij. 
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
[edit] je voorbeelden gaan trouwens wel scheef juist omdat je aangeeft dat het dan om mensen gaan die te vertrouwen zijn. Het punt hier is dat het om wildvreemden gaat.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Van jou kan je het inderdaad verwachten maar compleet logisch dat je op een site als deze een dergelijke post plaatst.
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
Is ook zeker niets mis mee. Misschien een leuk idee voor een sticky (vast topic bedoel ik, geen plakkerige nevenzaken). Hoop dat ze er een leuke buddy aan over houdt. Ben wel benieuwd hoe de uiteindelijke selectie tot stand komt bij meerdere aanmeldingen. Screeningsgesprek, assessment, filmquiz?
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Hoe meer aanmeldingen, hoe vaker ze naar de film kan, dus hoe beter! Snap dat dan!
Jij gaat er nu voor het gemak van uit dat ze maar één filmbuddy wil.. tsk tsk 
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Vind er zelf ook nog wel een verschil tussen zitten of diegene nou met een vreemd iemand gaat of met een vriend/vriendin die ze al langer kennen. Als NW met het nieuws zou komen dat hij met iemand naar de film wil gaan die hij via zo'n berichtje kent, zou ik toch ook wel raar kijken. Maar goed dan nog is het zijn keus natuurlijk, maar echt blij erom zijn? Neuh.
Maar dat ben ik en ja aangezien ik ook filmliefhebber ben zou ik zeggen, ik ga wel mee haha gezellig, en hoef ik ook niet raar te kijken 
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Yehudit, succes met het vinden van (een) maatje(s)
Het stikt m.i. op MM van de horrorliefhebbers, terwijl dat in veel vriendenkringen niet het geval is, dus ik begrijp de oproep helemaal. Ikzelf ben geen horror fan en een Pathekaart heb ik ook niet en ik woon niet in Amsterdam, dus helaas.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
[edit] je voorbeelden gaan trouwens wel scheef juist omdat je aangeeft dat het dan om mensen gaan die te vertrouwen zijn. Het punt hier is dat het om wildvreemden gaat.
Voordat je je beste vrienden leerde kennen waren het ook wildvreemden voor je. Daarmee zijn ze niet per definitie onbetrouwbaar.
Ik gaf antwoord op je vraag, "zou je het leuk vinden dat jouw vriendin met een onbekende man naar de film gaat?" en dan zeg ik dat ik daar geen problemen mee heb omdat ik weet dat ze nooit met iemand uit zou gaan die ze niet kent of kan vertrouwen.
Ik ken de achtergrond van Yehudit niet maar ik neem toch aan dat in dit geval ook eerst een kennismaking zal plaatsvinden. Er moet toch eerst een soort van klik zijn. Bovendien lijkt ze mij wel iemand die niet op haar mondje is gevallen en zich prima weet te redden. Ze laat duidelijk weten dat ze niet uit is op romantiek. Het gaat haar om het gezellig napraten over de film (logisch), maakt voor het gemak geen onderscheid in sexe, maar zoekt een echte filmfreak. Laten die hier nou in complete kuddes rondlopen.
Wat de vriend van Yehudit hier allemaal van vindt weet ik niet, maar blijkbaar is hij niet zo'n grote filmliefhebber. Ik zou het haar als haar vriend wel gunnen.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Ben zelf ook een horrorfanaat, maar Amsterdam is wat ver weg helaas 
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
@ Hannibal
Precies, als je elkaar niet vertrouwen kan... en romantiek wordt niet gevraagd, dus wat is het probleem?
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
Voordat je je beste vrienden leerde kennen waren het ook wildvreemden voor je.
Dat kan en mag. Maar het is zeker niet zo dat mensen die het maar niets vinden dat zijn of haar partner op stap gaat met een wildvreemde (man?) dan maar een slechte relatie hebben.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Maar toch is je voorbeeld scheef, kan er ook niets aan doen.
ok dan 
Oh ja, excuus. Mijn voorbeeld was wel een reactie op die vraag, vandaar. 
Ik denk dat je geen gezonde relatie hebt als je je partner niet kan vertrouwen. Misschien kun jij er mee leven, maar ik zou zo'n relatie niet willen.
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
Het is niet dat ik haar niet vertrouw. Ik vertrouw die filmnerd niet, die via vage filmsites op zoek is naar 'maatjes' in het donker en vooral na de bioscoop behoefte heeft aan 'interactie'. Klootzak.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Die klootzakken filtert Yehudit er moeiteloos uit. 
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
Vandaar dat ik pleit voor een gedegen selectieproces. Misschien dat wij hier als onafhankelijke denktank in kunnen ondersteunen.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Ik wil het niet op mijn geweten hebben! Ik ken de meesten hier ook niet persoonlijk (gelukkig
)...en andersom kan ook nog, straks trekt Yehudit tijdens een bloedstollende scéne ineens een mes...!
niethie
-
- 7319 berichten
- 7239 stemmen
Wat een flauwe reacties van sommige hier zeg! Dit moet toch gewoon kunnen op een film-forum? Er wordt toch duidelijk gezegd dat het geen dating-ad is? En zelfs al was dat het wel, ik snap nooit waarom (zo)veel mensen hier altijd zo neerkijken op dit soort dingen: zijn jullie allemaal gezegend met een kennissen/vriendenkring + (misschien zelfs) partner bij wie je dit allemaal kwijt kan?
Voordat ik hier op de site kwam zat ik met een enigzins vergelijkbaar probleem, ik voelde zoveel enthousiasme en passie maar vrijwel niemand in mijn directe omgeving begreep het. Kon het dan ook nergens kwijt, en dan was ik ook nog eens niet een van de sociaalste, dus had ik al helemaal geen idee waar ik het zoeken moest. Zal dan ook nooit vergeten wat een enorme verademing het was om hier op de site in contact te komen met gelijkgestemde destijds, waarvan sommige misschien nog enthousiaster als ik. Of dat nou jongens, meisjes van mijn (destijds) leeftijd waren of mannen/vrouwen die bij wijze van spreken mijn ouders hadden kunnen zijn, het maakte me niets uit zolang ik maar zoveel/vaak mogelijk over ''film'' kon praten. En ja dan op een gegeven moment komt er ook zo'n moment dat je die ''anonieme-mensen'' toch ook wel eens irl wilt ontmoeten en dat was eigenlijk best wel (heel erg) eng in het begin (heb dan ook enorm respect voor de topicstartster dat ze het hier zo op de man af durft te vragen) maar ik heb er nooit spijt van gehad gezien ik de meeste tot op de dag van vandaag nog altijd beschouw als hele goede vrienden/dinnen en uiteraard regelmatig zie.
Maar ook aan de andere mensen uit die tijd, waarvan ik nu nooit meer iets hoor omdat het contact al lang geleden is verwaterd, zal ik altijd warme herinneringen blijven houden. Het waren in tegenstelling tot de (wat saaie mensen) van bv school ''individueel'' immers allemaal wel aardige/bijzondere mensen en vind het persoonlijk juist altijd heel leuk dat iedereen zo van elkaar verschilt. Gelukkig nooit nare ervaringen mee gehad ook, dusja...
@Yuhudit, ik zou graag een keertje meegaan maar Amsterdam is voor mij net ietsjes te ver weg om regelmatig naar af te reizen + ik heb geen Pathe-abbo, maar goed, er komen vast genoeg andere aanmeldingen. Ik hoop dan ook dat je uiteindelijk vindt waarnaar je opzoek bent...