• 15.975 nieuwsartikelen
  • 179.032 films
  • 12.272 series
  • 34.078 seizoenen
  • 649.208 acteurs
  • 199.266 gebruikers
  • 9.389.724 stemmen

Maak van een regisseur jouw toplijst

zoeken in:

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3129 stemmen

Cattet & Forzani:

01. 4.5* - Amer

02. 3.5* - Segment O for Orgasm (The ABCs of Death)

L'étrange couleur des larmes de ton corps wil ik zeker nog een keer zien.

Sylvia Soska & Jen Soska. Buiten hun (erg toffe) segment (3.5*) in The ABC's of Death 2 niets van gezien.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

01. 3.5* - ABCs of Death, The

02. 3.0* - Étrange Couleur des Larmes de Ton Corps, L'

03. 1.0* - Amer

Iemand enig idee wat juist de Belgische link is bij Cattet en Forzani?

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Van allebei niets gezien. L'Étrange Couleur des Larmes de Ton Corps spreekt me qua titel en poster wel aan, maar lijkt me toch niks voor mij (zeg maar teveel 'style over substance' voor mijn smaak).

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Iemand enig idee wat juist de Belgische link is bij Cattet en Forzani?

Volgens mij is het een Belgisch koppel in plaats van Frans, my bad. Wellicht wonen ze tegenwoordig in Frankrijk en zorgt dat voor de verwarring?

leatherhead

• 3556 berichten
  • 1813 stemmen

01. 4,5* - Étrange Couleur des Larmes de Ton Corps, L' (2013)

02. 4,5* - Amer (2009)

03. 4,5* - O is for Orgasm (ABCs of Death, 2012)

Eerste deze week waar ik echt wat mee heb. Geniale films, laat ze aub meer maken. Ze zijn overigens beide gewoon Frans, maar wonen in Brussels. Vandaar de Belgische link. Voor de fans - waaronder ik - misschien leuk om hun shorts, die oa op YouTube staan, eens te bekijken (Chambre Jaune bijv.).

Van die andere twee niets gezien.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Cattet:

01. 2.5* - Amer

Beetje een tegenvaller eigenlijk..

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13474 berichten
  • 1313 stemmen

Zwolle84 schreef:

Op verzoek van HALVE TAMME., de Canadese zusjes Sylvia Soska & Jen Soska.

.

The Soska Sisters.

01. 4.5* - American Mary (2012).

02. 3.5* - Dead Hooker in a Trunk (2009).

03. 3.5* - ABCs of Death 2 (2014).

04. 1.5* - See No Evil 2 (2014). (Better luck next time ladies ).

Donkerwoud

• 8684 berichten
  • 3954 stemmen

Niks gezien van deze vier namen. Liefst een smashing laatste dag met meerdere grote legendes van de horror.

Overigens leuk initiatief, zouden we bij meer feestdagen moeten doen.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Hierbij nog een lijstje met minder bekende horrorfilms, waaronder L'étrange... Ik ken er zelf niet veel van, maar A Girl Walks Home Alone At Night is sowieso een dikke aanrader!

14 Alternative Horror Movies for Halloween « Taste of Cinema - tasteofcinema.com

En De Scène:

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

leatherhead schreef:

Eerste deze week waar ik echt wat mee heb. Geniale films, laat ze aub meer maken.

Mooi dat er voor jou ook nog iets tussen zit. Wat vind je zo geniaal aan ze?

leatherhead

• 3556 berichten
  • 1813 stemmen

Zwolle84 schreef:

(quote)

Mooi dat er voor jou ook nog iets tussen zit. Wat vind je zo geniaal aan ze?

Voornamelijk omdat die films (vooral Amer dan) de aspecten die ik doorgaans zo geweldig vind aan Giallo films uitpikken en uitvergroten in hun films. Het stilistische namelijk, de verhaaltjes kunnen me meestal gestolen worden, dus dat hun films plotgewijs weinig cohesie hebben vind ik alleen maar een plus. De soundtrack, de visuele stijl, en die sfeer die daaruit voortvloeit vind ik prachtig. Al had Amer wel eerst een herziening nodig.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

1.5* - Amer (een behoorlijke teleurstelling inderdaad).

The short-bijdrage O is for Orgasm in ABSc of Death vond ik wel sterk. Daarom ook nog wel vertrouwen in L'Étrange Couleur des Larmes de Ton Corps (al was het alleen al vanwege de titel).

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

The Soska Sisters

01. 3,0* - American Mary (2012)

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

leatherhead schreef:

Al had Amer wel eerst een herziening nodig.

Dat geloof ik direct. De eerste keer maakte me vooral nieuwsgierig. Al dat style over substance-geroep vind ik overigens flauw; wat is er mis mee als de stijl de boventoon voert.

leatherhead

• 3556 berichten
  • 1813 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

The short-bijdrage O is for Orgasm in ABSc of Death vond ik wel sterk. Daarom ook nog wel vertrouwen in L'Étrange Couleur des Larmes de Ton Corps (al was het alleen al vanwege de titel).

Dan zul je die vermoedelijk beter kunnen verteren inderdaad, sluit namelijk veel nauwer aan bij de stijl in hun ABCs segment.

Dat geloof ik direct. De eerste keer maakte me vooral nieuwsgierig. Al dat style over substance-geroep vind ik overigens flauw; wat is er mis mee als de stijl de boventoon voert.

Vind ik ook weinig mis mee, zeker bij giallo's. Vaak is daar de 'substance' toch al amper aanwezig, enkel futiele pogingen tót. Gooit het dan maar gewoon volledig op de style.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Zwolle84 schreef:

(quote)

Niks mis mee natuurlijk, net zo goed als er niks mis is met musicals, maar niet iedereen houdt van musicals, en zo houdt ook niet iedereen van films die in die categorie vallen. Kwestie van welke smaak je hebt, ikzelf vind het verhaal belangrijker dan de stijl, zo'n film is dan vermoed ik niks voor mij.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

arno74 schreef:

(quote)

Niks mis mee natuurlijk, net zo goed als er niks mis is met musicals, maar niet iedereen houdt van musicals, en zo houdt ook niet iedereen van films die in die categorie vallen. Kwestie van welke smaak je hebt, ikzelf vind het verhaal belangrijker dan de stijl, zo'n film is dan vermoed ik niks voor mij.

Daar heb je zeker gelijk in. Maar je gaat een musical niet verwijten dat erin gezongen wordt, of het je smaak is of niet. Dat vind ik ietwat gechargeerd hetzelfde als bovenstaande films een gebrek aan verhaal te verwijten.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

The Soska Sisters.

01. 1,0* - American Mary (2012)

Vanavond bekeken maar helaas HALVE TAMME. Ik kan er niet meer van maken.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

HALLOWEEN!

Ik zat een beetje met deze slotdag in de maag. Men verwacht wellicht een grote populaire uitsmijter, maar ik wil het graag ook persoonlijk houden door mijn favoriet een podium te geven. Bovendien zal toch altijd een groep teleurgesteld zijn.

Daarom stel ik het volgende voor: in dit topic behandelen we de regisseur die ik aandraag, en in het topic Film >> Toplijsten en favorieten >> Het grote regisseurs stemlijstjes topic plaatst iedereen die dat wil de toplijst van zijn/haar favoriete horrorregisseur. Ik ben ook erg benieuwd naar ieders favorieten en in dat andere topic is daar ruimte voor.

Voor wat betreft de Halloweenlijst schuif ik mijn favoriet van dit moment naar voren: Ti West. Een naar mijn mening zwaar onderschat vakman die de laatste jaren keer op keer kwaliteit levert terwijl hij het zichzelf niet makkelijk maakt.

Mijn nummer 1 - ook al is het nek-aan-nek - is The House Of The Devil, een film waarmee Ti het geduld van de kijkers flink op de proef stelt door heel langzaam op te bouwen naar een grandioos hoogtepunt.

Hij blies me direct de eerste keer om, iets wat The Innkeepers niet deed. De eerste keer begreep ik niets van die film, met zijn vreemde combinatie van horror en gortdroge humor. Pas later ontdekte ik hoe ontzettend goed en vakkundig het in elkaar steekt.

De derde en laatste topper (ik heb zijn vroege werk nog niet gezien) is The Sacrament. Waar horror vaak ofwel shoqueert of lekker weghapt maakte deze film me oprecht kwaad, zo realistisch is hij. Ik had echt het idee dat ik ermiddenin stond, waar het genre vaak toch wat fantasierijk en afstandelijk is.

Cabin Fever 2 ten slotte is gewoon lekker simpele, vermakelijke pulp, niet meer en niet minder. Ik zie het niet als een échte West.

Ik kijk overigens erg uit naar zijn western die volgend jaar verschijnt, met een intrressante cast bestaande uit o.a. Taissa Farmiga, Karen Gillan, John Travolta en Ethan Hawke.

Mijn lijstje, waarbij ik wederom ABCs en V/H/S negeer:

01. 4,0* - The House Of The Devil

02. 4,0* - The Sacrament

03. 4,0* - The Innkeepers

04. 3,0* - Cabin Fever 2: Spring Fever

Iedereen bedankt voor de commentaren, was leuk om te doen!

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Ti West

01. 3,5* - The Sacrament (2013)

02. 3.5* - V.H.S. (2012)

03. 3,0* - The House Of The Devil (2009)

04. 2,0* - ABC,s of Death (2012)

Niet slecht maar ook niet echt interessant..

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

5.0* House of the Devil

4.5* Innkeepers

4.0* The Roost

3.5* Cabin Fever 2

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Alleen M is for Miscarriage gezien in de ABCs of Death omnibus. Als ik me goed herinner was dat zo'n beetje de slechtste van het stel. Dus...

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Ti West:

01. 4.5* - House of the Devil, The

02. 2.5* - Innkeepers, The

03. 2.5* - Sacrament, The

The House of the Devil

Jammer dat zijn andere films me zo weinig deden... Alhoewel ik op een juist moment The Innkeepers is wil herzien.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

01. 3.5* - Sacrament, The

02. 3.5* - ABCs of Death, The

03. 2.5* - Innkeepers, The

04. 1.5* - V/H/S

05. 1.0* - House of the Devil, The

06. 1.0* - Cabin Fever 2: Spring Fever

Gelukkig de laatste tijd wat beter aan te zien, maar eigenlijk net zo overroepen als Wingard.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

maar eigenlijk net zo overroepen als Wingard.

Je hebt Pop Skull op 5.0* staan

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

TI WEST:

3.0* - The Innkeepers (2011)

3.0* - The Sacrament (2013)

1.5* - V/H/S (2012)

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

danuz schreef:

(quote)

Je hebt Pop Skull op 5.0* staan

En Following op 4.5*, maar toch vind ik Nolan een bewezen non-talent.

Pop Skull vind ik geweldig ja, maar een vreemde uitzondering binnen z'n oeuvre. Z'n latere films zijn vaak nog wel oké, maar ook niet meer dan dat. Sinds hij met z'n "clubje" de 80s weer gaan opzoeken is, is het flink achteruitgegaan met Wingard.

leatherhead

• 3556 berichten
  • 1813 stemmen

01. 3,0* - Sacrament, The (2013)

02. 0,5* - ABCs of Death (2012)

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3129 stemmen

Ook alleen het segment uit ABC's of Death gezien. Vond dat segment niet een van de besten. Ti West is bij mij al een hele lange tijd een "zal er vast nog wel eens een film van zien" regisseur. Geen haast mee dus.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb nooit uitgeplozen wie welk filmpje heeft gemaakt voor die ABCs etc., maar ik kan me wel goed voorstellen dat zo'n kortje absoluut geen goed beeld geeft van Wests kunnen. Een goede, rustige opbouw is juist een van zijn sterkste punten, dat red je niet in 5 minuten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.