ad
  • 139.659 films
  • 6.615 series
  • 20.019 seizoenen
  • 432.078 acteurs
  • 280.259 gebruikers
  • 8.087.427 stemmen

MovieMeter Awards 2003

zoeken in:

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1575 stemmen

Het werkt het zelfde als de vorige keer, je kunt voor verschillende categorieën stemmen op alle films uit 2003.

Hoe werkt het: Kijk naar de hieronderstaande categorien en maak voor elke categorie een top 3. Dit zijn de categorieën:

Beste Engelstalige Film

Beste Regie

Beste Mannelijke Hoofdrol

Beste Vrouwelijke hoofdrol

Beste Mannelijke Bijrol

Beste Vrouwelijke Bijrol

Beste Originele Script

Beste Bewerkte Script

Beste Muziek

Beste Cinematografie

Beste Animatiefilm

Beste film uit de Benelux

Beste Niet-Engelstalige film

Je kunt een bericht sturen aan moviefreak#1 via deze link

http://www.moviemeter.nl/pm/to/2204/ waarin je jou 3 favorieten(op volgorde) geeft van alle categorieën. Op basis van alle films die jullie insturen word een lijst met genomineerden gemaakt waarop jullie kunnen stemmen voor de finale ronde. De deadline voor het insturen van jou genomineerden is op Maandag 23 Januari.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 3960 stemmen

Ah, ik dacht dat we hier nooit aan zouden beginnen

Ik moet wel zeggen dat mijn stemmen voor 2003 erg laag uitvallen. Vooral in tegenstelling tot 2004 en 2002. Zo'n lijstje maken wordt nog knap lastig Maar 3 films scoren bij mij 4 sterren of hoger een een van die 3 is een tekenfilm. Mijn vraag is dan: mag een tekenfilm ook meedoen voor beste Engelstalige film?

Pieter Montana

• 6509 berichten
  • 1966 stemmen

The One Ring schreef:

mag een tekenfilm ook meedoen voor beste Engelstalige film?

Tuurlijk."Beauty and The Beast"kreeg ook een Oscarnominatie voor beste film in 1991.

donnie darko

• 6107 berichten
  • 2413 stemmen

Pieter Montana schreef:

(quote)

Tuurlijk."Beauty and The Beast"kreeg ook een Oscarnominatie voor beste film in 1991.

ja, maar ik denk wel niet dat dat de bedoeling is in onze prijzen. Ik denk trouwens ook dat het een wat weggegooide stem is.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1575 stemmen

Je mag stemmen waarop je wil, Simon deed bijvoorbeeld ook mee voor beste buitenlandse film vorige keer(al vond ik dat raar ). En ik denk dat Finding Nemo ook best kans heeft hoor

Pieter Montana

• 6509 berichten
  • 1966 stemmen

Laten we hopen dat Johnny Depp er met kop en schouders bovenuitsteekt als Jack Sparrow

moviefreak#1

• 14104 berichten
  • 14565 stemmen

Hey we zijn weer begonnen

Ik dacht al, 6 nieuwe privéberichten

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Wat een verschrikkelijk moeilijk jaar is dat Beste Cinematografie, heb ik er meer dan 3 die briljant waren

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Het is inderdaad een schitterend filmjaar, veel interessanter dan 2004 blijkbaar. Vooral erg veel net-niet toppers, maar ja, die staan dus niet in mijn lijstje. Enorm gevarieerd ook, maar ja, bij de genomineerden zal daar uiteraard niks meer van te merken zijn...

The One Ring

• 29974 berichten
  • 3960 stemmen

Gek, ik heb echt moeite om bij dit jaar wat fatsoenlijks te vinden.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Ja maar jij bent dan ook hélemaal de foute films gaan zien .

Onderhond

• 85369 berichten
  • 9879 stemmen

Geen slecht jaar, maar 2004 was voor mij duidelijk veel beter.

Ik vrees ook het ergste. Zal al blij zijn als er ergens één van mijn genomineerde films het haalt. Reconstruction en Any Way The Wind Blows moeten wel ergens een nominatie krijgen denk ik. Last Life In The Universe en Bu San verdienen er zeker één, maar daar vrees ik het ergste voor.

Opvallend weinig goeie Amerikaanse films. Eigenlijk enkel Elephant. Maar verder genoeg moois te ontdekken uit 2003.

Barre categorie wordt animatie vrees ik. Volgens mij kent amper 10 man mijn 3 nominaties.

Ozarklynch

• 1317 berichten
  • 581 stemmen

Inderdaad een fantastisch filmjaar! Ditkeer mag je ook van mij een lijstje verwachten .

Agony

• 1993 berichten
  • 1256 stemmen

kan iemand me effe helpen. Hoe kun je ook alweer alle films uit een jaar zien waar je op hebt gestemd!?

Dustyfan heeft laatst ergens zo'n handig linkje gepost, maar ik kan die niet meer vinden.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Precies Wou het net posten.

Agony

• 1993 berichten
  • 1256 stemmen

Thanks! Zelfs al met mijn usernummer erin

moviefreak#1

• 14104 berichten
  • 14565 stemmen

Ik heb al een paar films gezien die mijn interesse gewekt hebben.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Hopelijk eentje uit mijn lijst

moviefreak#1

• 14104 berichten
  • 14565 stemmen

Inderdaad, ik zag Searching for the Wrong-Eyed Jesus

staan en dat lijkt me toch best iets voor mij

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Halleluja

moviefreak#1

• 14104 berichten
  • 14565 stemmen

Ja ik moet zeggen, ik ben erg benieuwd welke films hier als de grote winnaars naar voren gaan komen. Je zou haast aan LOTR 3 gaan denken of misschien toch Mystic River of Lost in Translation. En natuurlijk mogen we Kill Bill volume 1 niet vergeten. Of outsiders als Big Fish, Elephant of Pirates of the Carribean ?

Ik verheug me in elk geval weer op het tellen. In elk geval weet ik nu dat als ik het lijstje van Onderhond heb toegevoegd het zwaarste werk al is verzet

SuperSideSwipe

• 4459 berichten
  • 2757 stemmen

Best een redelijk filmjaar voor mijn geliefde Hollywood films. heb er 2 op 5* en 2 op 4,5* staan. Is toch niet slecht voor een enkel filmjaar.

Sokolsky

• 74 berichten
  • 2444 stemmen

Vanmiddag al wat lijstjes opgesteld; bij mij is Oldboy dé film van 2003. Verder veel Dogville, LOTR 3, Lost in Translation en Bom yeoreum etc...

Last Life in the Universe heeft de top-3 slechts één keer gered (Cinematografie, bij mannelijke hoofdrol toch voor Luigi Lo Cascio gekozen).

Over het algemeen vond ik 2004 iets beter, maar niet in alle categorieën (bijrollen bijv.).

Doom

• 8212 berichten
  • 1449 stemmen

Qua 2003 films ben ik maar zeer matig bij. Op korte termijn dus zeker nog wat aanraders uit het jaar 2003 gaan bekijken voordat ik mijn stem ga stuur.

Beste niet-engelstalige film heb ik al wel, prachtig meesterwerk is dat. Janghwa, Hongryeon

AHWA

• 16915 berichten
  • 0 stemmen

Lijstje verstuurd.

moviefreak#1

• 14104 berichten
  • 14565 stemmen

We bedanken :

Quido, Onderhond, aegron, Chr.s, Pieter Montana, feanaro surion, Freud, danuz, Poisonthewell, Sokolsky, AHWA en Film Pegasus

voor het insturen van hun lijstjes

Pieter Montana

• 6509 berichten
  • 1966 stemmen

Al meteen 12 lijstjes,mooi

eRCee

• 9925 berichten
  • 1679 stemmen

(het is overigens niet verplicht om op elke categorie te stemmen, ook is het niet verplicht een top 3 te maken. 1 stem per categorie is ook goed indien gewenst)

Dit geldt ook nog steeds?

moviefreak#1

• 14104 berichten
  • 14565 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Dit geldt ook nog steeds?

Uiteraard

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.