- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Het grote regisseurs stemlijstjes topic
Het grote regisseurs stemlijstjes topic
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Hitchcock:
1. rear window 4.5*
2. psycho 4.5*
3. vertigo 4.5*
4. north by northwest 4.5*
5. shadow of a doubt 4*
6. lifeboat 4*
7. the man who knew too much (1956) 3.5*
8. the lady vanishing 3.5*
9. the 39 steps 3.5*
10. the birds 3.5*
11. sabotage 3.5*
12. saboteur 3*
grovonion
-
- 582 berichten
- 2133 stemmen
Zhang Yimou:
1. Raise the Red Lantern 5*
2. Ju Dou 5*
3. House of Flying Daggers 4*
4. Hero 4*
5. Shanghai Triad 3.5*
Opmerkelijk hoe deze regisseur is ge-evolueerd van sociale drama's gesitueerd in het recente verleden van China (Ju Dou etc.) naar Oosters fantasy actie-prenten (Hero). Nog opmerkelijker dat hij dit breed scala van genres moeiteloos beheerst.
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Hayao Miyazaki:
1. Sen to Chihiro no kamikakushi 5*
2. Mononoke-hime 5*
3. tonari no totoro 4*
4. Hauru no Ugoku Shiro 4*
Andere studio ghibli films:
- hotaru no haka 5* (Isao Takahata)
- neko no ongaeshi 3.5* (Hiroyuki Morita)
Ascari
-
- 57 berichten
- 0 stemmen
ik ben een fan van Michael mann
1. heat
2. the collateral
3. miami vice
ghostman
-
- 5708 berichten
- 5 stemmen
Je bent Thief en Manhunter vergeten!
Ascari
-
- 57 berichten
- 0 stemmen
dat zou heel goed kunnen, ik ben niet heel erg goed op de hoogte van welke films van welke regisseurs zijn zoals je ziet, deze films zelf ken ik wel...
ghostman
-
- 5708 berichten
- 5 stemmen
Als je fan bent van Michael Mann dat weet je tocht wel dat hij briljant gestileerde Thief en Manhunter heeft gemaakt.
Ik ben ook al een tijdje een grote fan van deze man. Maar dat komt meer door zijn oudere films als Thief. Zijn nieuwste film Miami Vice is in die traditie gemaakt. Met prachtige oneliners, ultra coole sfeer etc.
Ik ben daarom heel erg blij dat Michael Mann teruggekeerd is naar zijn roots.
En Manhunter is misschien zijn allerbeste film.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Als je fan bent van Michael Mann dat weet je tocht wel dat hij briljant gestileerde Thief en Manhunter heeft gemaakt.
Ik ben ook al een tijdje een grote fan van deze man. Maar dat komt meer door zijn oudere films als Thief. Zijn nieuwste film Miami Vice is in die traditie gemaakt. Met prachtige oneliners, ultra coole sfeer etc.
Ik ben daarom heel erg blij dat Michael Mann teruggekeerd is naar zijn roots.
En Manhunter is misschien zijn allerbeste film.
Toch raar dat je dan Miami Vice op nummer 1 in je top 10 hebt staan en de rest nergens te bekennen valt.
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Ki-Duk Kim:
bin-jib 4.5*
Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom 4.5*
samaria 4*
hwal 3.5*
Takeshi Kitano:
dolls 4.5*
hana-bi 4.5*
kikujiro 4.5*
sonatine 4*
zatoichi 3.5*
Wong Kar Wai:
Fa Yeung Nin Wa 4*
2046 4*
Chan Wook Park:
oldboy 4*
sympathy for mr. vengeance 3.5*
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Nu mijn waslijst
Katsuhito Ishii
Cha no aji 5*
Samehada Otoko to Momojiri Onna 5*
Party 7 5*
Sogo Ishii
Dead end run 5*
Yume no ginga 5*
Kyoshin 5*
Electric dragon 80.000 V 4*
Takeshi Kitano
Takeshi's 5*
Kikujiro no natsu 5*
Dolls 5*
Sonatine 4,5*
Kidzu ritan 4,5*
Minna Yatteruka 4*
Hana-bi 4*
Brother 3,5*
Zatoichi 3*
Kim Ki-duk
Bin-Jip 5*
Nabbeun Namja 5*
Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom 5*
Hwal 5*
Samaria 5*
Seom 5*
Shilje Sanghwang 4*
Takashi Miike
46-Okunen no Koi 5*
Katakuri-ke no Kôfuku 4,5*
The box (three...extremes) 4,5*
Koroshiya 1 4*
Gokudô Kyôfu Dai-gekijô: Gozu 4*
Chakusin ari 4*
Bijitâ Q 4*
Ôdishon 3,5*
Shinya Tsukamoto
Haze 5*
Rokugatsu no hebi 5*
Vital 5*
Tetsuo 5*
Soseji 4,5*
Tetsuo 2 Body hammer 4*
Hiroki Ryuchi
Koi Suru Nichiyobi 5*
Tokyo gomi onna 4*
Hayao Miyazaki
Tonari no Totoro 5*
Hauru no Ugoku Shiro 4,5*
Sen to Chihiro no Kamikakushi 4*
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
Favoriete regisseurs waar ik meteen ook een substantieel aantal films van gezien heb.
Mamoru Oshii
01 - 5.0* - Avalon (2001)
02 - 5.0* - Kôkaku Kidôtai 2: Inosensu (2004)
03 - 5.0* - Kidô Keisatsu Patorebâ: The Movie 2 (1993)
04 - 5.0* - Tenshi no Tamago (1985)
05 - 5.0* - Jigoku no Banken: Akai Megane (1987)
06 - 5.0* - Talking Head (1992)
07 - 4.5* - Kôkaku Kidôtai (1995)
08 - 4.0* - Kidô Keisatsu Patorebâ: The Movie (1990)
09 - 4.0* - Urusei Yatsura 2: Byûtifuru Dorîmâ (1984)
10 - 3.5* - Kidô Keisatsu Patorebâ (1988)
11 - 3.5* - Jigoku no Banken: Kerubersu (1991)
12 - 3.0* - Urusei Yatsura 1: Onri Yû (1983)
13 - 3.0* - Killers (2003)
Shinya Tsukamoto
01 - 5.0* - Tetsuo (1988)
02 - 5.0* - Vital (2004)
03 - 5.0* - Tokyo-Ken (1995)
04 - 4.5* - Sôseiji (1999)
05 - 4.5* - Haze (2005)
06 - 4.5* - Rokugatsu no Hebi (2002)
07 - 4.5* - Bullet Ballet (1998)
08 - 3.5* - Denchu Kozo no Boken (1987)
09 - 3.5* - Tetsuo II: Body Hammer (1992)
10 - 2.0* - Yôkai Hanta - Hiruko (1990)
Takashi Miike
01 - 5.0* - Bizita Q
02 - 5.0* - 46-Okunen no Koi
03 - 5.0* - The Box
04 - 4.5* - Izo
05 - 4.5* - Gokudô Kyôfu Dai-gekijô: Gozu
06 - 4.5* - Hyôryuu-Gai
07 - 4.5* - Yôkai Daisensô
08 - 4.0* - Dead or Alive 2: Tôbôsha
09 - 4.0* - Gokudô Sengokushi: Fudô
10 - 4.0* - Kishiwada Shônen Gurentai: Bôkyô
11 - 4.0* - Katakuri-ke no Kôfuku
12 - 4.0* - Chuugoku no Chôjin
13 - 4.0* - Ôdishon
14 - 4.0* - Dead or Alive: Final
15 - 4.0* - Blues Harp
16 - 4.0* - Naniwa Yuukyôden
17 - 3.5* - Nihon Kuroshakai
18 - 3.5* - Zebraman
19 - 3.5* - Koroshiya 1
20 - 3.5* - Jitsuroku Andô Noboru Kyôdô-den: Rekka
21 - 3.5* - Full Metal Gokudô
22 - 3.5* - Chakushin Ari
23 - 3.5* - Kôshônin
24 - 3.5* - Kikoku
25 - 3.5* - Araburu Tamashii-Tachi
26 - 3.0* - Shinjuku Kuroshakai: Chaina Mafia Sensô
27 - 3.0* - Gokudô Kuroshakai
28 - 3.0* - Tajuu Jinkaku Tantei Saiko - Amamiya Kazuhiko no Kikan
29 - 2.0* - Dead or Alive: Hanzaisha
30 - 1.0* - Shirubaa
Koji Morimoto
01 - 5.0* Noiseman Sound Insect
02 - 5.0* Magnetic Rose
03 - 5.0* Mix Juice
04 - 5.0* Beyond
05 - 4.5* Eternal Family
06 - 4.5* Hustle! Tokitama-kun
07 - 4.5* Ken Ishii - Extra
08 - 4.0* Franken's Gears
09 - 3.5* Glay
Takeshi Kitano
01 - 5.0* - Dolls (2002)
02 - 4.5* - Takeshis' (2005)
03 - 4.5* - Kikujirô no Natsu (1999)
04 - 4.5* - Hana-Bi (1997)
05 - 4.5* - Sonatine (1993)
06 - 4.5* - Brother (2000)
07 - 4.0* - Minnâ-yatteruka! (1995)
08 - 4.0* - Zatôichi (2003)
09 - 4.0* - Ano Natsu, Ichiban Shizukana Umi (1991)
10 - 3.5* - 3-4x Juugatsu (1990)
11 - 3.5* - Sono Otoko, Kyobo ni Tsuki (1989)
Sogo Ishii
01 - 5.0* - Kyoshin (2005)
02 - 4.5* - Yume no Ginga (1997)
03 - 4.5* - Electric Dragon 80.000 V (2001)
04 - 4.5* - Dead End Run (2003)
05 - 4.0* - Gojoe Reisenki (2000)
06 - 4.0* - Bakuretsu Toshi (1982)
07 - 3.5* - Enjeru Dasuto (1994)
Kim Ki-duk
01 - 4.5* - Hwal (2005)
02 - 4.5* - Bin-jip (2004)
03 - 4.0* - Seom (2000)
04 - 4.0* - Nabbeun Namja (2001)
05 - 4.0* - Samaria (2004)
06 - 4.0* - Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom (2003)
07 - 4.0* - Suchwiin Bulmyeong (2001)
08 - 4.0* - Yasaeng Dongmul Bohoguyeog (1996)
09 - 3.5* - Hae Anseon (2002)
10 - 3.5* - Paran Daemun (1998)
11 - 3.5* - Shilje Sanghwang (2000)
12 - 3.0* - Ag-o (1996)
Hiroyuki Tanaka
01 - 5.0* - Kôfuku no Kane (2002)
02 - 4.5* - Monday (2000)
03 - 4.5* - Posutoman Burusu (1997)
04 - 4.0* - Drive (2002)
05 - 4.0* - Shisso (2005)
06 - 4.0* - Hard Luck Hero (2003)
07 - 3.5* - Anrakkî Monkî (1998)
08 - 2.5* - Dangan Ranna (1996)
Hayao Miyazaki
01 - 4.5* - Tonari no Totoro (1988)
02 - 4.5* - Kurenai no Buta (1992)
03 - 4.0* - Tenkû no Shiro Rapyuta (1986)
04 - 4.0* - Majo no Takkyubin (1989)
05 - 4.0* - Hauru no Ugoku Shiro (2004)
06 - 4.0* - Sen to Chihiro no Kamikakushi (2001)
07 - 3.5* - Rupan Sansei: Kariosutoro no Shiro (1979)
08 - 3.5* - Mononoke-Hime (1997)
09 - 1.5* - Kaze no Tani no Naushika (1984)
Ming-liang Tsai
01 - 4.5* - Bu San (2003)
02 - 4.5* - Tian Bian Yi Duo Yun (2005)
03 - 4.0* - Dong (1998)
04 - 4.0* - Ni Neibian Jidian (2001)
05 - 2.5* - He Liu (1997)
06 - 2.0* - Aiqing Wansui (1994)
07 - 1.0* - Ch'ing Shaonien Na Cha (1992)
David Lynch
01 - 5.0* - Rabbits (2002)
02 - 5.0* - Eraserhead (1977)
03 - 4.5* - Mulholland Dr. (2001)
04 - 4.5* - Lost Highway (1997)
05 - 4.0* - Straight Story, The (1999)
06 - 3.5* - Blue Velvet (1986)
07 - 3.0* - Dune (1984)
08 - 2.5* - Elephant Man, The (1980)
09 - 1.5* - Wild at Heart (1990)
10 - 0.5* - Industrial Symphony No. 1: The Dream of the Broken Hearted (1990)
maxcomthrilla
-
- 15565 berichten
- 2761 stemmen
En ik maar denken dat je Isao Takahata altijd veel beter vond dan Hayao Miyazaki.
Goodfella_90
-
- 10401 berichten
- 2493 stemmen
Alfred Hitchcock, wie Sergio Leone als mijn persoonlijke favoriet afgelost heeft:
1. Psycho (1960) 5.0*
2. North by Northwest (1959) 5.0*
3. Vertigo (1958) 5.0*
4. Strangers on a Train (1951) 5.0*
5. Rear Window (1954) 5.0*
6. The Lady Vanishes (1938) 5.0*
7. The Birds (1963) 4.5*
8. Notorious (1946) 4.5*
9. Shadow of a Doubt (1943) 4.0*
10. The 39 Steps (1935) 4.0*
11. Dial M For Murder (1954) 4.0*
12. The Man Who Knew Too Much (1956) 4.0*
13. Secret Agent (1936) 3.5*
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1719 stemmen
Dat meen je niet! Leone-verrader, god zal je straffen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Nee, maar Once Upon a Time in America is zijn favoriete film
Ach, met 6 Hitchcockfilms op 5* mag Hitch gerust je favoriete regisseur zijn. Je hebt alleen geluk dat je nog niks van voor 39 Steps gezien hebt.
Goodfella_90
-
- 10401 berichten
- 2493 stemmen
Daar zit dan ook niets bij wat ik enorm graag zien wil, of het moet misschien The Lodger zijn.
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
Een aantal lijstjes van mijn favoriete regisseurs:
Peter Jackson
01. The Lord of the Rings - 5 sterren (+ top 10)
02. Bad Taste - 5 sterren
03. Braindead - 4,5 sterren
04. Frighteners, The - 4,5 sterren
05. King Kong - 4,5 sterren
06. Heavenly Creatures - 4 sterren
07. Forgotten Silver - 4 sterren
08. Meet the Feebles - 4 sterren
Joel Coen
01. Fargo - 5 sterren (+ top 10)
02. O Brother, Where Art Thou - 5 sterren (+ top 10)
03. Big Lebowski - 5 sterren
04. Barton Fink - 4 sterren
05. Hudsucker Proxy, The - 4 sterren
06. Miller's Crossing - 4 sterren
07. Man Who Wasn't There - 4 sterren
08. Ladykillers, The - 4 sterren
09. Blood Simple. - 4 sterren
10. Intolerable Cruelty - 3,5 sterren
11. Raising Arizona - 3,5 sterren
Billy Wilder
01. Apartment, The - 4,5 sterren
02. Stalag 17 - 4,5 sterren
03. Some Like It Hot - 4,5 sterren
04. One, Two, Three - 4 sterren
05. Seven Year Itch, The - 4 sterren
06. Sunset Boulevard - 4 sterren
07. Double Indemnity - 4 sterren
Charles Chaplin
01. Gold Rush, The - 5 sterren
02. Modern Times - 4,5 sterren
03. City Lights - 4 sterren
04. Kid, The - 4 sterren
05. Great Dictator, The - 4 sterren
Alfred Hitchcock
01. North by Northwest - 4,5 sterren
02. Vertigo - 4 sterren
03. Psycho - 4 sterren
04. Rear Window - 4 sterren
05. Dail M For Murder - 4 sterren
06. Rope - 3,5 sterren
07. Notorious - 3,5 sterren
08. Strangers on a Train - 3,5 sterren
09. Man Who Knew Too Much - 3,5 sterren
10. Birds, The - 3 sterren
Hayao Miyazaki
01. Mononoke-Hime - 5 sterren
02. Sen to Chihiro no Kamikakushi - 4,5 sterren
03. Hauru no Ugoku Shiro - 4 sterren
04. Tonari no Totoro - 4 sterren
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
En ik maar denken dat je Isao Takahata altijd veel beter vond dan Hayao Miyazaki.
Dat vind ik ook, alleen heb ik van Takahata nog niet zoveel films gezien
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
steven spielberg
saving private ryan 4*
indiana jones and the last crusade 3.5*
empire of the sun 3.5*
minority report 3.5*
jurassic park 3*
raiders of the lost ark 3*
the temple of doom 3*
catch me if you can 3*
hook 3*
close encounters 3*
war of the worlds 2.5*
E. T. 1.5*
1941 1.5*
peter jackson
the fellowship of the ring 3.5*
the two towers 3*
return of the king 3*
joel coen
fargo 4*
the big lebowski 4*
o brother where art thou 3.5*
miller's crossing 3.5*
barton fink 2.5*
the man who wasn't there 2.5*
Intolerable Cruelty 2.5*
tim burton
batman 3.5*
edward scissorhands 3.5*
sleepy hollow 3*
mars attacks 2.5*
batman returns 2.5*
robert rodriquez
sin city 4*
el mariachi 3.5*
from dusk till dawn 3*
guy ritchie
snatch 4*
lock, stock and two smoking barrels 3*
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Twee regisseurs wiens stijl die ik wel waardeer:
Cheh Chang
4.5 - The Water margin
4.0 - Five Deadly venoms
3.5 - One-Armed Swordsman
3.5 - Deadly Duo
3.5 - All Men Are Brothers
3.5 - Shaolin Temple
3.5 - Crippled Avengers
3.0 - Return of The One-Armed Swordsman
3.0 - Boxer From Shantung
3.0 - The Magnificent Ruffians
2.5 - New One- Armed Swordsman
2.0 - The Iron Bodyguard
Mario Bava
4.0 - Danger: Diabolik
4.0 - Black Sunday
4.0 - Twitch of The Death Nerve
4.0 - Black Sabbath
3.5 - Blood & Black Lace
3.5 - Kill, Baby Kill
3.5 - Rabid Dogs
3.0 - The Girl Who Knew Too Much
3.0 - Planet of The Vampires
1.0 - Five Dolls For An August Moon
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
tim burton
edward scissorhands 5*
sleepy hollow 4*
mars attacks 4*
batman 3.5*
batman returns 3,5*
Briljante man, big fish moet ik nog kijken
peter jackson
The friginthers 3,5*
the fellowship of the ring 3*
the two towers 3*
return of the king 3*
Wordt slechter en slechter
steven spielberg
raiders of the lost ark 4,5*
saving private ryan 4,5*
indiana jones and the last crusade 4*
empire of the sun 4*
minority report 3.5*
the temple of doom 3,5*
catch me if you can 3*
E. T. 3,5
jurassic park 3*
hook 3*
hollywood op zijn best
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
Oliver Stone:
Platoon 5*
JFK 4.5*
Any given sunday 4*
Nixon 4*
Natural born killers .5*
Alexander 2.5*
U turn 2.5*
David Fincher
Se7en 5*
Fight club 4.5*
The game 4.5*
Panic room 3.5*
Alien³ 3*
Brian De Palma
Untouchables 4.5*
Carrie 4.5*
Scarface 4.5*
Carlito's way 4.5*
Mission Impossible 3*
Body double 3*
Femme fatale 2.5*
Steven Spielberg (wisselvallig)
Jaws 5*
Raiders of the lost arc 5*
Saving private Ryan 5*
Indiana Jones & last crusade 4.5*
IJ & temple of doom 4*
Terminal 4*
Jurassic Park 4*
Schindler's list 4*
Lost world 3.5*
Catch me if you can 3.5*
ET 3*
Close encounters ... 2.5*
Minority report 2*
War of the worlds 2*
Hook 1.5*
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Bij Takashi Miike:
5,0* 46-Okunen no Koi
5,0* The box (van Saam Gaang yi)
4,5* Katakuri-ke no Kôfuku
4,0* Gokudô Kyôfu Dai-gekijô: Gozu
4,0* Koroshiya 1
4,0* Chakusin ari
4,0* Bijitâ Q
3,5* Ôdishon
boerenpummel
-
- 1012 berichten
- 3552 stemmen
Nou, een paar van mijn favoriete regisseurs dan maar:
Billy Wilder
Double Indemnity 5*
Stalag 17 4,5*
Some Like It Hot 4*
Lost Weekend 4*
Sunset Boulevard 3,5*
Stanley Kubrick:
Dr. Strangelove 5*
A Clockwork Orange 5*
The Killing 4,5*
Lolita 4,5*
The Shining 4*
Paths of Glory 4*
Spartacus 3,5*
Full Metal Jacket 3,5*
Barry Lyndon 3,5*
Eyes Wide Shut 3*
Killer's Kiss 3*
2001: A Space Odyssey 2,5*
Roman Polanski
Repulsion 4,5*
The Tenant 4,5*
Rosemary's Baby 4*
The Pianist 4*
Cul-de-Sac 4*
Chinatown 4*
Frantic 3,5*
The Ninth Gate 3,5*
Martin Scorsese
Taxi Driver 5*
Goodfellas 5*
Mean Streets 4,5*
Casino 4*
Cape Fear 4*
The Departed 4*
Raging Bull 3,5*
King of Comedy 3,5*
Gangs of NY 3*
The Color of Money 3*
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 12512 stemmen
Ingmar Bergman:
1. Scener ur ett aktenskap 5*
2. Det Sjunde Inseglet 5*
3. Skammen 4,5*
4. Smultronstallet 4,5*
5. Fanny och Alexander 4,5*
6. Viskningar och rop 4,5*
7. Jungfrukallan 4,5*
8. Tystnaden 4*
9. Nattvardsgasterna 4*
10. Persona 4*
11. Hostsonaten 4*
12. Sasom i en spegel 4*
13. Sommarnattens leende 4*
14. Vargtimmen 4*
15. Trollflojten 3,5*
Akira Kurosawa:
1. Tengoku to Jigoku 5*
2. Shichinin no Samurai 5*
3. Ikiru 5*
4. Kumonosu Jo 4,5*
5. Yojimbo 4,5*
6. Dersu Uzala 4,5*
7. Rashomon 4,5*
8. Kakushi-Toride no San-Akunin 4,5*
9. Ran 4*
10. Nora Inu 4*
11. Yoidore Tenshi 4*
12. Warui Yatsu Hodo Yoku Nemuru 4*
13. Akahige 4*
14. Do Desu Ka Den 4*
15. Tsubaki Sanjuro 4*
16. Hachi-Gatsu no Kyoshikyoku 3*
F.W. Murnau:
1. Sunrise: A Song of Two Humans 5*
2. Nosferatu, eine Symphonie des Grauens 5*
3. Faust 5*
4. Der Letzte Mann 5*
5. Herr Tartuff 3,5*
Alfred Hitchcock:
1. Vertigo 5*
2. Rebecca 5*
3. Rear Window 5*
4. Psycho 5*
5. Notorious 5*
6. North by Northwest 5*
7. The 39 Steps 4*
8. The Lady Vanishes 4*
9. Foreign Correspondent 4*
10. The Birds 4*
11. Shadow of a Doubt 4*
12. Strangers on a Train 4*
13. Lifeboat 4*
14. Dial M for Murder 4*
15. Rope 4*
16. The Lodger 4*
17. Spellbound 4*
18. Torn Curtain 4*
19. Frenzy 3,5*
20. I Confess 3,5*
21. Sabotage 3,5*
22. The Man Who Knew Too Much (1934) 3,5*
23. The Trouble With Harry 3,5*
24. Stage Fright 3,5*
25. Topaz 3,5*
26. The Wrong Man 3,5*
27. Suspicion 3,5*
28. To Catch a Thief 3,5*
29. The Paradine Case 3,5*
30. The Man Who Knew Too Much (1956) 3,5*
31. Blackmail 3*
32. Jamaica Inn 3*
33. Under Capricorn 3*
34. Saboteur 3*
35. Number Seventeen 3*
36. Murder! 2,5*
37. Mr. & Mrs. Smith 2,5*
38. Secret Agent 2,5*
39. The Skin Game 2,5*
40. Young and Innocent 2,5*
41. Marnie 2,5*
42. Downhill 2*
43. Easy Virtue 2*
44. Family Plot 1,5*
Woody Allen:
1. Manhattan 5*
2. Husbands and Wives 4,5*
3. Match Point 4,5*
4. Annie Hall 4*
5. Crimes and Misdemeanors 4*
6. Interiors 4*
7. Deconstructing Harry 4*
8. Manhattan Murder Mystery 4*
9. Shadows and Fog 4*
10. The Purple Rose of Cairo 4*
11. Hannah and Her Sisters 4*
12. Another Woman 4*
13. Radio Days 4*
14. Bullets Over Broadway 4*
15. Zelig 4*
16. Love and Death 4*
17. Melinda and Melinda 4*
18. September 3,5*
19. Broadway Danny Rose 3,5*
20. Anything Else 3,5*
21. Mighty Aphrodite 3,5*
22. Everything You Always Wanted to Know About Sex* But Were Afraid to Ask 3,5*
23. Sleeper 3,5*
24. A Midsummer Night's Sex Comedy 3,5*
25. Bananas 3,5*
26. Take the Money and Run 3,5*
27. Scoop 3,5*
28. Celebrity 3,5*
29. Alice 3,5*
30. Hollywood Ending 3,5*
31. The Curse of the Jade Scorpion 3,5*
32. Small Time Crooks 3,5*
33. Sweet and Lowdown 3,5*
Stanley Kubrick:
1. The Shining 5*
2. A Clockwork Orange 5*
3. Barry Lyndon 4,5*
4. Paths of Glory 4*
5. 2001: A Space Odyssey 4*
6. Dr. Stangelove... 4*
7. The Killing 4*
8. Spartacus 3,5*
9. Full Metal Jacket 3,5*
Billy Wilder:
Double Indemnity 5*
The Apartment 4,5*
Sunset Blvd. 4,5*
Witness for the Prosecution 4,5*
Irma la Douce 4,5*
Some Like it Hot 4*
The Lost Weekend 4*
Sabrina 4*
Stalag 17 3,5*
Avanti! 3,5*
Kiss Me, Stupid 3,5*
One, Two, Three 3,5*
The Fortune Cookie 3*
The Private Life of Sherlock Holmes 3*
Buster Keaton:
1. The General 5*
2. Sherlock, Jr. 5* (helaas 21 seconden te kort voor mm)
3. Our Hospitality 5*
4. The Cameraman 4,5*
5. Seven Chances 4*
6. Steamboat Bill, Jr. 4*
7. The Navigator 4*
8. Go West 4*
9. Three Ages 4*
10. Battling Butler 3,5*
Roman Polanski:
1. Repulsion 5*
2. Chinatown 4*
3. Rosemary's Baby 4*
4. The Pianist 4*
5. Le Locataire 3,5*
Ethan & Joel Coen:
1. Fargo 5*
2. The Big Lebowski 5*
3. Miller's Crossing 4*
4. Barton Fink 4*
5. Blood Simple. 4*
6. The Man Who Wasn't There 3,5*
7. O Brother, Where Art Thou? 3,5*
8. Raising Arizona 3*
9. The Ladykillers 2,5*
10. Intolerable Cruelty 2,5*
Charles Chaplin:
1. The Gold Rush 5*
2. Modern Times 5*
3. City Lights 4,5*
4. The Great Dictator 4,5*
5. The Kid 4,5*
6. Limelight 4*
7. The Circus 3,5*
8. A Countess From Hong Kong 3*
Frank Capra:
1. You Can't Take It With You 4,5*
2. Lost Horizon 4,5*
3. It's a Wonderful Life 4,5*
4. Mr. Smith Goes to Washington 4,5*
5. It Happened One Night 4*
6. Arsenic and Old Lace 4*
7. Mr. Deeds Goes to Town 3,5*
Hayao Miyazaki:
1. Sen to Chihiro no Kamikakushi 5*
2. Tonari no Totoro 4,5*
3. Mononoke-hime 4,5*
4. Majo no Takkyubin 4,5*
5. Tenku no Shiro Rapyuta 4*
6. Kurenai no Buta 4*
7. Kaze no Tani no Naushika 4*
8. Hauru no Ugoku Shiro 4*
David Lean:
1. Doctor Zhivago 5*
2. Brief Encounter 5*
3. Great Expectations 5*
4. Lawrence of Arabia 4*
5. The Bridge on the River Kwai 4*
Howard Hawks:
1. The Big Sleep 4,5*
2. His Girl Friday 4*
3. To Have and Have Not 4*
4. Scarface 4*
5. Only Angels Have Wings 4*
6. Bringing Up Baby 4*
7. El Dorado 3,5*
John Huston:
1. The Maltese Falcon 4,5*
2. The Treasure of the Sierra Madre 4,5*
3. The African Queen 4*
4. The Asphalt Jungle 4*
5. Key Largo 4*
6. Beat the Devil 3,5*
7. The Man Who Would Be King 3*
8. Wise Blood 2,5*
9. The Unforgiven 2*
Sidney Lumet:
1. Dog Day Afternoon 5*
2. 12 Angry Men 5*
3. Long Day's Journey Into Night 4*
4. Network 4*
5. Serpico 4*
Orson Welles:
1. Citizen Kane 5*
2. Le Proces 4,5*
3. The Magnificent Ambersons 4*
4. Touch of Evil 4*
5. The Stranger 3,5*
6. The Lady from Shanghai 3,5*
George Cukor:
1. My Fair Lady 5*
2. The Philadelphia Story 4*
3. Holiday 4*
4. Gaslight 4*
5. A Star is Born 3,5*
6. Adam's Rib 3,5*
Robert Bresson:
1. Mouchette 5*
2. Au Hasard Balthazar 4,5*
3. Pickpocket 4*
Fritz Lang:
1. Metropolis 5*
2. M 5*
3. The Big Heat 4*
4. Scarlet Street 4*
5. Fury 3,5*
Luchino Visconti:
1. Rocco e i Suoi Fratelli 4,5*
2. La Terra Trema: Episodio del Mare 4,5*
3. Il Gattopardo 4*
4. Bellissima 4*
5. Ossessione 4*
6. Morte a Venezia 3*
Sergio Leone:
1. C'era una Volta il West 5*
2. Once Upon a Time in America 4,5*
3. Il Buono, il Brutto, il Cattivo 4,5*
4. Per Qualche Dollaro in Piu 4*
5. Per un Pugno di Dollari 2,5*
Michael Curtiz:
1. Casablanca 5*
2. The Sea Hawk 4*
3. Mildred Pierce 4*
4. Angels With Dirty Faces 4*
5. The Adventures of Robin Hood 3,5*
William Wyler:
1. Roman Holiday 5*
2. The Best Years of Our Lives 4,5*
3. Detective Story 4*
4. Dodsworth 4*
5. Mrs. Miniver 4*
6. The Children's Hour 4*
7. The Desperate Hours 4*
8. Wuthering Heights 4*
9. Ben-Hur 3,5*
10. Dead End 3,5*
11. The Letter 3,5*
12. How to Steal a Million 3*
Martin Scorsese:
1. Taxi Driver 5*
2. Mean Streets 5*
3. Goodfellas 5*
4. The Departed 5*
5. Raging Bull 4,5*
6. Bringing Out the Dead 4*
7. The King of Comedy 3,5*
8. Cape Fear 3*
9. Gangs of New York 3*
10. Alice Doesn't Live Here Anymore 3*
Federico Fellini:
1. 8 1/2 5*
2. La Dolce Vita 5*
3. Le Notti di Cabiria 4,5*
4. La Strada 4,5*
5. I Vitelloni 4*
6. Lo Sceicco Bianco 4*
7. Amarcord 3,5*
8. Giulietta degli Spiriti 3,5*
9. Il Casanova di Federico Fellini 2*
Francois Truffaut:
1. Les Quatre Cents Coups 4,5*
2. La Peau Douce 4,5*
3. Tirez sur le Pianiste 4*
4. Jules et Jim 4*
5. Domicile Conjugal 3,5*
6. Vivement Dimanche! 3,5*
7. Baisers Voles 3,5*
8. La Nuit Americaine 3,5*
9. Le Dernier Metro 3,5*
10. La Femme d'a Cote 3,5*
11. Les Deux Anglaises et le Continent 3,5*
12. L'Amour en Fuite 2,5*
kos
-
- 46075 berichten
- 8459 stemmen
Geen verkeerd lijstje, ik moet daar nog een hoop van zien .
Pieter Montana
-
- 6630 berichten
- 2183 stemmen
Stanley Kubrick:
1. A Clockwork Orange 5*
2. Full Metal Jacket 4.5*
3. The Shining 4*
4. Eyes Wide Shut 4*
5. 2001: A Space Odessey 4*
6. Spartacus 4*
7. Dr. Strangelove 3.5*
Ridley Scott:
1. Blade Runner 5*
2. Gladiator 4*
3. Alien 4*
4. Hannibal 3*
Francis Ford Coppola:
1. The Godfather Part II 5*
2. The Godfather 5*
3. Apocalypse Now 4.5*
4. The Godfather Part III 4.5*
5. Dracula 3.5*
6. Jack 3*
David Lean:
1. Lawrence of Arabia 5*
2. Great Expectations 4*
3. The Bridge on The River Kwai 3.5*
4. Doctor Zhivago 3*
Alfred Hitchcock:
1. Rear Window 5*
2. Psycho 4.5*
3. Vertigo 4*
4. Rebecca 4*
5. The Birds 4*
6. Frenzy 3.5*
7. Torn Curtain 3.5*
8. Marnie 3*
9. Family Plot 3*
10. The Man Who Knew Too Much (1956) 3*
11. Topaz 3*
Brian De Palma:
1. Scarface 5*
2. The Untouchables 4.5*
3. Mission: Impossible 4*
4. Carlito's Way
Steven Spielberg:
1. Schindler's List 5*
2. Indiana Jones & The Last Crusade 4.5*
3. Munich 4.5*
4. Indiana Jones & The Raiders of The Lost Ark 4.5*
5. Minority Report 4.5*
6. Jaws 4*
7. War of The Worlds 3.5*
8. Jurassic Park 3.5*
9. Indiana Jones & The Temple of Doom 3.5*
10. Lost World: Jurassic Park 3.5*
11. E.T. 3.5*
12. Hook 3*
13. Saving Private Ryan 3*
14. Catch Me if You Can 3*
Tim Burton:
1. Sleepy Hollow 5*
2. Ed Wood 4.5*
3. Edward Scissorhands 4.5*
4. Big Fish 4.5*
5. Charlie & Chocolate Factory 4*
6. Corpse Bride 4*
7. Batman 4*
8. Batman Returns 3.5*
9. Planet of The Apes 3*
10. Mars Attacks! 2.5*
11. Beetle Juice 1,5*
Mike Nichols:
1. Closer 4.5*
2. The Graduate 4.5*
3. The Birdcage 4*
4. Primary Colors 3*
Terry Gilliam:
1. Monty Python and the Holy Grail 4.5*
2. Fear and Loathing in Las Vegas 4.5*
3. The Meaning of Life 3*
4. The Brothers Grimm 2.5*
Charlie Chaplin:
1. The Great Dictator 4.5*
2. The Gold Rush 4.5*
3. Modern Times 4*
4. City Lights 4*
5. The Kid 4*
Quentin Tarantino:
1. Pulp Fiction 4.5*
2. Kill Bill: Volume 1 4.5*
3. Reservoir Dogs 4.5*
4. Kill Bill: Volume 2 3.5*
Martin Scorcese:
1. Raging Bull 4.5*
2. Taxi Driver 4*
3. Cape Fear 4*
4. Goodfellas 4*
5. The Aviator 3.5*
6. Gangs of New York 3.5*
omnie
-
- 63 berichten
- 41 stemmen
steven spielberg is de beste regisseur allertijden
geniaal.
Gollem
-
- 153 berichten
- 660 stemmen
Helemaal mee eens, Omnie. Spielberg is de beste
verhalenverteller wat mij betreft, al maakt ook hij wel eens
een misser (denk War of the Worlds). Hier mijn favo Steven Spielberg-films:
1.Jurassic Park 5*
2.Saving Private Ryan 5*
3.Schlinder's List 5*
4.Minority Report 4,5*
5.Jaws 4,5*
6.E.T. the Extra-Terrestrial 4,5*
7.Raiders of the Lost Ark 4*
8.Close Encounters of the Third Kind 4*
9.Amistad 3,5*
10.The Color Purple 3*
Niet Gezien: Munich, The Terminal en A.I.