• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.201 series
  • 33.969 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.955 gebruikers
  • 9.369.937 stemmen

Filmvoornemens 2012

zoeken in:

ibendb

• 5034 berichten
  • 3212 stemmen

2012 komt eraan, dus het is tijd voor weer wat filmvoornemens voor volgend jaar.

Ik zou graag minstens 100 films zien. Ik zit nu aan 878, dus ik zou er 978 willen hebben gezien in totaal. Eventueel zou het ook leuk zijn om de 1000 te halen.

Ook zou ik alle films van Simon Pegg gezien willen hebben.

En als laatste zou ik graag wat meer openstaan voor andere genres. Specifieker: Drama, Bollywood en andere landen.

Welke zijn jullie voornemens?

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Ga in 2012 samenwonen met mijn vriend die tevens ook een enorme filmliefhebber is, zoals de meeste wel weten En mijn voornemen is dan om in ieder geval lekker veel samen films en series te kijken, veel marathons te houden en gewoon genieten samen

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

Sowieso 1500 stemmen...dus nog 84 films kijken. Moet wel lukken in 1 jaar .

Verder meer series gaan volgen en naar de bioscoop gaan voor de beste films.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Misschien moet ik me voornemen om mijn vriend eens wat vaker de film te laten kiezen, als we officieel gaan samenwonen kan dat wel handig zijn, een betere verdeling. Meestal is het horror in huize Elineloves, terwijl hij gek is op oorlog/geschiedenis/sci-fi films, waar ik dus minder mee heb. Plus ik wil wat meer non-Amerikaanse films zien.

Oh ja, en stoppen met kopen, en eerst eens de stapel wegwerken die er nog ligt.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Ik vind het wel jammer om allemaal films in de kast te hebben en er verder niets mee te doen. De meeste heb ik allemaal al eens gezien, ga ik die weer eens opzetten en een bericht plaatsen hier op de site, behalve als er al een bericht staat en dat klopt nog wel aardig. En verder series en dvd's met korte films. Hiervoor zal ik dan wel weer terug moeten naar IMDb. Maar dat is ook wel leuk, hier stemmen op films en daar op de rest.

Verder ook nog wat films herkijken uit het verre verleden (maar dat hangt ervan af of ze op tv komen, etc.)

En niet zo veel nieuwe films, maar ja dat zei ik vorig jaar ook.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Elineloves schreef:

Misschien moet ik me voornemen om mijn vriend eens wat vaker de film te laten kiezen, als we officieel gaan samenwonen kan dat wel handig zijn, een betere verdeling. Meestal is het horror in huize Elineloves, terwijl hij gek is op oorlog/geschiedenis/sci-fi films, waar ik dus minder mee heb. Plus ik wil wat meer non-Amerikaanse films zien.

Oh ja, en stoppen met kopen, en eerst eens de stapel wegwerken die er nog ligt.

Zet je Aliens nog eens op. Oorlog, sci-fi, horror bij elkaar

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Haha die moet ik inderdaad allemaal nog eens herzien, maar heb er geen zin in. Misschien in het nieuwe jaar!

rensie32

• 4359 berichten
  • 1768 stemmen

Even kijken hoor wat mijn voornemens zijn:

-1100 stemmen hebben geplaatst op Moviemeter.

-Ten minste 5 nieuwe Hitchcocks, en alle films van Tarkovsky hebben gezien.

-Het aantal films dat ik nog uit de Top-250 moet zien, reduceren tot 10.

-Het aantal Amerikaanse films dat ik heb gezien verminderen met 2% door meer Europese/Japanse titels te bekijken.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Hele week naar het iffr. Sta nu op 4638 films, wil er minder zien dan afgelopen jaar (350) dus 5000 is een target voor 2013.

Verder vooral goede films kijken en wat vaker films herzien.

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

ace leader schreef:

Sowieso 1500 stemmen...dus nog 84 films kijken. Moet wel lukken in 1 jaar .

Verder meer series gaan volgen en naar de bioscoop gaan voor de beste films.

En nog een hele stapel dvd's kijken, die al jarenlang in de kast staan. Verder nog ongeveer 50 films van mijn to-see-list kijken.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Boeit me echt niet hoeveel ik er ga kijken volgend jaar of in welke genres ik me ga verdiepen. Niets forceren en gewoon hopen dat ik veel moois tegenkom. Zolang ik er maar lol in blijf hebben

timbo_

• 13116 berichten
  • 3859 stemmen

1. Een filmpje op honderd zien

2. Bioscoop met enige regelmaat blijven bezoeken.

3. Wederom naar IFFR. Minimaal één dag het liefst twee of drie

4. Ook aan einde van jaar IMDB en Moviemeter top 250 volledig gezien hebben

5. Nog wat klassiekertjes meepikken

6. De ruim 25.000 bezoekers op mijn filmblog van dit jaar overtreffen.

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2363 stemmen

timbo_ schreef:

6. De ruim 25.000 bezoekers op mijn filmblog van dit jaar overtreffen.

Netjes. En hoeveel unieke bezoekers?

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2363 stemmen

Laat ik vooropstellen dat films kijken relaxed moet blijven, dus eigenlijk heb ik geen voornemens, maar:

- 150 films zien (dit jaar om en nabij de 140 - eindigde het afgelopen jaar met 1000 films)

- 15 a 20 x naar de bioscoop

- Aantal films herzien (Fight Club, Eternal Sunshine..., Black Swan, Drive, Donnie Darko, etc.)

- Zelf een film maken...

- Een nieuwe top-tien film zien (dit jaar maar liefst 3 nieuwe films in mijn top 10 geplaatst)

- Zoveel mogelijk films zien uit de top 250 (moet er nu nog 99 van zien - voornamelijk oude en Aziatische films)

- Zoveel mogelijk films zien uit het productiejaar 2012 (lastig, omdat ik weinig tot geen films download)

- Mijn nog-te-zien-lijst flink laten slinken (staat nu op 688 films). Maar dat zal ook lastig worden; er komen er steeds meer bij.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3859 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Netjes. En hoeveel unieke bezoekers?

Durf ik niet te zeggen wordt niet bijgehouden. Laatste weken wel veel meer dan daarvoor. Kan gisteren en vandaag nog terugzien.

Vandaag is 123 van de 160 uniek

Gisteren was dat 148 van de 173

Maar nogmaals is geen graadmeter. Voor december lag het aantal unieke bezoekers veel en veel lager.

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2363 stemmen

Wel knap voor een eigen site, waar meningen van jezelf opstaan.

IceTigerGhost

• 673 berichten
  • 2743 stemmen

In de poll 'De film waar ik in 2012 het meest naar uitkijk' ben je 'The Expendables 2' vergeten!!

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2285 stemmen

Aan 1500 stemmen geraken, zal een beetje moeilijk zijn, gezien het aantal films dat ik bekeken heb dit jaar (101). Toch maar proberen

timbo_

• 13116 berichten
  • 3859 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Wel knap voor een eigen site, waar meningen van jezelf opstaan.

Je hebt wel een lange adem nodig. Eerste vier maanden waren er dagen dat het helemaal niemand iets interesseerde wat ik te vertellen had

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1735 stemmen

Filmvoornemens? Heb ik niet... Ga mezelf ook geen eisen stellen, kijk gewoon wanneer wat komt en of ik het leuk vind.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Mijn bioscoopbezoeken toch weer wat opschroeven. Maar 44 stuks dit jaar.

JustMike

• 3218 berichten
  • 751 stemmen

wil weer bij komen met mijn favoriete series!

misterwhite

• 4726 berichten
  • 656 stemmen

Mijn voornemens:

1) Veel klassiekers kijken van grote regisseurs zoals Hitchcock, Fritz Lang, Godard,...

2) De series Six Feet Under en True Blood kijken.

3) 2 mooie kortfilms maken, 1 als ingangsexamen voor men filmopleiding en 2de als proef tijdens de opleiding.

4) Verder de Europese cinema ontdekken.

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

misterwhite schreef:

2 mooie kortfilms maken, 1 als ingangsexamen voor men filmopleiding en 2de als proef tijdens de opleiding.

En dan hier op de site planten uiteraard!!! .

Rond de 1500 stemmen plaatsen, rond de 1400 meningen hebben. .

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

Mijn filmvoornemens:

1) 1150 stemmen hebben geplaats wat inhoud dat ik circa 230 films wil kijken.

2) meer meningen schrijven. Doel is om bij alle films die ik vanaf nu zie een mening te schrijven

3) veel films uit de top 250 kijken. Ik moet er nog 83 en wil dat terugbrengen tot minder dan 20

4) meer Europese en Aziatische films kijken (in 2011 echt mee begonnen en dat is meer dan goed bevallen)

5) een dag naar het iffr (voor het eerst )

disneystore

• 1760 berichten
  • 0 stemmen

500 stemmen

En hopelijk meer naar de bioscoop gaan (mijn goal is 20 keer te gaan in 2012)

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

MatthijsGr00t schreef:

Mijn filmvoornemens:

4) meer Europese en Aziatische films kijken (in 2011 echt mee begonnen en dat is meer dan goed bevallen)

Dit wil ik ook. Dat wil dus zeggen, meer films kijken die niet van Amerikaanse of Britse afkomst zijn. Ben daar dit jaar al mee begonnen en het is me erg bevallen. Had altijd een afkeer gehad van films waar geen Engels in werd gesproken, maar daar ben ik overheen.

Frenetic

• 203 berichten
  • 1425 stemmen

De 1000 stemmen halen moet lukken in 2012

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

* vooral genieten van film natuurlijk, dat blijft de hoofdzaak

* op naar de 2000 'meningen'. Zit nu aan 1697 dus dat moet wel lukken.

* genres aansnijden waar ik minder neiging had om die te proberen: documentaires, komedie, romantiek, SF

* tips halen uit de top 10'en van gebruikers die ik wat volg, kijken waarom die volgens hen tot de 10 beste films ooit (gezien) horen

* de top 250 verder afwerken, in 2011 ging dat al vrij vlot. Ik moet ze tenslotte nog vinden ook

* wat meer naar de bioscoop. Een paar keer gedaan in 2011, meer dan in 2010. En dat is me zo goed bevallen dat het een voornemen wordt voor 2012.

Een hoop voornemens, maar dat stimuleert om hopelijk zoveel mogelijk zo goed mogelijke films te bekijken. Om te kunnen genieten en met de wereld te delen op MM.

maxroelofs

• 2838 berichten
  • 1659 stemmen

Reinbo schreef:

Hele week naar het iffr. Sta nu op 4638 films, wil er minder zien dan afgelopen jaar (350) dus 5000 is een target voor 2013.

Verder vooral goede films kijken en wat vaker films herzien.

Dan bedoel je juist meer toch?

Ik ben zelf bezig heel de top 250 te kijken. Toen ik me hier aanmeldde kende ik er 33 uit de top 250 (shame). Inmiddels zit ik al aan de 75 wat ik zelf erg netjes vind. (veel minder dan een jaar tijd). Uit de top 50 heb ik er nu 35 gezien en als doelstelling voor 2012 heb ik om op zijn minst heel de top 150 te kijken en daarnaast nog zo'n 100tal andere filmpjes. Gemiddeld kijk ik er rond de 7 per week dus moet wel lukken.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.