- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Je Friday the 13th stemlijst
Je Friday the 13th stemlijst
mikey
-
- 28329 berichten
- 4915 stemmen
Friday the 13th (1980) 3,5
Friday the 13th Part 2 (1981) 4,0
Friday the 13th Part 3: 3D (1982) 3,5
Friday the 13th: The Final Chapter (IV) (1984) 3,0
Friday the 13th: A New Beginning (V)(1985) 3,0
Friday the 13th Part VI: Jason Lives (1986) 2,0
Friday the 13th Part VII: The New Blood (1988) Niet gezien
Friday the 13th Part VIII: Jason Takes Manhattan (1989) 3,0
(Jason tegen Freddy 1.5)
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Amusante horrorserie, maar nergens echt hoogstaand of briljant.
01 - 3,0* - Friday the 13th: The Final Chapter
02 - 3,0* - Friday the 13th VII: The New Blood
03 - 3,0* - Friday the 13th
04 - 2,5* - Friday the 13th VI: Jason Lives
05 - 2,5* - Friday the 13th Part 3: 3D
06 - 2,5* - Friday the 13th Part 2
07 - 2,0* - Friday the 13th VIII: Jason Takes Manhattan
08 - 2,0* - Jason goes to Hell: The Final Friday
09 - 2,0* - Jason X
10 - 1,5* - Friday the 13th V: A New Beginning
Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
Sowieso deel 4 op de eerste plaats. Schitterende effecten van Tom Savini en een heerlijke rol van Corey Feldman.
Verder deel 1 en 2 op een tweede en derde plaats.
Laatst komen respectievelijk Jason Takes Manhattan en Jason X.
Alles wat ertussen komt is inwisselbaar, doch leuk clichémateriaal.
niethie
-
- 7308 berichten
- 6524 stemmen
Heb zelf ook de hele serie (inclusief jason x) gezien, mijn favoriete zijn nog altijd de eerste vier, daarna ging het wat bergafwaarts maar echt slecht werd het nergens.
Maar het is al zeker twee jaar geleden sinds ik deel 5 t/m 10 zag durf dus niet echt te stemmen, zal ze binnenkort allemaal weer even herkijken heb ze tenslotte allemaal nog op video staan...
Tot nu toe,
01 - 3,5 - Friday the 13th
02 - 3,5 - Friday the 13th part 2
03 - 3,5 - Friday the 13th part 3D
04 - 3,5 - Friday the 13th part IV (the final chapter)
later volgt de rest....
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Friday the 13th - 3,5*
Friday the 13th Part 2 - 3*
Friday the 13th Part 3: 3D - 3*
Friday the 13th: The Final Chapter (IV) - 2,5*
Friday the 13th: A New Beginning (V) - 2,5*
Friday the 13th Part VI: Jason Lives - 3*
Friday the 13th Part VII: The New Blood - 2,5*
Friday the 13th Part VIII: Jason Takes Manhattan - 2,5*
Jason Goes to Hell: The Final Friday - 2*
Jason X - 1,5*
Momenteel de "A Nightmare on Elm Street"-films aan het (her)kijken. Nadien volgt nog Freddy vs. Jason.
DVD-T
-
- 15378 berichten
- 2839 stemmen
Friday the 13th 3*
Friday the 13th Part 2 3*
Friday the 13th Part 3D 3*
Friday the 13th: The Final Chapter 3*
Friday the 13th: A New Beginning 2*
Friday the 13th Part VI: Jason Lives 2*
Friday the 13th Part VII: The New Blood 2*
Friday the 13th Part VIII: Jason Takes Manhattan 2*
Jason X 1.5*
Jason Goes To Hell nog niet gezien
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Friday the 13th - 2,0*
Friday the 13th Part 2 - 2,0*
Friday the 13th Part 3: 3D - 3,0*
Friday the 13th: The Final Chapter (IV) - 0,5*
Friday the 13th: A New Beginning (V) - 0,5*
Friday the 13th Part VI: Jason Lives - 0,5*
Friday the 13th Part VII: The New Blood - 0,5*
Friday the 13th Part VIII: Jason Takes Manhattan - 0,5*
Jason Goes to Hell: The Final Friday - 0,5*
Jason X - 1,0*
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
0.5* - Friday the 13th
0.5* - Friday the 13th Part 2
1.0* - Friday the 13th Part 3: 3D
1.0* - Friday the 13th: The Final Chapter
1.5* - Friday the 13th: A New Beginning
1.0* - Friday the 13th Part VI: Jason Lives
1.5* - Friday the 13th Part VII: The New Blood
1.0* - Friday the 13th Part VIII: Jason Takes Manhattan
1.0* - Jason Goes to Hell: The Final Friday
0.5* - Jason X
3.0* - Freddy vs. Jason
Zwaar overgewaardeerd en zwaar inferieur aan een reeks als Halloween. Vooral saai en duf, en compleet onspannend en a-gore.
Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
en a-gore.
Behalve deel 4 dan.
niethie
-
- 7308 berichten
- 6524 stemmen
0.5* - Friday the 13th
0.5* - Friday the 13th Part 2
1.0* - Friday the 13th Part 3: 3D
1.0* - Friday the 13th: The Final Chapter
1.5* - Friday the 13th: A New Beginning
1.0* - Friday the 13th Part VI: Jason Lives
1.5* - Friday the 13th Part VII: The New Blood
1.0* - Friday the 13th Part VIII: Jason Takes Manhattan
1.0* - Jason Goes to Hell: The Final Friday
0.5* - Jason X
3.0* - Freddy vs. Jason
Zwaar overgewaardeerd en zwaar inferieur aan een reeks als Halloween. Vooral saai en duf, en compleet onspannend en a-gore.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
ik heb er ook genoeg van gezien terwijl ik bij de eerste al had van.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Friday the 13th - 3,5*
Friday the 13th Part 2 - 3*
Friday the 13th Part 3: 3D - 3*
Friday the 13th: The Final Chapter (IV) - 2,5*
Friday the 13th: A New Beginning (V) - 2,5*
Friday the 13th Part VI: Jason Lives - 3*
Friday the 13th Part VII: The New Blood - 2,5*
Friday the 13th Part VIII: Jason Takes Manhattan - 2,5*
Jason Goes to Hell: The Final Friday - 2*
Jason X - 1,5*
Freddy vs. Jason - 3*
Friday the 13 th
-
- 2540 berichten
- 1952 stemmen
Ben ook wel geinteresseerd in de Friday the 13th delen. Vind het , over het algemeen, een rechtlijnige reeks qua vervolgen. Met een paar slechte uitschieters dan.
Ik heb alleen nog maar 1 ,2 en deel 3 gezien (waarvan ik deel 1 in mijn bezit heb en deel 2 is inmiddels besteld). Ook heb ik Freddy vs Jason gezien, maar die tel ik hier niet mee.
Maar is het de moeite om alle delen in huis te halen? Welke zijn nog aanraders om te kopen?? Welke hebben jullie??
Friday the 13 th
-
- 2540 berichten
- 1952 stemmen
Vandaag deel 3, 4 en 6 gekocht voor 4,99 € het stuk
mikeyv1979
-
- 27 berichten
- 265 stemmen
Ik heb ze allemaal,inclusief Freddy VS Jason.
Jason goes to hell,heb ik ook die is alleen niet ondertiteld.
Ze zijn zo slecht dat het leuk is om naar kijken,vanwege dat typische 80's slasher sfeertje,Domme hillbillie agenten,een of ander *gat,Blonde babe met grote boobs en natuurlijk de All-American hero met veel te groot kapsel en bijpassend fout football-jackie.....ik blijf het in ieder geval leuk vinden.
Friday the 13 th
-
- 2540 berichten
- 1952 stemmen
Heb nu al 5 delen gezien en het is duidelijk voor mij dat het eerste deel een meesterwerk is en dat geen enkel vervolgdeel of de remake hier kan aan tippen.
De motieven van de moordenaar in het eerste deel waren reeël en oprecht, je zou er bijna begrip voor kunnen opbrengen. Het is zenuwslopen hoe de zwakke psyche van de moordenaar in beeld wordt gebracht. Eén van de beste wraakmotieven en wraakfilms ooit.
In de vervolgdelen is Jason de moordenaar. Ik vindt dit puur hack en slashfilms zonder verhaal, zonder suspense en eigenlijk zonder motieven. Het lijkt erop dat Jason meer voor zijn plezier vermoord, dan voor de dood van zijn moeder of het leed wat de vrijende jongeren hem ooit aangedaan hebben. (totaal geen motieven in beeld gebracht). In het eerste deel zit ook vrij veel suspense zoals bijvoorbeeld die kinderstem die de tieners naarbuiten lokt en ook de liftersscène. In geen elk vervolgdeel zitten nog zo spannende, intense en suspensvolle momenten, wat toch erg jammer is. De formule is simpel: 1,2,3 NIETS, 1,2,3 Jason, Hack/slash.......op naar volgende slachtoffer. Als deze formule dan niet voldoende is en de makers in de laatste delen bovennatuurlijke elementen toepassen, dan is het duidelijk hoe leeg de reeks eindelijk is. Pijnlijk dit.
Hoewel enkele vervolgdelen nog voor vermaak kunnen zorgen, zin ze toch vrij standaard en simpel. Mensen die nog nooit met de reeks in contact geweest zijn: kijk (enkel) het eerste deel omdat het daar allemaal begint en omdat dit gewoon het meest hoogstaande is, zoveel is duidelijk (althans voor mij).
Diesel
-
- 9412 berichten
- 0 stemmen
01. 3.5* - Friday the 13th (1980)
02. 2.5* - Friday the 13th Part III (1982)
03. 2.0* - Friday the 13th Part 2 (1981)
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4100 stemmen
01. 5.0* - Friday the 13th
02. 4.5* - Friday the 13th part 4
03. 4.0* - Friday the 13th part 6
04. 4.0* - Friday the 13th part 3
05. 3,5* - Friday the 13th part 2
06. 3.5* - Friday the 13th part 7
07. 3.5* - Friday the 13th part 8
08. 3.5* - Fredyy vs Jason
09. 2.0* - Jason X
10. 1.5* - Friday the 13th part 5
Ben ik dan de enige die vind dat dit de meest sfeervolle horrorreeks ooit is met de meest coole killer dat ooit heeft bestaan? Zelfs de horrorkenners/liefhebbers met wie ik het vaak eens ben stemmen belachelijk laag. Jason kicks ass en er mag nog veel meer van hem komen wat mij betreft beginnende met de Friday the 13th remake.
Die Hard,Willis
-
- 4005 berichten
- 1360 stemmen
01. 5.0* - Friday the 13th
02. 4.5* - Friday the 13th part 4
03. 4.0* - Friday the 13th part 6
04. 4.0* - Friday the 13th part 3
05. 3,5* - Friday the 13th part 2
06. 3.5* - Friday the 13th part 7
07. 3.5* - Friday the 13th part 8
08. 3.5* - Fredyy vs Jason
09. 2.0* - Jason X
10. 1.5* - Friday the 13th part 5
Ben ik dan de enige die vind dat dit de meest sfeervolle horrorreeks ooit is met de meest coole killer dat ooit heeft bestaan? Zelfs de horrorkenners/liefhebbers met wie ik het vaak eens ben stemmen belachelijk laag. Jason kicks ass en er mag nog veel meer van hem komen wat mij betreft beginnende met de Friday the 13th remake.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4100 stemmen
Ben trouwens Jason goes to Hell vergeten. Die staat op 2.0*
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Ben ik dan de enige die vind dat dit de meest sfeervolle horrorreeks ooit is met de meest coole killer dat ooit heeft bestaan?
Ik vrees van wel.
Friday the 13th - 2,0*
Friday the 13th Part 2 - 2,0*
Friday the 13th Part 3: 3D - 3,0*
Friday the 13th: The Final Chapter (IV) - 0,5*
Friday the 13th: A New Beginning (V) - 0,5*
Friday the 13th Part VI: Jason Lives - 0,5*
Friday the 13th Part VII: The New Blood - 0,5*
Friday the 13th Part VIII: Jason Takes Manhattan - 0,5*
Jason Goes to Hell: The Final Friday - 0,5*
Jason X - 1,0*
Freddy vs Jason 0,5*
Niet best. Enkel deel 3 scoort een voldoende vanwege de soundtrack.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4100 stemmen
Tweede keer op rij dat je me teleurstelt . Als 80's liefhebber een zeer dubieuze stemlijst. Vooral deel 4 is toch een ultieme 80's doorspekte horrorfilm. Misschien eens herzien..? Of toch niet zo'n slasherfan?
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Het slasher genre is niet mijn favoriete horror genre. Te eentonig. Geef mij toch wat meer verhaal of een volkomen bizar gegeven.
4 vond ik echt een draak, en daarna is het ook nooit meer wat geworden. Ook geen zin in herziening. Enkel 3 wil ik nog wel eens herzien.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4100 stemmen
Duidelijk. Jammer. Zeker eentonig ja, maar goed ook. Succesformule die keer op keer leuk blijft.
niethie
-
- 7308 berichten
- 6524 stemmen
1. Friday the 13th (3,5*)
2. Friday the 13th part 2 (3,5*)
3. Friday the 13th 3D (3*)
4. Friday the 13th: The Final Chapter (3,5*)
5. Friday the 13th: A New Beginning (2,5*)
6. Friday the 13th Part VI: Jason Lives (2,5*)
7. Friday the 13th Part VII: A New Blood (2,5*)
8. Friday the 13th Part VIII: jason Takes Manhatten (2,5*)
9. Jason Goes To Hell: The Final Friday (2*)
10. Jason X (1*)
11. Freddy VS Jason (2,5*)
Bij herziening zou er heel makkelijk een halfje bij de vijde en zesde af kunnen, maar tot die tijd laat ik mijn 2,5 gewoon staan. Voor de rest ga ik volledig met Dutchuga mee. Zeer simpel, eenvoudig en later in de serie zelfs wat saai en eentonig maar de sfeer blijft en ik vind de serie op mijn achttiende nog steeds zo leuk als een jaar of zes- geleden wanneer ik ze voor het eerste zag!
Bas I.
-
- 461 berichten
- 4 stemmen
Zo was het ongeveer de laatste keer dat ik de films zag twee jaar geleden.
Friday the 13th (1980) 3,5*
Friday the 13th Part 2 (1981) 3,0*
Friday the 13th Part 3: 3D (1982) 3,0*
Friday the 13th: The Final Chapter (IV) (1984) 2,0*
Friday the 13th: A New Beginning (V)(1985) 1,5*
Friday the 13th Part VI: Jason Lives (1986) 2,5*
Friday the 13th Part VII: The New Blood (1988) 3,0*
Friday the 13th Part VIII: Jason Takes Manhattan (1989) 1,0*
Jason Goes To Hell: The Final Friday 2,0*
Jason X 2,0*
Freddy vs. Jason 2,0*
De remake heb ik nog niet gezien.
Friday the 13 th
-
- 2540 berichten
- 1952 stemmen
Van de beste Friday mooi naar de allerminste Friday.
Friday the 13th (1980) 5.0 *
Friday the 13th: The Final Chapter (IV) (1984) 3,5*
Friday the 13th Part 2 (1981) 3,5*
Friday the 13th Part VIII: Jason Takes Manhattan (1989) 3,5*
Friday the 13th Part 3: 3D (1982) 3,0*
Friday the 13th Part VII: The New Blood (1988) 3,0*
Freddy vs. Jason 2,5*
Jason X 2,5*
Friday the 13th: A New Beginning (V)(1985) 2*
Friday the 13 th (remake) 1,5*
Jason Goes To Hell: The Final Friday 1,5*
Friday the 13th Part VI: Jason Lives (1986) 0,5*
clockwork72
-
- 2727 berichten
- 1582 stemmen
Friday the 13th 4,5*
Friday the 13th part 2 3*
Friday the 13th part 4 3*
Friday the 13th part 5 2*
Friday the 13th part 6 2,5*
Friday the 13th part 7 3*
Friday the 13th part 8 3*
Friday the 13th (remake) 3*
Meer heb ik er niet gezien.